Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTramadol afbouwen is heftig

Tramadol afbouwen is heftig

25 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leeuwtje01 zei:
Ja ga ik doen, ga vandaag even op 130/140 om er enigzins nog een leuk weekend uit te halen. Kijken hoe dat gaat, en dan bespreek ik het maandag wel met de huisarts.

Denk dat ik gewoon heel gevoelig ben voor ontwenning.
Klik om te vergroten...
Lijkt me verstandig. En dan weer een stapje er af als de huisarts weer bereikbaar is.

Je komt van 200, er is al best veel af.
L
Leeuwtje01Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Alinde zei:
Lijkt me verstandig. En dan weer een stapje er af als de huisarts weer bereikbaar is.

Je komt van 200, er is al best veel af.
Klik om te vergroten...
Ja dat is ook zo!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Voel je je alweer wat beter? Heb in de kliniek iemand gezien bij wie het te snel ging. Huilbuien, klappertanden, bizar.
L
LepeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tramadol is ook een opiaat. Ik heb zelf alleen ervaring met afbouwen van Oxycodon. Dat afbouwen in de laatste fase naar 0 was heel erg heftig.
Maar heb op internet veel gelezen over opiaten in het algemeen en ontwenning, ook met verschillende artsen daar over gepraat. Je hoeft in elk geval niet bang te zijn dat de klachten levensbedreigend zijn, maar heel vervelend en pijnlijk kan het wel worden. Afbouwen met een schema lijkt me het beste. Ook dan ontkom je niet aan ontwenning maar het moet wel draaglijk zijn. Op internet zijn heel veel schema's te vinden. Bij mij hielp het als ik een heel stuk ging lopen als ik ontwenning had. Je hebt al best veel afgebouwd trouwens hoor!
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dank je! Die dame in onze kliniek had ook opiaten, ik weet niet welke. Was bijzonder om te zien wat er gebeurde als zij lang op haar pillen moest wachten. Ze heeft niet tot 0 afgebouwd, dat ging (nog) niet. Hoop dat het goed met haar gaat.

Ja ik ben heel ver afgebouwd, ik was een kasplant. At niet veel meer, kon mijn huis niet bijhouden. Ik probeer de quetiapine en lamotrigine ook nog naar 0 te krijgen.
L
Leeuwtje01Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Alinde zei:
Voel je je alweer wat beter? Heb in de kliniek iemand gezien bij wie het te snel ging. Huilbuien, klappertanden, bizar.
Klik om te vergroten...
Even een update, ik had jullie berichten niet gezien excuus. Gisteren 90mg geprobeerd voor het eerst, van 110 naar 90.

Vandaag wilde ik dat doorzetten maar kwam er al snel achter dat dat niet ging lukken, vooral mentaal niet. Voel mij zo depressief. Ik heb nergens zin in...

Heb ook even met mijn huisarts gepraat, en heb ook aangegeven dat dit middel mij opvrolijkt en dat ik zonder, niks tot nauwelijks uitvoer. Hij weet ook van mijn mentale problemen. Ik heb namelijk een angststoornis en misschien ook wel een depressie.

Dus hij heeft mij doorverwezen naar een psychiater in het ziekenhuis.

Dus ja het is van twee kanten, fysiek en mentaal.

Ik wil echt zo graag stoppen he, maar ik kan het gewoon niet.

Verder heb ik nooit problemen met afhankelijkheid gehad. Ik drink niet rook niet en doe ook geen andere drugs. Maar er is iets met dit middel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."