Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnderzoekje vraagje

Onderzoekje vraagje

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dopemonster zei:
Tijdens een cold turkey (milde/lichte) heroïne verslaving kan je huisarts voor 2 weken tramadol, diazepam voorschrijven 3x dd 200mg tramadol 3x dd 5/10mg dia

Als je al lang oxy slikt zou ik 7-14 dagen tramadol slikken en dan zo min mogelijk

Voel je je na een paar dagen 50mg tramadol per dag gewoon goed stop je gewoon na 5-7 dagen en kijk je lekker aan of je afkickverschijnselen zult krijgen toch? Prima plan👍🏻
Klik om te vergroten...
Ik heb het 6 weken gebruikt weer, begon met 20 mg en eindigde met 60 pd.

afgebouwd naar 30 toen gestopt en over op tramadol..

Voel wel wat afkick maar het is minimaal.

zit nu op 150 mg tramadol per dag, morgen 100, dan 50 en dan 0
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dopemonster zei:
Tijdens een cold turkey (milde/lichte) heroïne verslaving kan je huisarts voor 2 weken tramadol, diazepam voorschrijven 3x dd 200mg tramadol 3x dd 5/10mg dia

Als je al lang oxy slikt zou ik 7-14 dagen tramadol slikken en dan zo min mogelijk

Voel je je na een paar dagen 50mg tramadol per dag gewoon goed stop je gewoon na 5-7 dagen en kijk je lekker aan of je afkickverschijnselen zult krijgen toch? Prima plan👍🏻
Klik om te vergroten...
Wordt dat gecheckt? Ik bedoel, kan ik gewoon bij mijn huisarts binnenlopen met een verzonnen verslaving en gratis meeliften op opiaten? Hoe werkt zoiets?
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee zo werkt dat niet, dat wordt gecheckt
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Tur4x zei:
Ik heb het 6 weken gebruikt weer, begon met 20 mg en eindigde met 60 pd.

afgebouwd naar 30 toen gestopt en over op tramadol..

Voel wel wat afkick maar het is minimaal.

zit nu op 150 mg tramadol per dag, morgen 100, dan 50 en dan 0
Klik om te vergroten...
Da's wel snel man.

Mijn heroïne nood kreet is als ik nog maar 1gr heb en niks meer kan scoren laat ik mezelf eerst ziek worden en dan neem ik 2/3x per dag precies zoveel dat ik me net niet ziek voel. Om de 'cold turkey' te verzachten als het ware. Zo recudeer ik mijn gebruik zeker met 50% in een week tijd. (Doe met 2gr 1 week als t moet)

Tramadol is natuurlijk wel een stuk lichter maar je kunt beter een paar dagen lang 50mg per dag nemen en dan naar 0 ipv in 3 dagen van 150 naar 0. Dat zullen je receptoren meer waarderen
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Mijn morele kompas zou gelijk gaan rinkelen dat ik het nooit goed zou kunnen spelen. Ik zou meteen door de mand vallen.
Klik om te vergroten...
Misschien maar beter ook toch? De juiste pijnmedicatie voorgeschreven krijgen wanneer je 't echt nodig hebt is best wel cruciaal in mijn opgaveboekje. Daar baal ik ook wel van dat de zorgverlening van me opiatenverslaving afweet. Ze zullen altijd heel moeilijk doen met pijnmedicatie voorschrijven, al is het pallitatief. Dat zuigt best wel en lokt heroïne gebruik nog meer uit. Nou lig ik gelukkig niet elke dag in de kreukels en gips maar soms....🤣 Vorrige keer kreeg ik diclofenac voor 3 botbreuken!😥 Ik dacht dat ik doodging...
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het meest vervelende aan een afkick vind ik dat ik het altijd zo enorm koud heb. Niet een beetje koud, nee inwendig koud.. niet warm te krijgen. Is dat herkenbaar of?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hevig niet maar als je in totaal lang tramadol blijft slikken zul je wel een paar dagen niet zo lekker voelen!
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dopemonster zei:
Hevig niet maar als je in totaal lang tramadol blijft slikken zul je wel een paar dagen niet zo lekker voelen!
Klik om te vergroten...
Ik ben van plan het 5 dagen te gebruiken en dan 0. Hopelijk heb ik dan de oxy afkick opgevangen voor het meest
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Tur4x zei:
Ik ben van plan het 5 dagen te gebruiken en dan 0. Hopelijk heb ik dan de oxy afkick opgevangen voor het meest
Klik om te vergroten...
Tijdens een cold turkey (milde/lichte) heroïne verslaving kan je huisarts voor 2 weken tramadol, diazepam voorschrijven 3x dd 200mg tramadol 3x dd 5/10mg dia

Als je al lang oxy slikt zou ik 7-14 dagen tramadol slikken en dan zo min mogelijk

Voel je je na een paar dagen 50mg tramadol per dag gewoon goed stop je gewoon na 5-7 dagen en kijk je lekker aan of je afkickverschijnselen zult krijgen toch? Prima plan👍🏻
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tur4x zei:
Het meest vervelende aan een afkick vind ik dat ik het altijd zo enorm koud heb. Niet een beetje koud, nee inwendig koud.. niet warm te krijgen. Is dat herkenbaar of?
Klik om te vergroten...
Met alcohol had ik daar geen last van, maar dopemonster heeft opiaten uitgespeeld dus die weet daar meer van. Volgens mij is dat een bekend afkick verschijnsel bij opiaten; de rillende junks onder een kleedje.
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Met alcohol had ik daar geen last van, maar dopemonster heeft opiaten uitgespeeld dus die weet daar meer van. Volgens mij is dat een bekend afkick verschijnsel bij opiaten; de rillende junks onder een kleedje.
Klik om te vergroten...

de rillende junk onder een kleedje.. ik snap hem, gelukkig is het zo erg ook weer niet. Ik heb een goede baan en nog geen dag ziek gemeld. Paar keer cold turkey gedaan, dat doe ik nooit weer.

Gewoon rustig afbouwen en dan naar 0
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Dopemonster kun je daar antwoord op geven? Op het stukje “koud hebben”?
Ik neem je advies ter harte.. ik zit nu op 1x 50mg per dag, maar in de nacht word ik wakker van een onrustige schouder. Dan neem ik er 1 en dan 12 uur later weer 1..

wat is het advies? Gewoon wakker blijven en niet bij pakken bij onrustige schouder?
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#13
Beste,

Tijdje terug weer in de oxy val gelopen. Geen paniek, ik heb het gebruik behoorlijk beperkt gehouden.

Nadat ik stopte merkte ik wel afkick verschijnselen. Ik ben toen tramadol gaan slikken, 2x 50mg per dag …

Ik bouw dat nu af naar 1 per dag en dan 0.

Bestaan de kans dan dat ik alsnog in een hevige afkick kom of…?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Wordt dat gecheckt? Ik bedoel, kan ik gewoon bij mijn huisarts binnenlopen met een verzonnen verslaving en gratis meeliften op opiaten? Hoe werkt zoiets?
Klik om te vergroten...
Hahaha nou eerlijk is eerlijk, of het gecheckt wordt? Niet echt... Ik sta bij mijn huisarts in het systeem met psychische en verslavingsproblemen en ben wel eens in paniek langs gekomen met een verhaal dat ze me die dingen MOEST voor gaan schrijven omdat ik me bankpas aan me ouders had gegeven bla bla en anders ontwennend dakloos op straat zou belanden. En ik kreeg alle medicatie die ik wou voorgeschreven er werd eigenlijk helemaal niks gecheckt ik moest me alleen aan melden bij verslavingszorg en in de tussentijd kreeg ik tramadol 600mg dd diazepam 40mg dd.

Dus mensen zullen er zeker wel mee wegkomen maar je moet het dan natuurlijk wel goed spelen.


Maar ik bedoelde dit ook meer in de zin van tramadol wordt redelijk vrij snel voorgeschreven zeker in zo'n situatie. Als je met buprenorfine of methadon af wilt kicken moet je dat echt via verslavingszorg regelen en je huisarts gaat je dat sws niet voorschrijven
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dopemonster zei:
Hahaha nou eerlijk is eerlijk, of het gecheckt wordt? Niet echt... Ik sta bij mijn huisarts in het systeem met psychische en verslavingsproblemen en ben wel eens in paniek langs gekomen met een verhaal dat ze me die dingen MOEST voor gaan schrijven omdat ik me bankpas aan me ouders had gegeven bla bla en anders ontwennend dakloos op straat zou belanden. En ik kreeg alle medicatie die ik wou voorgeschreven er werd eigenlijk helemaal niks gecheckt ik moest me alleen aan melden bij verslavingszorg en in de tussentijd kreeg ik tramadol 600mg dd diazepam 40mg dd.

Dus mensen zullen er zeker wel mee wegkomen maar je moet het dan natuurlijk wel goed spelen.


Maar ik bedoelde dit ook meer in de zin van tramadol wordt redelijk vrij snel voorgeschreven zeker in zo'n situatie. Als je met buprenorfine of methadon af wilt kicken moet je dat echt via verslavingszorg regelen en je huisarts gaat je dat sws niet voorschrijven
Klik om te vergroten...
Mijn morele kompas zou gelijk gaan rinkelen dat ik het nooit goed zou kunnen spelen. Ik zou meteen door de mand vallen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."