Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswellbutrine snuiven

wellbutrine snuiven

26 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#1
:rock: Einstein can Google :rock:

Ik had dit gevonden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bupropion

Is wel in het Engels maar doe ff Ctrl+F en typ in "Side Effects" en je komt er.
Maar Einstein z'n link is denk ik beter. :]
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#2
"Ik doe een gok"

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Wellbutrin.aspx?mId=10704&rId=2254

Ziedaar :hearteyes:
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#3
willemvaag zei:
hmm dacht dat je er een spiegel mee moet opbouwen...
Klik om te vergroten...

Hoe bedoel je? :confused:
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#4
hmm dacht dat je er een spiegel mee moet opbouwen...
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat iemand het een aantal weken moet nemen voordat het zijn echte werking heeft. Dat het constant in het lijf aanwezig moet zijn. Met de methadon heb ik in mijn ogen ook een spiegel opgebouwd een constante dosering in mijn lijf.

Heb het in het verleden ook met strattera gehad een verschrikkelijk medicijn dat maar niet aanslaat en dan nog niet te spreken over effexor ook weer zoiets. Pillen die je wat langer neemt voordat het werkt waarvoor je het neemt althans dat dacht ik...
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#6
willemvaag zei:
Dat iemand het een aantal weken moet nemen voordat het zijn echte werking heeft. Dat het constant in het lijf aanwezig moet zijn. Met de methadon heb ik in mijn ogen ook een spiegel opgebouwd een constante dosering in mijn lijf.

Heb het in het verleden ook met strattera gehad een verschrikkelijk medicijn dat maar niet aanslaat en dan nog niet te spreken over effexor ook weer zoiets. Pillen die je wat langer neemt voordat het werkt waarvoor je het neemt althans dat dacht ik...
Klik om te vergroten...

OK, nu begrijp ik je. Wellbutrin XR dient geslikt te worden en dan heeft het een tijd nodig om een spiegel op te bouwen, daar ben ik het zeker met je mee eens.

Effexor heeft ook een XR werking, maar vroeger waren er ook instant release tabletten , of nu nog in sommige landen mss, maar betwijfel dat.

Maar die Effexor IR is een beetje als crack, het geeft een enorme piek en al vrij snel en zeker als je het snuift krijg je er een rush van hoor. Net als met Strattera snuiven ipv slikken.
Een imo (on)aangename rush, met bijwerkingen etc., dus ook daar ben ik het met je mee eens dat Strattera capsules en Efexor capsules een tijd nodig hebben om een spiegel op te bouwen.

Maar vergelijk het met een Concerta helemaal het omhulsel en lagen eruit halen en dan crushen en snuiven, of bv. een Xanax Retard crushen of een Oxycontin crushen.
Dan heb je toch wel degelijk de piek. Natuurlijk zijn dit geen antidepressiva.

Maar venlafaxine en bupropion in instant release vorm nemen geeft je een lichte stimulerende rush, maar je hebt een enorme weerslag, net als bij crack ofzo bv.

Daarom dat deze fenethylamines, dus de groep waartoe ook de amfetamines/wekamines behoren, nu in XR worden gemaakt, maar je kan dat omzeilen als je het wil misbruiken.

Strattera is een NRI en heeft bij normaal/therapeutisch gebruik een tijd nodig om een spiegel op te bouwen. De capsules hebben ook een vertraagde afgifte dacht ik toch, zitten toch ook net als bij venlafaxine ( efexor) bolletjes in de capsule?

En Strattera is een centraal stimulantium, dus heeft toch wel een recreatieve waarde, maar ja hangt af ook wat iemand als recreatief beschouwt, dat is relatief en breed volgens mij
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#7
willemvaag zei:
Als je het allemaal zo bekijkt dan denk ik dat heel veel mensen niet eens weten dat ze een wekamine of iets dergelijks nemen. Ze laten gewoon de helft aan informatie weg zodat mensen zich geen zorgen maken over wat ze nemen. Denk niet dat veel mensen oud worden met pepmiddelen. Over 20 jaar zijn waarschijnlijk pas de echte gevolgen bekend van alle troep die ze nu als snoep geven.
Klik om te vergroten...

Goede post willem, kan het zelf niet mooier verwoorden en ben het helemaal met je eens :mrgreen: !!


Fucking society! :angry:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."