Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippen op een biertje en slaap medicatie

Trippen op een biertje en slaap medicatie

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het klinkt misschien raar, en dat is het ook. Maar gister avond denk ik dat ik heb getript op slaap medicatie (Zolpidemtartraat 10 PCH) en 1 biertje.

Inleiding:

Ik heb deze medicatie al is gehad, ongeveer 2 á 3 weken terug was de laatste keer dat ik 't gebruikte. Het is gewoon een normaal slaap middel en dat had ik des tijds (en blijkbaar ook nu) nodig. Nou heb ik er al 2 keer van te voren met 1 biertje mee geëxperimenteerd. Waarvan de eerste keer vreselijk desoriënterend was en de 2e keer me erg sufjes maakte.

Gisteren avond:

Gisteren heb ik dus sinds weken weer is een pilletje genomen en heb er gelijk een bavaria biertje bij gepakt (tegelijkertijd met inname). Nou is amnesie een bijwerking van deze medicatie, en met alcohol erbij vergeet je de helft al na een minuut wat er om je heen gebeurt - laat staan de volgende dag!
Gelukkig zat ik nog op msn en heb ik mijn ervaring tegen een vriend verteld.

Na ongeveer 20 minuten begon het te werken. Het volgende is wat ik me nog kan herinneren vanuit mezelf en met behulp van de chat log.

De eerste effecten die ik merkte waren dat ik gedesoriënteerd was en dat alles een beetje begon te golven. Vergelijkbaar met een paddo trip maar de desoriëntatie zorgt ervoor dat je dit nog niet meteen door hebt.
Al snel daarna werd ik slaperig en kon ik niet meer goed zien. Alles werd wazig en om het nog een beetje scherp te zien moest ik 1 oog strak dichtknijpen. Lezen ging ook heel moeilijk, omdat alles wazig was maar ook omdat wat ik zag niet meer helder in mijn hersentjes aankwamen.
Alles leek ook veel langzamer te gaan (ook vergelijkbaar met een paddo trip), en ook vooral omdat ik de digitale klok op mijn computer zelf niet meer kon bevatten. Dit komt weer door de heftige desoriëntatie.
Al heel snel kwam mijn computer scherm tot leven, alles werd 3D en begon te golven. De verschillende vensters (chat, internet, etc) op mijn computer kwamen in verschillende dieptes uit het scherm en ik kon mijn hand zo in het scherm stoppen. Het licht in mijn kamer werd feller en warmer, net als het licht van de zomer zon op een mooie dag op het strand. En voordat ik het wist zat ik ook daadwerkelijk op een strand met mijn computer. Alles werd feller maar ik kon er ook steeds minder van bevatten.

Uiteindelijk was het zo moeilijk om nog te communiceren met mensen op msn dat ik maar snel de computer uit zetten en naar bed ging. En zoals verwacht sliep ik binnen enkele minuten (wat normaal uren bij mij duurt).

Het was een hele rare maar ook leuke ervaring en waarschijnlijk veel heftiger dan dat ik het heb waargenomen. Het is echt vreselijk jammer dat je zo gedesoriënteerd word van dit medicijn vooral in combinatie met alcohol. Maar het is niet echt een aanrader om op te trippen aangezien de kans is dat je gaat hallucineren van dit middel heel erg klein is.

Ik zal de chatlog hieronder plaatsen. Het is wel in het engels aangezien de persoon waarmee ik praatte uit Engeland komt. Ook censureer ik zijn naam als "Piet".
(excuses voor mijn typ gebrek, kwam door de medicatie. Ook is mijn woordgebruik en grammatica nogal vaag)

Jos: WHOAW
Jos: It's working
Jos: MOAR BEER

Piet: must be so easy to get meds from a doctor about insomnia
Piet: they cant see that ur awake all night so its just ur word

Jos: Lol yeh but most medication about that is
Jos: asasdsasdasd
Jos: Is
Jos: It's so weird to look at the screen in the state Im in
Jos: If I didn't know better then I'd say I'm experiencing
Jos: visual hallucionaationsa
Jos: atm

Piet: =0

Jos: aaaa
Jos: sorry piet
Jos: my reality has just been cut
Jos: It's like
Jos: I have to watch with 1 eye
Jos: But everythhiing oon my screen is 3D
Jos: Haazy eyee [/b]

Piet: o0
Piet: what were u on about lol

Jos: i
Jos: Am
Jos: I
Jos: Another
Jos : world

Piet: xD

Jos: loooooooool
Jos: Iiiiitts
Jos: sos weird

Piet: colourful? xD

Jos: Yeh it's like i am on the beaches
Jos: this is jus weird

Piet: lol

Jos: I'm probably gonna tell you very weird things

Piet: lol ok

Jos: Wtf is going on
Jos: I'm not really tripping on it
Jos: impossible

Piet: this the sleeping pill?

Jos: Yeh
Jos: With alcohol
Jos: Btw,everything on my comp is now alive

Piet: lol

Jos: Or a better desciption would be
Jos: aaaaaa
Jos: Frickjin
Jos: aaas
Jos: lemme think
Jos: Nvm
Jos: I'm gonna go to bed lol

Piet: lol

Jos: My comp is driving my crazy

Piet: ok xD

Jos: xD
Jos: See ya mate:grin:

Piet: ur ceiling is gunna go crazy nao

Jos: It already is

Piet: lol

Jos: But teally
Jos: I gotta get off of the comp
Jos: it's
Jos: AAH
Jos: Annoying as hell

Piet: xD
Piet: mkay gnight then =d
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#2
Trippen op slaappillen:tongueout:? dat heb ik werkelijk nog nooit gehoord :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja het is vrij raar :) En onduidelijk met dat chat gesprek aan het einde, leest echt niet aangenaam
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sublimo zei:
Ja het is vrij raar :) En onduidelijk met dat chat gesprek aan het einde, leest echt niet aangenaam
Klik om te vergroten...

Aah okay ik zal 't wel wat duidelijker maken :). Maar het was ook heel raar, ik kon nog amper typen omdat het hele toetsenbord "flubberig" was voor mij.
s
space jaceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Lookers-on see most of the game.

Ik weet niet zoveel over die slaappillen maar ik denk dat amy wel een mening klaar zal hebben..
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
J0S zei:
Sublimo zei:
Ja het is vrij raar :) En onduidelijk met dat chat gesprek aan het einde, leest echt niet aangenaam
Klik om te vergroten...

Aah okay ik zal 't wel wat duidelijker maken :). Maar het was ook heel raar, ik kon nog amper typen omdat het hele toetsenbord "flubberig" was voor mij.
Klik om te vergroten...

Dat zal waarschijnlijk komen door het feit dat alcohol je slaapmiddel versterkt...
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sublimo zei:
J0S zei:
Sublimo zei:
Ja het is vrij raar :) En onduidelijk met dat chat gesprek aan het einde, leest echt niet aangenaam
Klik om te vergroten...

Aah okay ik zal 't wel wat duidelijker maken :). Maar het was ook heel raar, ik kon nog amper typen omdat het hele toetsenbord "flubberig" was voor mij.
Klik om te vergroten...

Dat zal waarschijnlijk komen door het feit dat alcohol je slaapmiddel versterkt...
Klik om te vergroten...

Dat klopt maar ik heb wel is eerder achter de computer gezeten met een biertje en deze medicatie. Deze keer kwam het echt door de hallucinaties. En dit herken ik ook wel uit hallucinogenen die ik eerder heb gebruikt.

Trouwens, mijn zinnen hebben weinig samenhang merk ik wel nu ik het nog een keer terug lees. Excuses daarvoor, maar daar kon ik destijds weinig aan doen :wink:.
S
StylusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb ik ook meegemaakt met flunitrazepam, heel erg vaag. Zat helemaal 'in' de film die ik aan het kijken was en begon op een gegeven moment tegen de karakters in de film te praten. Toen ik dat eenmaal doorkreeg besloot ik ook maar te gaan slapen. Is wel een behoorlijk 'wtf' momentje.
k
kennehLid
01-01-2024, 00:00
#9
wel beetje opletten met combinatie alcohol en slaappillen he :wink:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
kenneh zei:
wel beetje opletten met combinatie alcohol en slaappillen he :wink:
Klik om te vergroten...

Haha ja dat ging gisteren dus fout! Zat met een maat te praten en had wat bier op dus ik wilde maar een kleine dosering nemen. Nam ik per ongeluk de volle dosering omdat ik afgeleid was. Gelukkig kwam ik er met een suffig gevoel van af te volgende ochtend en had ik niet al teveel gedronken anders neem ik sowieso geen slaap medicatie meer die avond.

Stylus zei:
Heb ik ook meegemaakt met flunitrazepam, heel erg vaag. Zat helemaal 'in' de film die ik aan het kijken was en begon op een gegeven moment tegen de karakters in de film te praten. Toen ik dat eenmaal doorkreeg besloot ik ook maar te gaan slapen. Is wel een behoorlijk 'wtf' momentje.
Klik om te vergroten...

En inderdaad, vooral het "wtf" moment doet 't 'm. Je hebt 't pas zo laat door wat er nou eigenlijk met je gebeurt.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Lookers-on see most of the game.

space jace zei:
Ik weet niet zoveel over die slaappillen maar ik denk dat amy wel een mening klaar zal hebben..
Klik om te vergroten...
jah, benzo's zijn de bom! :hearteyes:
s
space jaceLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Lookers-on see most of the game.

Winehouse zei:
space jace zei:
Ik weet niet zoveel over die slaappillen maar ik denk dat amy wel een mening klaar zal hebben..
Klik om te vergroten...
jah, benzo's zijn de bom! :hearteyes:
Klik om te vergroten...

haha, zie je wel :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."