Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFarmaceutische drugs, mensen verslaafd aan pijnstillers

Farmaceutische drugs, mensen verslaafd aan pijnstillers

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
Maar het is toch niet de bedoeling om continu elk pijnscheutje te gaan lopen verdoven met pijnstillers? Als je chronisch pijnklachten hebt misschien, maar je zou ook kunnen kijken naar een oplossing om de oorzaak van de pijn weg te nemen. Ik denk dat daar het probleem ligt. Ik heb ook vaak pijn, maar dat heeft meestal een duidelijke oorzaak.
Klik om te vergroten...
Ja klopt maar omdat ze beweerden dat oxycontin de enige opöide was die een verslavingspotentie heeft van minder dan 1% werd het uiteindelijk voor elk pijntje voorgeschreven. Tot aan chronische aandoeningen. Daardoor is het helemaal uit de hand gelopen.

Ze dachten zegmaar over ms contin, (morfine) Vicodin, (hydrocodone/paracetamol) percocet, (oxycodon/paracetamol) als pijnstillers voor ernstige pijn bij kanker en andere ziekten en kortdurende ernstige pijn zoals na operaties.

Maar OxyContin was de enige opöide die 'niet verslavend was' waardoor die pijnstiller voor elke soort pijn voorgeschreven mocht worden kortdurend en chronisch zo hebben ze de opöiden crisis in Amerika veroorzaakt. Helemaal knetter want men wist allang wat morfine en heroïne de wereld hadden aangedaan🤣 Maar vanwege de leugens van de fabrikant is Amerika er toch ingetrapt en daar gaat de serie Dopesick over!
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Amerika, het land van de ongekende mogelijkheden hè? Maar dan alleen als je man, blank, hetero, rechts, kapitalistisch, rijk en gezond bent. Want anders lukt het natuurlijk niet.
Klik om te vergroten...
Zelfs arten zijn verslaafd geraakt aan oxycontin door de leugens van hun. Echt in iedere bevolkingslaag. Deze keer werd er geen uitzondering gemaakt. Iedereen werd wijs gemaakt dat je door de langzame release geen verslavings gevaar was. Zelf bij hoofdpijn kiespijn ed werd het voor geschreven. Kreeg je tolerantie dan werd sterk geadviseerd om de dosis te verhogen.. echt als je de kans hebt kijk deze serie.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zoraa zei:
Zelfs arten zijn verslaafd geraakt aan oxycontin door de leugens van hun. Echt in iedere bevolkingslaag. Deze keer werd er geen uitzondering gemaakt. Iedereen werd wijs gemaakt dat je door de langzame release geen verslavings gevaar was. Zelf bij hoofdpijn kiespijn ed werd het voor geschreven. Kreeg je tolerantie dan werd sterk geadviseerd om de dosis te verhogen.. echt als je de kans hebt kijk deze serie.
Klik om te vergroten...
Eerst verzonnen ze de term doorbraakpijn!🤣 Wat inhoudt dat de pijn door de medicatie heenkwam binnen de 12 uur (omdat het medicijn goedgekeurt werd juist vanwege het feit dat het '12' uur werkzaam zou zijn) had dit met tolerantie te maken? Neeeehoor😁😁 En letterlijk hun oplossing, Double their dose!🤣🤣 Dus als een patiënt 40mg slikt, start hem op 80mg, zat ie al op 80mg? Zet hem op 160mg😆😆 Echt niet normaal hoe erg ze met al die shit weggekomen zijn
P
PractunaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hey,

Ik vraag niet om een source voor deze drugs, om duidelijk te zijn :tongueout:
Maar ik ben zo vaak ik een kliniek geweest en er komen erg vaak mensen met een Oxy verslaving, meestal vrouwen van in de 40/50 en dan vraag ik mij af.. hoe hebben hun het voor elkaar gekregen om zoveel meer te krijgen dan ze nodig hebben en voor zo lang? Ik bedoel je kan toch niet zomaar van dokter naar dokter gaan voor meerdere voorschriften, alles staat toch geregistreerd zou je zeggen? Zulke hevige pijnstillers krijg je niet zomaar, meestal na een zwaar ongeval/ en operatie en al snel raken die mensen verslaafd aan het middel, je kan toch niet blijven zeggen tegen je dokter/ een ziekenhuis dat je nog steeds enorm veel pijn lijd en dat ze zeggen 'ok nou hier heb je nog een voorschrift voor een lading, hoop dat je je beter voelt) :P

Gewoon erg benieuwd hoe dat in elkaar zit (EDIT: nou ja, alleen benieuwd zou ik niet zeggen, zou het ook doen als het kon lol.)
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zag laatst een docu daarover. Blijkbaar zit er een lek in het systeem van de apotheek en kunnen ze niet altijd zien dat je het al opgehaald hebt. Dus je zou zomaar een naar een andere apotheek kunnen gaan met je recept en vaak krijg je het mee. Als ik het goed heb, waren ze van plan om het systeem water dicht te krijgen.

Totaal iets anders, ik ging gisteren mijn recept ophalen (wel benzo’s) en dit was bij zo’n automaat die 24/7 open is. Ik kreeg meer dan mijn dubbele dosis mee. Waarschijnlijk iemand een fout gemaakt. Het blijft mensen werk…

En er zijn natuurlijk ook genoeg Oxy dealers. Dat kan ook nog.

En sommige artsen geven gewoon geen fuck om hun patiënten en blijven voorschrijven.
P
PractunaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
En sommige artsen geven gewoon geen fuck om hun patiënten en blijven voorschrijven.
Klik om te vergroten...
Mijn vorige psychiater schreef mij echt best veel voor, Temazepam 40mg per dag, tranxene, Dexamfetamine, allemaal zelf stiekem zelf af gebouwd zonder moeite en op gespaard, op een gegeven moment letterlijk een grote plank helemaal propvol met die medicatie xD
Die man gaf niet zoveel om z'n patienten volgens mij, was ook een erg naar mannetje wel hoor maar wel lekkere pilletjes die ik een tijdje heb misbruikt (vooral de Dex veel.. en de Temazepam om lekker te slapen als dat niet wou, na de 80mg dex die ik verspreid over de dag nam, elke dag, af en toe ook nog een week 3-mmc om de dex op te sparen haha)
Ik mis die tijd wel maar zou nu wel in m'n graf gelegen hebben als ik dit niet zelf had op gebiecht :tongueout:
Mis het wel erg, had echt een gevoel van 'controle', upper nemen en dan wat van de benzo's nemen af en toe om te 'balanceren' (fet slecht voor je hart enzo..)

Maar gewoon bij andere apotheken langs gaan met voorschriften die je al gebruikt hebt zou ik nooit durven door m'n angsten heh xD
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Practuna zei:
Hey,

Ik vraag niet om een source voor deze drugs, om duidelijk te zijn :tongueout:
Maar ik ben zo vaak ik een kliniek geweest en er komen erg vaak mensen met een Oxy verslaving, meestal vrouwen van in de 40/50 en dan vraag ik mij af.. hoe hebben hun het voor elkaar gekregen om zoveel meer te krijgen dan ze nodig hebben en voor zo lang? Ik bedoel je kan toch niet zomaar van dokter naar dokter gaan voor meerdere voorschriften, alles staat toch geregistreerd zou je zeggen? Zulke hevige pijnstillers krijg je niet zomaar, meestal na een zwaar ongeval/ en operatie en al snel raken die mensen verslaafd aan het middel, je kan toch niet blijven zeggen tegen je dokter/ een ziekenhuis dat je nog steeds enorm veel pijn lijd en dat ze zeggen 'ok nou hier heb je nog een voorschrift voor een lading, hoop dat je je beter voelt) :P

Gewoon erg benieuwd hoe dat in elkaar zit (EDIT: nou ja, alleen benieuwd zou ik niet zeggen, zou het ook doen als het kon lol.)
Klik om te vergroten...
Voorral een aantal jaar geleden dat dit nog veel gebeurde. En dat komt omdat OxyContin als leugen verkocht werd door een farmaceutisch bedrijf aan de medische wereld als medicijn voor chronische pijn. Zo zijn er heel veel oxy gebruikers ontstaan. En ook het systeem van pijn betekend dosis ophogen... Dit systeem is uit Amerika aan komen waaien maar sinds 2019 gaat de medische wereld vootzichtiger om met oxy thank God dus het zal nu wel afnemen!!

Maar men vond dat mensen te lang met pijn hebben geleefd en dat opiaten ook voor mensen met chronische pijn etc. Zou moeten zijn. Ze vonden dat ze mensen goeie pijnmedicatie te lang van hun gedaan hebben gehouden en dat mensen het verdienen om pijnvrij te leven.
Daarom krijg je nu makkelijk oxy voorgeschreven. Deze movement is in Amerika begonnen.

Check de serie Dopesick op disney+!
P
PractunaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zal de docu is bekijken, altijd interessant :)
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Practuna zei:
Ik zal de docu is bekijken, altijd interessant :)
Klik om te vergroten...
Is een mini serie geen docu, 8 afleveringen van 40 of 60 min weet niet meer precies
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dopemonster zei:
Voorral een aantal jaar geleden dat dit nog veel gebeurde. En dat komt omdat OxyContin als leugen verkocht werd door een farmaceutisch bedrijf aan de medische wereld als medicijn voor chronische pijn. Zo zijn er heel veel oxy gebruikers ontstaan. En ook het systeem van pijn betekend dosis ophogen... Dit systeem is uit Amerika aan komen waaien maar sinds 2019 gaat de medische wereld vootzichtiger om met oxy thank God dus het zal nu wel afnemen!!

Maar men vond dat mensen te lang met pijn hebben geleefd en dat opiaten ook voor mensen met chronische pijn etc. Zou moeten zijn. Ze vonden dat ze mensen goeie pijnmedicatie te lang van hun gedaan hebben gehouden en dat mensen het verdienen om pijnvrij te leven.
Daarom krijg je nu makkelijk oxy voorgeschreven. Deze movement is in Amerika begonnen.

Check de serie Dopesick op disney+!
Klik om te vergroten...
Maar het is toch niet de bedoeling om continu elk pijnscheutje te gaan lopen verdoven met pijnstillers? Als je chronisch pijnklachten hebt misschien, maar je zou ook kunnen kijken naar een oplossing om de oorzaak van de pijn weg te nemen. Ik denk dat daar het probleem ligt. Ik heb ook vaak pijn, maar dat heeft meestal een duidelijke oorzaak.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Maar het is toch niet de bedoeling om continu elk pijnscheutje te gaan lopen verdoven met pijnstillers? Als je chronisch pijnklachten hebt misschien, maar je zou ook kunnen kijken naar een oplossing om de oorzaak van de pijn weg te nemen. Ik denk dat daar het probleem ligt. Ik heb ook vaak pijn, maar dat heeft meestal een duidelijke oorzaak.
Klik om te vergroten...
Dit is inderdaad juist de crux, met die leugens heeft dit farmaceutische bedrijf de Amerikaanse artsen een rad voor ogen gedraaid, met zogenaamde onderzoeken die nooit echt hebben bestaan. Zo zijn er zo veel mensen verslaafd geraakt zelfs overleden. Terwijl hun de zakken vulde met geld is Amerika terecht gekomen in de grootste opiaten zwendel die er ooit is geweest
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zoraa zei:
Dit is inderdaad juist de crux, met die leugens heeft dit farmaceutische bedrijf de Amerikaanse artsen een rad voor ogen gedraaid, met zogenaamde onderzoeken die nooit echt hebben bestaan. Zo zijn er zo veel mensen verslaafd geraakt zelfs overleden. Terwijl hun de zakken vulde met geld is Amerika terecht gekomen in de grootste opiaten zwendel die er ooit is geweest
Klik om te vergroten...
Amerika, het land van de ongekende mogelijkheden hè? Maar dan alleen als je man, blank, hetero, rechts, kapitalistisch, rijk en gezond bent. Want anders lukt het natuurlijk niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."