#1
Zou normaal wel kunnen maar voel naar je eigen lichaam. Is het nodig om vandaag dex te gebruiken?
Volgens mij heb ik dit @Σανσα ooit gevraagd en die zei dus van nie. Volgens mij waren zijn woorden “je systeem is toch al foktop daarom krijg je medicatie. Maar je medicatie kan wel minder werken want tolerantie.”Gaat mij er vooral om of 't mijn dopaminesysteem niet nog meer ontregeld.
Nja de nuance is hierin wel belangrijk. Ik was hier behoorlijk ongenuanceerd als dit mijn letterlijke woorden waren haha. Sorry in that case. Het ontregelt je dopaminesysteem natuurlijk wel degelijk, of je nou adhd hebt of niet. Maar je dopaminesysteem is, wanneer je geen medicatie slikt of daarmee stopt wanneer je het voor adhd gebruikt, al 'anders' dan bij iemand die niet adhd heeft. Ik denk dat ik het in die context heb bedoeld ook. Persoonlijk kan ik er makkelijker mee omgaan, omdat ik het nou eenmaal gewend ben, om ontregeld te zijn op momenten.Volgens mij heb ik dit @Σανσα ooit gevraagd en die zei dus van nie. Volgens mij waren zijn woorden “je systeem is toch al foktop daarom krijg je medicatie. Maar je medicatie kan wel minder werken want tolerantie.”
Wat wil je vandaag allemaal doen? Ik heb ook een hele lijst en alleen nog voor me uit gestaard… wedstrijdje doen?
Ah nou mooi! Heb pas een vinkje gezet maar dan heb ik toch gewonnen🤪!Ik kan er ook prima mee omgaan om ontregeld te zijn hoor, hou er ook altijd rekening mee na een avondje pep.
Heb de meds overgeslagen uiteindelijk, gaat waarschijnlijk toch niet zoveel doen en m'n systeem wat extra rust geven kan geen kwaad. Kopje koffie en bankhangen it is!![]()
Je hebt tot en met maandagavond nog pep in je bloed. Als je in de tussentijd dex inneemt dan wen je langzaam aan meer amfetamine in je bloed dan een medicinale dosis. Ofwel je medicatie kan minder effectief worden.Hoi,
Ik gebruik dagelijks 10mg Dex voor mijn ADHD. Heb de avond/nacht van vrijdag op zaterdag pep gehad met (los van een leuke avond) alle gevolgen van dien zoals weinig tot niet slapen tot gisteravond.
Nou ben ik benieuwd of 't ok is om vandaag mijn normale dosering weer te nemen of dat een dag langer wachten beter is? Heb vrijdag voor 't laatst dex gehad, normaal skip ik de dag dat ik pep doe maar het kwam wat onverwachts.
Laatste keer bijnemen was zaterdag rond een uur of 05:00, meer dan 24 uur geleden nu dus.
Maandagavond klinkt wel wat lang, alles wat ik online kan vinden geeft maximaal 40 uur aan dat het aantoonbaar is in bloed. Urine inderdaad wel langer. Maar wellicht heb ik dat fout, waar baseer je het op als ik vragen mag?Je hebt tot en met maandagavond nog pep in je bloed. Als je in de tussentijd dex inneemt dan wen je langzaam aan meer amfetamine in je bloed dan een medicinale dosis. Ofwel je medicatie kan minder effectief worden.
Daarom zou ik adviseren om niet gelijk je dex als medicatie te nemen. Sowieso is het verstandig om het alleen te slikken als het nodig is. Want chronisch gebruik van amfetamine kan juist concentratiestoornissen veroorzaken of verergeren.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."