Als hobby-chemicus zal ik je even wat tips geven.
1.
het HOEFT niet persé naar zout te smaken... zoals vele andere me hier gaan tegenspreken op DF, maar nogmaals, het hoeft niet zout te smaken.
De zoutige smaak is gewoon namelijk van de natrium
(afkomstig van de natrium hydroxide bij de synthese van GHB)
ZOU de maker van de GHB calcium hydroxide gebruiken i.p.v. natrium hydroxide, zal het een andere smaak geven (en beter voor de bloeddruk --> natrium--> bloeddruk stijgt; maar alsof dat iets uitmaakt)
MAAR omdat calcium hydroxide wat meer kost, en natrium hydroxide bijna overal verkrijgbaar is (rommel of goed spul, is te zien wat de persoon aankoopt) zal de GHB toch in 98% van de gevallen naar zout proeven!
2.
Koop je bij de apotheker pH-papiertjes ('universele pH strips van merckx' gebruik ikzelf).
Neem een vingertopje van de ghb, en wrijf deze op een stripje pH papier.
De pH zou 7 moeten uitkomen. wat neutraal is... net zoals water.
alles onder pH 7 = resten van GBL in je GHB
alles boven pH 7 = teveel Natrium hydroxide.
Beide zijn niet echt goed, maar als je dan toch hoeft te kiezen zou ik voor 'onder de 7' gaan (als er geen andere GHB in de buurt is)... natuurlijk niet pH 4 ofzo! maar boven de pH 5 kan er nog mee door...
ik hoop dat dit je wat heeft bijgebracht.. is een simpele test om na te gaan of het goed gesynthetiseerd is of niet! Ik doe het gewoonweg uit controle voor mezelf...
![:wink:]()