#1
Het klinkt misschien raar, en dat is het ook. Maar gister avond denk ik dat ik heb getript op slaap medicatie (Zolpidemtartraat 10 PCH) en 1 biertje.
Inleiding:
Ik heb deze medicatie al is gehad, ongeveer 2 á 3 weken terug was de laatste keer dat ik 't gebruikte. Het is gewoon een normaal slaap middel en dat had ik des tijds (en blijkbaar ook nu) nodig. Nou heb ik er al 2 keer van te voren met 1 biertje mee geëxperimenteerd. Waarvan de eerste keer vreselijk desoriënterend was en de 2e keer me erg sufjes maakte.
Gisteren avond:
Gisteren heb ik dus sinds weken weer is een pilletje genomen en heb er gelijk een bavaria biertje bij gepakt (tegelijkertijd met inname). Nou is amnesie een bijwerking van deze medicatie, en met alcohol erbij vergeet je de helft al na een minuut wat er om je heen gebeurt - laat staan de volgende dag!
Gelukkig zat ik nog op msn en heb ik mijn ervaring tegen een vriend verteld.
Na ongeveer 20 minuten begon het te werken. Het volgende is wat ik me nog kan herinneren vanuit mezelf en met behulp van de chat log.
De eerste effecten die ik merkte waren dat ik gedesoriënteerd was en dat alles een beetje begon te golven. Vergelijkbaar met een paddo trip maar de desoriëntatie zorgt ervoor dat je dit nog niet meteen door hebt.
Al snel daarna werd ik slaperig en kon ik niet meer goed zien. Alles werd wazig en om het nog een beetje scherp te zien moest ik 1 oog strak dichtknijpen. Lezen ging ook heel moeilijk, omdat alles wazig was maar ook omdat wat ik zag niet meer helder in mijn hersentjes aankwamen.
Alles leek ook veel langzamer te gaan (ook vergelijkbaar met een paddo trip), en ook vooral omdat ik de digitale klok op mijn computer zelf niet meer kon bevatten. Dit komt weer door de heftige desoriëntatie.
Al heel snel kwam mijn computer scherm tot leven, alles werd 3D en begon te golven. De verschillende vensters (chat, internet, etc) op mijn computer kwamen in verschillende dieptes uit het scherm en ik kon mijn hand zo in het scherm stoppen. Het licht in mijn kamer werd feller en warmer, net als het licht van de zomer zon op een mooie dag op het strand. En voordat ik het wist zat ik ook daadwerkelijk op een strand met mijn computer. Alles werd feller maar ik kon er ook steeds minder van bevatten.
Uiteindelijk was het zo moeilijk om nog te communiceren met mensen op msn dat ik maar snel de computer uit zetten en naar bed ging. En zoals verwacht sliep ik binnen enkele minuten (wat normaal uren bij mij duurt).
Het was een hele rare maar ook leuke ervaring en waarschijnlijk veel heftiger dan dat ik het heb waargenomen. Het is echt vreselijk jammer dat je zo gedesoriënteerd word van dit medicijn vooral in combinatie met alcohol. Maar het is niet echt een aanrader om op te trippen aangezien de kans is dat je gaat hallucineren van dit middel heel erg klein is.
Ik zal de chatlog hieronder plaatsen. Het is wel in het engels aangezien de persoon waarmee ik praatte uit Engeland komt. Ook censureer ik zijn naam als "Piet".
(excuses voor mijn typ gebrek, kwam door de medicatie. Ook is mijn woordgebruik en grammatica nogal vaag)
Jos: WHOAW
Jos: It's working
Jos: MOAR BEER
Piet: must be so easy to get meds from a doctor about insomnia
Piet: they cant see that ur awake all night so its just ur word
Jos: Lol yeh but most medication about that is
Jos: asasdsasdasd
Jos: Is
Jos: It's so weird to look at the screen in the state Im in
Jos: If I didn't know better then I'd say I'm experiencing
Jos: visual hallucionaationsa
Jos: atm
Piet: =0
Jos: aaaa
Jos: sorry piet
Jos: my reality has just been cut
Jos: It's like
Jos: I have to watch with 1 eye
Jos: But everythhiing oon my screen is 3D
Jos: Haazy eyee [/b]
Piet: o0
Piet: what were u on about lol
Jos: i
Jos: Am
Jos: I
Jos: Another
Jos : world
Piet: xD
Jos: loooooooool
Jos: Iiiiitts
Jos: sos weird
Piet: colourful? xD
Jos: Yeh it's like i am on the beaches
Jos: this is jus weird
Piet: lol
Jos: I'm probably gonna tell you very weird things
Piet: lol ok
Jos: Wtf is going on
Jos: I'm not really tripping on it
Jos: impossible
Piet: this the sleeping pill?
Jos: Yeh
Jos: With alcohol
Jos: Btw,everything on my comp is now alive
Piet: lol
Jos: Or a better desciption would be
Jos: aaaaaa
Jos: Frickjin
Jos: aaas
Jos: lemme think
Jos: Nvm
Jos: I'm gonna go to bed lol
Piet: lol
Jos: My comp is driving my crazy
Piet: ok xD
Jos: xD
Jos: See ya mate![:grin:]()
Piet: ur ceiling is gunna go crazy nao
Jos: It already is
Piet: lol
Jos: But teally
Jos: I gotta get off of the comp
Jos: it's
Jos: AAH
Jos: Annoying as hell
Piet: xD
Piet: mkay gnight then =d
Inleiding:
Ik heb deze medicatie al is gehad, ongeveer 2 á 3 weken terug was de laatste keer dat ik 't gebruikte. Het is gewoon een normaal slaap middel en dat had ik des tijds (en blijkbaar ook nu) nodig. Nou heb ik er al 2 keer van te voren met 1 biertje mee geëxperimenteerd. Waarvan de eerste keer vreselijk desoriënterend was en de 2e keer me erg sufjes maakte.
Gisteren avond:
Gisteren heb ik dus sinds weken weer is een pilletje genomen en heb er gelijk een bavaria biertje bij gepakt (tegelijkertijd met inname). Nou is amnesie een bijwerking van deze medicatie, en met alcohol erbij vergeet je de helft al na een minuut wat er om je heen gebeurt - laat staan de volgende dag!
Gelukkig zat ik nog op msn en heb ik mijn ervaring tegen een vriend verteld.
Na ongeveer 20 minuten begon het te werken. Het volgende is wat ik me nog kan herinneren vanuit mezelf en met behulp van de chat log.
De eerste effecten die ik merkte waren dat ik gedesoriënteerd was en dat alles een beetje begon te golven. Vergelijkbaar met een paddo trip maar de desoriëntatie zorgt ervoor dat je dit nog niet meteen door hebt.
Al snel daarna werd ik slaperig en kon ik niet meer goed zien. Alles werd wazig en om het nog een beetje scherp te zien moest ik 1 oog strak dichtknijpen. Lezen ging ook heel moeilijk, omdat alles wazig was maar ook omdat wat ik zag niet meer helder in mijn hersentjes aankwamen.
Alles leek ook veel langzamer te gaan (ook vergelijkbaar met een paddo trip), en ook vooral omdat ik de digitale klok op mijn computer zelf niet meer kon bevatten. Dit komt weer door de heftige desoriëntatie.
Al heel snel kwam mijn computer scherm tot leven, alles werd 3D en begon te golven. De verschillende vensters (chat, internet, etc) op mijn computer kwamen in verschillende dieptes uit het scherm en ik kon mijn hand zo in het scherm stoppen. Het licht in mijn kamer werd feller en warmer, net als het licht van de zomer zon op een mooie dag op het strand. En voordat ik het wist zat ik ook daadwerkelijk op een strand met mijn computer. Alles werd feller maar ik kon er ook steeds minder van bevatten.
Uiteindelijk was het zo moeilijk om nog te communiceren met mensen op msn dat ik maar snel de computer uit zetten en naar bed ging. En zoals verwacht sliep ik binnen enkele minuten (wat normaal uren bij mij duurt).
Het was een hele rare maar ook leuke ervaring en waarschijnlijk veel heftiger dan dat ik het heb waargenomen. Het is echt vreselijk jammer dat je zo gedesoriënteerd word van dit medicijn vooral in combinatie met alcohol. Maar het is niet echt een aanrader om op te trippen aangezien de kans is dat je gaat hallucineren van dit middel heel erg klein is.
Ik zal de chatlog hieronder plaatsen. Het is wel in het engels aangezien de persoon waarmee ik praatte uit Engeland komt. Ook censureer ik zijn naam als "Piet".
(excuses voor mijn typ gebrek, kwam door de medicatie. Ook is mijn woordgebruik en grammatica nogal vaag)
Jos: WHOAW
Jos: It's working
Jos: MOAR BEER
Piet: must be so easy to get meds from a doctor about insomnia
Piet: they cant see that ur awake all night so its just ur word
Jos: Lol yeh but most medication about that is
Jos: asasdsasdasd
Jos: Is
Jos: It's so weird to look at the screen in the state Im in
Jos: If I didn't know better then I'd say I'm experiencing
Jos: visual hallucionaationsa
Jos: atm
Piet: =0
Jos: aaaa
Jos: sorry piet
Jos: my reality has just been cut
Jos: It's like
Jos: I have to watch with 1 eye
Jos: But everythhiing oon my screen is 3D
Jos: Haazy eyee [/b]
Piet: o0
Piet: what were u on about lol
Jos: i
Jos: Am
Jos: I
Jos: Another
Jos : world
Piet: xD
Jos: loooooooool
Jos: Iiiiitts
Jos: sos weird
Piet: colourful? xD
Jos: Yeh it's like i am on the beaches
Jos: this is jus weird
Piet: lol
Jos: I'm probably gonna tell you very weird things
Piet: lol ok
Jos: Wtf is going on
Jos: I'm not really tripping on it
Jos: impossible
Piet: this the sleeping pill?
Jos: Yeh
Jos: With alcohol
Jos: Btw,everything on my comp is now alive
Piet: lol
Jos: Or a better desciption would be
Jos: aaaaaa
Jos: Frickjin
Jos: aaas
Jos: lemme think
Jos: Nvm
Jos: I'm gonna go to bed lol
Piet: lol
Jos: My comp is driving my crazy
Piet: ok xD
Jos: xD
Jos: See ya mate
Piet: ur ceiling is gunna go crazy nao
Jos: It already is
Piet: lol
Jos: But teally
Jos: I gotta get off of the comp
Jos: it's
Jos: AAH
Jos: Annoying as hell
Piet: xD
Piet: mkay gnight then =d