De bedoeling was te beginnen met diazepam maar toen ik 20mg op een huisfeest had genomen waar 60 bier zombies met trompetten liepen heb ik er werkelijk niks van gemerkt. Ook waren ze terughoudend over het voorschrijven van Benzo's, voooral omdat ik een alcoholverleden heb. Áls het gebeurd, moet ik het netjes noteren en de verpakking met ongeopende blisters laten zien aan de thuishulp. Die komen elke drie weken langs.
Volgende week of die week hierna ga ik naar intensieve begeleiding waar ik ook intensief begeleid word, Ik heb geen drugsverlaving dus wordt niet gedwongen opgenomen. Eigenlijk lijkt het me wel fijn. Maar dan gaat het vooral om BOBBA. (dat is een codenaam voor de liefste psycholoog ter wereld, Ik moet leren mijn rust te kunnen herpakken. Niet met RC's. Verassend trouwens dat BOBBA en de dokter met wie wij een gesorek hadden totaal niet wist welke RC's ik bedoelde. Clonazepam? Nee. Bromazolam? Nee je bedoelt alprazoalm. Met chloor, Huh? Ging ze even kijken. Nee hoor. dat is alprazolam.
Was ik even een stoer mannetje 🕺
Haha, komt je scheikundige kennis toch van pas.
![:wink:]()
Ik herken dat wel een beetje. Toen ik bij mijn psycholoog liep, bleek zij ook weinig van medicatie te weten. Zelfs de basis over antidepressiva was onbekend. Ze was een fantastisch empathisch en lief mens, en dat maakte haar de beste psycholoog die ik ooit heb gehad, maar gewoon nog niet zo lang geleden afgestudeerd. (Ik ben zelf van achtergrond medisch psycholoog, alleen niet behandelend/geen therapeut, dus het is dan sowieso in therapiecontext soms een soort weirde schommeling tussen cliënt-behandelaar-collega-relatie, maar persoonlijk vond ik dat helemaal niet storend, juist wel fijn soms.)
Wel echt fijn voor je dat je blijkbaar zo’n lieve psycholoog hebt! De band met een therapeut is extreem belangrijk. Veel belangrijker dan opleiding, titel, diploma, en die shit. Blij voor je dat je het daarmee dan in ieder geval getroffen hebt.
En echt goed ook dat je op korte termijn intensieve begeleiding gaat krijgen. Omarm de hulp die je krijgt (wat je volgens mij ook prima doet), en houd ons op de hoogte!
Succes en sterkte weer met alles.