Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVervanging voor Oxycodon wie kan mijn helpen?

Vervanging voor Oxycodon wie kan mijn helpen?

15 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
R
RikkiedegraafLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik slik al 2 jaar oxycodon 140 mg per dag voor de pijn. Nu ben ik er intussen aan verslaafd geraakt. Ik zou graag willen minderen en iets anders willen nemen waar ik veel energie van krijg en een fijn gevoel van krijg dat ik alles weer leuker ga vinden dat gevoel krijg ik van oxycodon.
Wie kan mijn helpen wat ik elke dag zou kunnen nemen waar je energie van krijgt, want ik kan bijna heel de dag niks zo moe ben ik.
En dan het gevoel van alles weer leuk te vinden en zin om dingen te ondernemen.
Ik ben niet thuis hierin dus ik zou heel graag advies willen wat ik kan gebruiken waarvan ik het zelfde effect krijg als oxy maar het hoeft niet pijnstillend te zijn.
Het moet wel iets zijn wat ik elke dag kan nemen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rikkiedegraaf zei:
Ik slik al 2 jaar oxycodon 140 mg per dag voor de pijn. Nu ben ik er intussen aan verslaafd geraakt. Ik zou graag willen minderen en iets anders willen nemen waar ik veel energie van krijg en een fijn gevoel van krijg dat ik alles weer leuker ga vinden dat gevoel krijg ik van oxycodon.
Wie kan mijn helpen wat ik elke dag zou kunnen nemen waar je energie van krijgt, want ik kan bijna heel de dag niks zo moe ben ik.
En dan het gevoel van alles weer leuk te vinden en zin om dingen te ondernemen.
Ik ben niet thuis hierin dus ik zou heel graag advies willen wat ik kan gebruiken waarvan ik het zelfde effect krijg als oxy maar het hoeft niet pijnstillend te zijn.
Het moet wel iets zijn wat ik elke dag kan nemen.
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat er iets oppeppends is wat je elke dag kunt nemen zonder daarmee én een hele hoge tolerantie op te bouwen, én heel veel schade toe te brengen aan je lijf. Energie die je niet hebt maar wel gebruikt, betaal je altijd ergens terug.

Misschien toch beter proberen van de oxycodon af te komen dan de ene verslaving voor de andere in te ruilen
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Oxycodon is 1 van de heftigste verslavingen die er bestaan, namelijk een opiaatverslaving. "De 21e eeuw heroïne, aka desiger heroine" En de meest dodelijke drugsklasse die er bestaat. Ookal lijkt het een onschuldig sterk pijnstillertje. Het tast je hersenstructuur (opiaatreceptoren) heftig aan en afkicken = letterlijk pijn lijden bij deze verslaving.

Zoals Mevrouw plop ook al z3g5 elk middel wat je wilt t3bruiken om je leven te verbeteren, gaat uiteindelijk je leven slechter maken. Cheatcodes in het leven zijn leuk voor even maar niet de oplossing die je zoekt. Dopey out ✌🏼 Slaaplekker mensen
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stop met brood, gist en zuivelproducten. De reden dat je namelijk niet voelt hoe ziek deze rommel je maakt is dat deze 3 substanties een netwerk trekken omtrent de opoide receptoren welke het endorfine systeem van het lichaam zelf dusdanig dereguleert dat je niet meer voelt wat voeding of drugs echt met je lijf doen. Gist zorgt voor een constante bedwelming en deze designer opiaat is daar weer een uitvloeisel van.
R
RikkiedegraafLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik weet dat het slecht is voor je lichaam. Ik vraag mijn eigen af ofdat ik de vreselijke hitte aanvallen van de oxycodon afkomen ik voel dan geen kou meer en mijn lichaam voelt alsof ik in de brand sta, en dan gaat het weg als ik oxycodon gebruik dus dan denk ik dan verwacht ik dat het erger word als ik oxy gebruik. Maar ik krijg ook koorts al 2 jaar als ik een kleine inspanning doe zou dit dan toch van oxycodon kunnen komen? Ik heb een druk gezin en als ik dan denk om te moeten minderen of stoppen dan zal ik in een diep gat vallen omdat ik mijn eigen dan weer zo rot ga voelen, en dat neemt de oxy wel weg. Daarom hoopte ik op iets wat minder heftig voor je lichaam is als vervanger zolang voor de oxycodon.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rikkiedegraaf zei:
Ik weet dat het slecht is voor je lichaam. Ik vraag mijn eigen af ofdat ik de vreselijke hitte aanvallen van de oxycodon afkomen ik voel dan geen kou meer en mijn lichaam voelt alsof ik in de brand sta, en dan gaat het weg als ik oxycodon gebruik dus dan denk ik dan verwacht ik dat het erger word als ik oxy gebruik. Maar ik krijg ook koorts al 2 jaar als ik een kleine inspanning doe zou dit dan toch van oxycodon kunnen komen? Ik heb een druk gezin en als ik dan denk om te moeten minderen of stoppen dan zal ik in een diep gat vallen omdat ik mijn eigen dan weer zo rot ga voelen, en dat neemt de oxy wel weg. Daarom hoopte ik op iets wat minder heftig voor je lichaam is als vervanger zolang voor de oxycodon.
Klik om te vergroten...
Hmm ik merkte dat pas in het ziekenhuis, bleek 38,6 graden koorts te hebben maar had daar geen last van.

Een minder heftige opiaat is morfine, maar zou als ik jou was afbouwen..
Zelf wissel ik oxycodon af met fentanyl maar raad dat niet aan. En je arts zou dat oké moeten vinden. Echter van fentanyl wordt je meer moe als oxycodon zelfde verhaal met morfine.
Wat mij terugbrengt naar afbouwen of naar de pijnpoli en daar 'weer' allerlei medicatie proberen.

Heb je al (veel) ervaring met de pijnpoli?
Die kunnen het best helpen is mijn ervaring, zelf vind ik oxycodon nog prima werken met af een toe een periode afwisseling.

Verslaving inruilen voor een ander middel is niet verstandig.
Rikkiedegraaf zei:
Ik slik al 2 jaar oxycodon 140 mg per dag voor de pijn. Nu ben ik er intussen aan verslaafd geraakt. Ik zou graag willen minderen en iets anders willen nemen waar ik veel energie van krijg en een fijn gevoel van krijg dat ik alles weer leuker ga vinden dat gevoel krijg ik van oxycodon.
Wie kan mijn helpen wat ik elke dag zou kunnen nemen waar je energie van krijgt, want ik kan bijna heel de dag niks zo moe ben ik.
En dan het gevoel van alles weer leuk te vinden en zin om dingen te ondernemen.
Ik ben niet thuis hierin dus ik zou heel graag advies willen wat ik kan gebruiken waarvan ik het zelfde effect krijg als oxy maar het hoeft niet pijnstillend te zijn.
Het moet wel iets zijn wat ik elke dag kan nemen.
Klik om te vergroten...

Zou dit met je huisarts bespreken .

Succes toegewenst, pijn sucks 😞
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Rikkiedegraaf
Afkicken van oxycodon is een moeizaam en zwaar traject en je zult je even ziek en naar voelen. Echter als je er helemaal vanaf bent zul je je beter voelen dan met oxycodon. Ik zou je aanraden om onder begeleiding af te kicken en daar een paar weekjes tijd voor vrij te maken. Het is je leven niet waard om je leven lang oxycodon te blijven slikken.

Je denkt nu dat je het nodig hebt, maar dat is de verslaving, oxycodon is net heroïne. Als je er eenmaal vanaf bent voel je je echt beter.

Kratom is iets waar je energie van krijgt en dat lichtelijk pijnstillend is. Dat kun je alleen ook beter niet iedere dag nemen, maar wel af en toe. Dat zou ik wel pas doen als je van de oxy af bent. Succes!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Rikkiedegraaf zei:
Ik vraag mijn eigen af ofdat ik de vreselijke hitte aanvallen van de oxycodon afkomen ik voel dan geen kou meer en mijn lichaam voelt alsof ik in de brand sta, en dan gaat het weg als ik oxycodon gebruik dus dan denk ik dan verwacht ik dat het erger word als ik oxy gebruik.
Klik om te vergroten...
Hitte aanvallen en koude rillingen zijn ontwenningsverschijnselen van de oxy.

Dat zijn verschijnselen die ze vroeger bij het ontwennen van ruwe opium constateerde in de 19e eeuw en daar is de term "Cold Turkey" afkomstig van. Hedendaags word het voor alle ontwenning gebruikt zelfs sigaretten.

Je lichaam is afhankelijk van de oxy dus is dat hetgeen wat jou beter laat voelen als je je ziek voelt. De cyclus kan ondeindig door gaan van pijn lijden tot nieuwe dosis nemen en je goed voelen.

Het is lichamelijk maar het zijn je hersenen die je voor de gek houden en als je wilt dat je je beter gaat voelen moet je juist stoppen ermee, en andere middelen. En je hersenen en lichaam de tijd gaan geven om te herstellen. Het zal niet makkelijk zijn maar het is de moeilijke, belonende, beste weg om te bewandelen voor een langdurig goed herstel.
D
DennisDLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bouw het af met een kleine 5 mg per week en vang de eventuele ontwenningsverschijnselen op met wat diazepam, succes gegarandeerd
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
DennisD zei:
Bouw het af met een kleine 5 mg per week en vang de eventuele ontwenningsverschijnselen op met wat diazepam, succes gegarandeerd
Klik om te vergroten...
Zou een stap eraf doen elke 2 weken. Deed ik ook toen ik op 160mg zat dagelijks via verslavingsarts. Tot pijn teveel werd en nu is het 30- of 40mg (als het nodig is 40mg)
Maar elke week krijgt je lichaam niet de tijd te wennen aan de lagere bloedspiegel. Aka minder/geen afkick verschijnselen


Edit oops oud topic never mind!!

Succes!
D
DennisDLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb zelf geen pijn meer, probeer gewoon te ontwennen van die teringzooi, zo moeilijk om ff dat wolkje in je hoofd te pakken pffff
D
DennisDLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja dat sowieso, ik zeg pijnvrij, maar ik denk dat een normaal mens een eind aan zijn leven zou maken, ik ben het gewend dat ik niet veel meer kan.

Maar elke ochtend ziek worden omdat ik die synthetische heroïne moet nemen bah
D
DennisDLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zit ook nog op 100 per dag, gewoon ziek worden na 5 uur
D
DennisDLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi, de pijn is gelukkig draaglijk geworden na een vijftal operaties , echter wordt ik ziek als ik de oxy niet neem.
En daarbij vindt ik de afhankelijkheid heel erg, steeds medicijnen bestellen, moet binnenkort ook nog een korte gevangenis straf uitzitten, stel dat ik ze de eerste of tweede dag niet gelijk krijg pffff
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
DennisD zei:
Ik heb zelf geen pijn meer, probeer gewoon te ontwennen van die teringzooi, zo moeilijk om ff dat wolkje in je hoofd te pakken pffff
Klik om te vergroten...
Wees in dat geval dankbaar dat je niet zoals mij nooit meer pijnvrij bent.
En bouw het langzaam af , ook minder kans op een terugval blijkt uit onderzoeken.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#16
DennisD zei:
Ja dat sowieso, ik zeg pijnvrij, maar ik denk dat een normaal mens een eind aan zijn leven zou maken, ik ben het gewend dat ik niet veel meer kan.

Maar elke ochtend ziek worden omdat ik die synthetische heroïne moet nemen bah
Klik om te vergroten...
Tell me about it...

Daarom neem ik oxycodon al ruim 6-7 jaar dagelijks met Isotonitazene en fentanyl pleister of poeder (waar ik een spray van maak) maar als je pijn zo erg is , werkt fentanyl dan niet fijner? 1 pleister en je bent 2,5 tot 3 dagen zoet.

Ik hoop dat je niet van plan bent een einde te maken aan je leven...
Praat anders met pijnpoli en artsen voor sterkere medicijnen. Als je het nodig hebt om je leven draagbaar te houden waarom niet?
Zolang je maar voor jezelf leeft.

Ik wens je sterke toe en mocht CTB door je hoofd spoken voel vrij om me een PM te sturen.


Peace man , weet niet wat meer advies te delen maak je leven zo comfortabel mogelijk.

Ik neem een spray fentanyl in de ochtend werkt binnen 15 minuten en staar gelijk aan circa 140mg+ morfine.

Stay strong don't give up!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."