Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspipamperon

pipamperon

19 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
Tijdelijk, moet één week proberen en dan vertellen of het geholpen heeft. Is het een anti pschoticum? Want die hebben menen toch vaker dan 1 week nodig om effect te merken?
Klik om te vergroten...

Oh, deze had ik even gemist, sorry. Dit is een klassiek antipsychoticum. Ik weet niet wat zijn/haar reden was om specifiek dit middel voor te schrijven, is dat misschien aan je uitgelegd? Vaak kan het met antidepressiva en antipsychotica een paar weken duren voor het echt stabiele effect zichtbaar wordt, maar het is wel goed dat je arts een evaluatie na een week wil. Je kunt dan toch voor jezelf al bekijken wat het middel direct met je doet, of de bijwerkingen draaglijk zijn.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Iemand ervaring met Pimamperon? Heb soms psychotische aanvallen en slaap erxtreem slecht, Gebruik verder vrijwel geen druks behalve Ketamine na gister avond, de laatste keer.

Iemand ervaring?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Krijg je dit (eventueel) voorgeschreven?

Zou in elk geval absoluut niet zelf met antipsychotica in de weer gaan.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Krijg je dit (eventueel) voorgeschreven?

Zou in elk geval absoluut niet zelf met antipsychotica in de weer gaan.
Klik om te vergroten...

Ik krijg het voorgeschreven omdat gister heb lopen raaskallen in de tuin van een vreemde, die heeft de politie gebeld, heb er echt geen weeer van. En broodjes in de oven laten staan die net klaar waren (10minuten) en blijkbaar is dat al erg genoeg om de straat op sturen.

Seqoruel heeft net geholpen, ben qua nachtmerries door de hel en terug getrokken en nu blijf ik liever op aarde.

Ik heb ooit een ful blown pschose gehad, en twee keer gevallen door mijn epilepsie.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#5
Damn sterkte dude. Hoop dat het snel wat verbeterd.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Krijg je dit (eventueel) voorgeschreven?
Klik om te vergroten...
Tijdelijk, moet één week proberen en dan vertellen of het geholpen heeft. Is het een anti pschoticum? Want die hebben menen toch vaker dan 1 week nodig om effect te merken?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Ik krijg het voorgeschreven omdat gister heb lopen raaskallen in de tuin van een vreemde, die heeft de politie gebeld, heb er echt geen weeer van. En broodjes in de oven laten staan die net klaar waren (10minuten) en blijkbaar is dat al erg genoeg om de straat op sturen.

Seqoruel heeft net geholpen, ben qua nachtmerries door de hel en terug getrokken en nu blijf ik liever op aarde.

Ik heb ooit een ful blown pschose gehad, en twee keer gevallen door mijn epilepsie.
Klik om te vergroten...

Ik ben ‘blij’ te horen dat je in ieder geval onder behandeling staat, en dat je niet van plan bent zelf te gaan dokteren met antipsychotica. Dat zou niet verstandig zijn.

In dit geval zou ik vooral niet teveel uitgaan van ervaringen van anderen. Je kunt natuurlijk de meest gebruikelijke bijwerkingen opzoeken (bij pipamperon is dat, zoals bij veel antipsychotica, onder andere een door sommigen vervelend ervaren afgevlakte stemming, vermoeidheid/sufheid, duizeligheid, etc.). Ieder mens is anders en iedere psychose of psychosegevoeligheid is ook weer totaal anders. Alleen jij bent je eigen referentiekader. Met medicatie is het vaak echt zoeken, soms langdurig helaas. Houd voor jezelf consistent een dagboekje bij met bijwerkingen, ervaringen m.b.t. je symptomen, mood, kijk wat het voor jou doet en bespreek dit op reguliere basis met je behandelaar.

Ik wens je echt betere tijden Dirk. Dit moet heel zwaar zijn. Ik kan niet meer doen dan weer zeggen dat ik voor je ga duimen dat er zo snel mogelijk wat licht te ontwaren is daar richting het einde van jouw tunnel. Jij verdient dit. Echt. ❤

Geen mens blijft uiteindelijk psychosevrij als-ie niet slaapt, dat is gewoon niet te harden. En dan ook nog epilepsie en alle shit die je erbij krijgt, dat is allemaal serieus niet niks.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Oh, deze had ik even gemist, sorry. Dit is een klassiek antipsychoticum. Ik weet niet wat zijn/haar reden was om specifiek dit middel voor te schrijven, is dat misschien aan je uitgelegd? Vaak kan het met antidepressiva en antipsychotica een paar weken duren voor het echt stabiele effect zichtbaar wordt, maar het is wel goed dat je arts een evaluatie na een week wil. Je kunt dan toch voor jezelf al bekijken wat het middel direct met je doet, of de bijwerkingen draaglijk zijn.
Klik om te vergroten...
De bedoeling was te beginnen met diazepam maar toen ik 20mg op een huisfeest had genomen waar 60 bier zombies met trompetten liepen heb ik er werkelijk niks van gemerkt. Ook waren ze terughoudend over het voorschrijven van Benzo's, voooral omdat ik een alcoholverleden heb. Áls het gebeurd, moet ik het netjes noteren en de verpakking met ongeopende blisters laten zien aan de thuishulp. Die komen elke drie weken langs.

Volgende week of die week hierna ga ik naar intensieve begeleiding waar ik ook intensief begeleid word, Ik heb geen drugsverlaving dus wordt niet gedwongen opgenomen. Eigenlijk lijkt het me wel fijn. Maar dan gaat het vooral om BOBBA. (dat is een codenaam voor de liefste psycholoog ter wereld, Ik moet leren mijn rust te kunnen herpakken. Niet met RC's. Verassend trouwens dat BOBBA en de dokter met wie wij een gesorek hadden totaal niet wist welke RC's ik bedoelde. Clonazepam? Nee. Bromazolam? Nee je bedoelt alprazoalm. Met chloor, Huh? Ging ze even kijken. Nee hoor. dat is alprazolam.

Was ik even een stoer mannetje 🕺
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Geen ervaring mee, maar wat fijn dat je nu intensievere hulp krijgt ❤️. Wat een narigheid weer Dirk
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
De bedoeling was te beginnen met diazepam maar toen ik 20mg op een huisfeest had genomen waar 60 bier zombies met trompetten liepen heb ik er werkelijk niks van gemerkt. Ook waren ze terughoudend over het voorschrijven van Benzo's, voooral omdat ik een alcoholverleden heb. Áls het gebeurd, moet ik het netjes noteren en de verpakking met ongeopende blisters laten zien aan de thuishulp. Die komen elke drie weken langs.

Volgende week of die week hierna ga ik naar intensieve begeleiding waar ik ook intensief begeleid word, Ik heb geen drugsverlaving dus wordt niet gedwongen opgenomen. Eigenlijk lijkt het me wel fijn. Maar dan gaat het vooral om BOBBA. (dat is een codenaam voor de liefste psycholoog ter wereld, Ik moet leren mijn rust te kunnen herpakken. Niet met RC's. Verassend trouwens dat BOBBA en de dokter met wie wij een gesorek hadden totaal niet wist welke RC's ik bedoelde. Clonazepam? Nee. Bromazolam? Nee je bedoelt alprazoalm. Met chloor, Huh? Ging ze even kijken. Nee hoor. dat is alprazolam.

Was ik even een stoer mannetje 🕺
Klik om te vergroten...

Haha, komt je scheikundige kennis toch van pas. :wink: Ik herken dat wel een beetje. Toen ik bij mijn psycholoog liep, bleek zij ook weinig van medicatie te weten. Zelfs de basis over antidepressiva was onbekend. Ze was een fantastisch empathisch en lief mens, en dat maakte haar de beste psycholoog die ik ooit heb gehad, maar gewoon nog niet zo lang geleden afgestudeerd. (Ik ben zelf van achtergrond medisch psycholoog, alleen niet behandelend/geen therapeut, dus het is dan sowieso in therapiecontext soms een soort weirde schommeling tussen cliënt-behandelaar-collega-relatie, maar persoonlijk vond ik dat helemaal niet storend, juist wel fijn soms.)

Wel echt fijn voor je dat je blijkbaar zo’n lieve psycholoog hebt! De band met een therapeut is extreem belangrijk. Veel belangrijker dan opleiding, titel, diploma, en die shit. Blij voor je dat je het daarmee dan in ieder geval getroffen hebt.

En echt goed ook dat je op korte termijn intensieve begeleiding gaat krijgen. Omarm de hulp die je krijgt (wat je volgens mij ook prima doet), en houd ons op de hoogte!

Succes en sterkte weer met alles.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Druktemaker zei:
Geen ervaring mee, maar wat fijn dat je nu intensievere hulp krijgt ❤️. Wat een narigheid weer Dirk
Klik om te vergroten...
THanks. Ik heb het echt nodig. Al die tijd mijn medicatie genomen, maar toch niet geslapen. Stonden zelfs twee politie agenten in de tuin, ik dacht dat ik droomde maar ik droomde dat dus niet. Die man van het huis heeft me heel vriendelijk naar huis gebracht, wat een schat. En dan staan er dus twee agent, vol met bepakking. Ik dacht echt "dit was het dan. Je bent gearresteerd voor grapjes maken. Alles wat je zegt kan en gaat tegen je gebruikt worden. Doe je handen achter je rug en maak geen vlugge beweingen".
Roze Olifant zei:
Toen ik bij mijn psycholoog liep, bleek zij ook weinig van medicatie te weten. Zelfs de basis over antidepressiva was onbekend. Ze was een fantastisch empathisch en lief mens, en dat maakte haar de beste psycholoog die ik ooit heb gehad, maar gewoon nog niet zo lang geleden afgestudeerd. (Ik ben zelf van achtergrond medisch psycholoog, alleen niet behandelend/geen therapeut, dus het is dan sowieso in therapiecontext soms een soort weirde schommeling tussen cliënt-behandelaar-collega-relatie, maar persoonlijk vond ik dat helemaal niet storend, juist wel fijn soms.)
Klik om te vergroten...
Ja, het is gewoon hele complexe materie, en als je daar nog niet zo lang in bent afgestudeerd dan kan het zijn dat je nog niet alles weet. Maar dat is niet erg. Er is volgens mij een Nederlandse huisartsen verenigiging die elkaar kunnen helpen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
THanks. Ik heb het echt nodig. Al die tijd mijn medicatie genomen, maar toch niet geslapen. Stonden zelfs twee politie agenten in de tuin, ik dacht dat ik droomde maar ik droomde dat dus niet. Die man van het huis heeft me heel vriendelijk naar huis gebracht, wat een schat. En dan staan er dus twee agent, vol met bepakking. Ik dacht echt "dit was het dan. Je bent gearresteerd voor grapjes maken. Alles wat je zegt kan en gaat tegen je gebruikt worden. Doe je handen achter je rug en maak geen vlugge beweingen".
Klik om te vergroten...

Wel mega heftige ervaring! Hoe waren de agenten, hielden ze wel een beetje rekening met je staat van zijn?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
Wel mega heftige ervaring! Hoe waren de agenten, hielden ze wel een beetje rekening met je staat van zijn?
Klik om te vergroten...
Geen idee, maar ze snapte de situatie goed. Ze hebben het vaker meegemaamt. Het is niet levensbedreidgend en zijn er redelijke mensen als je eerlijk en rustig bent.

De politie is de allerbeste vriend :musicalnotes:🎶:musicalnotes:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maar ik weet flarden. dat is het vervelende.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
is het placebo, ofzo? Ik heb zoals afspraak 40 mg genomen, op een semi lege maag (om een uur or 20 avondeten gehad) stopwatch na inname staat op 1,29

image.jpg

ik voel me niet moe of verdoofd, of euforisch, maar gewoon heel rustig en zen. Alsof ik lekker uit geslapen wakker ben geworden. Ook geen verstoorde motoriek of moeite met denken, eigenlijk geen hetzelfde, maar dan heel erg rustig en gekalmeerd.

Placebo of niet, ik denk dat ik zo wel lekker ga slapen. En zo niet, kan iemand me dan even uitleggen hoe ik morfine intraveneus bereid? (Joke).

Thanks voor de antwoorden 🥰
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
is het placebo, ofzo? Ik heb zoals afspraak 40 mg genomen, op een semi lege maag (om een uur or 20 avondeten gehad) stopwatch na inname staat op 1,29

Bekijk bijlage 44636

ik voel me niet moe of verdoofd, of euforisch, maar gewoon heel rustig en zen. Alsof ik lekker uit geslapen wakker ben geworden. Ook geen verstoorde motoriek of moeite met denken, eigenlijk geen hetzelfde, maar dan heel erg rustig en gekalmeerd.

Placebo of niet, ik denk dat ik zo wel lekker ga slapen. En zo niet, kan iemand me dan even uitleggen hoe ik morfine intraveneus bereid? (Joke).

Thanks voor de antwoorden 🥰
Klik om te vergroten...

Klinkt prettig. :)
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Iemand ervaring met Pimamperon? Heb soms psychotische aanvallen en slaap erxtreem slecht, Gebruik verder vrijwel geen druks behalve Ketamine na gister avond, de laatste keer.

Iemand ervaring?
Klik om te vergroten...
Ik heb het ook gebruikt in het verleden. 40mg. Dezelfde redenen ongeveer, psychose zakte na 3/4 dagen
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Waarom moet ik bij pipamperon gelijk aan "Pim-pam-pet" denken? Is dat een soort side-effect van de drug?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Waarom moet ik bij pipamperon gelijk aan "Pim-pam-pet" denken? Is dat een soort side-effect van de drug?
Klik om te vergroten...
Dat had ik ook toen ik ze nog niet nam!🤣
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Waarom moet ik bij pipamperon gelijk aan "Pim-pam-pet" denken? Is dat een soort side-effect van de drug?
Klik om te vergroten...

Ik zat meer te denken aan Pampers, misschien als je een paar volle daar van op eet dat het ook goed doet. Ik weet het niet zeker hoor, ik zou het eerst met de dokter overleggen.

Sterkte wel hoor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."