Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine en de wedergeboorte

Ketamine en de wedergeboorte

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voorwoord:
Ik heb al meerdere malen ketamine gebruikt maar deze ervaring had ik toch graag met jullie gedeeld. Dit is mijn eerste tripreport dus zal ik mijn best doen om het zo vlot mogelijk neer te pennen.

Afgelopen weekend ben ik naar een hardcore feest geweest in Waregem (met o.a. Radium, Pattern J & Progamers), daar een 250mg MDMA kristal genuttigd en heel wat biertjes. Het feest was rond 7u gedaan en rond 10u belandde ik in het huis van een kameraad waar we altijd gezellige afters houden.

De trip:
Omstreeks 12u belandde er een hoeveelheid ketamine in een schaal en nam iedereen hiervan een lijntje. Ik nam een lijn en 5min later nog een half lijntje. Ik schat de totale dosis op een 90mg (het waren vrij dikke lijnen). Het effect begon na een kwartiertje rustig in te werken. De dromerige, zweverige toestand begon plaats te maken voor een zwaar verdovend effect waarin het moeilijk was om te bewegen.

Vanaf dit moment werd ik een beetje paniekerig, ik voelde me niet meer op mijn gemak, want ik had de dosis onderschat en er was ook een hoop drukte die me wat teveel werd. Een kameraad van mij was aan het slapen en die had nog een bed staan naast het zijne dus strompelde ik met mijn laatste krachten naar zijn kamer.

Ik liet me vallen in het bed met mijn vest, schoenen, etc aan en kon me nog heel moeilijk bewegen. De kamer was pikdonker wat de trip nog veel intenser maakte. Ik lag languit op mijn rug in het bed en de effecten namen nog meer en meer toe en ik zakte letterlijk weg in het bed. Ik hoorde constant de frenchcore, die ik heel de nacht gehoord heb, weergalmen in mijn trip. Het was alsof iemand een mp3 met frenchcore in mijn oren had gestoken.

Vanaf hier werd het allemaal heel intens. De keta had me volledig in zijn macht en ik begon doodsangsten uit te slaan. Op een gegeven moment was ik ervan overtuigd dat de dosis te hoog was voor mij en dat mijn hart het ging begeven. Éénmaal die gedachte in mij opgekomen was, kreeg ik die niet meer weg en toen begon de soort ‘bijna-dood-ervaring’.

Ik voelde mijn geest uit mijn lichaam rijzen en kwam ik dichter bij een lichtbol die een tunnel bleek te zijn. Die tunnel associeerde ik meteen met de tunnel die je zogezegd ziet vlak voor het sterven. Deze ervaring was zo intens dat het besef kwam dat het echt gedaan was met mij. Ik zweefde door de tunnel van licht en plots zei er een stem in mijn hoofd iets van “Je bent vrij, laat je volledig gaan”. Dit was een keerpunt in de trip en hierna werd ik echt euforisch en de angst om dood te gaan sloeg om naar een soort zorgeloze gedachte van het gaat allemaal goed met je. Vanaf dat punt zag ik mezelf op het strand van een paradijselijk eiland wandelen met mensen die ik kende. Het was allemaal heel vaag, maar ik vond het veel heftiger dan de overige LSD trips die ik gehad heb.

Ik weet ook nog tijdens de ‘bijna-dood-ervaring’, dat wanneer ik hier levend uit ging geraken, ik het leven meer ging respecteren en ging stoppen met drugs en wat van mijn leven ging maken enzo, het morele aspect kwam echt wel gevoelig naar boven.

Veel meer weet ik niet meer van mijn droomtoestand, naar mijn gevoel duurde het 2 à 3 uur maar al bij al was er misschien 30min verstreken. De uitwerking verliep geleidelijk aan en erna voelde ik me eigenlijk vrij goed. Verder was dit toch één van de meest intense ervaringen die ik gehad heb onder invloed van drugs.
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#2
en ben je echt van plan te stoppen met drugs? :)
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jammer genoeg was het niet ingrijpend genoeg om doorslaggevend te zijn :wink:
Maar hou het gelukkig alleen bij recreatief gebruik
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#4
berten zei:
Jammer genoeg was het niet ingrijpend genoeg om doorslaggevend te zijn :wink:
Maar hou het gelukkig alleen bij recreatief gebruik
Klik om te vergroten...

haha het klinkt wel enigzins bekend. 'ik ga na vandaag nooit meer...' en in dat 't is uitgewerkt: 'ach joh, recreatief kan toch wel!'

niks mis mee trouwens! en leuk geschreven :)
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb mezelf al veel voorgelogen om te kappen tijdens een zwak momentje, maar kan het nog niet loslaten hehe :grin:
Bedankt voor de reactie
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zeg ook vaak tijdens trips tegen mezelf 'stop met roken' en 'studeer meer' maar de dag erna is die motivatie al weg :tongueout:
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#7
spacelord zei:
Ik zeg ook vaak tijdens trips tegen mezelf 'stop met roken' en 'studeer meer' maar de dag erna is die motivatie al weg :tongueout:
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."