#1
Dat lijkt me bijzonder lastig aangezien er ook bindmiddel tussen zit. Zelfs het poeder in de capsules wegen anders (~120mg) dus die zijn ook niet puur dexamfetaminesulfaat. Wat is je doel hier van?
Dat was het laatste hoofdstuk van de scheikunde opleiding die ik kreeg voordat ik eraf moest. Ik snapte er niks van. Al die htjes en otjes, maar het was wel magie. Ik wilde het zo graag snappen. Maar ja, eerste toets haalde ik een 2,4.Ja
HCl wordt in het Nederlands zoutzuur genoemd. Maar de Cl is eigenlijk een chloor-atoom. Dus de Engelse naam is wat dat betreft nauwkeuriger: hydrochloric acid.
Misschien leuk voor jou ook om te weten dat een vloeistof zuur is doordat het makkelijk een H+ atoom kan afstaan. Zo wordt de pH-waarde ook gemeten. Want pH is letterlijk de logaritme van de hoeveelheid positief geladen waterstofdeeltjes in een vloeistof (oftewel -log (H) ).
Zoutzuur, zwavelzuur en salpeterzuur zijn dus heel zuur omdat de negatief geladen ionen gemakkelijk in water oplossen, en als gevolg daarvan de stoffen gemakkelijk een positief geladen waterstofdeeltje kunnen afstaan.
Jazeg @Neo-Shulginist , nu we het er toch over hebben, sulfaat, is dat gekristalliseerd met zwavelzuur (sulphur, sulphuric acid)?
HCl wordt in het Nederlands zoutzuur genoemd. Maar de Cl is eigenlijk een chloor-atoom. Dus de Engelse naam is wat dat betreft nauwkeuriger: hydrochloric acid.En mag ik dan aannemen dat, en ik weet niet of dat bij amphetamine ook gebeurd, dat het bij hydrochloride (hcl) gedaan is met waterstofzuur (hydrogloric acid) of denk ik verkeerd? Just eager to learn
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."