Anti psychotica kan je ook off label krijgen. Het hoeft dus niet te betekenen dat je psychotisch bent of hoeft te zijn als je dat wilt krijgen.
Anti psychotica krijg ik ook niet voor mijn psychoses. En ja, je wordt er suf van. Maar voor langdurig alternatief op benzo's krijg je dat wel.
Indd ik kreeg dit toen langer geleden ook eens v mn psy n jaren later ook v mn huisarts, was Quetiapine (Seroquel) in combinatie met Mirtazapine, omdat ik toen echt geen rust kende in mn hoofd, vol stress, non-stop piekeren, paranoia werd (vond snel dat iedereen tegen me was, in de auto dacht ik steeds gevolgd te worden), ik dagen, weken, maanden manisch was, met amper slaap, totale rusteloosheid, prikkelbaarheid, impulsiviteit, afgewisseld met mega depressie's. Dus die antipsychoticum, Quetiapine en ook wel Mirtazapine, in mijn geval was echt bedoeld om puur wat rust te brengen, omdat het gewoon onleefbaar was en mn HA dacht aan bipolaire stoornis. Hoogste dosis was 300mg Quetiapine waarvaan 100mg xr en Mirtazapine 50mg en Zolpidem (max 3 dagen achtereen n 2 dagen ertussen). Jesus, heb het kans gegeven, maar twas v 1 uiterste nr het andere, ik voelde niks meer, alles was zo afgevlakt en voelde mij als ne kamerplant vr het raam. Had echt het gevoel of er draadje in mn kop was doorgeknipt, ik snakte zelfs terug nr fe chaos in m'n kop, want nu was ik zombie zonder enig fut n niks beleving. Die Quetiapine toen afgebouwd en nam dan uiteindelijk nog 100mg en 30mg Mirtazapine. Maar vond die Quetiapine precies echt niks voor mij, als dagelijkse behandeling. Misschien goed om mn hoofd n lichaam de noodzakelijke rust te geven, want dat was echt wel nodig, maar niet effectief als dagelijkse medicatie ter behandeling v mn mentale toestand, ik leef(de) echt in pieken en dalen, steeds uitersten. Dus ik liep jaren met de stempel 'bipolaire stoornis' op mn kop, wat later ADHD en emotieregulatiepersoonlijkheidsstoornis bleek te zijn.