Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb fabels

Ghb fabels

37 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Blijkbaar reageert echt ieder individu heel anders op dit spul!
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi leden ,
Ik wou even iets uitpluizen over iets wat altijd gezegd wordt over ghb ,namelijk het niet slapen erop . Ik wou graag weten waar deze fabel vandaan kwam ? Wordt iemand meer lichamelijk afhankelijk wanneer je slaapt op een dosis g dan wanneer je niet slaapt op een dosis g . Of komt deze waarschuw voort uit het je moet niet slapen op ghb als je al de hele dag ghb gebruikt omdat je dan in het 24/7 patroon valt ? Het is toch niet zo dat je ineens meer afhankelijk wordt als je op een dosis g slaapt ?

Groeten !
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je raakt inderdaad pas verslaafd als je in een 24/7 patroon valt. Dus als je ook neemt voor het slapen.

Op een gegeven moment ga je dan merken dat je na een uur of 2/3 wakker wordt en niet meer kan slapen. Dat is vaak het moment dat je weer een dosis neemt omdat je hopeloos wordt van het niet kunnen slapen.

Daar begint je 24/7 verslaving.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Je raakt inderdaad pas verslaafd als je in een 24/7 patroon valt. Dus als je ook neemt voor het slapen.

Op een gegeven moment ga je dan merken dat je na een uur of 2/3 wakker wordt en niet meer kan slapen. Dat is vaak het moment dat je weer een dosis neemt omdat je hopeloos wordt van het niet kunnen slapen.

Daar begint je 24/7 verslaving.
Klik om te vergroten...

Ja precies dit dacht ik al , en dit klopt wel idd . Wat ik wel bijvoorbeeld merk is dat als je wakker wordt uit een ghb slaap je drang om bij te nemen veel sterker is dan wanneer je niet slaapt erop en het laat uitwerken . Verder wou ik vragen aan je spyro verandering van patroon soort ontwenning . Ik merk bijvoorbeeld dat ontwenning helemaal niet perse erger wordt wanneer je al lichamelijk afhankelijk bent en het patroon verandert , voorbeeld ik lijk meer immuun te worden voor echt erge afkicks maar insomnia houd bijvoorbeeld langer aan dan voorheen en dit is met 24/7 gebruik of bijna 24/7 . Is dit per persoon verschillend of?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pleuny zei:
Ja precies dit dacht ik al , en dit klopt wel idd . Wat ik wel bijvoorbeeld merk is dat als je wakker wordt uit een ghb slaap je drang om bij te nemen veel sterker is dan wanneer je niet slaapt erop en het laat uitwerken . Verder wou ik vragen aan je spyro verandering van patroon soort ontwenning . Ik merk bijvoorbeeld dat ontwenning helemaal niet perse erger wordt wanneer je al lichamelijk afhankelijk bent en het patroon verandert , voorbeeld ik lijk meer immuun te worden voor echt erge afkicks maar insomnia houd bijvoorbeeld langer aan dan voorheen en dit is met 24/7 gebruik of bijna 24/7 . Is dit per persoon verschillend of?
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je met patroon veranderd?

Hoe ziet je gebruik er nu uit? Hoe vaak neem je, om de hoeveel uur en hoeveel? Is het echt 24/7?

Ik heb laatst 350 ml in huis gehad, met zijn twee opgemaakt en heb mijn afkick ontweken.

Ik nam vaak een dopje in de ochtend, in de middag en eentje in de avond. Zo kwam ik niet in de 24/7 cyclus en heb ik deze hoeveelheid op kunnen maken zonder weer verslaafd te worden.

Moet zeggen dat dat een stuk fijner was dan 24/7 gebruiken. Ik kon ook gewoon doorslapen zonder G.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Wat bedoel je met patroon veranderd?

Hoe ziet je gebruik er nu uit? Hoe vaak neem je, om de hoeveel uur en hoeveel? Is het echt 24/7?

Ik heb laatst 350 ml in huis gehad, met zijn twee opgemaakt en heb mijn afkick ontweken.

Ik nam vaak een dopje in de ochtend, in de middag en eentje in de avond. Zo kwam ik niet in de 24/7 cyclus en heb ik deze hoeveelheid op kunnen maken zonder weer verslaafd te worden.

Moet zeggen dat dat een stuk fijner was dan 24/7 gebruiken. Ik kon ook gewoon doorslapen zonder G.
Klik om te vergroten...

Maar maakt het 24/7 uit als je baclofen en lyrica altijd heb? Ik heb 3 dagen terug nog 30 uur niet gebruikt en zeer weinig baclofen hoeven te gebruiken voor die 30 uur . Daarna paar dagen bijna 24/7 met misschien 4 uurtjes tot 6 uurtjes niet .
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Wat bedoel je met patroon veranderd?

Hoe ziet je gebruik er nu uit? Hoe vaak neem je, om de hoeveel uur en hoeveel? Is het echt 24/7?

Ik heb laatst 350 ml in huis gehad, met zijn twee opgemaakt en heb mijn afkick ontweken.

Ik nam vaak een dopje in de ochtend, in de middag en eentje in de avond. Zo kwam ik niet in de 24/7 cyclus en heb ik deze hoeveelheid op kunnen maken zonder weer verslaafd te worden.

Moet zeggen dat dat een stuk fijner was dan 24/7 gebruiken. Ik kon ook gewoon doorslapen zonder G.
Klik om te vergroten...

Nog iets raars het spyro , wat ik dus heb met ghb is dat het alleen nog maar chill is wanneer ik non stop gebruik , me eerste dosisen die ik neem ongeacht hoe groot de dosis is heeft helemaal geen effect of een gaar effect , en het wordt pas chill wanneer ik constructief doseert. Ik heb nu bijvoorbeeld tolerantie , als ik nu 24 uur stop en ik pak weer heeft het helemaal geen effect , ook als ik een grote dosis pak ,maar het wordt pas weer chill als ik blijf dosseer , en ook dan 1.5 ml of 2 ml heeft een goed effect .. hoe raar is dit ?
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pleuny zei:
Nog iets raars het spyro , wat ik dus heb met ghb is dat het alleen nog maar chill is wanneer ik non stop gebruik , me eerste dosisen die ik neem ongeacht hoe groot de dosis is heeft helemaal geen effect of een gaar effect , en het wordt pas chill wanneer ik constructief doseert. Ik heb nu bijvoorbeeld tolerantie , als ik nu 24 uur stop en ik pak weer heeft het helemaal geen effect , ook als ik een grote dosis pak ,maar het wordt pas weer chill als ik blijf dosseer , en ook dan 1.5 ml of 2 ml heeft een goed effect .. hoe raar is dit ?
Klik om te vergroten...
Heel raar maar ik heb dit zelf ook wel een beetje. Ik gebruik zelf niet heel vaak maar als ik wel gebruik en ik ga een keer wat langer door vind ik het fijner voelen, al vind het het in het begin ook fijn hoor. Had toen ook een keer dat ik pas na een tijd heel gek begon te doen 😂😅
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#9
whitesugar zei:
Heel raar maar ik heb dit zelf ook wel een beetje. Ik gebruik zelf niet heel vaak maar als ik wel gebruik en ik ga een keer wat langer door vind ik het fijner voelen, al vind het het in het begin ook fijn hoor. Had toen ook een keer dat ik pas na een tijd heel gek begon te doen 😂😅
Klik om te vergroten...

Ik dacht eerst elke keer dat dit placebo was maar nooit dat dit is . Als ik op de zelfde dag nog gebruik werkt 2 ml zelfs redelijk goed , wacht ik 30 uur werkt 5 ml helemaal niet..... met andere woorden me tolerantie wordt ineens hoger als ik meerdere uren dus langer niet gebruik. Toch wel extreem vreemd maar goed , dit dit zorgd er dus voor dat ik snel 24/7 doseert en moet ik minimaal door 30 ml eerst heen zijn wil ik me chill voelen.
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Blijkbaar reageert echt ieder individu heel anders op dit spul!
Klik om te vergroten...

Als je nou om de 4 uur gebruikt non stop geld het dan ook als 24/7? Of alleen als je om de 2 uur doseert ?
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Blijkbaar reageert echt ieder individu heel anders op dit spul!
Klik om te vergroten...
Yep net als velen altijd out gaan maar ik nog nooit in jaren tijd van ghb gebruik maar dan ook ooit ben out gegaan. Ik voel altijd precies aan wat ik neem , ik snap totaal niet hoe mensen dit voor elkaar krijgen om altijd ko te gaan . Overigens had je nog antwoord op mijn vraag is 24/7 gebruik voor niet te lang (paar dagen) erg als je genoeg baclofen en lyrica altijd in huis heb ?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pleuny zei:
Als je nou om de 4 uur gebruikt non stop geld het dan ook als 24/7? Of alleen als je om de 2 uur doseert ?
Klik om te vergroten...
Met 4 uur kan het ook al! Maar dan is vaak je afkick wel minder hevig dan om het uur/2 uur
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spyro zei:
Met 4 uur kan het ook al! Maar dan is vaak je afkick wel minder hevig dan om het uur/2 uur
Klik om te vergroten...
Maar waardoor komt dit dan ? Waarom is dit zo een groot verschil voor je gaba b receptor ? Slaat toch nergens op eigenlijk ? Gebeurt er iets specifieks anders met om de 2 uur i.p.v om de 4 uur ? Waarom wordt er dan altijd gezegd dat ghb zo enorm lichamelijk afhankelijk is terwijl je zo giga veel non stop ghb moet gebruiken om echt erg in de problemen te komen ?
Waarom wordt er beweerd dat ghb afkicks steeds harder terugkomen en erger worden ,terwijl ik wel over kan stappen op baclofen wat dezelfde gaba b receptor aantast maar daar acuut mee kan stoppen na 2 maanden gebruik? Klopt dit erger worden van afkicks met gaba b analogen wel daadwerkelijk of is dit eigenlijk alleen met gaba a receptor drugs ?
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als ik de hele dag gebruik en ga slapen dan word ik toch wel wakker na 2 uur dus zit ik er al in.
Dus ja zo gaat dat of je moet iets nemen erna om te slapen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Pleuny zei:
Yep net als velen altijd out gaan maar ik nog nooit in jaren tijd van ghb gebruik maar dan ook ooit ben out gegaan. Ik voel altijd precies aan wat ik neem , ik snap totaal niet hoe mensen dit voor elkaar krijgen om altijd ko te gaan . Overigens had je nog antwoord op mijn vraag is 24/7 gebruik voor niet te lang (paar dagen) erg als je genoeg baclofen en lyrica altijd in huis heb ?
Klik om te vergroten...
Ja het is wel.erg.
Je weet een sluiproute naar EXIT omdat je baclofen hebt. Maar los dat je nieren overuren draaien .drugs gewoon nooit gezond.zullen zijn..het maakt echt gehakt van je tolerantie

De meeste beginnen aan een binge.omdat het , zoals je eerder schreef, pas leuk word na een paar rondjes..waarom dan van van vrijdag tm zondag..hoef je ook niet bezig te zijn 'of die wel lekker valt elke 2 uur is er een herkansing!



Maar om echt antwoord te kunnen geven op je vraag is dit: hangt van je referentiekader af.
Binge je 4 x per jaar een weekend of anders elke week 3 avonden een dosis...tja... dan de binge?

Kom je uit een verslaving dan zie ik mensen die bingen echt 2 kanten op gaan:

Goed..alles onder controle..
Of echt helemaal fout, terug bij af..
Heb nog nooit iets ertussen meegemaakt.

Ik geloof dat psychische afhankelijkheid de grootste vijand word als die er is. Maar wat ik niet begrijp is tijdens een binge ook in de nacht elke 2 uur nemen...waarom..als dat moet omdat er anders ontwenning verschijnt..is dat een Big red flag dat een binge voor jou echt een no go is.
spelen met vuur is dat.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Pleuny zei:
Maar waardoor komt dit dan ? Waarom is dit zo een groot verschil voor je gaba b receptor ? Slaat toch nergens op eigenlijk ? Gebeurt er iets specifieks anders met om de 2 uur i.p.v om de 4 uur ? Waarom wordt er dan altijd gezegd dat ghb zo enorm lichamelijk afhankelijk is terwijl je zo giga veel non stop ghb moet gebruiken om echt erg in de problemen te komen ?
Waarom wordt er beweerd dat ghb afkicks steeds harder terugkomen en erger worden ,terwijl ik wel over kan stappen op baclofen wat dezelfde gaba b receptor aantast maar daar acuut mee kan stoppen na 2 maanden gebruik? Klopt dit erger worden van afkicks met gaba b analogen wel daadwerkelijk of is dit eigenlijk alleen met gaba a receptor drugs ?
Klik om te vergroten...
Het enige wat ik.kan zeggen..na een tijdje.gaat de magie van baclofen er ook af.
Langzaam...maar helaas.
Het kan je jaren uit de brand helpen, maar niet je hele leven.

Ligt eraan hoevaak je g en baclofen neemt. Je lichaam gaat beide stoffen herkennen.
Hoe dan ook zowel ghb als baclofen bemoeien zich met jouw gaba B systeem.. je lichaam kan na een tijd alleen al op dat feit reageren..zoals.door tolerantie gewenning tot zelfs.ongevoelig.voor 1 rondje of dus tot je ongevoelig.word voor baclofen.afbouw..en dan hang je..
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Pleuny zei:
Maar waardoor komt dit dan ? Waarom is dit zo een groot verschil voor je gaba b receptor ? Slaat toch nergens op eigenlijk ? Gebeurt er iets specifieks anders met om de 2 uur i.p.v om de 4 uur ? Waarom wordt er dan altijd gezegd dat ghb zo enorm lichamelijk afhankelijk is terwijl je zo giga veel non stop ghb moet gebruiken om echt erg in de problemen te komen ?
Waarom wordt er beweerd dat ghb afkicks steeds harder terugkomen en erger worden ,terwijl ik wel over kan stappen op baclofen wat dezelfde gaba b receptor aantast maar daar acuut mee kan stoppen na 2 maanden gebruik? Klopt dit erger worden van afkicks met gaba b analogen wel daadwerkelijk of is dit eigenlijk alleen met gaba a receptor drugs ?
Klik om te vergroten...
Het word steeds lastiger. Je lichaam gaat smeken om.de kunstmatige effecten..omdat je lichaam dat kreeg vertraagde of stopte zelfs.de natuurlijke aanmaak..
Jij bent de master van je lichaam. Tenminste wat je consumeert. Als jij drugs/medicatie neemt wat een natuurlijk systeem overneemt.leer je jezelf onbewust aan dat het lijf.kan "luieren " je.slikt.het door en kunstmatig is het in je lijf.


Het kost enorm veel tijd en geduld.om je lichaam te.laten ervaren dat er echt niets meer kunstmatige.binnenkomt
De afkickklachten is een laatste noodoproep van je lichaam.
Als je mind de klik heeft gemaakt.dat het zelf weer aan de slag moet. Heeft dat tijd en veel energie nodig. Als je dan alsnog een keer g neemt, schiet je lichaam veel sneller in die passieve luierstand. Zo blijf je in die vicieuze cirkel.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Zolang je niet trilt en je hartslag goed is het gewoon zweet, je afvalstoffen en het weer.
Succes met de lyrica. Ik ben benieuwd hoe dat bij je werkt.

Zet hem op!
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mrloverdj zei:
Het word steeds lastiger. Je lichaam gaat smeken om.de kunstmatige effecten..omdat je lichaam dat kreeg vertraagde of stopte zelfs.de natuurlijke aanmaak..
Jij bent de master van je lichaam. Tenminste wat je consumeert. Als jij drugs/medicatie neemt wat een natuurlijk systeem overneemt.leer je jezelf onbewust aan dat het lijf.kan "luieren "
Klik om te vergroten...
Beetje het zelfde als testosteron? Je injecteerd testosteron waardoor je eigen aanmaak op stop gaat omdat er een signaal word gestuurd van ho stop met aanmaken je hebt teveel testosteron in je lichaam.

Jip en janneke uitleg
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Blauweaap zei:
Beetje het zelfde als testosteron? Je injecteerd testosteron waardoor je eigen aanmaak op stop gaat omdat er een signaal word gestuurd van ho stop met aanmaken je hebt teveel testosteron in je lichaam.

Jip en janneke uitleg
Klik om te vergroten...
Ja goede vergelijking!

Tuurlijk is het niet hetzelfde. Maar de kern.de rode.draad wel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."