Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDexamfetamine dag na speed

Dexamfetamine dag na speed

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zou normaal wel kunnen maar voel naar je eigen lichaam. Is het nodig om vandaag dex te gebruiken?
D
Dex12345Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi,

Ik gebruik dagelijks 10mg Dex voor mijn ADHD. Heb de avond/nacht van vrijdag op zaterdag pep gehad met (los van een leuke avond) alle gevolgen van dien zoals weinig tot niet slapen tot gisteravond.

Nou ben ik benieuwd of 't ok is om vandaag mijn normale dosering weer te nemen of dat een dag langer wachten beter is? Heb vrijdag voor 't laatst dex gehad, normaal skip ik de dag dat ik pep doe maar het kwam wat onverwachts.
Laatste keer bijnemen was zaterdag rond een uur of 05:00, meer dan 24 uur geleden nu dus.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Moet inderdaad gewoon kunnen! Je zal er wel minder baat bij hebben waarschijnlijk, maar de medicatieve dosis zal niet een extra aanslag op je receptoren hoeven betekenen.

Dex12345 zei:
Gaat mij er vooral om of 't mijn dopaminesysteem niet nog meer ontregeld.
Klik om te vergroten...
Volgens mij heb ik dit @Σανσα ooit gevraagd en die zei dus van nie. Volgens mij waren zijn woorden “je systeem is toch al foktop daarom krijg je medicatie. Maar je medicatie kan wel minder werken want tolerantie.”
Maar inderdaad: als je het niet nodig hebt vandaag waarom zou je…

Wat wil je vandaag allemaal doen? Ik heb ook een hele lijst en alleen nog voor me uit gestaard… wedstrijdje doen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Denk dat je er niet veel baat bij hebt gezien de amfetamine in je systeem. Maar het kan ook niet mega veel kwaad als het bij een medicinale dosering blijft.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Volgens mij heb ik dit @Σανσα ooit gevraagd en die zei dus van nie. Volgens mij waren zijn woorden “je systeem is toch al foktop daarom krijg je medicatie. Maar je medicatie kan wel minder werken want tolerantie.”
Klik om te vergroten...
Nja de nuance is hierin wel belangrijk. Ik was hier behoorlijk ongenuanceerd als dit mijn letterlijke woorden waren haha. Sorry in that case. Het ontregelt je dopaminesysteem natuurlijk wel degelijk, of je nou adhd hebt of niet. Maar je dopaminesysteem is, wanneer je geen medicatie slikt of daarmee stopt wanneer je het voor adhd gebruikt, al 'anders' dan bij iemand die niet adhd heeft. Ik denk dat ik het in die context heb bedoeld ook. Persoonlijk kan ik er makkelijker mee omgaan, omdat ik het nou eenmaal gewend ben, om ontregeld te zijn op momenten.
D
Dex12345Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kan er ook prima mee omgaan om ontregeld te zijn hoor, hou er ook altijd rekening mee na een avondje pep.
Heb de meds overgeslagen uiteindelijk, gaat waarschijnlijk toch niet zoveel doen en m'n systeem wat extra rust geven kan geen kwaad. Kopje koffie en bankhangen it is! :sweatsmile:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Wat wil je vandaag allemaal doen? Ik heb ook een hele lijst en alleen nog voor me uit gestaard… wedstrijdje doen?
Klik om te vergroten...
Dex12345 zei:
Ik kan er ook prima mee omgaan om ontregeld te zijn hoor, hou er ook altijd rekening mee na een avondje pep.

Heb de meds overgeslagen uiteindelijk, gaat waarschijnlijk toch niet zoveel doen en m'n systeem wat extra rust geven kan geen kwaad. Kopje koffie en bankhangen it is! :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Ah nou mooi! Heb pas een vinkje gezet maar dan heb ik toch gewonnen🤪!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dex12345 zei:
Hoi,

Ik gebruik dagelijks 10mg Dex voor mijn ADHD. Heb de avond/nacht van vrijdag op zaterdag pep gehad met (los van een leuke avond) alle gevolgen van dien zoals weinig tot niet slapen tot gisteravond.

Nou ben ik benieuwd of 't ok is om vandaag mijn normale dosering weer te nemen of dat een dag langer wachten beter is? Heb vrijdag voor 't laatst dex gehad, normaal skip ik de dag dat ik pep doe maar het kwam wat onverwachts.
Laatste keer bijnemen was zaterdag rond een uur of 05:00, meer dan 24 uur geleden nu dus.
Klik om te vergroten...
Je hebt tot en met maandagavond nog pep in je bloed. Als je in de tussentijd dex inneemt dan wen je langzaam aan meer amfetamine in je bloed dan een medicinale dosis. Ofwel je medicatie kan minder effectief worden.

Daarom zou ik adviseren om niet gelijk je dex als medicatie te nemen. Sowieso is het verstandig om het alleen te slikken als het nodig is. Want chronisch gebruik van amfetamine kan juist concentratiestoornissen veroorzaken of verergeren.
D
Dex12345Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Je hebt tot en met maandagavond nog pep in je bloed. Als je in de tussentijd dex inneemt dan wen je langzaam aan meer amfetamine in je bloed dan een medicinale dosis. Ofwel je medicatie kan minder effectief worden.

Daarom zou ik adviseren om niet gelijk je dex als medicatie te nemen. Sowieso is het verstandig om het alleen te slikken als het nodig is. Want chronisch gebruik van amfetamine kan juist concentratiestoornissen veroorzaken of verergeren.
Klik om te vergroten...
Maandagavond klinkt wel wat lang, alles wat ik online kan vinden geeft maximaal 40 uur aan dat het aantoonbaar is in bloed. Urine inderdaad wel langer. Maar wellicht heb ik dat fout, waar baseer je het op als ik vragen mag?
Daarnaast heb ik destijds overlegd met mijn psychiater en zelf redelijk wat onderzoek gedaan en dagelijks gebruik van een therapeutische dosering dex kan geen kwaad. Nou neem ik alsnog met enige regelmaat breaks, dat kan natuurlijk nooit kwaad.
D
Dex12345Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Goed punt, zou dan vooral zijn om nog iets met m'n dag te doen ipv op de bank hangen. Gaat mij er vooral om of 't mijn dopaminesysteem niet nog meer ontregeld.
Koffie is anders ook een prima alternatief vandaag hoor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."