#1
Toen ik keek welke medicatie het beste bij mij passen, kreeg ik altijd de boodschap dat je zeker 2 weken een soort en hoeveelheid moet uitproberen. Als vrouw zelfs een maand ivm hormonale wisselingen. Zowel bij dex als bij lisdex komt de hoeveelheid ook behoorlijk nauw… dus daarin proberen in overleg met je arts is het wel waard. Wat was je reden om lisdex ipv dex te proberen?Ik heb het gister 1 dag geprobeerd mijn bevinding:
Eerste uur: heerlijk! Daarna al snel t gevoel ik ben kalm en fijn maar later merkte ik dat ik me erg moe voelde rond 2/3 uur in de middag, inname was 6:20. Had t gevoel dat ik toen Dex wilde nemen want concentratie was daardoor ook weg. Niet gedaan.
blijf dus bij Dex
Mijn ervaring met lisdex is dat ik juist helemaal geen pieken of dalen ervaar. Dat had ik met dex wel heel sterk, zelfs op de lagere doseringen. Dan was ik dus wel heel gejaagd, dat artificiële energieke gevoel, maar niet geconcentreerd of gemotiveerd. Ik neem nu 30mg lisdex tussen 8 en 9 en merk daar meestal pas écht wat van al die gaat uitwerken rond een uur of 6 a 7. Dan moet ik echt even goed bewegen om m’n rebound te beperken. Gedurende dag doet het precies wat het moet doen: focus en motivatie/concentratie geven. Hogere dosissen merkte ik fysiek heel erg, met zweet en hartkloppingen, en maakte me wat meer ingetogen/onzeker. Das totaal het tegenovergestelde van mijn karakter dus moest ik niet, ook had ik vaker ongewenste hyperfocus. 30 mg heeft geen invloed op mijn slaap, hogere dosissen ook niet. Lager werkte niet voldoende, zéker niet als ik ongesteld ben.