#1
IkToevallig een paar dagen geleden methylfenidaat op iets hogere dosering geprobeerd, om de vergelijking kunnen maken met een relatief vergelijkbare dosis dex. (Ik gebruik methylfenidaat al jaren sporadisch, voor concentratie na een insomia-nacht, en daarvoor zijn 1 of 2 pilletjes voldoende, had het dus nog nog nooit op een andere manier geprobeerd.) Eenmalig experimentje, niet perse voor herhaling vatbaar. Ben het met jou - en met iedereen eigenlijk - eens. Methylfenidaat is veel minder recreatief dan dex. Ik word er opzich wel altijd wat socialer/prateriger van (vooral het eerste uur, daarna gaat het effect zich meer vertalen in focus), maar het heeft mentaal veel minder een voelbaar 'drug-effect' dan dex. Het is vooral fysiek aanwezig en geeft m.i. amper een high/space.
Ik vind dat helemaal prima, want als ik wil werken, dan ben ik niet op zoek naar een euforisch effect. Maar voor recreatief gebruik is dex zéker te verkiezen boven methylfenidaat ja. 100%.
Oke ga even kijken wat is drugsgebruik veranderd ik weet echt niks alleen wel eens coke gebruikt maar niet meer vond het zeer verslavend. Ik heb de ziekte van Crohn maar al 15jaar rustig gelukkig.Het ligt er aan welke chronische aandoening je hebt en of het dus uberhaupt verstandig is om zoiets te nemen.
Over xtc is heel veel te vinden op dit forum. Over dex ook wel hoor.