Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFentanyl ontwenning. Kratom geen effect?

Fentanyl ontwenning. Kratom geen effect?

28 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi! Zoals ik in een eerder topic uitvoerig heb uitgelegd, ben ik na lange verslaving aan opiaten (zo goed als) afgebouwd met fentanyl pleisters. Ik doe dit met behulp van lorazepam van de ha (veel te lage dosering dus ik bestel bij) en Wellbutrin (300 mg, had ik nog in huis, dinsdag bespreek ik met de huisarts). Dit doe ik om de enorme dopamine en noredraline tekorten ietwat op te vangen aangezien er gewoon iemand op m’n hoofd lijkt te zitten, ik kom niet vooruit.

nu pas ik op dit forum over kratom dus ik heb natuurlijk gelijk besteld 🙃😄

vanmiddag rond 12:00 eerst het poeder uit de capsules in water opgelost (6 capsules van 0,4 dus 2,4), gadverdamme.

Deed niet veel dus rond 14:00 nog 2 of 3 capsules ingenomen. Het is nu 1800 uur en ik heb er eigenlijk niets van gemerkt.. Daarmee bedoel ik; het gaat m’n ontwenningsverschijnselen Geenszins tegen, ook niet een klein beetje. Lichamelijk heb ik die namelijk na 2 weken nog steeds maar vooral mentaal mis ik een hoop dopamine en noredraline waardoor ik niet vooruit kom en me in een zwart gat bevind..

Ik slik op recept ritalin voor m’n ADD. Heeft dat ermee te maken? Of ben ik gewoon zo tolerant voor die 🤬 opiaten dat ik heftiger geschut nodig heb?

liefs,
Niel

ps, omdat ik er geen verstand van had heb ik “green Malay” besteld. Een rode kratom, moet ik een andere hebben?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb je rode of groene kratom?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Je zult op lege maag 5 tot 10g poeder moeten nemen zonder capsules het liefst
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hey dopemonsyer!
Dopemonster zei:
Heb je rode of groene kratom?
Klik om te vergroten...
Rode, het heet groene ma…. Nog iets, ben boven, zo even kijken maar het is in ieder geval rood.
Dopemonster zei:
Je zult op lege maag 5 tot 10g poeder moeten nemen zonder capsules het liefst
Klik om te vergroten...
Ik denk dat ik inmiddels wel aan de 6 a 7 g zit.. de eerste paar g heb ik door water met wat limo gedaan maar dat vond ik zo smerig dat ik moest kokhalzen.. dus de rest heb ik met capsules ingenomen. Maar zonder capsules werkt dus beter?

door een recente operatie ben ik zo goed als altijd misselijk dus m’n maag is nagenoeg altijd leeg.. 😅
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dopemonster zei:
Je zult op lege maag 5 tot 10g poeder moeten nemen zonder capsules het liefst
Klik om te vergroten...
Niel zei:
ps, omdat ik er geen verstand van had heb ik “green Malay” besteld. Een rode kratom, mo
Klik om te vergroten...
Stond ook onderaan maar ik weet dat ik nogal lang van stof kan zijn.. 😆
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Niel zei:
Stond ook onderaan maar ik weet dat ik nogal lang van stof kan zijn.. 😆
Klik om te vergroten...
Of je kratom is hele slechte kwaliteit of je moet het wel voelen. Helpt echt goed tegen ontwenningsverschijnselen maar omdat fentanyl sterk is moet je hoog doseren minimaal 5-10 gram op een lege maag dus hooguit met een paar glazen drinken. Innemen 4-6uur na laatste maaltijd
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dopemonster zei:
Of je kratom is hele slechte kwaliteit of je moet het wel voelen. Helpt echt goed tegen ontwenningsverschijnselen maar omdat fentanyl sterk is moet je hoog doseren minimaal 5-10 gram op een lege maag dus hooguit met een paar glazen drinken. Innemen 4-6uur na laatste maaltijd
Klik om te vergroten...
Oke thanks! Ik heb echt geen idee wat de kwaliteit is.. ik heb capsules besteld bij de eerste webshop die naar voren kwam op Google 😅.. zo kak (maar zeker begrijpelijk en verstandig) dat we hier geen adresjes mogen uitwisselen. ik voel wel wat van rust, maar ik zou even geen lora moeten nemen om te kijken of dat echt van de kratom komt.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Green Malay is ook geen rode kratom. It's all in the name.

Maar goed. Ook een groene kratomsoort zou, zeker in hoge doses, wel wat moeten doen. Je kunt je kratom het beste bij een online vendor halen en niet in smartshops. Weet niet of je dat gedaan hebt?
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben echt een noob op dit gebied. Ik weet niet wat een vendor is en ook niet wat een smartshop is.. ik heb gewoon een Google search gedaan en besteld bij de eerste die naar voren kwam. Ik koos voor die green omdat het wel een rode is (waarvan ik de effecten denk nodig te hebben) en die veruit de hoogste reviews had.. achteraf had ik beter voor een andere kunnen gaan die ik hier op het forum veel zie voorbij komen, ben de naam ff kwijt. Heb je tips?
Zanza zei:
Green Malay is ook geen rode kratom. It's all in the name.

Maar goed. Ook een groene kratomsoort zou, zeker in hoge doses, wel wat moeten doen. Je kunt je kratom het beste bij een online vendor halen en niet in smartshops. Weet niet of je dat gedaan hebt?
Klik om te vergroten...
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Niel zei:
Ik ben echt een noob op dit gebied. Ik weet niet wat een vendor is en ook niet wat een smartshop is.. ik heb gewoon een Google search gedaan en besteld bij de eerste die naar voren kwam. Ik koos voor die green omdat het wel een rode is (waarvan ik de effecten denk nodig te hebben) en die veruit de hoogste reviews had.. achteraf had ik beter voor een andere kunnen gaan die ik hier op het forum veel zie voorbij komen, ben de naam ff kwijt. Heb je tips?
Klik om te vergroten...
Zoek eens op termen als 'red maeng da' of 'red thai'. Online zoeken naar vendors (verkoper) die kratom aanbieden vanaf ten minste 50 gram per bestelling, oplopend naar 100, 250, 500, 1000 gram etc. Smartshops bieden vaak kleinere porties aan en is veelal meuk.
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jaaaa die red maeng da bedoelde ik! Waar ik besteld heb kreeg ik idd een zak met 50g capsules, je kon ook grotere hoeveelheden bestellen. Ik zal morgen die red maeng da bestellen. Maar ik weet dus niet of ik dat moet doen bij dezelfde als waar ik deze die ik nu heb, heb besteld…
Zanza zei:
Zoek eens op termen als 'red maeng da' of 'red thai'. Online zoeken naar vendors (verkoper) die kratom aanbieden vanaf ten minste 50 gram per bestelling, oplopend naar 100, 250, 500, 1000 gram etc. Smartshops bieden vaak kleinere porties aan en is veelal meuk.
Klik om te vergroten...
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Niel zei:
Jaaaa die red maeng da bedoelde ik! Waar ik besteld heb kreeg ik idd een zak met 50g capsules, je kon ook grotere hoeveelheden bestellen. Ik zal morgen die red maeng da bestellen. Maar ik weet dus niet of ik dat moet doen bij dezelfde als waar ik deze die ik nu heb, heb besteld…
Klik om te vergroten...
Kijk even of de vendor/online verkooppunt enkel kratom verkoopt (of hoogstens nog enkele andere producten). Meestal zijn dat over het algemeen oke vendors. Maar in het begin is het een beetje zoeken. En bovendien: de ene batch is de andere niet. Kan ook een keer mis zijn bij een goede vendor.

Maar in ieder geval wel voor poeder gaan. Het is inderdaad niet lekker, maar werkt beter dan de capsules.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Niel zei:
THANKS! Ik heb toch maar gelijk besteld. Ze verkopen daar alleen kratom.. ik heb Wel de capsules besteld


maar die kan ik altijd nog legen. Ze zeggen op de website dat er eerst afgewogen wordt, dus de capsules worden niet meegewogen. Zo kan ik altijd nog de poeder eruit halen, mocht ik een dappere bui hebben.. 😂 dank voor adviezen!
Klik om te vergroten...
Good luck!
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#14
THANKS! Ik heb toch maar gelijk besteld. Ze verkopen daar alleen kratom.. ik heb Wel de capsules besteld
Zanza zei:
Kijk even of de vendor/online verkooppunt enkel kratom verkoopt (of hoogstens nog enkele andere producten). Meestal zijn dat over het algemeen oke vendors. Maar in het begin is het een beetje zoeken. En bovendien: de ene batch is de andere niet. Kan ook een keer mis zijn bij een goede vendor.

Maar in ieder geval wel voor poeder gaan. Het is inderdaad niet lekker, maar werkt beter dan de capsules.
Klik om te vergroten...

maar die kan ik altijd nog legen. Ze zeggen op de website dat er eerst afgewogen wordt, dus de capsules worden niet meegewogen. Zo kan ik altijd nog de poeder eruit halen, mocht ik een dappere bui hebben.. 😂 dank voor adviezen!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik wou trouwens nog zeggen dat ik het ongelofelijk knap van je vind dat je van de duivel afgekickt bent ! 🤗 Echt respect daarvoor.

Ik ben ook verslaafd (geweest) aan opiaten. Oxycodon en heroïne.

Dus ik herken een hoop uit jou verhaal, de bizarre depressie tijdens en na het afkicken. Het emotieloos en leeg voelen. Alles wat die opiaten aan onze hersenen kapot hebben gemaakt.

We're in the same shoes dus als je er ooit over wilt praten weet dan dat ik een lotgenoot ben, specifiek in opiaten en benzo verslaving en dat je me altijd een private message mag sturen ❤️‍🔥
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopemonster zei:
Ik wou trouwens nog zeggen dat ik het ongelofelijk knap van je vind dat je van de duivel afgekickt bent ! 🤗 Echt respect daarvoor.

Ik ben ook verslaafd (geweest) aan opiaten. Oxycodon en heroïne.

Dus ik herken een hoop uit jou verhaal, de bizarre depressie tijdens en na het afkicken. Het emotieloos en leeg voelen. Alles wat die opiaten aan onze hersenen kapot hebben gemaakt.

We're in the same shoes dus als je er ooit over wilt praten weet dan dat ik een lotgenoot ben, specifiek in opiaten en benzo verslaving en dat je me altijd een private message mag sturen ❤️‍🔥
Klik om te vergroten...
Wat lief! Dank je wel! Ik houd wel een slag om de arm, ik dénk dat ik er vanaf ben maar is lastig uitleggen. Nu doe ik het met lorazepam/diazepam en ik krijg vanaf aug ook ambulante begeleiding. Ook ben ik dus kratom gaan proberen, green Malay, werd er erg rustig van geloof ik maar ik leef helemaal niet bewust dus zou mn gevoel na inname eigenlijk eens moeten opschrijven.

ik heb op advies van hier de red meang da besteld, ik denk dat die meer voor me gaat doen als ik het zo lees, zowel hier als online…

hoelang ben jij van de opiaten af? Gebruik je nog iets anders?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Niel zei:
Wat lief! Dank je wel! Ik houd wel een slag om de arm, ik dénk dat ik er vanaf ben maar is lastig uitleggen. Nu doe ik het met lorazepam/diazepam en ik krijg vanaf aug ook ambulante begeleiding. Ook ben ik dus kratom gaan proberen, green Malay, werd er erg rustig van geloof ik maar ik leef helemaal niet bewust dus zou mn gevoel na inname eigenlijk eens moeten opschrijven.

ik heb op advies van hier de red meang da besteld, ik denk dat die meer voor me gaat doen als ik het zo lees, zowel hier als online…

hoelang ben jij van de opiaten af? Gebruik je nog iets anders?
Klik om te vergroten...
Het recept begon bij een recept bij de pijnpolie voor chronische pijn je kent het wel.

Uiteindelijk ben ik in een situatie beland waarin ik me oxycodon ging misbruiken. Toen is mijn oxy veelte snel afgebouwt ( ik moest stoppen )

Ik ken een paar Feyenoorders die heroïne gebruiken en ik wist dat het bijna dezelfde werking heeft dus ik ben op die manier geswitcht naar bruin is ook een stuk goedkoper dan oxycodon illegaal kopen.

Het was niet echt sterker dan me oxys maar ik voelde me iigv niet meer ziek en depressief dus de verslaving ging door. Dat heeft zich lang volgehouden,

Tot ik op een moment weer eens er niet aan kon raken en toen heb ik met me laatste "voorraad" echt heel erg rap moeten afbouwen in een week tijd.

Ik nam zegmaar iedere 6-12 uur wanneer ik ziek werd en dan steeds minder en minder op een hoog tempo. Helemaal kut natuurlijk maar beter als cold turkey.

Toen na die week ging ik dus soort van cold turkey en ben ik met kratom en diazepam ermee gestopt. Het was 2 weken echt fucked up (voorral week 1)
Maar het helpt wel enorm, je bent een stuk minder ziek maar het kan wel zijn dat je lichaam aan de kratom moet wennen. Ook helpt de kratom heel erg tegen de mentale klachten ! Voorral de groene 😊

Ik gebruik nu nog steeds kratom en diazepam en in de weekenden een alcohol en coke habit weer opgepakt.

Dus ik ben niet clean maar wel van de opiaten 🙂

Sorry voor het lange verhaal!
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Echt super knap van je.. heroïne lijkt me echt heel heftig.. is dat lang geleden?

ik merk van de groene dus niet zo heel veel. Ik ben alleenstaand met een kindje van 3 dus wil gewoon heel graag m’n energie en vrolijke zelf terug.
Dopemonster zei:
Het recept begon bij een recept bij de pijnpolie voor chronische pijn je kent het wel.

Uiteindelijk ben ik in een situatie beland waarin ik me oxycodon ging misbruiken. Toen is mijn oxy veelte snel afgebouwt ( ik moest stoppen )

Ik ken een paar Feyenoorders die heroïne gebruiken en ik wist dat het bijna dezelfde werking heeft dus ik ben op die manier geswitcht naar bruin is ook een stuk goedkoper dan oxycodon illegaal kopen.

Het was niet echt sterker dan me oxys maar ik voelde me iigv niet meer ziek en depressief dus de verslaving ging door. Dat heeft zich lang volgehouden,

Tot ik op een moment weer eens er niet aan kon raken en toen heb ik met me laatste "voorraad" echt heel erg rap moeten afbouwen in een week tijd.

Ik nam zegmaar iedere 6-12 uur wanneer ik ziek werd en dan steeds minder en minder op een hoog tempo. Helemaal kut natuurlijk maar beter als cold turkey.

Toen na die week ging ik dus soort van cold turkey en ben ik met kratom en diazepam ermee gestopt. Het was 2 weken echt fucked up (voorral week 1)
Maar het helpt wel enorm, je bent een stuk minder ziek maar het kan wel zijn dat je lichaam aan de kratom moet wennen. Ook helpt de kratom heel erg tegen de mentale klachten ! Voorral de groene 😊

Ik gebruik nu nog steeds kratom en diazepam en in de weekenden een alcohol en coke habit weer opgepakt.

Dus ik ben niet clean maar wel van de opiaten 🙂

Sorry voor het lange verhaal!
Klik om te vergroten...
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dopemonster zei:
Het recept begon bij een recept bij de pijnpolie voor chronische pijn je kent het wel.

Uiteindelijk ben ik in een situatie beland waarin ik me oxycodon ging misbruiken. Toen is mijn oxy veelte snel afgebouwt ( ik moest stoppen )

Ik ken een paar Feyenoorders die heroïne gebruiken en ik wist dat het bijna dezelfde werking heeft dus ik ben op die manier geswitcht naar bruin is ook een stuk goedkoper dan oxycodon illegaal kopen.

Het was niet echt sterker dan me oxys maar ik voelde me iigv niet meer ziek en depressief dus de verslaving ging door. Dat heeft zich lang volgehouden,

Tot ik op een moment weer eens er niet aan kon raken en toen heb ik met me laatste "voorraad" echt heel erg rap moeten afbouwen in een week tijd.

Ik nam zegmaar iedere 6-12 uur wanneer ik ziek werd en dan steeds minder en minder op een hoog tempo. Helemaal kut natuurlijk maar beter als cold turkey.

Toen na die week ging ik dus soort van cold turkey en ben ik met kratom en diazepam ermee gestopt. Het was 2 weken echt fucked up (voorral week 1)
Maar het helpt wel enorm, je bent een stuk minder ziek maar het kan wel zijn dat je lichaam aan de kratom moet wennen. Ook helpt de kratom heel erg tegen de mentale klachten ! Voorral de groene 😊

Ik gebruik nu nog steeds kratom en diazepam en in de weekenden een alcohol en coke habit weer opgepakt.

Dus ik ben niet clean maar wel van de opiaten 🙂

Sorry voor het lange verhaal!
Klik om te vergroten...
Trots op je Dopey!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Niel zei:
Echt super knap van je.. heroïne lijkt me echt heel heftig.. is dat lang geleden?

ik merk van de groene dus niet zo heel veel. Ik ben alleenstaand met een kindje van 3 dus wil gewoon heel graag m’n energie en vrolijke zelf terug.
Klik om te vergroten...

Ik ga richting de 3 maanden clean ervan 🙂 Dankjewel!

Het is niet zo bijzonder als je denkt, wat het zo verslavend maakt is de directe roes en euforie die heel ff duurt en daarna ben je gewoon verdoofd net zoals bij oxycodon. Oxy is 2x zo sterk als morfine en hero 3x zo sterk dus het gevoel komt heel erg overeen. Ik snoof het, en gelukkig nog nooit iets gespoten 🙂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."