Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin dosering zoeken

Ritalin dosering zoeken

18 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
g
goudkuipjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi!

Ik vraag me iets af, hopelijk kan iemand hier me helpen met een antwoord. Omdat ik de komende periode een zware studielast heb waarin ik voornamelijk veel thuisstudie moet doen, wilde ik ter ondersteuning wel eens Ritalin proberen. Ik heb momenteel Milan 10 mg liggen. De eerste week heb ik 2 dagen 1 x 10 mg geprobeerd. Hiervan merkte ik geen enkel effect. 2e week hetzelfde, 2 dagen 1 x 10 mg, zonder merkbaar effect.
Het is nu week 3. Twee dagen geleden heb ik 1 x 20 mg genomen, weer zonder enig merkbaar effect. Nu heb ik ongeveer 2 uur geleden weer 2 x 10 mg ingenomen, hetzelfde dus als twee dagen terug en na ongeveer een uur werd ik opeens overvallen door een enorm euforisch gevoel, vergelijkbaar met wanneer je pil flink inklapt. Allemaal leuk en aardig en ik voel me helemaal lekker, maar dit was niet helemaal de bedoeling haha. Van studeren komt op deze manier weinig terecht.

Duidelijk is dus wel dat Ritalin voor mij niet het antwoord is op die laserfocus die ik hoopte te vinden. Prima verder, maar ik vind het wel gek hoe ik van helemaal niks naar in een keer heel hard kan gaan. Ik vroeg me af of er misschien hier iemand met iets meer inzicht in Ritalin me zou kunnen vertellen hoe zoiets kan? Ik begin nu te denken dat ik de rest maar beter kan bewaren voor toekomstige feestjes maar blijkbaar is het ergens van afhankelijk of dat het effect op me heeft of niet. Ik kan verder niets bedenken wat ik vandaag wel/niet heb gedaan/gegeten/etc tov afgelopen woensdag wat dat verschil in effect zou kunnen verklaren. Geen idee of het relevant is maar de laatste keer dat ik recreatief drugs heb gebruikt is alweer een half jaar geleden en ik gebruik verder geen medicatie.

Ik ben vooral gewoon heel erg nieuwsgierig dus mocht iemand een idee hebben hoor ik het graag, dankjewel!
c
caricom88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
hoi goudkuipje ik weet heel veel van ritha heb het lang gebruikt goed eten en zorgen dat je fysiek sterk bent een tegen vitamine zou je extra erbij moeten nemen je hebt dan minder side effecten 10mg is de beste dosering voor de rest betaal er niet veel voor ik ben nu af gestudeeerd en het heeft mij altijd redelijk goed concentratie mee geholpen
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
goudkuipje zei:
Hoi!

Ik vraag me iets af, hopelijk kan iemand hier me helpen met een antwoord. Omdat ik de komende periode een zware studielast heb waarin ik voornamelijk veel thuisstudie moet doen, wilde ik ter ondersteuning wel eens Ritalin proberen. Ik heb momenteel Milan 10 mg liggen. De eerste week heb ik 2 dagen 1 x 10 mg geprobeerd. Hiervan merkte ik geen enkel effect. 2e week hetzelfde, 2 dagen 1 x 10 mg, zonder merkbaar effect.
Het is nu week 3. Twee dagen geleden heb ik 1 x 20 mg genomen, weer zonder enig merkbaar effect. Nu heb ik ongeveer 2 uur geleden weer 2 x 10 mg ingenomen, hetzelfde dus als twee dagen terug en na ongeveer een uur werd ik opeens overvallen door een enorm euforisch gevoel, vergelijkbaar met wanneer je pil flink inklapt. Allemaal leuk en aardig en ik voel me helemaal lekker, maar dit was niet helemaal de bedoeling haha. Van studeren komt op deze manier weinig terecht.

Duidelijk is dus wel dat Ritalin voor mij niet het antwoord is op die laserfocus die ik hoopte te vinden. Prima verder, maar ik vind het wel gek hoe ik van helemaal niks naar in een keer heel hard kan gaan. Ik vroeg me af of er misschien hier iemand met iets meer inzicht in Ritalin me zou kunnen vertellen hoe zoiets kan? Ik begin nu te denken dat ik de rest maar beter kan bewaren voor toekomstige feestjes maar blijkbaar is het ergens van afhankelijk of dat het effect op me heeft of niet. Ik kan verder niets bedenken wat ik vandaag wel/niet heb gedaan/gegeten/etc tov afgelopen woensdag wat dat verschil in effect zou kunnen verklaren. Geen idee of het relevant is maar de laatste keer dat ik recreatief drugs heb gebruikt is alweer een half jaar geleden en ik gebruik verder geen medicatie.

Ik ben vooral gewoon heel erg nieuwsgierig dus mocht iemand een idee hebben hoor ik het graag, dankjewel!
Klik om te vergroten...
Heb je het op recept gekregen? Ritalin is geen wondermiddel wat gegarandeerd voor laserfocus zorgt. Als je adhd/add hebt kan het wel helpen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
caricom88 zei:
hoi goudkuipje ik weet heel veel van ritha heb het lang gebruikt goed eten en zorgen dat je fysiek sterk bent een tegen vitamine zou je extra erbij moeten nemen je hebt dan minder side effecten 10mg is de beste dosering voor de rest betaal er niet veel voor ik ben nu af gestudeeerd en het heeft mij altijd redelijk goed concentratie mee geholpen
Klik om te vergroten...
Hoezo moet je vitamine supplementen erbij nemen om de bijwerkingen tegen te gaan?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Hoezo moet je vitamine supplementen erbij nemen om de bijwerkingen tegen te gaan?
Klik om te vergroten...

En hoezo zou 10 mg de beste dosis moeten zijn? Dit wisselt gewoon per persoon.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
En hoezo zou 10 mg de beste dosis moeten zijn? Dit wisselt gewoon per persoon.
Klik om te vergroten...
Noot :
Ieder lichaam is anders.
Je zou kunnen zeggen dat ieder lichaam een andere dosering moet krijgen.
Geldt voor alle geneesmiddelen en stoffen...
c
caricom88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
helaas nog niet gedurft zet ze maar aan de kant hoewel 10mgr niet zwaar lijkt maar niet overtuigd krijg ze wel mee van de apotheek stuur ik ze maar naar oekraine lol
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
caricom88 zei:
helaas nog niet gedurft zet ze maar aan de kant hoewel 10mgr niet zwaar lijkt maar niet overtuigd krijg ze wel mee van de apotheek stuur ik ze maar naar oekraine lol
Klik om te vergroten...
Gaat het wel goed met je?
V
Vieze asbakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wil niemand afschrikken aangezien dit hoogsteaarschijnlijk een 0,01% kans bestaat. Maar toch pas op, voor heen heb ik zelf onderzoek gedaan en kwm uit op 15-20mg 4f mph, kon eindelijk weer finctioneren. Mij van de huisarts scheijft 27mg retard voor lange is ni via de huisarts naar concerta 36mg ook lang afgifte gaan.
Ik heb veel badtrips meegemaakt maar de afgelopen 36u mee maakte had ik liever alle badtrips tegelijk dan nog 1x dat meemaken.

hartlsag is niet inder 198 geweest. Ik raak die troep niet meer aan, maar maar leren leven er mee en af en toe een 4f je vind ik het best.
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
En hoezo zou 10 mg de beste dosis moeten zijn? Dit wisselt gewoon per persoon.
Klik om te vergroten...
Heb 2x10 Mg medikenet genomen... Wanneer is dit uitgewerkt?
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#11
tequilavodka zei:
Heb 2x10 Mg medikenet genomen... Wanneer is dit uitgewerkt?
Klik om te vergroten...
2uur geleden
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#12
tequilavodka zei:
2uur geleden
Klik om te vergroten...
Want wil iets anders gebruiken en weet niet wat de eventuele interactie is. Wil geen minder effect van mijn volgend middel
t
tequilavodkaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Had hier nog 8 pillen gevonden zeg zal 2 stuks proberen geeft niet echt effect maar wil mijn laatste beetje 3cmc niet verneuken door die rilatine. Wanneer zou dit uitgewerkt zijn of maakt de combi niet uit? Zou zonde zijn dat het mijn laatste restjes verpest
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Toch effe reageren op dit topic:
- Ik neem ook al enkele jaren Medikinet (ADHD), ik mag maximum 100mg per dag nemen (daar kom ik niet aan).

Het is vooral afstemmen, dit heeft ook te maken met je gewicht, metabolisme enzovoort.

Gister heb ik nog het antigifcentrum opgebeld omdat ik per ongeluk ipv 20mg Medikinet + 50mg Sertraline, 2x 20mg Medikinet had gepakt.

De focus was er wel, de onrust ook, maar ik heb daar weinig écht klachten van gehad. Dat wordt allemaal berekend met lichaamsgewicht enzovoort.

Vrouw / man geslacht zou naar het schijnt ook een rol spelen.

Ik reageer perfect op 1,5u = 10 mg

en bv 2u - 2,5u = 20mg (maar dat enkel als ik in huis bezig ben, en alleen ben, zombie-achtige klachten komen soms voor, niet vervelend, maar vooral anti-sociaal)
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#15
In dit topic wordt gesproken over de invloed van cafeĂŻne op het effect van methylfenidaat, zag het hier nog niet genoemd worden dus ik voeg het even toe...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
RosseGod96 zei:
Toch effe reageren op dit topic:
- Ik neem ook al enkele jaren Medikinet (ADHD), ik mag maximum 100mg per dag nemen (daar kom ik niet aan).

Het is vooral afstemmen, dit heeft ook te maken met je gewicht, metabolisme enzovoort.

Gister heb ik nog het antigifcentrum opgebeld omdat ik per ongeluk ipv 20mg Medikinet + 50mg Sertraline, 2x 20mg Medikinet had gepakt.

De focus was er wel, de onrust ook, maar ik heb daar weinig écht klachten van gehad. Dat wordt allemaal berekend met lichaamsgewicht enzovoort.

Vrouw / man geslacht zou naar het schijnt ook een rol spelen.

Ik reageer perfect op 1,5u = 10 mg

en bv 2u - 2,5u = 20mg (maar dat enkel als ik in huis bezig ben, en alleen ben, zombie-achtige klachten komen soms voor, niet vervelend, maar vooral anti-sociaal)
Klik om te vergroten...

Holy shit, 100 mg (ik snap dat je het niet neemt, maar alleen al de gedachte), kan me daar zelfs niks bij voorstellen hoe kut dat zou zijn. Al snap ik dat dit per individu (gewicht, metabolisme) anders is.

Nog even los van de enorme onrust die ik zou ervaren… de crash en de nastimulatie… brrrr. Ik gebruik - niet dagelijks - Equasym 20 mg, dat is gereguleerde afgifte, en heb bij deze dosis én dus tragere afgifte vaak al last van een vervelende dip/crash in de uitwerking. Vlak, leeg gevoel, soms ook ronduit overprikkeld, ’moody’/somber of nerveus/angstig.
R
RosseGod96Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Holy shit, 100 mg (ik snap dat je het niet neemt, maar alleen al de gedachte), kan me daar zelfs niks bij voorstellen hoe kut dat zou zijn. Al snap ik dat dit per individu (gewicht, metabolisme) anders is.

Nog even los van de enorme onrust die ik zou ervaren… de crash en de nastimulatie… brrrr. Ik gebruik - niet dagelijks - Equasym 20 mg, dat is gereguleerde afgifte, en heb bij deze dosis én dus tragere afgifte vaak al last van een vervelende dip/crash in de uitwerking. Vlak, leeg gevoel, soms ook ronduit overprikkeld, ’moody’/somber of nerveus/angstig.
Klik om te vergroten...
Ja, ieder lichaam is anders en reageert ook anders. Ik houd persoonlijk van die "kick-start-focus".

Wel moet ik meegeven, dat per 10mg Medikinet, of iets anders (ik heb pallets) er ook van die "binding" in zit. Dus ik schat dat 100mg Medikinet = 89mg methylf is. Gewoon een gokje.

Maar het is beter als niets, als ADHD'er heb je een dubbele kwetsbaarheid voor verslavingen te ontwikkelen. Heb hier nog ergens een bericht staan dat ik geschreven heb onder de benzo's, weet ik dus niets meer van. 6 maanden heb ik ontwenningsverschijnselen gehad waarvan ik 3 maanden mijn handen en voeten niet meer voelde.

Allemaal heel leuk, maar je betaald de prijs.

Ik pak met veel plezier dagelijks men ADHD-meds, dat houdt mij persoonlijk scherp, en pak geen te impulsieve beslissingen meer. Alleen het gevoel da je om de zoveel tijd je vol zit te proppen met meds is vervelend. Maarja boeie :tongueout:
p
prometheusdhLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vieze asbak zei:
Ik wil niemand afschrikken aangezien dit hoogsteaarschijnlijk een 0,01% kans bestaat. Maar toch pas op, voor heen heb ik zelf onderzoek gedaan en kwm uit op 15-20mg 4f mph, kon eindelijk weer finctioneren. Mij van de huisarts scheijft 27mg retard voor lange is ni via de huisarts naar concerta 36mg ook lang afgifte gaan.
Ik heb veel badtrips meegemaakt maar de afgelopen 36u mee maakte had ik liever alle badtrips tegelijk dan nog 1x dat meemaken.

hartlsag is niet inder 198 geweest. Ik raak die troep niet meer aan, maar maar leren leven er mee en af en toe een 4f je vind ik het best.
Klik om te vergroten...
Vind je 4fmph met de juiste dosis een betere mentale focus geven dan Ritalin?
R
Robert67Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is zeker anders per persoon,
Want ik pak gerust 100mg ritalin (kortwerkend) per keer en ik heb nergens last van.
RosseGod96 zei:
Ja, ieder lichaam is anders en reageert ook anders. Ik houd persoonlijk van die "kick-start-focus".

Wel moet ik meegeven, dat per 10mg Medikinet, of iets anders (ik heb pallets) er ook van die "binding" in zit. Dus ik schat dat 100mg Medikinet = 89mg methylf is. Gewoon een gokje.

Maar het is beter als niets, als ADHD'er heb je een dubbele kwetsbaarheid voor verslavingen te ontwikkelen. Heb hier nog ergens een bericht staan dat ik geschreven heb onder de benzo's, weet ik dus niets meer van. 6 maanden heb ik ontwenningsverschijnselen gehad waarvan ik 3 maanden mijn handen en voeten niet meer voelde.

Allemaal heel leuk, maar je betaald de prijs.

Ik pak met veel plezier dagelijks men ADHD-meds, dat houdt mij persoonlijk scherp, en pak geen te impulsieve beslissingen meer. Alleen het gevoel da je om de zoveel tijd je vol zit te proppen met meds is vervelend. Maarja boeie :tongueout:
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."