Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsElvanse op een festival als vervanger.

Elvanse op een festival als vervanger.

4 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
J
Justagirl12Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Laat ik dit even van me afschrijven, want momenteel weet ik niet wat ik van mezelf vind.

In april ben ik na een hevige coke periode eindelijk gestopt met hulp. Naast de gewone gesprekken kwam er ook uit dat mijn ADHD medicatie niet genoeg deed, dus overgestapt naar Elvase (lis-dex) en dat gaat weken goed, of ja ging.

Na een festival zaterdag, heb ik deze medicijnen in grotere hoeveelheden (gewoon capsules 2 per keer slikken, iedere zoveel tijd - niet stoer, voel me juist dom). ik baal als een stekker, maar ook trots want het had ook af kunnen lopen met drie dagen (en nachten) doorgesnoven te zitten.

Nu maar kijken hoe de komende tijd gaat lopen 🥲
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Justagirl12 zei:
Laat ik dit even van me afschrijven, want momenteel weet ik niet wat ik van mezelf vind.

In april ben ik na een hevige coke periode eindelijk gestopt met hulp. Naast de gewone gesprekken kwam er ook uit dat mijn ADHD medicatie niet genoeg deed, dus overgestapt naar Elvase (lis-dex) en dat gaat weken goed, of ja ging.

Na een festival zaterdag, heb ik deze medicijnen in grotere hoeveelheden (gewoon capsules 2 per keer slikken, iedere zoveel tijd - niet stoer, voel me juist dom). ik baal als een stekker, maar ook trots want het had ook af kunnen lopen met drie dagen (en nachten) doorgesnoven te zitten.

Nu maar kijken hoe de komende tijd gaat lopen 🥲
Klik om te vergroten...
Dom voelen is niet nodig. Je bent verslaafd en dit soort dingen horen daar bij. Volgens mij gewoon een teken dat je nog meer aan je herstel te doen hebt dan je hebt gedaan.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Justagirl12 zei:
Laat ik dit even van me afschrijven, want momenteel weet ik niet wat ik van mezelf vind.

In april ben ik na een hevige coke periode eindelijk gestopt met hulp. Naast de gewone gesprekken kwam er ook uit dat mijn ADHD medicatie niet genoeg deed, dus overgestapt naar Elvase (lis-dex) en dat gaat weken goed, of ja ging.

Na een festival zaterdag, heb ik deze medicijnen in grotere hoeveelheden (gewoon capsules 2 per keer slikken, iedere zoveel tijd - niet stoer, voel me juist dom). ik baal als een stekker, maar ook trots want het had ook af kunnen lopen met drie dagen (en nachten) doorgesnoven te zitten.

Nu maar kijken hoe de komende tijd gaat lopen 🥲
Klik om te vergroten...
Medicijnen misbruiken komt vaak voor, ik zou het wel bespreken met je arts of instantie mocht je bang zijn dat het weer kan gebeuren en dat absoluut niet wilt.
D
DownUnderLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het probleem is, volgens mij, de angst dat je dan iets niet meer krijgt voorgeschreven terwijl je het wel hard nodig hebt, zoals in dit geval jouw ADHD-medicatie en dat je dit daarom niet durft te vertellen aan je (huis)arts. Hoe dan ook, je hebt het toch slechts één keer gedaan en geeft het hier nu aan dat je spijt hebt en dom was, dat is al de eerste stap, dus ondanks een foutje doe je het toch goed. :)
W
WauzelingLid
01-01-2024, 00:00
#5
DownUnder zei:
Het probleem is, volgens mij, de angst dat je dan iets niet meer krijgt voorgeschreven terwijl je het wel hard nodig hebt, zoals in dit geval jouw ADHD-medicatie en dat je dit daarom niet durft te vertellen aan je (huis)arts. Hoe dan ook, je hebt het toch slechts één keer gedaan en geeft het hier nu aan dat je spijt hebt en dom was, dat is al de eerste stap, dus ondanks een foutje doe je het toch goed. :)
Klik om te vergroten...
Dit is bij mij 1x gebeurd en ik heb dit bespreekbaar gemaakt met mijn psychiater, hierbij kwam ik met een concreet actieplan om het geen 2e keer laten gebeuren. Denk aan dingen zoals: Je medicatie door iemand anders (je partner, een goede vriend, ouders, schildpad van de buurvrouw) te laten beheren. Hierdoor heb je zelf niet de mogelijkheid om jezelf te laten verleiden.

Verder had ik voorgesteld om de voorgeschreven medicatie wekelijks met elkaar bij te houden of het nog klopte, maar dit was voor hem niet nodig, omdat ik bovenstaande al had gedaan.

Het ligt denk ik vooral op de manier hoe je het brengt, en of je zelf hebt nagedacht om het te voorkomen voor een 2e keer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."