Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFentanyl ontwenning. Kratom geen effect?

Fentanyl ontwenning. Kratom geen effect?

28 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Niel zei:
Wat lief! Dank je wel! Ik houd wel een slag om de arm, ik dénk dat ik er vanaf ben maar is lastig uitleggen. Nu doe ik het met lorazepam/diazepam en ik krijg vanaf aug ook ambulante begeleiding. Ook ben ik dus kratom gaan proberen, green Malay, werd er erg rustig van geloof ik maar ik leef helemaal niet bewust dus zou mn gevoel na inname eigenlijk eens moeten opschrijven.

ik heb op advies van hier de red meang da besteld, ik denk dat die meer voor me gaat doen als ik het zo lees, zowel hier als online…

hoelang ben jij van de opiaten af? Gebruik je nog iets anders?
Klik om te vergroten...
Het recept begon bij een recept bij de pijnpolie voor chronische pijn je kent het wel.

Uiteindelijk ben ik in een situatie beland waarin ik me oxycodon ging misbruiken. Toen is mijn oxy veelte snel afgebouwt ( ik moest stoppen )

Ik ken een paar Feyenoorders die heroïne gebruiken en ik wist dat het bijna dezelfde werking heeft dus ik ben op die manier geswitcht naar bruin is ook een stuk goedkoper dan oxycodon illegaal kopen.

Het was niet echt sterker dan me oxys maar ik voelde me iigv niet meer ziek en depressief dus de verslaving ging door. Dat heeft zich lang volgehouden,

Tot ik op een moment weer eens er niet aan kon raken en toen heb ik met me laatste "voorraad" echt heel erg rap moeten afbouwen in een week tijd.

Ik nam zegmaar iedere 6-12 uur wanneer ik ziek werd en dan steeds minder en minder op een hoog tempo. Helemaal kut natuurlijk maar beter als cold turkey.

Toen na die week ging ik dus soort van cold turkey en ben ik met kratom en diazepam ermee gestopt. Het was 2 weken echt fucked up (voorral week 1)
Maar het helpt wel enorm, je bent een stuk minder ziek maar het kan wel zijn dat je lichaam aan de kratom moet wennen. Ook helpt de kratom heel erg tegen de mentale klachten ! Voorral de groene 😊

Ik gebruik nu nog steeds kratom en diazepam en in de weekenden een alcohol en coke habit weer opgepakt.

Dus ik ben niet clean maar wel van de opiaten 🙂

Sorry voor het lange verhaal!
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Echt super knap van je.. heroïne lijkt me echt heel heftig.. is dat lang geleden?

ik merk van de groene dus niet zo heel veel. Ik ben alleenstaand met een kindje van 3 dus wil gewoon heel graag m’n energie en vrolijke zelf terug.
Dopemonster zei:
Het recept begon bij een recept bij de pijnpolie voor chronische pijn je kent het wel.

Uiteindelijk ben ik in een situatie beland waarin ik me oxycodon ging misbruiken. Toen is mijn oxy veelte snel afgebouwt ( ik moest stoppen )

Ik ken een paar Feyenoorders die heroïne gebruiken en ik wist dat het bijna dezelfde werking heeft dus ik ben op die manier geswitcht naar bruin is ook een stuk goedkoper dan oxycodon illegaal kopen.

Het was niet echt sterker dan me oxys maar ik voelde me iigv niet meer ziek en depressief dus de verslaving ging door. Dat heeft zich lang volgehouden,

Tot ik op een moment weer eens er niet aan kon raken en toen heb ik met me laatste "voorraad" echt heel erg rap moeten afbouwen in een week tijd.

Ik nam zegmaar iedere 6-12 uur wanneer ik ziek werd en dan steeds minder en minder op een hoog tempo. Helemaal kut natuurlijk maar beter als cold turkey.

Toen na die week ging ik dus soort van cold turkey en ben ik met kratom en diazepam ermee gestopt. Het was 2 weken echt fucked up (voorral week 1)
Maar het helpt wel enorm, je bent een stuk minder ziek maar het kan wel zijn dat je lichaam aan de kratom moet wennen. Ook helpt de kratom heel erg tegen de mentale klachten ! Voorral de groene 😊

Ik gebruik nu nog steeds kratom en diazepam en in de weekenden een alcohol en coke habit weer opgepakt.

Dus ik ben niet clean maar wel van de opiaten 🙂

Sorry voor het lange verhaal!
Klik om te vergroten...
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dopemonster zei:
Het recept begon bij een recept bij de pijnpolie voor chronische pijn je kent het wel.

Uiteindelijk ben ik in een situatie beland waarin ik me oxycodon ging misbruiken. Toen is mijn oxy veelte snel afgebouwt ( ik moest stoppen )

Ik ken een paar Feyenoorders die heroïne gebruiken en ik wist dat het bijna dezelfde werking heeft dus ik ben op die manier geswitcht naar bruin is ook een stuk goedkoper dan oxycodon illegaal kopen.

Het was niet echt sterker dan me oxys maar ik voelde me iigv niet meer ziek en depressief dus de verslaving ging door. Dat heeft zich lang volgehouden,

Tot ik op een moment weer eens er niet aan kon raken en toen heb ik met me laatste "voorraad" echt heel erg rap moeten afbouwen in een week tijd.

Ik nam zegmaar iedere 6-12 uur wanneer ik ziek werd en dan steeds minder en minder op een hoog tempo. Helemaal kut natuurlijk maar beter als cold turkey.

Toen na die week ging ik dus soort van cold turkey en ben ik met kratom en diazepam ermee gestopt. Het was 2 weken echt fucked up (voorral week 1)
Maar het helpt wel enorm, je bent een stuk minder ziek maar het kan wel zijn dat je lichaam aan de kratom moet wennen. Ook helpt de kratom heel erg tegen de mentale klachten ! Voorral de groene 😊

Ik gebruik nu nog steeds kratom en diazepam en in de weekenden een alcohol en coke habit weer opgepakt.

Dus ik ben niet clean maar wel van de opiaten 🙂

Sorry voor het lange verhaal!
Klik om te vergroten...
Trots op je Dopey!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Niel zei:
Echt super knap van je.. heroïne lijkt me echt heel heftig.. is dat lang geleden?

ik merk van de groene dus niet zo heel veel. Ik ben alleenstaand met een kindje van 3 dus wil gewoon heel graag m’n energie en vrolijke zelf terug.
Klik om te vergroten...

Ik ga richting de 3 maanden clean ervan 🙂 Dankjewel!

Het is niet zo bijzonder als je denkt, wat het zo verslavend maakt is de directe roes en euforie die heel ff duurt en daarna ben je gewoon verdoofd net zoals bij oxycodon. Oxy is 2x zo sterk als morfine en hero 3x zo sterk dus het gevoel komt heel erg overeen. Ik snoof het, en gelukkig nog nooit iets gespoten 🙂
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Niel zei:
ik merk van de groene dus niet zo heel veel. Ik ben alleenstaand met een kindje van 3 dus wil gewoon heel graag m’n energie en vrolijke zelf terug.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar ik hoop dat de kratom je daarbij kan helpen.

Maar voorral, leer accepteren dat je gewoon nog heel lang depressief kan zijn.

Omdat opiaten je dopamine systeem kapot maakt moet je gewoon langdurig herstellen.

Ik wil je als tips meegeven dat je opnieuw moet leren geluk te ervaren en dat met de tijd dingen beter worden! Probeer niet alles op een snelle manier op te willen lossen met andere middelen het heeft tijd nodig.

NA meetings wil ik je aanraden daar kun je een hoop van leren 😊 Lotgenoten opzoeken.
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dopemonster zei:
Herkenbaar ik hoop dat de kratom je daarbij kan helpen.

Maar voorral, leer accepteren dat je gewoon nog heel lang depressief kan zijn.

Omdat opiaten je dopamine systeem kapot maakt moet je gewoon langdurig herstellen.

Ik wil je als tips meegeven dat je opnieuw moet leren geluk te ervaren en dat met de tijd dingen beter worden! Probeer niet alles op een snelle manier op te willen lossen met andere middelen het heeft tijd nodig.

NA meetings wil ik je aanraden daar kun je een hoop van leren 😊 Lotgenoten opzoeken.
Klik om te vergroten...
Ik hoef echt geen euforie ofzo.. het is leuk geweest. Maar ik zoek nu wel naar “snelle” middelen om de dopamine en noredraline iets te stabiliseren omdat ik nauwelijks m’n bed uit kan komen. Ik heb gewoon voor m’n kindje te zorgen dus het is noodzakelijk. Ik heb ook Wellbutrin, maar dat werkt pas na een x aantal weken. Werkt ook op dopamine receptoren schijnt. Als ik maar weer kan functioneren…
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Niel zei:
Ik hoef echt geen euforie ofzo.. het is leuk geweest. Maar ik zoek nu wel naar “snelle” middelen om de dopamine en noredraline iets te stabiliseren omdat ik nauwelijks m’n bed uit kan komen. Ik heb gewoon voor m’n kindje te zorgen dus het is noodzakelijk. Ik heb ook Wellbutrin, maar dat werkt pas na een x aantal weken. Werkt ook op dopamine receptoren schijnt. Als ik maar weer kan functioneren…
Klik om te vergroten...
Helpt kratom je een beetje? Ik hoop van wel 😘 Doe wat jij goed acht ik bedoel alleen dat het sws tijd nodig heeft maar het is indd belangrijk dat je voor je kindje kan zorgen ! 🤗 Veel succes en sterkte ! 💪🏻 Het komt goed en je kan het!
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dank je wel.. ik waardeer je berichten heel erg. Morgen moet ik weer de huisarts bellen voor m’n herhaalrecept lora. Ik dacht nog genoeg dia en lora in huis te hebben maar daar heb ik me op verkeken. Ben bang dat slapen lastig wordt maar heb nu wel een gram of 10 kratom op en voel me wel rustig gelukkig. De zucht naar opiaten blijft wel hoor.. merk dat ik toch nog zoek in huis naar vergeten of “in geval van nood” verstopte opiaten 😅 maar morgen komt de rode krakom binnen, hoop dat die wat beter werkt. Ik hoop dat jij wel lekker kunt slapen! Slaap lekker! 🤗
Dopemonster zei:
Helpt kratom je een beetje? Ik hoop van wel 😘 Doe wat jij goed acht ik bedoel alleen dat het sws tijd nodig heeft maar het is indd belangrijk dat je voor je kindje kan zorgen ! 🤗 Veel succes en sterkte ! 💪🏻 Het komt goed en je kan het!
Klik om te vergroten...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mevrouw Pløp zei:
Trots op je Dopey!
Klik om te vergroten...
Dopey is die downie kabouter uit de zeven dwergen, die met een verstandelijke beperking. Pik je dit Dopemonster? :tilttearlaugh:
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Niel zei:
Hi! Zoals ik in een eerder topic uitvoerig heb uitgelegd, ben ik na lange verslaving aan opiaten (zo goed als) afgebouwd met fentanyl pleisters. Ik doe dit met behulp van lorazepam van de ha (veel te lage dosering dus ik bestel bij) en Wellbutrin (300 mg, had ik nog in huis, dinsdag bespreek ik met de huisarts). Dit doe ik om de enorme dopamine en noredraline tekorten ietwat op te vangen aangezien er gewoon iemand op m’n hoofd lijkt te zitten, ik kom niet vooruit.

nu pas ik op dit forum over kratom dus ik heb natuurlijk gelijk besteld 🙃😄

vanmiddag rond 12:00 eerst het poeder uit de capsules in water opgelost (6 capsules van 0,4 dus 2,4), gadverdamme.

Deed niet veel dus rond 14:00 nog 2 of 3 capsules ingenomen. Het is nu 1800 uur en ik heb er eigenlijk niets van gemerkt.. Daarmee bedoel ik; het gaat m’n ontwenningsverschijnselen Geenszins tegen, ook niet een klein beetje. Lichamelijk heb ik die namelijk na 2 weken nog steeds maar vooral mentaal mis ik een hoop dopamine en noredraline waardoor ik niet vooruit kom en me in een zwart gat bevind..

Ik slik op recept ritalin voor m’n ADD. Heeft dat ermee te maken? Of ben ik gewoon zo tolerant voor die 🤬 opiaten dat ik heftiger geschut nodig heb?

liefs,
Niel

ps, omdat ik er geen verstand van had heb ik “green Malay” besteld. Een rode kratom, moet ik een andere hebben?
Klik om te vergroten...
het is echt belangerijk dat je goeden kratom vind de rode bali werkte voor mij het best maar je heb veel vendors er tussen die gewoon troep verkopen dan werkt het ook niet goed voor je ik ben zelf dankzij kratom van een oxy verslaving afgekomen voor mij ving het de ontwennings verschijnselen echt op dat ik er nauwelijks wat van merkte en ook gewoon kon slapen
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#11
billnye zei:
het is echt belangerijk dat je goeden kratom vind de rode bali werkte voor mij het best maar je heb veel vendors er tussen die gewoon troep verkopen dan werkt het ook niet goed voor je ik ben zelf dankzij kratom van een oxy verslaving afgekomen voor mij ving het de ontwennings verschijnselen echt op dat ik er nauwelijks wat van merkte en ook gewoon kon slapen
Klik om te vergroten...
Hey! Wat fijn dat het jou heeft geholpen van je oxy verslaving 😍. knap van je! Voelde je dan helemaal geen discomfort meer?

Ik heb iemand gesproken die zei dat de kwaliteit waar ik gehaald heb wel goed hoort te zijn. Ik denk alleen dat mijn tolerantie echt torenhoog is.. 4 jaar geleden zat ik op 4 keer per dag 4 snelwerkende oxy 20 mg (dus 320 mg per dag) en 3x per dag langwerkende. Die heb ik rap afgebouwd met tapering ivm zwangerschap.

maar ik ben pas een week of anderhalf (?) van de pleisters af die ik sinds 2,5 jaar gebruik.. die misbruikte ik natuurlijk ook en kocht bij.

bovendien wordt er een farmacogenetische test gedaan omdat vermoed wordt dat ik medicatie alles te snel opneem en weer afbreek.

ik denk gewoon dat kratom het niet voor me is.. en ik baal er echt van..
b
billnyeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Niel zei:
Hey! Wat fijn dat het jou heeft geholpen van je oxy verslaving 😍. knap van je! Voelde je dan helemaal geen discomfort meer?

Ik heb iemand gesproken die zei dat de kwaliteit waar ik gehaald heb wel goed hoort te zijn. Ik denk alleen dat mijn tolerantie echt torenhoog is.. 4 jaar geleden zat ik op 4 keer per dag 4 snelwerkende oxy 20 mg (dus 320 mg per dag) en 3x per dag langwerkende. Die heb ik rap afgebouwd met tapering ivm zwangerschap.

maar ik ben pas een week of anderhalf (?) van de pleisters af die ik sinds 2,5 jaar gebruik.. die misbruikte ik natuurlijk ook en kocht bij.

bovendien wordt er een farmacogenetische test gedaan omdat vermoed wordt dat ik medicatie alles te snel opneem en weer afbreek.

ik denk gewoon dat kratom het niet voor me is.. en ik baal er echt van..
Klik om te vergroten...
dat is wel een flinke doses oxy geweest ik slikte maar 60/80mg per dag en ik was er gewoon zwaar klaar mee om die dingen te slikken ik had een kapotte zenuw in me knie die geopereerd moest worden maar steeds uigesteld werd door corona en ik kreeg maar oxys en na de operatie kreeg ik ze nog steeds ik wou eerst cold turkey stoppen maar na dag 2 werd ik echt helemaal gek toen las ik over kratom en hoe het helpt met afkicken ik ben het toen gaan halen en een half uur na dat ik het genomen had 0 ontwenning verschijnselen meer stopte met kotsen ik kon weer eten alle zware griep klachten gingen weg en na 2 dagen nauwlijks slapen kon ik die nacht weer eens normaal slapen
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Echt super knap van je.. oxy afhankelijkheid is niet nix… helaas doet kratom niets voor me. Ivm met m’n hoge tolerantie zorgt het zelfs voor opnieuw ontwenningsverschijnselen zijn iemand van hier en ik wel over uit. Dus ik laat dat even links liggen. Van de opiaten ben k nu af. Nu nog de benzo’s. Die slik ik pas sinds begin juni, (lorazepam 2,5 tot wel 8-10 keer per dag) waardoor ik niet ziek ben geweest van stoppen met opiaten. dus ik hoop dat het afbouwen daarmee ook te doen is.. al ben ik niet zeker of ik intrinsiek voldoende gemotiveerd ben om benzo’s te skippen. Er moeten echt wat dingen uitgezocht worden. Vanaf half aug krijg ik gelukkig gespecialiseerde hulp.
billnye zei:
dat is wel een flinke doses oxy geweest ik slikte maar 60/80mg per dag en ik was er gewoon zwaar klaar mee om die dingen te slikken ik had een kapotte zenuw in me knie die geopereerd moest worden maar steeds uigesteld werd door corona en ik kreeg maar oxys en na de operatie kreeg ik ze nog steeds ik wou eerst cold turkey stoppen maar na dag 2 werd ik echt helemaal gek toen las ik over kratom en hoe het helpt met afkicken ik ben het toen gaan halen en een half uur na dat ik het genomen had 0 ontwenning verschijnselen meer stopte met kotsen ik kon weer eten alle zware griep klachten gingen weg en na 2 dagen nauwlijks slapen kon ik die nacht weer eens normaal slapen
Klik om te vergroten...
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hi! Zoals ik in een eerder topic uitvoerig heb uitgelegd, ben ik na lange verslaving aan opiaten (zo goed als) afgebouwd met fentanyl pleisters. Ik doe dit met behulp van lorazepam van de ha (veel te lage dosering dus ik bestel bij) en Wellbutrin (300 mg, had ik nog in huis, dinsdag bespreek ik met de huisarts). Dit doe ik om de enorme dopamine en noredraline tekorten ietwat op te vangen aangezien er gewoon iemand op m’n hoofd lijkt te zitten, ik kom niet vooruit.

nu pas ik op dit forum over kratom dus ik heb natuurlijk gelijk besteld 🙃😄

vanmiddag rond 12:00 eerst het poeder uit de capsules in water opgelost (6 capsules van 0,4 dus 2,4), gadverdamme.

Deed niet veel dus rond 14:00 nog 2 of 3 capsules ingenomen. Het is nu 1800 uur en ik heb er eigenlijk niets van gemerkt.. Daarmee bedoel ik; het gaat m’n ontwenningsverschijnselen Geenszins tegen, ook niet een klein beetje. Lichamelijk heb ik die namelijk na 2 weken nog steeds maar vooral mentaal mis ik een hoop dopamine en noredraline waardoor ik niet vooruit kom en me in een zwart gat bevind..

Ik slik op recept ritalin voor m’n ADD. Heeft dat ermee te maken? Of ben ik gewoon zo tolerant voor die 🤬 opiaten dat ik heftiger geschut nodig heb?

liefs,
Niel

ps, omdat ik er geen verstand van had heb ik “green Malay” besteld. Een rode kratom, moet ik een andere hebben?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb je rode of groene kratom?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Je zult op lege maag 5 tot 10g poeder moeten nemen zonder capsules het liefst
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hey dopemonsyer!
Dopemonster zei:
Heb je rode of groene kratom?
Klik om te vergroten...
Rode, het heet groene ma…. Nog iets, ben boven, zo even kijken maar het is in ieder geval rood.
Dopemonster zei:
Je zult op lege maag 5 tot 10g poeder moeten nemen zonder capsules het liefst
Klik om te vergroten...
Ik denk dat ik inmiddels wel aan de 6 a 7 g zit.. de eerste paar g heb ik door water met wat limo gedaan maar dat vond ik zo smerig dat ik moest kokhalzen.. dus de rest heb ik met capsules ingenomen. Maar zonder capsules werkt dus beter?

door een recente operatie ben ik zo goed als altijd misselijk dus m’n maag is nagenoeg altijd leeg.. 😅
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dopemonster zei:
Je zult op lege maag 5 tot 10g poeder moeten nemen zonder capsules het liefst
Klik om te vergroten...
Niel zei:
ps, omdat ik er geen verstand van had heb ik “green Malay” besteld. Een rode kratom, mo
Klik om te vergroten...
Stond ook onderaan maar ik weet dat ik nogal lang van stof kan zijn.. 😆
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Niel zei:
Stond ook onderaan maar ik weet dat ik nogal lang van stof kan zijn.. 😆
Klik om te vergroten...
Of je kratom is hele slechte kwaliteit of je moet het wel voelen. Helpt echt goed tegen ontwenningsverschijnselen maar omdat fentanyl sterk is moet je hoog doseren minimaal 5-10 gram op een lege maag dus hooguit met een paar glazen drinken. Innemen 4-6uur na laatste maaltijd
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dopemonster zei:
Of je kratom is hele slechte kwaliteit of je moet het wel voelen. Helpt echt goed tegen ontwenningsverschijnselen maar omdat fentanyl sterk is moet je hoog doseren minimaal 5-10 gram op een lege maag dus hooguit met een paar glazen drinken. Innemen 4-6uur na laatste maaltijd
Klik om te vergroten...
Oke thanks! Ik heb echt geen idee wat de kwaliteit is.. ik heb capsules besteld bij de eerste webshop die naar voren kwam op Google 😅.. zo kak (maar zeker begrijpelijk en verstandig) dat we hier geen adresjes mogen uitwisselen. ik voel wel wat van rust, maar ik zou even geen lora moeten nemen om te kijken of dat echt van de kratom komt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."