Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe vaak kan je maximaal ghb gebruiken?

Hoe vaak kan je maximaal ghb gebruiken?

4 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
d
dr0gzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe vaak kan je maximaal ghb gebruiken per week tot je verslaaft bent?
Graag + bron.

Ik gebruik het nu regelmatig op een zaterdag avond bij het stappen, dus maximaal 1 keer per week.
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hier is eigenlijk niet echt een eenduidig antwoord op te geven.
Ik denk dat het afhankelijk is van een heleboel factoren of je er wel of niet verslaafd aan gaat raken. Ik noem maar een paar:

--verslavingsgevoeligheid,
--gesteldheid (problemen in je leven die je wegdrukt, slaapproblemen)
--je sociale verplichtingen (werk dat het niet toelaat wazig te zijn)
--Gebruikfrequentie
--Leeftijd

En zo zijn er nog wel meer zaken te noemen die er op van invloed kunnen zijn.
Als jij je bij die een keer per week kunt houden dan zal je er niet lichaamlijk verslaafd aan kunnen raken. Wel geestelijk, omdat stappen bijvoorbeeld niet meer zo leuk is zonder gtje.
Als je merkt dat je gebruik begint uit te breiden naar bijvoorbeeld doordeweekse dagen wordt het wel een beetje tijd jezelf achter je oor te krabben en eens goed te kijken waar je mee bezig bent.
s
stevenbelgiumLid
01-01-2024, 00:00
#3
d1g1tal1s zei:
Hier is eigenlijk niet echt een eenduidig antwoord op te geven.
Ik denk dat het afhankelijk is van een heleboel factoren of je er wel of niet verslaafd aan gaat raken. Ik noem maar een paar:

--verslavingsgevoeligheid,
--gesteldheid (problemen in je leven die je wegdrukt, slaapproblemen)
--je sociale verplichtingen (werk dat het niet toelaat wazig te zijn)
--Gebruikfrequentie
--Leeftijd

En zo zijn er nog wel meer zaken te noemen die er op van invloed kunnen zijn.
Als jij je bij die een keer per week kunt houden dan zal je er niet lichaamlijk verslaafd aan kunnen raken. Wel geestelijk, omdat stappen bijvoorbeeld niet meer zo leuk is zonder gtje.
Als je merkt dat je gebruik begint uit te breiden naar bijvoorbeeld doordeweekse dagen wordt het wel een beetje tijd jezelf achter je oor te krabben en eens goed te kijken waar je mee bezig bent.
Klik om te vergroten...

Goed verwoord :)
In de praktijk kan je best elke dag G gebruiken zonder verslaafd te zijn.
Hoe langer je jou neurotransmitters hun werk door de G laat doen hoe erger je verslaving gaat worden.
Bekijk het als met alcohol, je kan best wel is veel drinken en achteraf n kater hebben. Ga je drinken om die kater weg te krijgen dan ga je n verslaving in de hand werken.
Bij G is het zo dat als je tussen 2 dosissen genoeg tijd laat er geen probleem gaat zijn.
24/7 gebruiken dan ga je je na n dag aan de vloei wel kut voelen (wat eigenlijk zoals n kater is) ga je gewoon doorgaan dan geraak je verslaafd.
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar beste is toch altijd: Don't push the limit.
Houd het gewoon bij af en toe en dan puur recreatief.

Elke dag G hoef je dan misschien nog niet verslaafd te zijn, je bent al wel een knap ritme aan het opbouwen en dat is gevaarlijk.
Dat ritme gaat sneller en sneller want het is ow zo lekker!
En dan komt de klap als je merkt dat je knettervast zit.
TS gebruikt het woord "regelmatig" zelf al. dat is het fundament van een ritme.

Eigenlijk met alle drug: Drugs en regelmaat = ellende.
Beste is dus om de regelmaat er uit te halen. Doe gewoon eens een weekendje niets. kijk hoe dat voelt en hoe je dat beleeft en trek daaruit je conclusies.
Vooraf vastgestelde wetenschappelijke richtlijnen over wat wel en wat niet kan zijn niet te geven, de beste info over wat kan en niet kan komt van je eigen lichaam en beleving, maar dan moet je wel de moeite nemen er zo af en toe kritisch naar te luisteren, en de ruggengraat hebben wat met die informatie te doen. Kun je dat niet, blijf er dan ver uit de buurt....is mijn mening erover tenminste.
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Puur theoretisch gezien zou je twee keer per dag (nacht) ghb kunnen gebruiken zonder verslaafd te raken. Ghb wordt op medicinale basis (Xyrem) bij narcolepsie als slaapmedicatie gegeven, 2 doses van 4 á 5ml een uur of 3-4 na elkaar. Blijkbaar treedt er dan geen/nauwelijks verslaving op. Alleen schijnt de verleiding voor velen dan vaak groot te zijn om ook overdag te gebruiken waardoor men wél lichamelijk verslaafd raakt. Ik kan dit daarom dan ook niemand aanbevelen en volgens mij begeeft men zich al in de gevarenzone als men wekelijks één avond zou gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."