Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca - Diepgaande vaagheid in mijn hoofd

Ayahuasca - Diepgaande vaagheid in mijn hoofd

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ieder keer als ik een ayahuasca report lees, en er wordt geschreven over overgeven, dan krijg ik ook bijna weer dat typische gevoel in mijn maag :grin: .
Als ik het goed begrijp was deze keer dus zo ongeveer het halve drugsforum aanwezig. Wat mond op mond reclame al niet kan doen. Die reports van Dumpy en Adrenochroom hebben echt een sneeuwbaleffect gehad. Verder leuk en evenwichtig report :)
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#2
bedankt voor de reacties en leuk dat jullie het een leuk report vinden :)

Er was nog veel meer te vertellen maar het was al zo'n lange lap tekst dus ik dacht ik laat het hier maar bij :grin:
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk report man! Echt super om al die reports te lezen, al die verschillende belevenissen van de avond. Fijn ook dat het al echt gehoplen heeft met je stotteren, kijken wat de volgende ceremonie voor je zal doen :wink:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik hoorde al van anderen dat het een goed effect op je heeft gehad! Bijzondere ervaring! Ga je je ervaring delen met je logopedist?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuk report, toch heel speciaal dat ayahusca!
Bedankt voor het delen van je ervaring
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@ Drientje, de logopedist verhuisde een aantal jaar terug naar vriesland, dus het werd een beetje moeilijk daar steeds heen te gaan aangezien ik in noord holland woon. En het werkte toch niet dus ik ben er toen maar mee gestopt. :)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Radeon915 zei:
@ Drientje, de logopedist verhuisde een aantal jaar terug naar vriesland, dus het werd een beetje moeilijk daar steeds heen te gaan aangezien ik in noord holland woon. En het werkte toch niet dus ik ben er toen maar mee gestopt. :)
Klik om te vergroten...
Oh oke, ik snap! :)
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Waar: Askawan
Wanneer: 26 juli
Wat: Ayahuasca, snuiftabak
Wie: Adrenochroom, Beyond Illusion, Safiertje, Neanderthaler, Vode, HTID, Dumpy, PurpleFlower, Nick de Neger. En nog 5 andere die niet van het forum waren.


Ik had me ergens half mei al ingeschreven om mee te doen aan deze dag, en eindelijk was het zover.
Ik had me al een beetje voor kunnen bereiden met de positieve tripreports van Dumpy en Beyond Illusion, en ondanks dat het voor iedereen anders is en je niet precies weet wat je te wachten staat was ik niet echt zenuwachtig, alleen een beetje 'ik heb er zin in' kriebels toen ik vertrok :P

Ik ontmoette de anderen bij de bushalte, vlak bij Askawan. Eenmaal goed en wel aangekomen viel het laatste restje spanning van me af. Er hing een heel ontspannen sfeer, met mooie tripschilderijen aan de muur.
De achtertuin was ook fenomenaal, met een soort waterval-stroompje, die het ook pas net een paar dagen deed. Alles zag er erg mooi en rustgevend uit.

Ik deed mijn horloge af, telefoon uit, en vanaf toen was het besef van tijd eigelijk al weg. Na nog een beetje bijgepraat te hebben met de anderen was het, ik schat na een uur of anderhalf, tijd om de tipi in te gaan.
Deze zag er erg mooi uit, groot en ruim, echt in originele stijl. Er was een kampvuur met stenen er omheen en een soort altaar met een rode cirkel en een blauwe kegel, wat respectievelijk vrouwelijk en mannelijk voorstelde.

De voorstelronde begon waarin je kon zeggen wie je was en waarom je meedeed, en je daarna een paar trekjes van de Askawan pijp kon nemen en je met de rook kon zuiveren. Ik kwam er voornamelijk om iets aan mijn stotteren te doen.

Toen kregen we wat snuiftabak, dit was een soort sterke, tabak thee achtig spul (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven :P) wat je op je hand gedruppeld kreeg en het dan op kon snuiven. Het viel mij nog best mee qua pijnlijkheid, en het was niet echt heel irritant.

Toen was het tijd voor de Ayahuasca.
Voor iedereen werd gekeken hoeveel ze precies moesten hebben, en van welke flesjes. Er waren een stuk of 7 flesjes met allemaal een iets andere Ayahuasca. Mijn kopje was een mengsel van 2 flesjes.

Ik ging weer zitten op mijn matras en wachtte op de effecten. Aan de andere kant zag je sommige mensen al misselijk worden en naar buiten gaan. Ik denk dat het ongeveer een kwartiertje duurde voordat het heel geleidelijk opkwam. Ik heb last van visual snow, en ik merkte dat dat steeds geordender werd zodra ik mijn ogen dicht deed en patronen begon te vormen. Dit begon vrij langzaam maar kwam steeds sneller opzetten.

Na een tijdje de patronen te hebben bekeken begon mijn maag wat onrustig te worden en de bodyload werd ook steeds heftiger. De visuals leken lichtelijk op LSD maar waren toch zo anders. Ze waren heel vreemd en leken het grootste deel van de tijd nergens op. De herkenbaarste dingen waren een soort rechthoekige kristallen 'shards' die langsvlogen en later een soort patroon van vervormende badkamertegeltjes die mijn hele blikveld vulden.
Als ik mijn ogen open deed was de normale wereld nog wel zichtbaar, alleen met duidelijke visuals erdoorheen.
Ik werd er een beetje misselijk van, dus deed ze maar weer dicht en ging weer liggen. De bodyload werd steeds heftiger en ik had steeds minder grip op mijn gedachten. Ik dacht gewoon automatisch, zonder dat ik er iets aan kon veranderen. Wat zich hier allemaal precies heeft afgespeeld in m'n hoofd weet ik niet meer helemaal, ik weet alleen nog dat ik na een tijdje heel duidelijk de gezichten van vrienden, kennisen, en mensen van de ceremonie voor me zag, en terwijl ik me op het moment lichamelijk best kut voelde hield ik van iedereen :grin:
Zelfs mijn baas kwam voorbij, en terwijl hij af en toe een flinke klootzak kan zijn voelde ik alleen liefde. Iets wat ik zelfs op dat moment toch redelijk verontrustend vond :P

Ineens voelde ik het omhoog komen, ik ging snel zitten en kotste mijn teiltje vol. Hoewel het puur naar ayahuasca smaakte kwam er veel meer uit dan er die dag in was gegaan, het was echt een zootje vieze, bruin zwarte drab. Ik ben toen weer even gaan liggen, en na wat later nog een keer gekotst te hebben voelde ik dat ik naar de wc moest en strompelde daar naartoe. Dat was ook een beetje het einde, ik zag nog best veel visuals maar het nam snel af. Eenmaal klaar ben ik even buiten gaan zitten om wat bij te komen en een praatje te maken met Adreno en Dumpy.
Ik was alleen nog niet echt in staat veel te praten en ging na een tijdje weer naar mijn matrasje in de tipi.

Ik heb daar nog een tijdje bij liggen komen en heb toen nog een kopje gehaald.
Ik was aan het twijfelen of ik nog wel een kopje zou nemen, omdat de eerste best heftig was geweest en ik dat niet meteen nog een keer mee wilde maken. Maar ik voelde dat er nog meer moest gebeuren, en besloot er nog een te halen, en maar op de Ayahuasca te vertrouwen.

Almasto ging even scannen met zijn meetgeval, en zei 'Oh, je krijgt maar een beetje deze keer'. Iets waar ik het helemaal mee eens was.

Het kwam deze keer wat sneller op, maar was gelukkig wel minder hevig. De ongemakkelijke bodyload was wel weer van de partij, mijn hele lichaam begon te tintelen en even later moest ik weer naar een teiltje grijpen. Toen ik die voor me had zakte het ineens weer af. 'O' dacht ik en ik ging maar weer liggen.
Direct kwam het weer opzetten en koste ik het teiltje alsnog vol :grin:

De ene helper Peter had ook nog een kopje genomen en lag ook te kotsen, en de andere helpster Denise was buiten iemand genaamd Ali wat rust in aan het praten die wat oerkreten liet horen en het duidelijk niet echt meer allemaal snapte :P
Ik hees me op mijn benen en liep wankelend met mijn teiltje naar buiten om 'm zelf te legen. Ali lag op de grond en Denise stond er naast en kwam snel naar mij toen ze me aan zag komen wankelen. ze zei 'Oh, you poor soul, I totally forgot about you!'
Ik zei dat het niet gaf en bedankte haar evengoed. Ze zei nog wat dingen tegen me in het engels wat ik moest doen als ik buiten nog meer moest kotsen, maar ondanks dat ik de woorden prima begreep drong het niet echt door. Ik was toch klaar dus strompelde weer terug naar de tipi en ging weer liggen. Vlak daarna kondigde Almasto aan dat er de gelegenheid was om wat Santa Maria te roken, alleen voelde ik me op dat moment nog niet echt goed dus was ik blijven liggen, iets waar ik later best spijt van had, ik had het graag willen proberen.

Nog iets later kondigde Denise aan dat er soep was, ik voelde me nog steeds niet echt goed. Toen ze later nog een keer kwam zeggen dat het erg lekker was en dat als je kon komen het echt de moeite waard was, en besloot ik toch maar een kijkje te nemen.
Ik hoopte op tomatensoep waar ik in een eerder tripreport van Dumpy al over gehoord had, maar het was erwtensoep. Iets wat ik dus normaal niet echt lekker vind en er toen eigelijk helemaal geen trek ik had.

Bij wat nadere inspectie bleek dat de soep niet zo dik was zegmaar zoals je van nederlandse erwtensoep zou verwachten, maar gewoon een beetje dun en fris. Ik besloot toch een kopje te nemen en het was inderdaad de beste erwtensoep die ik in tijden had gehad :grin:
Een beetje voedsel deed me goed en ik knapte weer een beetje op. Er was ook fruit en dat smaakte helemaal goddelijk! Ik voelde me nu echt steeds beter en voerde een gesprek met Adreno waarin ik vertelde hoe goed ik me weer voelde. Het praten ging ook beter en ondanks dat ik nog wel stotterde voelde het gewoon veel prettiger :).

Na samen het halve fruitbakje te hebben leeggegeten (wat eigelijk voor het ontbijt was :bloos: ) en nog met wat meer mensen te hebben bijgepraat ging ik nog maar wat slaap proberen op te doen.
Hoewel ik het meest van de tijd gewoon rustig lag met mijn ogen dicht denk ik dat ik ongeveer 2 uur heb geslapen.

Bij het wakkerworden voelde ik me eerst nog moe en vaag, maar na wat te hebben rondgelopen kreeg ik steeds meer energie, en ik had de hele tijd een smile op m'n gezicht, zoals bijna iedereen wel. Iedereen lachte en straalde energie uit, het was echt mooi om te zien :).

Na wat te hebben gegeten kwam de afsluit ceremonie, de Askawan ging weer rond en je kon nu weer wat zeggen over wat je had opgedaan en had bereikt. Bij de openingsceremonie stotterde ik best veel met zeggen wat ik wilde zeggen, nu ging het op 1 hakkeltje na helemaal vloeiend.

Na opgeruimd te hebben en nog een beetje gepraat hebben we afscheid genomen van iedereen daar en zijn weer aan de terugreis begonnen. Ik voelde me licht, helder in m'n hoofd en een stuk energieker als eerst.

Op schiphol nog even een Whopper gehaald en toen afscheid genomen van de andere reisgenoten en op mijn trein gestapt.
De whopper was heerlijk en de muziek op mijn Ipod klonk zo mooi dat ik er kippevel van kreeg ookal was het snikheet in de trein.

-------------------------------------------

Ik vond het echt een mooie ervaring en het heeft gewoon meer voor mij gedaan dan een jaar of 4 logopedie hebben kunnen doen.

Er zijn nog wel wat dingen onopgelost dus ik ga zeker nog een keer heen, maar zelfs voor de sfeer alleen zou ik er al vaker heenwillen. En Almasto en Mara zijn gewoon 2 prachtige mensen en ik heb echt respect voor ze dat ze dit al 11 jaar doen.

Ik hou van jullie allemaal :grin:
Radeon
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Leuk report.
Ik zie er nog wel tegen op, om te vertellen; waarom ik wil trippen enz. Daar heb ik altijd al moeite mee gehad :grin:

Maar echt leuk geschreven en leuk dat je de effecten beschreef, als de trip is afgelopen.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Held!!! :hearteyes:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb genoten van je report lieverd!! Was echt heel mooi om te zien hoeveel beter het ging met je stotteren! Tot snel!! <3

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."