Als eerste is het belangrijk bij GHB dat je kunt doseren. Zoals Chris Pontius ooit zeer mooi zei: "Alles valt of staat met de dosis."
Ten tweede is het denk ik belangrijk dat mensen hun GHB laten testen, de zuiverheden, dus ook de sterkte ervan, verschillen op de straat enorm. Dat kan zorgen voor nare situaties. Als iemand bijvoorbeeld standaard 4 ml neemt van zijn GHB en dan een andere dealer vindt waarbij de GHB beter is en hij neemt daar dan ook 4 ml van, kan dat al iets te veel van het goede zijn. Het is dus belangrijk dat je GHB gebruikt met ongeveer dezelfde zuiverheid. Of je moet goed kunnen omrekenen.
Ten derde moet er ook zeker iets over de gevaren van GHB in combinatie met een andere drugs in voorkomen. Zo geeft een downer + downer meestal problemen. Een goed voorbeeld daarvan is alcohol en GHB. Daarbij geldt 1 + 1 = 5.
Ook de combinatie van downer + upper kan voor problemen zorgen. Men kan onder invloed van bijvoorbeeld amfetamines veel meer GHB aan, of dat lijkt zo. Men merkt er weinig van en heeft dan de neiging om meer bij te nemen. Als de upper dan uitwerkt kan er onverwachts een enorme klap komen van de GHB, wat zelfs coma en dood tot gevolg kan hebben.
Ook is het natuurlijk leuk om wat algemene informatie te geven over GHB. Wat het nu precies is enzo, dat GHB staat voor gamma-hydroxy-boterzuur, het ontstaan ervan, waar het dus vroeger voor werd gebruikt. En ook dat het geen "vloeibare XTC" is. Je zou misschien zelfs kunnen vertellen waar de naam vandaan komt. Ik kom er zelf nu zo snel niet op, ik heb het geweten. Misschien dat iemand anders dat kan aanvullen voor mij.
GHB is een stof die naar mijn mening is weggelegd voor ervaren en verstandige gebruikers, het doseren is echt ontzettend belangrijk.
Voor de rest zou ik zo snel niet weten wat er nog in moet. :P
Als je nog vragen hebt over wat ik geschreven heb, mag je ze me altijd stellen.
Tenslotte wil ik nog even zeggen dat ik het zeer goed vindt dat er een voorlichtingsfilm wordt gemaakt over GHB. Daar is naar mijn mening wel nood aan. Voor welke doelgroep wordt de film gemaakt ? Waar wordt de film vertoond ?
Edit: Ik denk dat de naam "vloeibare XTC" ontstaan is omdat XTC vroeger beter verkocht, men dacht door het die naam te geven betere verkoopresultaten te verkrijgen.