Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsResistent voor medikinet is dexamfetamine betere optie?

Resistent voor medikinet is dexamfetamine betere optie?

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik slik al een tijdje medikinet.
Maar het helpt niet.
Mijn concentratie stoornis wordt alleen maar erger.
Ik heb weleens dat bij volwassenen met adhd de werking van methylfenidaat over kan gaan.
En dat dan dexamfetamine goed kan helpen.
Is dit raadzaam?
Groetjes Kevin
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vraag het je arts. Denk dat die dat wel weet.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zoals hierboven al vermeld, vraag het de arts.

Je kan misschien opbrengen of je arts ervaring heeft met lisdexamfetamine. Is qua werking heel vergelijkbaar met dexamfetamine, alleen werkt het langer waardoor je maar één inname moment per dag hebt. Dat is voor iemand met een verslavingsachtergrond ideaal, want dan kom je niet in de verleiding om bij te nemen. Je hebt namelijk niet meerdere innamemomenten per dag waar je zelf de controle over hebt.

Dit middel is in Nederland nog niet zo heel lang op de markt (2/3 jaar) en daardoor ook nog minder bekend bij artsen.
M
Madje4.0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Kevin761990 zei:
Ik slik al een tijdje medikinet.
Maar het helpt niet.
Mijn concentratie stoornis wordt alleen maar erger.
Ik heb weleens dat bij volwassenen met adhd de werking van methylfenidaat over kan gaan.
En dat dan dexamfetamine goed kan helpen.
Is dit raadzaam?
Groetjes Kevin
Klik om te vergroten...
Ja ik heb ook adhd en dacht als die medicatie voor iemand werkt wrm niet voor mij maar iedereen werkt een andere medicatie beter bij is bij alles ook bij anticonceptie iedereen heeft andere hormonen enz na paar keer ritalin en methylfenidaat geprobeerd te hebben dacht ik nooit meer medicatie terwijl die voor andere goed werkte dacht ik nee voor mij niet maar heb nu medikinet en werkt geweldig t verschilt gwn per persoon niet iedreen met adhd is t zelfde. En wat ook helpt de dokter van mij en over algemeen wilt meteen hoge dosering ik heb kinder dosering geijst want k wil niet hellemaal platgespoteb zijn en wel mezelf blijven. De dokters zeiden is te lage dosering maar voor mij is genoeg hoef maar te scherpe randjes weg niet dat ik niks meer zeg is voel. Maar dokters die voelen niet wat jij voelt en iemand van t zelfde gewicht kan soms toch meer hebben kwa alcohol of drugs dus en daar word geen rekening mee gehouden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."