Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHELP! IK WORD GEK BEN RADELOOS!

HELP! IK WORD GEK BEN RADELOOS!

18 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Don Draper zei:
@Nihilist88 Ik snap echt wat je bedoeld!

Ik vind het zo kut dat ik alleen maar kan kiezen tussen afgevlakt leven en helemaal de losse ik te zijn met wat je inderdaad beschreef. Vind het heerlijk om lekker veel bezig te zijn en korte nachten te hebben maar inderdaad dan ook alle klachten die je hier benoemd. Zou willen dat er gewoon een mooi balans heeft kunnen zijn.
Klik om te vergroten...
Indd het zogezegde groene vlak, waar stabiliteit heerst, daar zitten wij serieus boven oftewel
er giga onder. Al mag ik op dit moment echt niet klagen. Maar is zal nog vaak genoeg in uitersten leven. (Mini) tegenslag, verkeerde (kleine) uitspraken, kunnen mij zo volledig doe switchen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Trotssterk zei:
Ik wil gewoon een keer een aantal dagen lekker slapen, niet meer piekeren en stressen en de hele dag door buikpijn hebben. Gewoon even niks meer.
Klik om te vergroten...
Noot:
Dat wil ik ook wel .... Maar het leven is hard, en wegvluchten is juist datgene, waarvoor heel veel mensen drugs gebruiken.
Alleen lost dat niets op.
Je moet hoe dan ook verder....erop en erover!
Vluchten kan niet meer, ik zou niet weten waar naar toe.....
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Trotssterk zei:
Hallo allemaal.

Ik heb een conflict met mijn huisarts gekregen om iets wat totaal niet met zijn werkzaamheden als huisarts/hulpverlener te maken heeft.

Om mij dwars te zitten heeft hij nu mijn temazepam en lorazepam stop gezet en dat nu ik net begonnen was met het afbouwen van de heroïne. Ik heb nu al 2 dagen non stop paniekaanvallen en durf de deur niet uit. Ik heb alles al geprobeerd tot het overstappen naar een nieuwe huisarts (overal hier patiënten stop) GGZ huisartsenpost en noem het maar op maar niemand die ook maar een helpende hand aanbied. Vroeger had ik een backup bij me pa die kwam dan medicijnen brengen maar die is helaas kortgeleden overleden.

Wie heeft er d tips voor mij? Ik weet niet meer wat ik moet doen ik heb al 2 dagen niet geslapen en ik ben inmiddels volledig gebroken.

Mvg
Klik om te vergroten...
Je moet opzoek gaan naar een Psychiater die schrijven naar mij idee wat makkelijker benzos uit en dan pakt de huisarts ze ook niet meer af. in jouw situatie moet je wel wat benzos kunnen regelen hoor als je kijkt hoe makkelijk ik ze krijg
T
TrotssterkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo allemaal.

Ik heb een conflict met mijn huisarts gekregen om iets wat totaal niet met zijn werkzaamheden als huisarts/hulpverlener te maken heeft.

Om mij dwars te zitten heeft hij nu mijn temazepam en lorazepam stop gezet en dat nu ik net begonnen was met het afbouwen van de heroïne. Ik heb nu al 2 dagen non stop paniekaanvallen en durf de deur niet uit. Ik heb alles al geprobeerd tot het overstappen naar een nieuwe huisarts (overal hier patiënten stop) GGZ huisartsenpost en noem het maar op maar niemand die ook maar een helpende hand aanbied. Vroeger had ik een backup bij me pa die kwam dan medicijnen brengen maar die is helaas kortgeleden overleden.

Wie heeft er d tips voor mij? Ik weet niet meer wat ik moet doen ik heb al 2 dagen niet geslapen en ik ben inmiddels volledig gebroken.

Mvg
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Trotssterk zei:
Hallo allemaal.

Ik heb een conflict met mijn huisarts gekregen om iets wat totaal niet met zijn werkzaamheden als huisarts/hulpverlener te maken heeft.

Om mij dwars te zitten heeft hij nu mijn temazepam en lorazepam stop gezet en dat nu ik net begonnen was met het afbouwen van de heroïne. Ik heb nu al 2 dagen non stop paniekaanvallen en durf de deur niet uit. Ik heb alles al geprobeerd tot het overstappen naar een nieuwe huisarts (overal hier patiënten stop) GGZ huisartsenpost en noem het maar op maar niemand die ook maar een helpende hand aanbied. Vroeger had ik een backup bij me pa die kwam dan medicijnen brengen maar die is helaas kortgeleden overleden.

Wie heeft er d tips voor mij? Ik weet niet meer wat ik moet doen ik heb al 2 dagen niet geslapen en ik ben inmiddels volledig gebroken.

Mvg
Klik om te vergroten...
Het enige wat ik je kan aanraden is contact opnemen met verslavingszorg.
Uit wat ik hierboven lees is het niet stopgezet om je dwars te zitten, maar gewoon afgeraden. Dit maakt ook dat de rest je ook niet datgene voor wilt schrijven.
In deze situatie zijn de mensen die echt weten wat goed voor je is de verslavingszorg, die behandelbare kunnen zo nodig wat voorschrijven en je in stoppen begeleiden.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Druktemaker zei:
Het enige wat ik je kan aanraden is contact opnemen met verslavingszorg.
Uit wat ik hierboven lees is het niet stopgezet om je dwars te zitten, maar gewoon afgeraden. Dit maakt ook dat de rest je ook niet datgene voor wilt schrijven.
In deze situatie zijn de mensen die echt weten wat goed voor je is de verslavingszorg, die behandelbare kunnen zo nodig wat voorschrijven en je in stoppen begeleiden.
Klik om te vergroten...
Ik snap overigens wel dat het zo kan voelen, omdat je het gevoel hebt dit nodig te hebben.
Je hebt gewoon goede hulp nodig!
T
TrotssterkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Druktemaker zei:
Het enige wat ik je kan aanraden is contact opnemen met verslavingszorg.
Uit wat ik hierboven lees is het niet stopgezet om je dwars te zitten, maar gewoon afgeraden. Dit maakt ook dat de rest je ook niet datgene voor wilt schrijven.
In deze situatie zijn de mensen die echt weten wat goed voor je is de verslavingszorg, die behandelbare kunnen zo nodig wat voorschrijven en je in stoppen begeleiden.
Klik om te vergroten...
Met de brijder kom ik ook niet verder want hun willen mij aan anti psychotica medicijnen hebben en dat wil ik niet omdat ik niet psychotisch ben + ik word er een zombie van, dus ook hun willen mij niet helpen. En nee de huisarts doet dit niet omdat hij het beste met mij voor heeft. Ik ben niet zijn enige patiënt waar hij met de medicatie loopt te rommelen
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Trotssterk zei:
Met de brijder kom ik ook niet verder want hun willen mij aan anti psychotica medicijnen hebben en dat wil ik niet omdat ik niet psychotisch ben + ik word er een zombie van, dus ook hun willen mij niet helpen.
Klik om te vergroten...
En als jij eens goed het gesprek daar aangaat over je ervaring en of er andere mogelijkheden zijn?
Wellicht is het ook bedoeld als symptoombestrijding. Als je dat gesprek niet aangaat en zo nodig op je strepen gaat staan kom je er ook niet verder mee.

Trotssterk zei:
En nee de huisarts doet dit niet omdat hij het beste met mij voor heeft. Ik ben niet zijn enige patiënt waar hij met de medicatie loopt te rommelen
Klik om te vergroten...
Ben ook van mening dat de huisarts niet de plek is waarmee je dit zou moeten bespreken. Afkicken gaat (meestal) het petje van de huisarts te boven.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Trotssterk zei:
Met de brijder kom ik ook niet verder want hun willen mij aan anti psychotica medicijnen hebben en dat wil ik niet omdat ik niet psychotisch ben + ik word er een zombie van, dus ook hun willen mij niet helpen.
Klik om te vergroten...
Of willen zij je wel helpen, maar wil je je niet laten helpen? Antipsychotica worden soms ook voor andere symptomen voorgeschreven. Als ze je er zo graag aan willen hebben dat ze je anders niet willen helpen, zou daar dan een reden voor zijn?

Trotssterk zei:
En nee de huisarts doet dit niet omdat hij het beste met mij voor heeft. Ik ben niet zijn enige patiënt waar hij met de medicatie loopt te rommelen
Klik om te vergroten...
Zijn de anderen ook mensen met verslavingsproblematiek?
T
TrotssterkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Druktemaker zei:
En als jij eens goed het gesprek daar aangaat over je ervaring en of er andere mogelijkheden zijn?
Wellicht is het ook bedoeld als symptoombestrijding. Als je dat gesprek niet aangaat en zo nodig op je strepen gaat staan kom je er ook niet verder mee.


Ben ook van mening dat de huisarts niet de plek is waarmee je dit zou moeten bespreken. Afkicken gaat (meestal) het petje van de huisarts te boven.
Klik om te vergroten...
Ze willen niks meer doen voor mij en moet me aanmelden bij een ander team. Wachtlijst is 8 maanden. Sorry maar 8 maanden me nog zo voelen gaat niet goed zijn en ik heb dit overal al meerdere keren aangegeven. Ik ben nu echt radeloos want ik weet niet meer wat ik moet doen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Trotssterk zei:
Met de brijder kom ik ook niet verder want hun willen mij aan anti psychotica medicijnen hebben en dat wil ik niet omdat ik niet psychotisch ben + ik word er een zombie van, dus ook hun willen mij niet helpen. En nee de huisarts doet dit niet omdat hij het beste met mij voor heeft. Ik ben niet zijn enige patiënt waar hij met de medicatie loopt te rommelen
Klik om te vergroten...
Mijn huisarts wilde me ook niet helpen. Ik heb daarna iedere arts die binnen mijn bereik lag gecontacteerd en werd binnen 2 dagen geholpen met spoed door een andere huisarts. En hun hadden eigenlijk ook een lange wachtrij maar ze hebben me voorrang gegeven. Geef niet op! Hoop dat je snel ergens terecht kunt. 💜
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Trotssterk zei:
Ze willen niks meer doen voor mij en moet me aanmelden bij een ander team. Wachtlijst is 8 maanden. Sorry maar 8 maanden me nog zo voelen gaat niet goed zijn en ik heb dit overal al meerdere keren aangegeven. Ik ben nu echt radeloos want ik weet niet meer wat ik moet doen.
Klik om te vergroten...
De keuze is dan denk ik heel simpel: of 8 maanden wachten en dan geholpen worden, of je niet aanmelden en niet geholpen worden?
Overal zijn wachttijden, iedereen moet wachten hoe zuur ook.

Je zou als jij het geval hebt helemaal gek te worden nog de crisis vd verslavingszorg kunnen bellen en dit voorleggen, met een beetje geluk kunnen zij je zsm helpen.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#13
Anti psychotica kan je ook off label krijgen. Het hoeft dus niet te betekenen dat je psychotisch bent of hoeft te zijn als je dat wilt krijgen.

Anti psychotica krijg ik ook niet voor mijn psychoses. En ja, je wordt er suf van. Maar voor langdurig alternatief op benzo's krijg je dat wel.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Trotssterk zei:
Met de brijder kom ik ook niet verder want hun willen mij aan anti psychotica medicijnen hebben en dat wil ik niet omdat ik niet psychotisch ben + ik word er een zombie van, dus ook hun willen mij niet helpen. En nee de huisarts doet dit niet omdat hij het beste met mij voor heeft. Ik ben niet zijn enige patiënt waar hij met de medicatie loopt te rommelen
Klik om te vergroten...
Dit geintje hebben ze ook met mij uitgehaald in de kliniek, reageerde precies hetzelfde als jou. Uiteindelijk had ik er wel veel aan. 25mg quatiapine als slaapmiddel is wel echt een heel goed slaapmiddel en gaat je nog beter als benzo's helpen voor de nachtrust. Het werkt enorm sederend.
Ook is het wel te vertrouwen in die dosis en heb je overdag nergens last van en het gaat je geen zombie maken. Alleen 's nachts en in de ochtend.

Je word ook wel vergelijkbaar stoned ervan net als heroine, wel anders zonder euforie. Op straat en in de gevangenis word het ook wel baby heroïne genoemd.Je bouwt vrijwel geen tolerantie op voor dat middel maar na lang gebruik krijg je er wel ontwenningsverschijnselen van.

Maar ik kan het wel begrijpen als je het liever bij de benzo's wilt houden. Ze gaan lopen stallen omdat je heroïne aan het afbouwen bent en benzo's verslavend werken (waarschijnlijk zien ze je dan direct als een stelende superjunk en schrijven ze het liefst nog niet eens paracetamol voor) de ontwetende droeftoeter huisarts ga je nu helemaal niets meer aan hebben, daarom raadde ik je ook aan om via internet research chemical benzo's te kopen zoals Bromazolam. Ik zou het afbouwen tijdelijk staken en via internet benzo's kopen of via verslavingszorg afkicken met methadon of subs.. Je kunt ook zodra je met de hero gestopt bent met rode kratom je ontwenning uitzitten maar ik heb 't gevoel dat je momenteel niet daar aan toe bent.
T
TrotssterkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Druktemaker zei:
En als jij eens goed het gesprek daar aangaat over je ervaring en of er andere mogelijkheden zijn?
Wellicht is het ook bedoeld als symptoombestrijding. Als je dat gesprek niet aangaat en zo nodig op je strepen gaat staan kom je er ook niet verder mee.


Ben ook van mening dat de huisarts niet de plek is waarmee je dit zou moeten bespreken. Afkicken gaat (meestal) het petje van de huisarts te boven.
Klik om te vergroten...
Dit heb ik geprobeerd. Het lijkt erop alsof ze een persoonlijke issue met mij hebben. En dat is begonnen nadat ik onterecht beschuldigd werd van een aantal feiten die in mijn leven van inkomsten heel nadelige gevolgen zouden hebben, ik kon zwart op wit bewijzen en ook nog met audio geluiden dat ik zwaar een oor aangenaaid werd met de rede/motief vanwege de richtlijnen en procedures voor de tijd van de nodige behandeltijd. Met andere woorden, ik werd ze te duur en omdat het te lang duurde dus ze moesten van mij af. Ik heb tijdens een gesprek met de berijder de GGZ en mijn toenmalige reclasseringsambtenaar die vanaf de eerste dag meteen zijn twijfels had bij hun werkwijze mijn telefoon in de rookpauze op recorder gezet en in de kamer gelaten en dat uiteindelijk laten horen. Sindsdien zijn ze dwars gaan liggen. Dus dit zit helaas wat lastiger in elkaar.
T
TrotssterkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopemonster zei:
Dit geintje hebben ze ook met mij uitgehaald in de kliniek, reageerde precies hetzelfde als jou. Uiteindelijk had ik er wel veel aan. 25mg quatiapine als slaapmiddel is wel echt een heel goed slaapmiddel en gaat je nog beter als benzo's helpen voor de nachtrust. Het werkt enorm sederend.
Ook is het wel te vertrouwen in die dosis en heb je overdag nergens last van en het gaat je geen zombie maken. Alleen 's nachts en in de ochtend.

Je word ook wel vergelijkbaar stoned ervan net als heroine, wel anders zonder euforie. Op straat en in de gevangenis word het ook wel baby heroïne genoemd.Je bouwt vrijwel geen tolerantie op voor dat middel maar na lang gebruik krijg je er wel ontwenningsverschijnselen van.

Maar ik kan het wel begrijpen als je het liever bij de benzo's wilt houden. Ze gaan lopen stallen omdat je heroïne aan het afbouwen bent en benzo's verslavend werken (waarschijnlijk zien ze je dan direct als een stelende superjunk en schrijven ze het liefst nog niet eens paracetamol voor) de ontwetende droeftoeter huisarts ga je nu helemaal niets meer aan hebben, daarom raadde ik je ook aan om via internet research chemical benzo's te kopen zoals Bromazolam. Ik zou het afbouwen tijdelijk staken en via internet benzo's kopen of via verslavingszorg afkicken met methadon of subs.. Je kunt ook zodra je met de hero gestopt bent met rode kratom je ontwenning uitzitten maar ik heb 't gevoel dat je momenteel niet daar aan toe bent.
Klik om te vergroten...
Ja ik heb dat middel in het verleden al eens gehad en ik reageerde er slecht op. Het leek wel alsof ik aan narcolepsie leed. En ik had ook nare bijwerkingen op een aantal andere middelen die onder anti psychotica en anti depressie middelen vielen. En dat is de rede dat ze uiteindelijk de temazepam en lora na veel onderzoek als behandelend middel hebben aangeschreven. Tot de situatie die ik hier vertel, dus het is niet fair. Ik heb ernaar gekeken en ben nog even de reviews aan het lezen. Het is gewoon eng na jaren onafgebroken altijd dagelijks hetzelfde te nemen is een deel van leven geworden.
T
TrotssterkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik wil gewoon een keer een aantal dagen lekker slapen, niet meer piekeren en stressen en de hele dag door buikpijn hebben. Gewoon even niks meer.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Don Draper zei:
Anti psychotica kan je ook off label krijgen. Het hoeft dus niet te betekenen dat je psychotisch bent of hoeft te zijn als je dat wilt krijgen.



Anti psychotica krijg ik ook niet voor mijn psychoses. En ja, je wordt er suf van. Maar voor langdurig alternatief op benzo's krijg je dat wel.

Indd ik kreeg dit toen langer geleden ook eens v mn psy n jaren later ook v mn huisarts, was Quetiapine (Seroquel) in combinatie met Mirtazapine, omdat ik toen echt geen rust kende in mn hoofd, vol stress, non-stop piekeren, paranoia werd (vond snel dat iedereen tegen me was, in de auto dacht ik steeds gevolgd te worden), ik dagen, weken, maanden manisch was, met amper slaap, totale rusteloosheid, prikkelbaarheid, impulsiviteit, afgewisseld met mega depressie's. Dus die antipsychoticum, Quetiapine en ook wel Mirtazapine, in mijn geval was echt bedoeld om puur wat rust te brengen, omdat het gewoon onleefbaar was en mn HA dacht aan bipolaire stoornis. Hoogste dosis was 300mg Quetiapine waarvaan 100mg xr en Mirtazapine 50mg en Zolpidem (max 3 dagen achtereen n 2 dagen ertussen). Jesus, heb het kans gegeven, maar twas v 1 uiterste nr het andere, ik voelde niks meer, alles was zo afgevlakt en voelde mij als ne kamerplant vr het raam. Had echt het gevoel of er draadje in mn kop was doorgeknipt, ik snakte zelfs terug nr fe chaos in m'n kop, want nu was ik zombie zonder enig fut n niks beleving. Die Quetiapine toen afgebouwd en nam dan uiteindelijk nog 100mg en 30mg Mirtazapine. Maar vond die Quetiapine precies echt niks voor mij, als dagelijkse behandeling. Misschien goed om mn hoofd n lichaam de noodzakelijke rust te geven, want dat was echt wel nodig, maar niet effectief als dagelijkse medicatie ter behandeling v mn mentale toestand, ik leef(de) echt in pieken en dalen, steeds uitersten. Dus ik liep jaren met de stempel 'bipolaire stoornis' op mn kop, wat later ADHD en emotieregulatiepersoonlijkheidsstoornis bleek te zijn.
Klik om te vergroten...
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Nihilist88 Ik snap echt wat je bedoeld!

Ik vind het zo kut dat ik alleen maar kan kiezen tussen afgevlakt leven en helemaal de losse ik te zijn met wat je inderdaad beschreef. Vind het heerlijk om lekker veel bezig te zijn en korte nachten te hebben maar inderdaad dan ook alle klachten die je hier benoemd. Zou willen dat er gewoon een mooi balans heeft kunnen zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."