#1
Ja klopt maar omdat ze beweerden dat oxycontin de enige opöide was die een verslavingspotentie heeft van minder dan 1% werd het uiteindelijk voor elk pijntje voorgeschreven. Tot aan chronische aandoeningen. Daardoor is het helemaal uit de hand gelopen.Maar het is toch niet de bedoeling om continu elk pijnscheutje te gaan lopen verdoven met pijnstillers? Als je chronisch pijnklachten hebt misschien, maar je zou ook kunnen kijken naar een oplossing om de oorzaak van de pijn weg te nemen. Ik denk dat daar het probleem ligt. Ik heb ook vaak pijn, maar dat heeft meestal een duidelijke oorzaak.
Ze dachten zegmaar over ms contin, (morfine) Vicodin, (hydrocodone/paracetamol) percocet, (oxycodon/paracetamol) als pijnstillers voor ernstige pijn bij kanker en andere ziekten en kortdurende ernstige pijn zoals na operaties.
Maar OxyContin was de enige opöide die 'niet verslavend was' waardoor die pijnstiller voor elke soort pijn voorgeschreven mocht worden kortdurend en chronisch zo hebben ze de opöiden crisis in Amerika veroorzaakt. Helemaal knetter want men wist allang wat morfine en heroïne de wereld hadden aangedaan🤣 Maar vanwege de leugens van de fabrikant is Amerika er toch ingetrapt en daar gaat de serie Dopesick over!