"de ene ware zin van het leven hopen en proberen te vinden ontdekken bij iedere keer dat je iets nieuws uitprobeert of alweer uitprobeert, zo is dat bij mij toch gegaan, om dan in mijn persoonlijke ervaringen steeds belogen en bedrogen terug te komen van die reis, natuurlijk ontsnap je aan het leven, natuurlijk kom je in een heerlijke staat van zijn en roes terecht, maar eentje waarvan we toch eens mogen zijn dat die niet constant en blijvend is, nep dus, een heel goed nep 50 euro briefje, hij lijkt er heel erg veel op, maar hij is nep
je verwacht er zoveel van, je hebt er zo een zin in, maar je zal altijd bedrogen uitkomen.. keer op keer
dus wanneer we merken dat we drugs nodig hebben om van bepaalde dingen te ontsnappen zouden onze energie beter erin kunnen stoppen om tot aan de wortel toe te gaan onderzoeken welke die dingen zijn waar we zo graag van willen onstappen?
zodat we het probleem ook bij de wortel kunnen gaan aanpakken in plaats van er een dik rookgordijn overheen te spuiten en dit keer op keer te moeten herhalen dan want dan blijf je je leven lang bezig!
en het zal in heel veel gevallen ook zo zijn, net omdat veel gebruikers op jongere leeftijd zijn beginnen experimenteren, dit in hun achterhoofd, ook al hebben ze dat niet vaak door, bewust of onbewust, hun ENIGSTE vorm van uitlaatklep is geworden in hun leven, dat zit er zo diep ingeworteld op een gegeven moment, van op het moment je ook maar enige vorm van stress hebt, krijgen je hersenen een trigger met het woord DRUGS,
en voor iemand die zijn hele leven alleen drugs als uitlaatklep gekend heeft zal ook enkel en alleen maar daar naar grijpen, maar iemand die bvb nooit beter geweten heeft en nooit gerookt of gedronken heeft, zal denken, hmm en nu een heet badje! en je hersenen zullen op dezelfde manier verzadigd gaan raken en gaan reageren, het is een gewoonweg een manier van je hersenen opnieuw te "trainen" zeg maar en andere gezondere soorten manier van uitlaatklep vinden.
ik ben er van overtuigd dat je je hersenen, zelfs na jaren van zwaar gebruik op die manier weer kunt trainen en oefenen om high the zijn on life zoals ik al eerder vernoemde, dat geloof ik dus echt! zolang je maar goed weet hoe en waarom bepaalde dingen zijn zoals ze zijn en dit op andere manier gaat op proberen te lossen, met name dan een uitklaapklep vinden op de momenten dat ze nodig zijn.
daarom kan het goed zijn om onszlf soms ook open te gaan leren stellen voor andere en nieuwe dingens in ons leven, zoals therapie, gesprekken met ervaringsdeskundigen, spiritualiteit, sporten, een hobby zoeken, een nieuwe vriendengroep opzoeken,
en vooral op de momenten dat het je moeilijk komt blijven herhalen tegen jezelf, ik ga mijn niet voor de rest van mijn leven blijvenvoelen zoals ik mij nu voel, dit is enkel een gevolg van mijn gebruik, afkick, dit is maar tijdelijk, het wordt beter, wordt beter...
dit zijn slechts heel "kleine" dingetjes die mijns inziens toch vaak dat doorslaggevend verschil zullen maken.."
In: Over the top gegaan - no more dopamine's...
1-1-2024