Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDexamfetamine sulfaat

Dexamfetamine sulfaat

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat lijkt me bijzonder lastig aangezien er ook bindmiddel tussen zit. Zelfs het poeder in de capsules wegen anders (~120mg) dus die zijn ook niet puur dexamfetaminesulfaat. Wat is je doel hier van?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lijkt me bijzonder veel moeite voor iets wat je ook gewoon oraal kunt innemen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Ja


HCl wordt in het Nederlands zoutzuur genoemd. Maar de Cl is eigenlijk een chloor-atoom. Dus de Engelse naam is wat dat betreft nauwkeuriger: hydrochloric acid.

Misschien leuk voor jou ook om te weten dat een vloeistof zuur is doordat het makkelijk een H+ atoom kan afstaan. Zo wordt de pH-waarde ook gemeten. Want pH is letterlijk de logaritme van de hoeveelheid positief geladen waterstofdeeltjes in een vloeistof (oftewel -log (H) ).

Zoutzuur, zwavelzuur en salpeterzuur zijn dus heel zuur omdat de negatief geladen ionen gemakkelijk in water oplossen, en als gevolg daarvan de stoffen gemakkelijk een positief geladen waterstofdeeltje kunnen afstaan.
Klik om te vergroten...
Dat was het laatste hoofdstuk van de scheikunde opleiding die ik kreeg voordat ik eraf moest. Ik snapte er niks van. Al die htjes en otjes, maar het was wel magie. Ik wilde het zo graag snappen. Maar ja, eerste toets haalde ik een 2,4.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
zeg @Neo-Shulginist , nu we het er toch over hebben, sulfaat, is dat gekristalliseerd met zwavelzuur (sulphur, sulphuric acid)? En mag ik dan aannemen dat, en ik weet niet of dat bij amphetamine ook gebeurd, dat het bij hydrochloride (hcl) gedaan is met waterstofzuur (hydrogloric acid) of denk ik verkeerd? Just eager to learn
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
zeg @Neo-Shulginist , nu we het er toch over hebben, sulfaat, is dat gekristalliseerd met zwavelzuur (sulphur, sulphuric acid)?
Klik om te vergroten...
Ja

Dirkjan zei:
En mag ik dan aannemen dat, en ik weet niet of dat bij amphetamine ook gebeurd, dat het bij hydrochloride (hcl) gedaan is met waterstofzuur (hydrogloric acid) of denk ik verkeerd? Just eager to learn
Klik om te vergroten...
HCl wordt in het Nederlands zoutzuur genoemd. Maar de Cl is eigenlijk een chloor-atoom. Dus de Engelse naam is wat dat betreft nauwkeuriger: hydrochloric acid.

Misschien leuk voor jou ook om te weten dat een vloeistof zuur is doordat het makkelijk een H+ atoom kan afstaan. Zo wordt de pH-waarde ook gemeten. Want pH is letterlijk de logaritme van de hoeveelheid positief geladen waterstofdeeltjes in een vloeistof (oftewel -log (H) ).

Zoutzuur, zwavelzuur en salpeterzuur zijn dus heel zuur omdat de negatief geladen ionen gemakkelijk in water oplossen, en als gevolg daarvan de stoffen gemakkelijk een positief geladen waterstofdeeltje kunnen afstaan.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja het is ook meer wiskunde dan scheikunde eigenlijk. Een logaritme is eigenlijk een soort omgekeerd worteltrekken. Om dat goed te doen moet je de rekenregels van algebra goed kennen. Net als dat je met breuken heel handige dingen kunt doen. Maarja, dan moet je wel weten/snappen wat je ermee kan en wat niet inderdaad.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Is er al iemand hier die het heeft geprobeerd de dexamfetamine te extraheren uit de geperste pillen? Puur uit interesse. Nu weet ik dat @Snuffelaar ze gedoseerd in capsules krijgt maar bij de merken dmb/adhesa/tentin etc persen ze het in pillen en gebruiken ze o.a. zoetstoffen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."