Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsnederlands vs belgische teva diazepam

nederlands vs belgische teva diazepam

11 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er zijn ook witte 10mg diazepam in Nederland zie hieronder als voorbeeld.
Zijn gewoon echt even goed werkzaam als Sandoz.
g
galinekaLid
01-01-2024, 00:00
#2
nu is mijn vraag de volgende,


ze komen beiden honderd procent origineel gewoon op voorschrift uit de apotheker en van dezelfde fabrikant, teva dus, echter bevat de Belgische variant witte pillen met een heel andere smaak, en de Nederlandse variant blauwe tabletten met een betere smaak en werking, plus dat de verpakking compleet anders zijn? ik vind dit bizar aangezien ze beiden van dezelfde fabrikant komen


zit ik mij dit nu in te beelden dit deze Belgische variant gewoon op geen hol trekt en de nederlandse variant gewoon 10 maal sterker is en inslaat waardoor je het gewenste effect krijgt, wat in mijn ervaring is, het rustgevende, "stonede" effect,

wat je al ervaart na een half uurtje wanneer je deze onder je tongholte laat smelten,
waardoor je gemakkelijker gesprekken kunt voeren met andere mensen, helderder bent,

ervoor zorgt dat je goed en diep doorslaapt, etc etc...

wel opletten dat je niet teveel neemt van die blauwe tabletten heb ik ervaren want je gaat vergeetachtig worden, je gaat scheef beginnen lopen en minder dan de helft onthouden van wat iemand 5 minuten geleden tegen jouw verteld heeft, vooral wanneer je op de werkvloer bent is dit geen aanrader,

kan hier enige waarheid achter zitten of zit ik dit tussen mijn twee oren te steken?

heeft nog iemand hier ervaring mee ?



teva Nl.jpg
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hier in NL ken ik alleen blauwe diazepams van 10 en witte van 5mg. Zouden ze de Belgen gewoon foppen met halve dosering? :smilecat:

Ik heb wel ervaren dat het merk echt verschil kan maken, en dat benzo's uit Azië niet altijd van even goede kwaliteit zijn. Maar dat er verschil zit tussen NL en BE van hetzelfde merk, dat is wel vreemd. Blijkbaar worden ze toch in een andere fabriek gemaakt? Ik heb te weinig scheikunde kennis om er veel zinnigs over te kunnen zeggen. Misschien maakt het productieproces toch verschil (bindmiddelen, manier van drukken etc) waardoor de blauwe sneller wordt opgenomen in je bloed dan die witte?

Zijn de Belgische pillen trouwens niet over de datum? Of werken ze misschien iets minder heftig maar wel langere werkingsduur?

Ben je begonnen met de NL variant en daarna pas overgestapt op de Belgische? Dan zou tolerantie namelijk een rol kunnen spelen.

Kan ook voor een deel psychologisch zijn. Er is al vaak aangetoond dat bepaalde kleur pillen meer (placebo) effect hebben dan andere kleuren.
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bij mijn vriendin werkt Valium Roche beter dan de generische diazepam alsook neemt zij Xanax 2mg bars pfizer ipv alprazolam. Voor haar spierziekte EDS.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#5
da_pj zei:
Bij mijn vriendin werkt Valium Roche beter dan de generische diazepam alsook neemt zij Xanax 2mg bars pfizer ipv alprazolam. Voor haar spierziekte EDS.
Klik om te vergroten...
zijn dat die retards met trage afgifte?
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#6
lysergic bink zei:
zijn dat die retards met trage afgifte?
Klik om te vergroten...
Yep :)
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#7
da_pj zei:
Yep :confused:mile:
Klik om te vergroten...
dat is inderdaad zwaar spul, in combi met bromazepams en xanax retard 2 mg ben ik in februari op spoed binnen gesukkeld :tongueout: had er mij aan mispakt, de gewone xanax is vrij licht spul maar deze zijn geniepig !
B
Beste 70Lid
01-01-2024, 00:00
#8
1605-2707d66a13900c7475ce15ece0f78c86.jpg

Die zijn ook gewoon blauw
Teva gele blauwe voelen ruwer aan
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Beste 70 zei:
Bekijk bijlage 56830

Die zijn ook gewoon blauw
Teva gele blauwe voelen ruwer aan
Klik om te vergroten...
Je reageert op een topic dat al 6,5 jaar niet meer actief is :)
B
Beste 70Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Oh sorry
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dia 10 is blauw en 5 is geel, 2 is wit
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
Je reageert op een topic dat al 6,5 jaar niet meer actief is :)
Klik om te vergroten...
Huh... is het geen 2017 meer. Wat heb ik de afgelopen z6,5 jaar dan gedaán? Very confusing dit 🤣

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."