Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsafgekicked maar nog steeds nodig om te kunnen slapen

afgekicked maar nog steeds nodig om te kunnen slapen

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
drmartinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, na 3 maanden 24/7 ghb ben ik nu wel klaar met afbouwen. Overdags kan ik wel zonder maar om in slaap te kunnen komen heb ik toch steeds wel wat ghb nodig. Zelfs met een zware oxazepam van 50mg lukt het niet zonder een paar ml ghb om in slaap te vallen. En ja dan word ik 5 a 6 uur later wakker om (1ml is dan genoeg) bij te nemen om weer verder te kunnen slapen.
Hoe kan ik hier nu het beste vanaf komen en weer normaal op me zelf slapen?
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Probeer in plaat van iedere nacht eens om de nacht en het op die manier nog verder af te bouwen? Waarschijnlijk zal het een tijdje kut slapen worden, maar dan ben je er uiteindelijk wel helemaal vanaf :)
d
drmartinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er komt gewoon geen slaapprikkel meer als ik wil slapen, tenzij ik er wat ghb in gooi. Gaat dat wel over op een gegeven moment? Het probleem is dat ik wel moet werken dus heb echt mn slaap nodig.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb hetzelde deze week gehad, ik kan nog wel slapen, maar word 3/4 keer wakker op een nacht en ben slechter uitgeslapen.
Gewoon doorbijten...
En liefst zonder benzo's, voor je het weet hang je daar weer aan
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zonder ghb krijg je geen enkele slaapprikkel.
Neem dan enkel een beetje om te slapen.
Komt wel terug goed
d
drmartinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ik minder dan 5 ml neem lukt het ook niet om in slaap te komen. Moet je dat misschien dan met hele kleine beetjes afbouwen bv elke nacht 0.1 ml minder?
d
drmartinLid
01-01-2024, 00:00
#7
En hoe zit het eigenlijk met blowen erbij? Is het bevordelijk om een jointje te roken voor het slapengaan of werkt dat juist averechts?
d
drmartinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wanneer men veel/vaak GHB gebruikt ontwikkel je trouwens een enorme tolerantie voor benzodiazepinen. Van sommige verslaafden heeft Swim gelezen dat ze soms behandeld werden met een 10x zo hoge dosis als die voor een niet-GHB gebruiker.
Klik om te vergroten...

Dit las ik net op een ander drugsforum, dat verklaart voor mij natuurlijk dat Oxazepam 50mg niet werkt om in slaap te kunnen komen. Normaal zou ik daarvan meteen nokkie gaan!
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Met die benzo's zou ik al zeker stoppen.
Ghb is van nature in je lichaam aanwezig en zorgt er oa voor dat je inslaapt.
Moet je zelf ondervinden met hoeveel je kan slapen... bouw dan af
a
action_manLid
01-01-2024, 00:00
#10
drmartin zei:
Er komt gewoon geen slaapprikkel meer als ik wil slapen, tenzij ik er wat ghb in gooi. Gaat dat wel over op een gegeven moment? Het probleem is dat ik wel moet werken dus heb echt mn slaap nodig.
Klik om te vergroten...

Ben je nu nog steeds aan het afbouwen?

Ik zou als ik jou was nu gewoon even met alle shit stoppen. Dan maar een paar nachtjes niet en/of slecht slapen. Je bent er dan wel echt vanaf ipv die benzo shit.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je lichaam kan uiterst moe zijn, maar zonder ghb geen enkele slaapprikkel krijgen
C
CapoLid
01-01-2024, 00:00
#12
drmartin zei:
Hallo, na 3 maanden 24/7 ghb ben ik nu wel klaar met afbouwen. Overdags kan ik wel zonder maar om in slaap te kunnen komen heb ik toch steeds wel wat ghb nodig. Zelfs met een zware oxazepam van 50mg lukt het niet zonder een paar ml ghb om in slaap te vallen. En ja dan word ik 5 a 6 uur later wakker om (1ml is dan genoeg) bij te nemen om weer verder te kunnen slapen.
Hoe kan ik hier nu het beste vanaf komen en weer normaal op me zelf slapen?
Klik om te vergroten...

Ik weet hoe rot het is om niet of slecht te slapen. Toch zul je er aan moeten wennen dat je wat minder slaapt tijdens het afkicken. Om de dag, zoals Safire zei, lijkt me een goed idee voor de eerste week. Ga uit bed wanneer je echt niet kunt slapen. Anders wordt je bed, op ten duur, een plek die je in verband brengt met wakker liggen en piekeren.

Uit bed gaan is ook veel prettiger dan naar het plafond zitten staren. Blijf op totdat je moe wordt. Zorg dat je voldoende in je maag hebt voordat je gaat slapen. Warme melk of iets anders misschien.

Blowen helpt het best bij slapen als je al maanden blowt. Als blowen jou helpt lijkt (donkere) hash me beter dan wiet. Maar niet als je nerveus van blowen wordt en ligt te vliegen in bed. Wanneer een jointje begint uit te werken wordt ik pas écht moe.

suces!
Capo

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."