Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDexamfetamine dmb vs tentin

Dexamfetamine dmb vs tentin

14 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
Ik woon niet in Nederland maar krijg wel magistraal bereidde dexamfetaminesulfaat capsules (20mg) voorgeschreven.
Tentin bevat ook dezelfde sulfaat dus het effect zou in principe identiek moeten zijn.

Snap niet echt wat dmb zou kunnen zijn?
H
Hebbenze?Lid
Gister nieuwe medicatie gekregen en tentin is vervangen voor dmb. Ik las op internet al verhalen dat mensen baalden dat ze van dmb naar tentin moesten en nu heb ik dus t tegenovergestelde en merk een beter effect

anderen met deze ervaring?

ben benieuwd
H
Hebbenze?Lid
Snuffelaar zei:
Ik woon niet in Nederland maar krijg wel magistraal bereidde dexamfetaminesulfaat capsules (20mg) voorgeschreven.
Tentin bevat ook dezelfde sulfaat dus het effect zou in principe identiek moeten zijn.

Snap niet echt wat dmb zou kunnen zijn?
Klik om te vergroten...
“De magistrale bereider” ja echt 😂

De samenstelling is ook anders
S
SnuffelaarLid
Hebbenzekezine? zei:
“De magistrale bereider” ja echt 😂

De samenstelling is ook anders
Klik om te vergroten...
Ik snap de sarcasme niet zo goed?
Hoezo is de samenstelling anders dan?

Hier is een antwoord van GPT-4 met bronvermelding:

1698234873996.png

1698236461561.png1698236471763.png
B
BrieMetDeBrilLid
Ik heb via een apotheek speciale Dexamfetamine di magistraal bewerkt zijn en geproduceerd door de apotheek zelf. Nooit betere kunnen vinden dat die. Tentin zit Isotol in (200x suiker) als bindmiddel en dat bevalt me zeker niet. Daarom dat ik de andere krijg voorgeschreven.
H
Hebbenze?Lid
Snuffelaar zei:
Ik snap de sarcasme niet zo goed?
Hoezo is de samenstelling anders dan?

Hier is een antwoord van GPT-4 met bronvermelding:

Bekijk bijlage 54789

Bekijk bijlage 54790Bekijk bijlage 54791
Klik om te vergroten...
Magistraal is een woord dat ik anders interpreteer. Maar na googelen kom ik er achter dat het meer betekent. Enfin:

forum.adhdblog.nl

Het forum van ADHDBlog is definitief gesloten -

ADHDBlog.nl Na jarenlang waardevolle gesprekken hebben we besloten te stoppen met het forum en ons volledig te richten op heldere, betrouwbare en overzichtelijke informatie op ADHDBlog.nl. Je bent hier dus niet verkeerd terechtgekomen. Integendeel: op ADHDBlog.nl vind je vandaag de dag veel meer...
forum.adhdblog.nl forum.adhdblog.nl

Ik bemerk meer potentie bij de DMB ten opzichte van tentin
S
SnuffelaarLid
Hebbenzekezine? zei:
Magistraal is een woord dat ik anders interpreteer. Maar na googelen kom ik er achter dat het meer betekent. Enfin:

forum.adhdblog.nl

Het forum van ADHDBlog is definitief gesloten -

ADHDBlog.nl Na jarenlang waardevolle gesprekken hebben we besloten te stoppen met het forum en ons volledig te richten op heldere, betrouwbare en overzichtelijke informatie op ADHDBlog.nl. Je bent hier dus niet verkeerd terechtgekomen. Integendeel: op ADHDBlog.nl vind je vandaag de dag veel meer...
forum.adhdblog.nl forum.adhdblog.nl

Ik bemerk meer potentie bij de DMB ten opzichte van tentin
Klik om te vergroten...
Na wat opzoekingswerk zouden beiden gewoon standaard dextroamfetaminesulfaat moeten bevatten.
Het kan wel verschillen op vlak van bindmiddel enzo, maar de dosering hoort hetzelfde te zijn.

Ben je zeker dat het geen placebo of tolerantie gerelateerd is?

Ei-Salade zei:
Ik heb via een apotheek speciale Dexamfetamine di magistraal bewerkt zijn en geproduceerd door de apotheek zelf. Nooit betere kunnen vinden dat die. Tentin zit Isotol in (200x suiker) als bindmiddel en dat bevalt me zeker niet. Daarom dat ik de andere krijg voorgeschreven.
Klik om te vergroten...
In België bestaan dit merk (noch anderen) niet.
Het is wel redelijk moeilijk om het op recept te krijgen, zijn ze behoorlijk streng in..
B
BrieMetDeBrilLid
Snuffelaar zei:
Klik om te vergroten...
Niet zeker, want ben geen arts/onderzoeker maar Tentin (voorheen Amfexa) werkte duidelijk minder goed.

Tentin (Amfexa) heeft een monopolie positie gekocht waardoor er dus heel veel verdiend word. Prijzen kan ik helaas niet noemen. Mogen procenten wel? Ik weet het niet.. maar die van DMB zijn 300% goedkoper, en toch wilt de verzekering/apotheek alleen Tentin aan ons verkopen.

Is dit niet vreemd? Zijn er achterkamer afspraken gemaakt? De verzekering/apotheek die over de rug van patiënten afspraken maakt en misschien wel een onderdeel is van de monopolie? Het vervelendste wat ik vooral vind, is dat het nauwelijks bij geen een verzekeraar vergoed word, en dan hebben we ook niet eens de vrijheid om te bepalen welke voorkeur we hebben. Er zijn natuurlijk nog wel ergere voorbeelden bij andere medicamenten maar vind dit gewoon erg ongepast hoe dit vorm gegeven is.

Ik lees net dat ze de voorkeur hebben voor Tentin omdat het massaproductie is met "strenge" controle en stabiliteit. Alsof een apotheker, met alle kennis die zij hebben dat niet kan?
H
Hebbenze?Lid
Snuffelaar zei:
Na wat opzoekingswerk zouden beiden gewoon standaard dextroamfetaminesulfaat moeten bevatten.
Het kan wel verschillen op vlak van bindmiddel enzo, maar de dosering hoort hetzelfde te zijn.

In België bestaan dit merk (noch anderen) niet.
Het is wel redelijk moeilijk om het op recept te krijgen, zijn ze behoorlijk streng in..
Klik om te vergroten...
Zou zeer zeker kunnen van placebo! Zeker omdat ik eerst de verhalen had gelezen alvorens te nemen.

tevens kan het natuurlijk ook zijn dat de ene wat potenter is. 150mg mdma kan bijvoorbeeld ook verschillen mijn inziens
H
Hebbenze?Lid
Zojuist mijn nieuwe bestelling opgehaald is t nu ineens weer van t werk Adhesa? Iemand ervaring mee? Wederom 5mg sulfaat dat 3,7mg dexamfetamine moet zijn
H
Hebbenze?Lid
Ei-Salade zei:
Niet zeker, want ben geen arts/onderzoeker maar Tentin (voorheen Amfexa) werkte duidelijk minder goed.

Tentin (Amfexa) heeft een monopolie positie gekocht waardoor er dus heel veel verdiend word. Prijzen kan ik helaas niet noemen. Mogen procenten wel? Ik weet het niet.. maar die van DMB zijn 300% goedkoper, en toch wilt de verzekering/apotheek alleen Tentin aan ons verkopen.

Is dit niet vreemd? Zijn er achterkamer afspraken gemaakt? De verzekering/apotheek die over de rug van patiënten afspraken maakt en misschien wel een onderdeel is van de monopolie? Het vervelendste wat ik vooral vind, is dat het nauwelijks bij geen een verzekeraar vergoed word, en dan hebben we ook niet eens de vrijheid om te bepalen welke voorkeur we hebben. Er zijn natuurlijk nog wel ergere voorbeelden bij andere medicamenten maar vind dit gewoon erg ongepast hoe dit vorm gegeven is.

Ik lees net dat ze de voorkeur hebben voor Tentin omdat het massaproductie is met "strenge" controle en stabiliteit. Alsof een apotheker, met alle kennis die zij hebben dat niet kan?
Klik om te vergroten...
Ja vervelend dat ze bijvoorbeeld methylfenidaat wel altijd vergoeden. Denk dat het een truc is. Veel mensen vinden dat bagger dus pakken ze net als ik Dex. Cash cash
b
biebel_18Lid
Sinds ik Ten Tin moest gebruiken alleen maar ellende! Heb er zelfs een psychose van gekregen. Er zat geen regelmaat in de aanvang en einde van de werking. Soms werkte het 10 uur lang . Maar met de dmd bereiding altijd goeie resultaten gehad ben er zelfs van mijn cocaïne verslaving afgekomen.
H
Hebbenze?Lid
Hoe ontdekte je de psychose? Ik heb nu 3 merken gehad; merk inmiddels weinig verschil. Alleen van tentin hoofdpijn
R
RelmuisLid
Hebbenzekezine? zei:
Zojuist mijn nieuwe bestelling opgehaald is t nu ineens weer van t werk Adhesa? Iemand ervaring mee? Wederom 5mg sulfaat dat 3,7mg dexamfetamine moet zijn
Klik om te vergroten...
Tentin en Adhesa bevatten dezelfde stoffen, ook wat vulmiddelen betreft.

isomalt (E953)
crospovidon
magnesiumstearaat
b
biebel_18Lid
Ik ben in de nacht huilend naar een vriendin gegaan om mijn verhaal te doen. Ik dacht dat ik gevolgd werd😅 en zag toen in de hoek van de kamer iets waarvan ik een wist dat het een oude verschrompelde verjaardags ballon was. En op dat moment realiseerde ik mij dat ik hallucinaties had. Meteen met alle medicatie gestopt en hulp gezocht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."