Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB nu 48u clean maar nog steeds zweten, ontwenningsverschijnselen.

GHB nu 48u clean maar nog steeds zweten, ontwenningsverschijnselen.

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Zie link naar ander topic.https://drugsforum.nl/threads/sinds-gisteren-cold-turkey-gestopt-met-g.64249/
8

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
8️⃣6️⃣
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja daar moet je even doorheen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Succes, is niet niks in ieder geval.

Constant GHB ga je nooit winnen op de lange termijn. Ik hoop dat je een wijze les hebt geleerd.

Als het echt heel erg wordt kan je nog altijd met de hulpdiensten bellen, die zijn er voor zulke zaken.

Nogmaals Succes!
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
Ja daar moet je even doorheen.
Klik om te vergroten...
Thanks man, dat had ik even nodig. Was toch bezorgd dat er ineens hele ernstige complicaties zouden volgen maar als ik weet dat het onderdeel is van het ontwenningsproces ben ik al gerustgesteld.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#5
2 maanden 24/7 gebruikt heeft hij.
Dus dat kan complicaties opleveren de hele week nog.
Nog achter die Diazepam of Baclofen gegaan?
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Rebell zei:
2 maanden 24/7 gebruikt heeft hij.
Dus dat kan complicaties opleveren de hele week nog.
Nog achter die Diazepam of Baclofen gegaan?
Klik om te vergroten...
Neeom eerlijk te zijn heb ik geen huisarts op dit moment, weet niet waarom ik loog eigenlijk.. ik dacht gewoon dat als ik maar lang genoeg geen G nam het risico vanzelf weg zou gaan..
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb wel mn G dealer geappt dat ik diazepam nodig heb maar dat heeft ie niet op het moment, voel me nu wel beter dan dat ik me de afgelopen dagen heb gevoeld. Zodra ik me echt heel naar ga voelen bel ik inderdaad de hulpdiensten zoals acht.zes aangaf. Bedankt voor jullie advies.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dan heb je geluk gehad dat het niet zo erg is.
Elke keer wanneer je weer een tijd lang 24/7 gaat gebruiken word de afkick erger ook al gebruik je een tijdje niet.
Het lijkt er op alsof je lichaam heeft onthouden wat je de vorige keer hebt gedaan.
Zorg dat je Diazepam en Baclofen al in huis hebt voor dat je aan de GHB begint.
Dat is wat ik je kan adviseren.
Ik had in November een liter gekocht en toen meteen 2 doosjes Diazepam en 3 dozen Baclofen gekocht.

De liter is nog niet op ik neem soms een tijdje lang en dan zet ik hem weer in de kast.
Neem wat van die medicijnen de dagen erna en nergens last van.
Laatst zelfs gewoon 1 dag aan de G geweest en toen gestopt en de fles weer in de kast gezet.
Diazepammetje en een Baclofen de volgende dag en klaar.
Ben daar wel trots op want vroeger maakte ik de fles gewoon op.
Nu is het een keuze! :thumbsup2:
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#9
Is het dan niet handig om je bij een huisarts aan te melden als je er geen hebt? Misschien voor ondersteunende tijdelijke medicatie als dat nodig is? En ook kan hij of zij je een doorverwijzing geven. Fysiotherapeut psycholoog verslavingszorg etc. Je weet nooit waar het in de toekomst nodig voor kan zijn.
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja, ik ga me ook zeker bij een huisarts aanmelden.

Ben nu 143 uur clean (zondag 5u nam ik voor het laatst). De dagen erna zou ik geen hel noemen, het voelde eerder alsof ik ziek was en supervermoeid. Achteraf realiseer ik me dat ik m’n lichaam goed ken en de juiste beslissingen heb gemaakt qua vervolgstappen: veel rust, jezelf niet laten verleiden toch weer ghb te nemen om ‘goed’ af te bouwen.

De ergste momenten waren niks vergeleken bij de momenten dat ik 24/7 nam en te laat bij nam waardoor m’n hartslag steeg en m’n bloeddruk voelde dalen.

Ik ben nu ook langzamerhand af aan het komen van de angst dat er andere complicaties zullen volgen. Het grootste verschil echter met de eerste keer afkicken is dat ik er mentaal helemaal klaar mee ben. Weg met de illusiewereld, nepverlangens en behoeften die kunstmatig worden getriggerd.

Het leven is geen trip, het is een reis waar de echt voldoening komt uit langdurige doelen stellen waar je met volle overtuiging voor gaat.

Dank iedereen voor het advies.
R
RebeccieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo allemaal,

Weetniet of dit topic nog geldt maar wil er iniedergeval voor de zekerheid toch op reageren.

Heb het idd zelf meegemaakt nu net, sinds het jaar 2016 was het al tobben met de g , ik ging steeds vaker gebruiken omdat ik op dat moment stopte met mijn ADD medicatie dexamfetamine had ik toen destijds, doordat ik daarmee stopte werd ik echt heel depressief en gebruikte sws af en toe ghb in het weekend dan .. na de stop van die medicatie werd het erger en werd ik na een ongeveer 1 maand lang ghb gebruiken (dus echt om de 2 u weer bijpakken tot je weer lekker gaat) ook snachts wakker werd, toen opgenomen geweest en 15 weken clean geweest daarna weer teruggevallen en toen kwamen de klachten al na 3 weken, had zelf toen nog steeds geen medicijnen of iets anders waardoor ik uit wanhoop maar weer naar de g greep, was zelf ook niet sterk genoeg om ervan af te blijven. Toen daarna weer opgenomen geweest en sinds november 2017 geen druppel ghb meer aan geraakt dus een jaar clean en had ook Baclofen die ik 3x per dag moest nemen voor craving ben daar toen ook mee gestopt .

Nu sinds enkele weken wou ik t toch weer proberen heb nu inmiddels ook weer ADD medicatie en alles wat ik ooit kwijt was geraakt heb ik weer terug. En denken dat ik het nu 'beter onder controle had'. 3 weken geleden in het weekend weer voor het eerst ghb geprobeerd dat waren toen in totaal 6 doppies van ongeveer telkens 1 of 2 ml op 1 dag omdat ik zo lange tijd gestopt was geweest, dit werkte goed en daarna de hele week niks op, toen het volgende weekend toch zelf maar een flesje van 50 ml wezen halen omdat ik het zelf altijd kut vind om van een ander te pakken, toen gewoon het weekend eraan gezeten en daarna het flesje bij vrienden gelaten en zelf naar huis gegaan, nu afgelopen week startte ik vanaf donderdagavond met ghb ging savonds wel naar huis toe en sochtends werken (ik nam dan niks) zodra ik uit mijn werk kwam weer 2,5 ml en daarna tot aan zaterdagavond gewoon volgas eraan, was optijd naar huis gegaan omdat ik vannochtend dus moet werken en heb het flesje deze x wel meegenomen omdat ik vandaag eigenlijk nog wou gaan feesten, heb denk 2 uurtjes geslapen en werd wakker met hartkloppingen, zweten en de gedachte in mn hoofd dat ik bang was om naar mn werk te gaan en mijn leven 1 grote puinhoop is (rampscenario's) dat heb ik normaal echt nooit en ging toen toch ff na denken .. dacht eerst dat het door de pep kwam daar krijg ik ook altijd hartkloppingen van dus heb eerst een uur gewacht dacht dat het miss wel weg zou trekken.. maar ben het toen op gaan zoeken en op dit topic uitgekomen, ik denk dat het dus waar is dat je na een lichamelijke afhankelijkheid een hele tijd gestopt geweest zijn(ik zelf dus een jaar sinds mijn laatste afhankelijkheid die toen een halfjaar duurde en daarvoor dus een jaar) heel snel terug kan keren, bij mij al na 2 dagen .. heb nu net toch weer 2 ml op en voel me zo stom dat ik t gewoon weer wilde proberen, de meeste zeggen inderdaad dat je door het ergste heen moet maar dat lukt mij gewoon echt niet, ik kan dat gevoel van paniek niet negeren en het word bij mij al snel heftig omdat ik er zo over door blijf malen.. na mijn werk toch ook maar even baclofen en diazepam gaan halen want heb hier zo geen zinin .. maar bij deze je lichaam is het inderdaad niet vergeten en je kan al snel weer last krijgen van ontwenning.
A
Anna2013Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja afhankelijk kan snel optreden,
J
JohnnyDoeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Anna2013 zei:
Ja afhankelijk kan snel optreden,
Klik om te vergroten...

Gelukkig had ik er nog geen last van na 1,5 week 24/7 dagelijks gebruik. Maar dan ook nog geen halve liter in totaal op denk ik. Las hier wel van mensen die het 3-4 dagen deden en al de gekste dingen kregen dus kan alleen voor mezelf spreken..

Toontje11 zei:
Het leven is geen trip, het is een reis waar de echt voldoening komt uit langdurige doelen stellen waar je met volle overtuiging voor gaat.
Klik om te vergroten...

Mooi gezegd man. We leven te veel in het moment in plaats van rekening te houden en te werken aan toekomstige momenten en doelen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."