Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat te doen bij mijn ondoordachte GHB verslaving?!?

Wat te doen bij mijn ondoordachte GHB verslaving?!?

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
Domoor89Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste leden, Ik ben domoor89 en ben 32 jaar.
Ik ga het proberen zo goed mogelijk te verwoorden in de hoop op een antwoord op mijn wanhoop!!

Ik heb van mijzelf adhd en een wiet verslaving en hier is ben ik super bang voor een GHB verslaving bij gekomen.

Ik heb ongeveer een jaar geleden kennis gemaakt met GHB in combinatie met sex en dit was heerlijk!! Dat ging al snel van een weekend in de maand naar een wekelijks ritueel. (Hierbij stopte ik wel steeds )

Daarnaast kwam ik uit een moeilijke periode financieel en thuissituatie en was ik depressief aan het worden.

Ook heb ik al jaren slaapproblemen waardoor Ik medicatie kocht op straat omdat ik van de huisarts niks kreeg, hierdoor slik ik al enige tijd ( 1.5 jaar ) slaapmedicatie en het is maar net waar ik aan kan komen.

Door dat het gebruik meer werd en ik naast de sex ook andere voor mij positieve effecten ervaarde ging het meer gebruiken over in dagelijks gebruik.

Door het pas na mijn werk te gebruiken dacht ik het onder controle te hebben en ik nam ook nooit een standaard dosis ik nipte gewoon van het flesje soms wat meer als de andere keer maar ben nog nooit out gegaan. Dit is super dom en tuurlijk heb ik wel eens eerder op het forum gekeken om te kijken wat ik mezelf begin aan te leren, maar ik ervaarde zoveel good vibes dat het de oplossing voor al mijn problemen leek.

Ik kon weer met mensen praten in de sportschool en met mijn familie, mijn slaapproblemen waar ik zo wanhopig mee bezig was die verminderde, ik had weer zin in me hobby's en toen kwam de fout dat ik het sochtends op mijn werk ben gaan gebruiken waardoor ik ook de werkdagen weer vol kon houden. Alles leek als sneeuw voor de zon te verdwijnen

Dit geouwehoer is nu denk ik 2 maanden aan de gang en na mate de dagen voorbij gaan werden de tussentijd tussen de dosis korter en ervaar ik de laatste dagen meer bange momenten als blije momenten en zie ik nu in dat ik een probleem heb.

WAT TE DOEN?! Ik zit met zoveel vragen en ben steeds meer op dit forum gaan lezen en zie door het bomen het bos niet meer en lijkt wel of ik nu paniek aanvallen krijg door de G heen omdat ik wil stoppen en bang ben om het juiste te doen want ik heb dit denk ik heel erg onderschat

Ik heb een psychiater bij kayros en een familie waar ik alles tegen kan vertellen maar ik zadel ze al met zoveel zorgen op dat ik dit het liefst zelf afkick maar ben nu bang voor elke stap die ik zet en het zit nu 24/7 in me hoofd en kan aan niks anders meer denken.

Het werk moet door, ik wil me familie niet inlichten uit schaamte, ben bang als ik na de psychiater of dokter ga dat ik verplicht de kliniek in moet.
Heb gelezen over het afbouwen en het cold Turkey stoppen maar ik weet niet eens hoeveel ik dosseer. Ik weet dat ik ongeveer 100 ml in 2 a 3 dagen er door heen jaagte de laatste weken. Voel me de laatste dagen heel slecht, angstig, sloom en ik merk ook dat ik vaker wakker word en heel slecht slaap. Heb genoeg G staan maar ben nu ineens bang om het te nemen maar ook om het niet meer te nemen na mate ik de laatste dagen constant verhalen zit te lezen op dit forum.

Heb ik mezelf een paniek aanval bezorgd door te veel te lezen?
Neem ik te weinig waardoor Ik constant in afkick zit?
Is het dat ik nu weet dat ik waarschijnlijk verslaafd ben en dit probeerde te ontkennen of te onderschatten?

Wie kan me tips geven omdat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil dit eerst zelf proberen zonder er aan onder door te gaan.
Maar heb totaal geen idee van afbouwen of afkicken

Gr Domoor 89
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey Domoor! (Niet jezelf zo noemen! We maken allemaal keuzes die misschien achteraf niet zo slim zijn.) Niets om je voor te schamen.

Super goed dat je iets aan de situatie wil gaan veranderen nu.

Ik heb best wel wat ervaring met GHB en ik zou je graag wat op weg willen helpen.

Vind je het goed dat ik je vanavond even een privé berichtje stuur? Ik heb namelijk wat meer informatie nodig over de hele situatie om een plan voor je te bedenken. Dan kun je meteen al je vragen nog stellen die je eventueel hebt.

Probeer wel gewoon je dosissen te nemen nu. Het is gevaarlijk om cold turkey te gaan, zoals je weet.

Hou je hoofd omhoog! Het komt allemaal goed!
D
Domoor89Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey spayro, wat fijn dat jij juist reageerd!!

Ik ben nu al paar dagen aan het lezen en zie heel veel hoopvolle reacties van jou op andere berichten. Je mag me zeker een bericht sturen!!

Fijn dat je wilt helpen
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Weet je wat ik me eigenlijk afvraag nu ik dit lees... is het een wettelijk vastgesteld recht dat je mag afkicken van ghb of iets dergelijks, met de juiste hulpmiddelen? Is dat bij wet geregeld zegmaar?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Weet je wat ik me eigenlijk afvraag nu ik dit lees... is het een wettelijk vastgesteld recht dat je mag afkicken van ghb of iets dergelijks, met de juiste hulpmiddelen? Is dat bij wet geregeld zegmaar?
Klik om te vergroten...
Interessante vraag. Dit is hetgeen wat ik heb kunnen vinden wat in de buurt komt van je vraag
https://assets-sites.trimbos.nl/docs/f433ca25-5c1e-4d58-ab34-9b5d4da10697.pdf
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Weet je wat ik me eigenlijk afvraag nu ik dit lees... is het een wettelijk vastgesteld recht dat je mag afkicken van ghb of iets dergelijks, met de juiste hulpmiddelen? Is dat bij wet geregeld zegmaar?
Klik om te vergroten...
Ja, je moet alleen goed weten wat je aan het doen bent. Ik ben natuurlijk geen arts, en als de case te risicovol is zou ik altijd adviseren hulp erbij te zoeken.

Maar het is eigenlijk vrij eenvouding allemaal. Je moet alleen echt weten wat je doet. En je gezondheid extreem goed monitoren. Maar het is zeker niet onhaalbaar.

Als men daarover twijfelt is een opname een safere keuze, mits die persoon daar oke mee is.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
On another note. Als TS mij niet vertrouwd om de één of andere reden. Arts is een pré dan.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Domoor89

Het is me helaas niet gelukt vandaag je een DM te sturen. Ik heb morgen een dagje vrij en ik ga je helpen waar ik kan. Beloofd!

Probeer je rust te pakken en ik spreek je morgen!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Also the reason waarom ik meer back info wil hebben.

Als dat zo risicovol is wil ik mijn handen er ook niet aan blaren.

We gaan straks even kletsen en kijken hoe ver we kunnen komen.
N
NouksterLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Spyro kan jou hier bij helpen!
D
Domoor89Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
@Domoor89

Het is me helaas niet gelukt vandaag je een DM te sturen. Ik heb morgen een dagje vrij en ik ga je helpen waar ik kan. Beloofd!

Probeer je rust te pakken en ik spreek je morgen!
Klik om te vergroten...
Thanks man geen probleem!! Ik waardeer het al dat je hier überhaupt tijd voor maakt.

Thanks en hoor je morgen
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hey topper! Ik heb je een DM gestuurd. Voel je vrij om te reageren wanneer je tijd en zin hebt!

@Domoor89
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Domoor89 ken dit sluipverhaal van G maar al te goed hoe je die beschrijft. Waarschijnlijk al goed verder geholpen door Spyro.

Puur uit interesse op hoeveel ML per dag zat je uiteindelijk op de piek van je gebruik?
R
RatelendeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Domoor89 zei:
Beste leden, Ik ben domoor89 en ben 32 jaar.
Ik ga het proberen zo goed mogelijk te verwoorden in de hoop op een antwoord op mijn wanhoop!!

Ik heb van mijzelf adhd en een wiet verslaving en hier is ben ik super bang voor een GHB verslaving bij gekomen.

Ik heb ongeveer een jaar geleden kennis gemaakt met GHB in combinatie met sex en dit was heerlijk!! Dat ging al snel van een weekend in de maand naar een wekelijks ritueel. (Hierbij stopte ik wel steeds )

Daarnaast kwam ik uit een moeilijke periode financieel en thuissituatie en was ik depressief aan het worden.

Ook heb ik al jaren slaapproblemen waardoor Ik medicatie kocht op straat omdat ik van de huisarts niks kreeg, hierdoor slik ik al enige tijd ( 1.5 jaar ) slaapmedicatie en het is maar net waar ik aan kan komen.

Door dat het gebruik meer werd en ik naast de sex ook andere voor mij positieve effecten ervaarde ging het meer gebruiken over in dagelijks gebruik.

Door het pas na mijn werk te gebruiken dacht ik het onder controle te hebben en ik nam ook nooit een standaard dosis ik nipte gewoon van het flesje soms wat meer als de andere keer maar ben nog nooit out gegaan. Dit is super dom en tuurlijk heb ik wel eens eerder op het forum gekeken om te kijken wat ik mezelf begin aan te leren, maar ik ervaarde zoveel good vibes dat het de oplossing voor al mijn problemen leek.

Ik kon weer met mensen praten in de sportschool en met mijn familie, mijn slaapproblemen waar ik zo wanhopig mee bezig was die verminderde, ik had weer zin in me hobby's en toen kwam de fout dat ik het sochtends op mijn werk ben gaan gebruiken waardoor ik ook de werkdagen weer vol kon houden. Alles leek als sneeuw voor de zon te verdwijnen

Dit geouwehoer is nu denk ik 2 maanden aan de gang en na mate de dagen voorbij gaan werden de tussentijd tussen de dosis korter en ervaar ik de laatste dagen meer bange momenten als blije momenten en zie ik nu in dat ik een probleem heb.

WAT TE DOEN?! Ik zit met zoveel vragen en ben steeds meer op dit forum gaan lezen en zie door het bomen het bos niet meer en lijkt wel of ik nu paniek aanvallen krijg door de G heen omdat ik wil stoppen en bang ben om het juiste te doen want ik heb dit denk ik heel erg onderschat

Ik heb een psychiater bij kayros en een familie waar ik alles tegen kan vertellen maar ik zadel ze al met zoveel zorgen op dat ik dit het liefst zelf afkick maar ben nu bang voor elke stap die ik zet en het zit nu 24/7 in me hoofd en kan aan niks anders meer denken.

Het werk moet door, ik wil me familie niet inlichten uit schaamte, ben bang als ik na de psychiater of dokter ga dat ik verplicht de kliniek in moet.
Heb gelezen over het afbouwen en het cold Turkey stoppen maar ik weet niet eens hoeveel ik dosseer. Ik weet dat ik ongeveer 100 ml in 2 a 3 dagen er door heen jaagte de laatste weken. Voel me de laatste dagen heel slecht, angstig, sloom en ik merk ook dat ik vaker wakker word en heel slecht slaap. Heb genoeg G staan maar ben nu ineens bang om het te nemen maar ook om het niet meer te nemen na mate ik de laatste dagen constant verhalen zit te lezen op dit forum.

Heb ik mezelf een paniek aanval bezorgd door te veel te lezen?
Neem ik te weinig waardoor Ik constant in afkick zit?
Is het dat ik nu weet dat ik waarschijnlijk verslaafd ben en dit probeerde te ontkennen of te onderschatten?

Wie kan me tips geven omdat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil dit eerst zelf proberen zonder er aan onder door te gaan.
Maar heb totaal geen idee van afbouwen of afkicken

Gr Domoor 89
Klik om te vergroten...
Ik vind dat je even alleen naar jezelf moet
Luisteren en niet naar iemand of internet en zeker niet over g.

Ik ben er nu achter dat g werkt en dat dat is wat ik wil gebruiken.

Maar daar moet je dus wel zelf een keuze inmaken! Mensen heb je bij g sowieso niks aan!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zou wel hulp zoeken. Met alleen afkicken kom je er niet en ligt een terugval op de loer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."