Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZuid afrika

Zuid afrika

13 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
J
JewelzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ik ben nieuw hier. Ik ben al 2 jaar verslaafd aan ghb. Ik heb detox gedaan bij jellinec maar na 9 dagen was t klaar en kreeg geen enkele nabehandeling dus na 2 weken teruggevallen. Inmiddels alweer 2 maanden aan die rotzooi.
Ik heb overal spierpijn, hoort dat erbij?
Ik heb morgen intake voor ggz charge in zuid afrika, is iemand hier geweest? Hoe is het en heb je er wat aan gehad? Adviseer je daarna een safe- house?
Alvast bedankt
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Sorry ik kan je met de rest niet helpen. Maar ik adviseer je zeker een safehouse!

Dat gaat je nog meer helpen dan de behandeling zelf. Juist omdat je gevoelig bent voor terugvallen

Zit je op een stabiele dosis nu?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn neefje is 2 keer naar Afrika geweest maar helaas niet naar een safe house gegaan en dus in zijn oude omgeving weer teruggevallen… Ik zou er dus wel over nadenken om daarna naar een safe house te gaan als je twijfelt aan jezelf.

Goed dat je deze stap wil gaan zetten, ik zou zeggen ga ervoor!

Over die spierpijn, dat herken ik wel. Ik heb tijdens gebruik ook vaak spierpijn in mijn benen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Van die retreats in het buitenland zijn heel effectief om mensen te laten ontwennen, want je zit daar geĂŻsoleerd en je kunt niet anders dan stoppen met gebruiken. Dus dat is een voordeel. Je kunt daar de tijd nemen om meer tot jezelf te komen en nuchter proberen uit te vogelen wat nou eigenlijk het probleem is.

Het nadeel is dat je vanwege de geĂŻsoleerde omgeving niet kunt oefenen met het omgaan met de problemen die je ervaart. Dat is dus ook de valkuil: dat je daar denkt van 'oh, nuchter is veel beter en ik ben zo goed bezig en nu ben ik verslaving de baas', en dat je dan terugkomt en weer getriggerd wordt door dezelfde omgevings-factoren die je hiervoor hebben aangezet tot gebruik.

Bij die afkickklinieken weten ze ook wel dat het zo werkt. Dus als je een goeie te pakken hebt dan helpen ze je de terugkeer voorbereiden. Maar ook dan is het belangrijk om je te realiseren dat het echte werk pas begint als je terugkomt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jewelz zei:
Ik heb overal spierpijn, hoort dat erbij?
Klik om te vergroten...
Ja, de stijfheid van spieren wordt (indirect) geregeld via de neurotransmitter GABA. Je ziet dus vooral veel bij ontwenning van GABA-agonisten zoals GHB dat je last kunt krijgen van spierpijn.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Ja, de stijfheid van spieren wordt (indirect) geregeld via de neurotransmitter GABA. Je ziet dus vooral veel bij ontwenning van GABA-agonisten zoals GHB dat je last kunt krijgen van spierpijn.
Klik om te vergroten...
Ik krijg vaak spierpijn in mijn benen tijdens gebruik. Hoe komt dat?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Is het effectief spierpijn of slechte doorbloeding?
Klik om te vergroten...
Echt spierpijn. Heb sowieso al problemen met mijn kuitspieren. Misschien dat het daarom bij mijn onderbenen gebeurt. 🤷🏻‍♀️
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Ik krijg vaak spierpijn in mijn benen tijdens gebruik. Hoe komt dat?
Klik om te vergroten...
Ik heb dat ook wanneer ik al last heb van mijn benen, bijvoorbeeld toen een tijd na een knie-operatie. GHB versterkt de de onrust in je spieren omdat GABA verantwoordelijk is voor (spier)onstspanning . Baclofen is bijvoorbeeld van origine een spierverslapper. Alle GABA (of dit nou op A - pammetjes en alcohol, B - GHB, baclofen, of GABAC, volgens mij lyrica, gabapentine) hebben eeen remmende functie op het centrale zenuwstelsen maar op groeihormoon en botfunctie. Ik heb het 1 keer ervaren na een weekend aan de speed, ghb en pillen. Daarna had ik G van mindere kwaliteit en dropte me dosis teveeel waardoor ik hele rare spierpijn kreeg. Wat ook kan is dat je moterieke onrust krijgt, dit komt meestal door een dopamine verstoring door bijvoorbeeld te lang aan speed, en GHB (ontzzettend lekker samen maar juist wat dopamine betreft zeer tegenovergesteld). Wat ik ook heb is dat ik last krijg van gewrichten, knieen en heupen. Wat ik ook ervaar is dat mijn voeding ook heel belangijk is. GABA wordt van nature aangemaakt uit glutamaat en bijvoorbeeld vitamine B6. Ook merk ik nu ik redelijk goed kan doseren en in de weekenden meer doe ik er meer last van heb. Als ik gewoon een binge heb van 2 weken heb ik vaak nergens last van. herkennen meer mensn dit?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een vriendin van mij woont daar.
N
N1987Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Ik krijg vaak spierpijn in mijn benen tijdens gebruik. Hoe komt dat?
Klik om te vergroten...
Heb je het toevallig in je bovenbeen?…
Ik laatste tijd ook zodra ik G neem, als ik het masseer zakt het wel weg na een tijdje. Maar die pijn is hels!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
N1987 zei:
Heb je het toevallig in je bovenbeen?…
Ik laatste tijd ook zodra ik G neem, als ik het masseer zakt het wel weg na een tijdje. Maar die pijn is hels!
Klik om te vergroten...
Onderbenen juist hier… Echt een klote gevoel inderdaad!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Onderbenen juist hier… Echt een klote gevoel inderdaad!
Klik om te vergroten...
Is het effectief spierpijn of slechte doorbloeding?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spyro zei:
Echt spierpijn. Heb sowieso al problemen met mijn kuitspieren. Misschien dat het daarom bij mijn onderbenen gebeurt. 🤷🏻‍♀️
Klik om te vergroten...
Heb identiek hetzelfde. Al zei de dokter dat meer rondwandelen zou helpen
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Heb identiek hetzelfde. Al zei de dokter dat meer rondwandelen zou helpen
Klik om te vergroten...
Ik wandel meer dan genoeg… Ik masseer de plekken goed en doe wat rek oefeningen… Dat helpt wel. Maar mijn benen krijgen juist te weinig rust

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."