Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsgevaarlijk???

gevaarlijk???

6 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is GHB gevaarlijk om te gebruiken als je gewoon 2-5 ml neemt en geen alcohol drinkt..? En gebeurt het weleens dat de dealer je naait, zoals met XTC, en je iets heel anders krijgt?
D
DrazzicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mwa GHB is moeilijker te naaien zeg maar dan XTC.. Je weet hoe GHB er uit ziet en een beetje smaak.. is voor mij al genoeg indicatie of het wel of geen GHB is.
Wel kan het hele lichte versie zijn bijv. of juist hele sterke. Daar moet je dus wel mee uitkijken. Ene keer voel je bij 5ml niks en andere keer ben je weer wat te wazig.
M
MarcelLid
01-01-2024, 00:00
#3
GHB is aan de ene kant een gevaarlijke drug, aan de andere kant niet. Er is inmiddels al best wat onderzoek gedaan naar GHB.

Grote gevaar is de dosering. Dat is heel moeilijk. Het verschil tussen een goede hoeveelheid (je gaat goed) en teveel (je gaat 'out' of erger) is heel klein. Bij andere drugs zoals bijvoorbeeld XTC is die marge veel groter. GHB is een verdovende drug en kan ervoor zorgen dat je bij een te grote dosis in coma raakt.

Prima als je het niet combineert met alcohol want dan wordt het risico alleen maar groter (2x verdovend).

Als je zo veilig mogelijk wilt gebruiken is het juist bij GHB heel handig om te laten testen (http://www.drugs-test.nl/). Bij de tests blijkt dat de sterkte van GHB vrij veel varieert (ongeveer tussen 25- 50%).

Een 'buisje' zegt dus niks.

Have fun!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
bablu zei:
Prima als je het niet combineert met alcohol want dan wordt het risico alleen maar groter (2x verdovend).............!!!!!!!!!!!!
Klik om te vergroten...

Welkom :)
Gefeliciteerd, jij bent de eerste die een 10 jaar oud topic omhoog haalt!

Maar je hebt helemaal gelijk, sterk af te raden.. Heb teveel mensen ko ermee zien geen helaas vooral met alcohol. Zelfs eens in het casino heb daarna die 'vriendschappen' met die groep gebruikers verwaterd. Schaamde me dood toen door die gast. Snel in taxi naar huis gestuurd. (was de enige die nuchter was)
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk sowieso dat veel mensen denken dat een pilsje geen kwaad kan. Alcohol wordt soms al niet eens meer als drug gezien en omdat het zo algemeen geaccepteerd is wordt er geen rekening gehouden met de risico's die het met zich meebrengt.
Ik wil niet iedereen over één kam scheren maar dit is wat ik in mijn omgeving ervaar.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Haha zo'n oud topic inderdaad..

Het gaat niet alleen maar om alcohol combineren overigens hoor, de TS vroeg oorspronkelijk of een dosis van 2-5ml goed is maar dat is nogal een brede dosis. Als je zonder ervaring 5 ml wegtikt wordt het waarschijnlijk kotsen en als je pech hebt nokkie gaan...
b
babluLid
01-01-2024, 00:00
#7
Prima als je het niet combineert met alcohol want dan wordt het risico alleen maar groter (2x verdovend).............!!!!!!!!!!!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."