Pfoe... Afgelopen zaterdag weer heerlijk getript: Hieronder reportje:
Ik en een vriend van me hebben op die zaterdag truffels gehaald uit Groningen. Dit keer wilden we eens de natuur in want dat leek ons wel vet. We deden alle benodigde inkopen: lachgas, ballonnen, aanmaakblokjes, fruit en drinken, hasj en uiteraard de truffels. De trip zelf zou plaatsvinden op een klein bebost eilandje in een net zo beboste plas.
De muziek die we regelden was onder andere: Infected mushroom, enigma, bob marley, manu chao enz.
Tegen de avond wist ik de kano van mijn vader te regelen. Het was een canadese kano en was ook wel nodig om alle spullen (slaapzak, zeil etc) in te vervoeren. Mijn vader woont aan een kanaal die in verbinding staat met de betreffende plas dus dit was verder geen enkel probleem.
De kanotocht duurde ongeveer drie kwartier en we kwamen door allerlei mooie natuurgebieden wat natuurlijk een goede inleiding was voor de trip die we later op het eiland zouden doen.
Tegen kwart voor 10 ('s avonds) kwamen we bij het eilandje aan en namen we meteen de truffels zodat we nog wat van het daglicht mee konden maken tijdens de trip. We maakten de boot vast en richtten het hele eiland in:
Ik maakte een vuurtje en legde kleedjes om het vuurtje heen. Die vriend van mij hield zich bezig met de "Slaapkamer": zeiltje klaar op de grond, twee slaapzakken erop en waxinelichtjes om onze slaapplek heen. Tevens hadden we een aantal waxinelichtjes bij het vuur staan en hadden we de muziek geinstalleerd. (ipod shuffle meegenomen met boxjes).
Na 20 minuutjes begonnen we het al een beetje te merken: de eerste fase brak aan en kenmerkte zich uiteraard weer door een lichte zenuwachtigheid. Ik zette nog snel even de muziek aan en er was meteen een toepasselijk nummer op: Pass the marijuana. Ik pakte één van de joints die ik van te voren gedraaid had, omdat ik dat tijdens de trip echt te moeilijk vind, en we begonnen te genieten van de omgeving.
Overal zagen we planten bewegen en het stikte er van de insecten. Ook hadden we er niet bij nagedacht dat er rooie mieren zouden zijn maar die waren er in volle getale. Overigens waren de irritaties hierover vrij kort omdat we uiteindelijk helemaal opgingen in de natuur en de insecten ook zeer interessant werden. Ondanks dat ze over je heen kropen. Het was volle maan en M (laat ik die vriend voor het gemak maar even zo noemen) klom in een boom om het te bekijken. We fantaseerden beide dat we in een oerwoud zaten en M dacht ook echt dat ie ver in de bomen klom terwijl het in feite maar een kort stukje was. Ondertussen zocht ik hout bij elkaar om het vuur brandend te houden en zag ik ze weer terug komen: de gezichtjes! (zie ik in elke trip). Aan de bomen en bladeren zag ik blije gezichtjes en in het vuur zag ik kokende lava en verbrandde gepijnigde gezichten. Dit vond ik totaal niet eng maar zeer interessant.
Inmiddels was het donker en ondertussen kwam M er weer bij zitten en ging hij in de "Slaapkamer" zitten om de waxinelichtjes te bekijken. Die slaapkamer was echt een andere wereld en toen we communiceerden was het net of hij in een andere dimensie zat. Erg leuk.
Bij M klom er een spin over zijn schouder en M zei: Awww... wat lief! Hij is gewoon nieuwsgierig!
![:grin:]()
. Ik beaamde het en ging eens de insectenwereld bekijken op de grond. Ik vond het fantastisch dat mieren zo slim waren en echt een eigen ondergronds wereldje hadden. Fascinerend!
Even later had ik een spontaan idee: Ik wilde met M een tochtje maken met de kano waarbij ik één waxinelichtje meeneem die we, samen met de ipod en boxjes, op het middelste bankje zouden zetten. Maar voor zo'n tocht moesten we natuurlijk wel alles hebben:
Paspoort: check!
voorgedraaide joint?: Check
Bananen? check..
Hoofdlamp? check...
etc..
Het was een hele klus om de kano in te komen maar uit eindelijk lukte het. Ik zat voor en M zat achter met onze gezichten naar elkaar toe. Het middelste bankje diende als tafeltje en hier stond een waxine lichtje op met de ipod en muziek. Het waxinelichtje ging ook niet uit omdat het windstil was.
Met een jointje erbij begonnen we aan onze tocht. "dit is echt fantastisch!" zei M nog.
Tijdens de tocht vloog er een vogel over ons heen wat op zo'n moment super fascinerend is. In de lucht zag ik de vogel allemaal kleursporen achter laten.
Toen we onze tocht vervolgden, zette ik een nummer van Tomb Raider op waardoor we ons in de amazone waanden. Dit was namelijk de jungle theme: -->
http://www.youtube.com/watch?v=sNrgHptW ... re=related
Na een tijdje besloten we een gevulde koek te proberen die we mee hadden genomen.
In tegenstelling tot het fruit en water, wat we op dat moment geweldig vonden, smaakte de gevulde koek totaal nergens naar: Droog, vies maar vooral heel NEP. :r en we spuugden het uit en probeerden de rest aan een eend te voeren die daar zwom.
Na een tijdje ging M zwemmen en omdat hij lui was deed hij alleen zijn t-shirt uit.
Ik wilde ook het water in maar vond dat er ook iemand op de kano moest passen. Wel voelde ik aan het water met mijn handen en die sensatie was overweldigend lekker.
Na een tijdje besloten we terug te keren naar ons "Kamp" om daar verder te ouwehoeren.
We hadden veel moeite met concentreren maar lachten ons vaak kapot om van alles.
Het vuurtje hebben we weer aangemaakt en M gooide er nog lege batterijen in zonder daarover na te denken :') Na een tijdje kwam er een gigantische knal uit het vuur en schoten we allebei de slaapkamer in om daar vanachter een boomstronk toe te kijken. M zei dat het natuurlijk batterijen waren.. Ik besloot weer lekker te fantaseren en vertelde dat we in oorlogsgebied waren waarop ik mijn flesje pakte (die ik zag als granaat) en onder het mom van "Fire in the hole!" weer terug gooide richting het vuur. Hierna zijn we weer om het vuur gaan zitten.
Na een tijdje besloten we een lachgasballonnetje te nemen. Ik bereidde de zaken voor en tegelijkertijd namen we een teug. Wat er toen gebeurde was grandioos: onze stem werd tijdelijk lager en we lachten ons ziek. Toen zei M ineens: Liggen!
We gingen beide liggen en wat ik toen ervoer was een ware achtbaanrit! Een adrenalinestoot en een enorm zwaar gevoel maakte zich van mij meester. Werkelijk een geweldige ervaring.
Na een tijdje besloten we het nummer "heal the world" van MJ als eerbetoon op te zetten en zongen wij, zo sentimenteel als we waren, uit volle borst mee! (ervan overtuigd dat we de wereld moesten verbeteren)
Na een tijdje brak het filosofische aspect aan en waren we vooral vooruit aan het staren zonder iets te zeggen, de trip was aan het afnemen en toen ik op de klok keek was het een behoorlijk lange trip ook nog! Het was namelijk 4.30 uur en dus heeft de trip een dikke 6 uur geduurd (y)
Uiteindelijk heb ik eerst nog heel lang naar het vuur gekeken om daarna heerlijk in slaap te vallen.
Ik heb die avond echt fantastisch gelachen en leuke dingen gezien: Veel kleuren, dan weer scherp dan weer onscherp, sporen die mijn handen achter lieten tot aan een pixelachtig beeld. Verder bewoog alles weer zoals vanouds en natuurlijk de gezichtjes.
Al met al was het mijn mooiste paddo ervaring ooit en kan ik iedereen aanraden om dit 's nachts in de natuur te doen! De natuur is zo fascinerend dan! Echt geweldig.