Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMedicijnen voor de pijn maar ik ben nu een slavin

Medicijnen voor de pijn maar ik ben nu een slavin

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MarineoviggoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Elke 3dagen moet ik fentanyl nemen van 100 ben ik nu naar 50 gegaan 😜.. ik ben trots ik had een zwaar ongeval had met een afgescheurde rug en hoofd breuk wat ik wil weten zijn er nog mensen die dit moeten nemen van de dokt ? Ik kan niet meer naar beneden 50 is het minder lukt niet anders kan ik niks meer doen
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vervelend om te horen dat je dat hebt mee moeten maken. Lijkt me ook erg lastig als pijnpatiënt. Wat voor pijn ervaar je nog?

En heb je ook al eens alternatieven geprobeerd via bijvoorbeeld een pijnpoli of andere wegen?

Als ik je titel lees, neem je liever geen opiaten, maar ontkom je er nu niet aan. Begrijp ik dat zo goed?
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb je je zorgen al met je huisarts besproken of vind je dit moeilijk? Eventueel mogelijk om via de dokter over te gaan op een minder sterk opiaat om daar vervolgens mee af te bouwen?
Ik zeg maar wat - heb zelf geen ervaring met Fentanyl maar weet dat het de sterkte (farmaceutische) pijnstiller is. Goed dat je zelf al wel een grote stap hebt gezet door van 100 naar 50 te gaan. 🦾

Sterkte sowieso! Lijkt me heel naar.
M
MarineoviggoLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Vervelend om te horen dat je dat hebt mee moeten maken. Lijkt me ook erg lastig als pijnpatiënt. Wat voor pijn ervaar je nog?

En heb je ook al eens alternatieven geprobeerd via bijvoorbeeld een pijnpoli of andere wegen?

Als ik je titel lees, neem je liever geen opiaten, maar ontkom je er nu niet aan. Begrijp ik dat zo goed?
Klik om te vergroten...
Ja ik krijg spasmen in elk deel van mijn lichaam indien ik vbv veel heb gedaan zoals thuis klussen en kuisen ..er is geen alternatief meer zegt dokt afbouwen naar 37 kan wel maar dan kan ik minder doen en dat wil ik niet ik moet bewegen anders valt alles stil en ben ik vogel voor de kat ..homeopathie werkt niet in mijn geval ..
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Marineoviggo zei:
Ja ik krijg spasmen in elk deel van mijn lichaam indien ik vbv veel heb gedaan zoals thuis klussen en kuisen ..er is geen alternatief meer zegt dokt afbouwen naar 37 kan wel maar dan kan ik minder doen en dat wil ik niet ik moet bewegen anders valt alles stil en ben ik vogel voor de kat ..homeopathie werkt niet in mijn geval ..
Klik om te vergroten...

Naar zeg... je wilt natuurlijk wel je dagelijkse dingen kunnen doen. Zolang de pijnstilling daar (ook op lange termijn) mee helpt, is het prima zo toch.

Ik doelde eigenlijk niet zozeer op homeopathie. Meer op andere pijnbehandelingen. Ik weet dat er dingen bestaan als een TENS en neurostimulator. Maar dat werkt enkel bij bepaalde soorten pijn. Geen idee welke precies, ik ben geen pijnspecialist haha
M
MarineoviggoLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
Vervelend om te horen dat je dat hebt mee moeten maken. Lijkt me ook erg lastig als pijnpatiënt. Wat voor pijn ervaar je nog?

En heb je ook al eens alternatieven geprobeerd via bijvoorbeeld een pijnpoli of andere wegen?

Als ik je titel lees, neem je liever geen opiaten, maar ontkom je er nu niet aan. Begrijp ik dat zo
Klik om te vergroten...
M
MarineoviggoLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Vervelend om te horen dat je dat hebt mee moeten maken. Lijkt me ook erg lastig als pijnpatiënt. Wat voor pijn ervaar je nog?

En heb je ook al eens alternatieven geprobeerd via bijvoorbeeld een pijnpoli of andere wegen?

Als ik je titel lees, neem je liever geen opiaten, maar ontkom je er nu niet aan. Begrijp ik dat zo goed?
Klik om te vergroten...
Ja liever niet maar er moet een alternatief zijn of komen in de plaats
M
MarineoviggoLid
01-01-2024, 00:00
#8
LucidLucy zei:
Naar zeg... je wilt natuurlijk wel je dagelijkse dingen kunnen doen. Zolang de pijnstilling daar (ook op lange termijn) mee helpt, is het prima zo toch.

Ik doelde eigenlijk niet zozeer op homeopathie. Meer op andere pijnbehandelingen. Ik weet dat er dingen bestaan als een TENS en neurostimulator. Maar dat werkt enkel bij bepaalde soorten pijn. Geen idee welke precies, ik ben geen pijnspecialist haha
Klik om te vergroten...
Pijn pomp maar blijft niet zitten ik ben een beweger ik heb grote tuin daar mier van alles gedaan worden op mijn tempo maar ik blijf zo bezig en zelfvoldoening is ook therapie ..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."