Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDexamfetamine/methylfenidaat

Dexamfetamine/methylfenidaat

32 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
W
WilwilwelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze olifant zei:
Toevallig een paar dagen geleden methylfenidaat op iets hogere dosering geprobeerd, om de vergelijking kunnen maken met een relatief vergelijkbare dosis dex. (Ik gebruik methylfenidaat al jaren sporadisch, voor concentratie na een insomia-nacht, en daarvoor zijn 1 of 2 pilletjes voldoende, had het dus nog nog nooit op een andere manier geprobeerd.) Eenmalig experimentje, niet perse voor herhaling vatbaar. Ben het met jou - en met iedereen eigenlijk - eens. Methylfenidaat is veel minder recreatief dan dex. Ik word er opzich wel altijd wat socialer/prateriger van (vooral het eerste uur, daarna gaat het effect zich meer vertalen in focus), maar het heeft mentaal veel minder een voelbaar 'drug-effect' dan dex. Het is vooral fysiek aanwezig en geeft m.i. amper een high/space.

Ik vind dat helemaal prima, want als ik wil werken, dan ben ik niet op zoek naar een euforisch effect. Maar voor recreatief gebruik is dex zéker te verkiezen boven methylfenidaat ja. 100%.
Klik om te vergroten...
Ik
De Dunne zei:
Het ligt er aan welke chronische aandoening je hebt en of het dus uberhaupt verstandig is om zoiets te nemen.
Over xtc is heel veel te vinden op dit forum. Over dex ook wel hoor.
Klik om te vergroten...
Oke ga even kijken wat is drugsgebruik veranderd ik weet echt niks alleen wel eens coke gebruikt maar niet meer vond het zeer verslavend. Ik heb de ziekte van Crohn maar al 15jaar rustig gelukkig.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wijfie zei:
Ik

Oke ga even kijken wat is drugsgebruik veranderd ik weet echt niks alleen wel eens coke gebruikt maar niet meer vond het zeer verslavend. Ik heb de ziekte van Crohn maar al 15jaar rustig gelukkig.
Klik om te vergroten...

Methylfenidaat en dexamfetamine zijn familie van speed en lijken daar dus ook veel op qua effecten, vooral dex. Het zijn pillen die worden voorgeschreven aan mensen met ADHD. Zijn dus feitelijk medicijnen die door sommigen als drug worden gebruikt. Kan me voorstellen dat dit een hele nieuwe wereld voor je is Wijfie. :grin:
W
WilwilwelLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Dunne zei:
Dan zal het niet zo een probleem zijn. Ik vroeg het omdat als je een hartkwaal oid zou hebben, het niet verstandig is.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook adhd en ritalin ik zoek iets dat ik niet moe wordt
W
WilwilwelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze olifant zei:
Methylfenidaat en dexamfetamine zijn familie van speed en lijken daar dus ook veel op qua effecten, vooral dex. Het zijn pillen die worden voorgeschreven aan mensen met ADHD. Zijn dus feitelijk medicijnen die door sommigen als drug worden gebruikt. Kan me voorstellen dat dit een hele nieuwe wereld voor je is Wijfie. :grin:
Klik om te vergroten...
Toch toen ik 15 was heb ik er een werkstuk over drugs gemaakt maar nooit gebruikt heb alleen mensen hasj zien roken meer niet maar vond het zeer interessant kwam door mijn smaak van muziek Janis Joplin enz is 35 jaar geleden
a
anoniemmm__Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi allemaal,

(ik hoop dat het hier goed staat)
Ik heb een vraag. Ik heb nu 2 keer xtc gebruikt tijdens het uitgaan.
Dit vond ik super leuk en ik heb me goed aan de ‘regels’ gehouden en het is allemaal goed gegaan! Nu heb ik iemand gehoord over dexamfetamine en methylfenidaat (voor adhd en add) met uitgaan. Nu vraag ik me af wat dit nou eigenlijk écht met je doet. Ik weet dat het bedoeld is voor mensen die last hebben van add en adhd, en dat dit niet met alcohol gebruikt mag worden. Maar ik vraag me af of ik dit ook kan gebruiken tijdens het uitgaan. Ik heb ergens gelezen dat het opwekkend is met alcohol maar dat het in combinatie met té veel alcohol gevaarlijk kan zijn. Ik heb vroeger last gehad van adhd maar gebruik de medicatie al zon 3/4 jaar niet meer omdat ik het niet nodig vind en prima zonder kan zonder problemen etc. Nu vraag ik me dus af of ik dit zou kunnen nemen bij het uitgaan. (Ik ga dit niet vaak doen etc maar wil het gewoon een keer proberen omdat ik er erg benieuwd naar ben). Duss, ik zou graag antwoord krijgen op de volgende vragen. Wat doet het nou met je? Zou ik er 1 á 2 wijntjes bij kunnen drinken? Is dit ook fijn bij het uitgaan? Geeft het ook een opwekkend gevoel zoals bij xtc bijvoorbeeld? Ook zou ik het fijn vinden als er iemand is die dit ooit heeft gedaan en zijn of haar ervaringen hiermee wilt delen!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wijfie zei:
Ik heb de ziekte van Crohn maar al 15jaar rustig gelukkig.
Klik om te vergroten...

Dan zal het niet zo een probleem zijn. Ik vroeg het omdat als je een hartkwaal oid zou hebben, het niet verstandig is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wijfie zei:
Ik heb ook adhd en ritalin ik zoek iets dat ik niet moe wordt
Klik om te vergroten...
Eerder gaan slapen? Gezonder eten? Ben je niet moe door je Crohn? Als je al Ritalin gebruikt is het een heel ander verhaal denk ik. Ik heb van die soorten drugs/medicijnen geen verstand. Behalve dat ik weet dat beide wel worden voorgeschreven bij adhd en verwanten. Volgens mij is de werking redelijk vergelijkbaar. Maar qua recreative waarde weet ik het niet.
Gebruik je ook nog medicijnen voor je Crohn?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wijfie zei:
Toch toen ik 15 was heb ik er een werkstuk over drugs gemaakt maar nooit gebruikt heb alleen mensen hasj zien roken meer niet maar vond het zeer interessant kwam door mijn smaak van muziek Janis Joplin enz is 35 jaar geleden
Klik om te vergroten...
Toch zie ik in je andere topics dat je coke, xtc, alcohol en Ritalin hebt gebruikt. En zelfs combineerd. Dat zijn toch best wel wat drugs voor iemand die nooit iets heeft gebruikt.
W
WilwilwelLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Toch zie ik in je andere topics dat je coke, xtc, alcohol en Ritalin hebt gebruikt. En zelfs combineerd. Dat zijn toch best wel wat drugs voor iemand die nooit iets heeft gebruikt.
Klik om te vergroten...
Ja maar heel lang geleden ik drink nog en gebruikt ritalin coke is jaar geleden en xtc 10 jaar mijn ex-vriend was verslaafd aan coke ik wist van niks nooit gezien maar ben ook af en toe gebruikt was een wrak door de Crohn het hielp nooit moeten doen
W
WilwilwelLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Eerder gaan slapen? Gezonder eten? Ben je niet moe door je Crohn? Als je al Ritalin gebruikt is het een heel ander verhaal denk ik. Ik heb van die soorten drugs/medicijnen geen verstand. Behalve dat ik weet dat beide wel worden voorgeschreven bij adhd en verwanten. Volgens mij is de werking redelijk vergelijkbaar. Maar qua recreative waarde weet ik het niet.
Gebruik je ook nog medicijnen voor je Crohn?
Klik om te vergroten...
Nee niks meer alleen nog tramadol als ik pijn heb en heb lichte dosis seroquel gekregen gisteren omdat ik heel gestresst ben door financiële problemen
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wijfie zei:
omdat ik heel gestresst ben door financiële problemen
Klik om te vergroten...

Dit is echt een reden om geen drugs te gaan gebruiken. Zeker niet naast wat je allemaal al slikt/gebruikt. Vooral niet met adhd. (Ja ik heb t ook). Je hebt zo een verslaving of depressie te pakken dan. Doe er maar voorzichtig mee en zorg maar goed voor jezelf. :wink:
W
WilwilwelLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Dit is echt een reden om geen drugs te gaan gebruiken. Zeker niet naast wat je allemaal al slikt/gebruikt. Vooral niet met adhd. (Ja ik heb t ook). Je hebt zo een verslaving of depressie te pakken dan. Doe er maar voorzichtig mee en zorg maar goed voor jezelf. :wink:
Klik om te vergroten...
Ja ik werd rustig van coke en kon her lang volhouden ik ben heel verslavend gevoelig ik weet het begin nergens meer aan wat voor mij een drama wordt
J
JeyeLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Het ligt er aan welke chronische aandoening je hebt en of het dus uberhaupt verstandig is om zoiets te nemen.
Over xtc is heel veel te vinden op dit forum. Over dex ook wel hoor.
Klik om te vergroten...
heb add paar keer dex gebruikt vindt het niet echt drugs wordt niet high meer stil en denkmachine weer aanzetten

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."