Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer spacecake, heftig maar leuk!

Eerste keer spacecake, heftig maar leuk!

12 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
i
icecubeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum, ik zal mij gelijk even voorstellen:
Ik ben Tim en ben 16 jaar, zit in 5vwo, rook afentoe een jointje en de laatste tijd interesseer ik me er steeds wat meer in om wat nieuwe dingen te proberen :)
Ik lees al een tijdje rond op dit forum, en dacht dat het wel is leuk zou zijn om zelf een keer een tripreportje te schrijven :)

Na lang wachten had een vriend van me eindelijk de gelegenheid om spacecake te bakken, dus had hij 2 kleine plakjes met per stuk 0,6 gram 'ak47' wiet erin.

22:00
Ik, vriend A en vriend N ontmoeten elkaar op onze vaste chillplek buiten, waar je lekker rustig kan zitten zonder gestoord te worden door andere mensen. Alleen ik en vriend N gingen spacecake eten, vriend A was er gewoon gezellig bij met een paar biertjes. Ik en vriend N werken het plakje cake naar binnen, wat best wel lekker smaakte :) met gezonde spanning waren nu aan het wachten tot het effect :)

23:00
Na een uur gewoon een beetje zitten en gezellig praten zoals altijd, merken we nog steeds vrij weinig, alleen een soort kleine 'high' , die ik meestal ook krijg na een paar trekjes van een joint.
We waren nog aan het twijfelen om dan maar een dikke joint te draaien om toch een gezellige avond te krijgen, maar ik zei dat we daar maar beter even bij konden wachten, gewoon voor de zekerheid.

23:15
Op dit moment sloeg hij hard in bij mij, alsof ik een klap op mijn achterhoofd kreeg, en in één keer extreem stoned was! Ik kon nauwelijks bewegen, en staarde maar een beetje dom voor mij uit, ook communiceren met mijn vrienden werd een stuk lastiger... Maar dat irriteerde mij niet, ik voelde me superrelaxt maar kon niet echt op iets focussen of ergens over nadenken.

Vanaf dit moment ben ik het tijdsbesef kwijt geraakt, dus op gevoel zet ik de tijden hier in het tripreport.

+/- 23:30
Bij vriend N is hij nu ook aardig ingeslagen, hij stond heel langzaam op en begon met rondjes lopen, telkens 2 meter heen en terug lopen. Hij vertelde dat hij dacht dat hij in een soort gevangenis zit en binnen de lijnen van zijn kamer rondjes moest lopen. :confused:
Bij mij werd het effect voor mijn gevoel ook steeds sterker, wat tot nu toe nog geen probleem was voor mij, zat wel chill daar, en ik voelde ook geen kou ondanks dat het ongeveer 2°C buiten was. Elk lichaamsdeel wat ik probeerde te bewegen ging superzwaar, en in een soort van slow-motion. Na er ongeveer 5 minuten over te doen, had ik eindelijk mijn oortjes voor muziek uit mijn zak gepakt :) Ik wist vanaf het begin af aan al dat ik dit specifieke nummer wilde luisteren als ik superstoned was:
''Armin van Buuren - Blue Fear Orjan Nilsen remix'' (dat nummer is trouwens echt aan aanrader!)
Toen ik dat nummer opzette, was ik niet meer aanspreekbaar, op een goede manier! Ik ging op de grond liggen, staarde naar de mooie lucht, en was helemaal in gedachten verzonken, maar ik kan me niet meer herinneren waar ik allemaal aan dacht :rolleyes:.
Het leek net alsof mijn gezicht helemaal naar beneden hing, en mijn hoofd helemaal leeg was. Mijn hersens waren verdwenen en in plaats daarvan zat er een speaker in mijn hoofd, die dat prachtige nummer afspeelde! Ook voelde ik veel tintelingen over mijn hele lichaam. Toen dit nummer was afgelopen besloot ik mijn muziek maar af te doen omdat dat natuurlijk niet zo gezellig is voor mijn vrienden.
Vriend A begon zich ondertussen een beetje te vervelen, aangezien hij maar 3 biertjes had gedronken, maar ik en vriend N vroegen hem of hij toch nog wel een tijdje bij ons wilde blijven, en dat wilde hij wel als vriend zijnde. :stoned:

+/- 0:00
Vriend N was ondertussen nog steeds heen en weer aan het lopen (ja, echt waar, een halfuur lang! :P) en besloot op verzoek van mij toch maar is te gaan zitten. Ik zag het al aankomen, op het moment dat hij wil zitten laat hij zichzelf gewoon vallen om uiteindelijk keihard op te grond te belanden, maar hij zei dat hij toch geen pijn voelde! :stoned:
Rond dit tijdstip ging vriend A weg, daar had ik wel begrip voor, want ik en vriend N zaten maar een beetje stil voor ons uit te staren. Ik legde mijn hoofd in mijn armen, op een ontspannende manier, dat voelde wel lekker, aangezien ik op dat moment ongeveer elke spier in mijn lichaam helemaal ontspande. Vriend N was ook gewoon maar een beetje voor zich uit aan het staren en aan het spacen, en het enige wat we konden zeggen was dingen als:
-''gaat het''?
-''heftig spul dit...''
-''oh mijn god''

en zo nog een paar van die uitspraken. Maar na een tijdje in die onstpannende houding zitten, kreeg ik ineens beelden van vroeger te zien in mijn hoofd, een soort flashbacks. (geen verkeerde beelden hoor gewoon hoe mijn kamer eruitzag en dat soort dingen) die flashbacks bleven wel een tijdje aanhouden en daar moest ik afentoe wel om lachen. Ik vroeg aan vriend N of hij ook zo iets gek had: en hij kon zijn lichaam niet meer voelen, alsof al zijn zenuwen waren uiteschakeld.

+/- 0:30
Na nog een tijdje 'gespaced' te hebben en hele korte gesprekken met elkaar te hebben, was ik van plan naar de wc te gaan, omdat ik gewoon WIST dat ik moest plassen, maar dat op dat moment niet voelde. Toen ik opstond leek dat wel in slow-motion te gaan en voelde ik me net Optimus Prime, ik bleef maar opstaan voor mijn gevoel en het leek wel alsof ik 5 meter lang was! Ik loop een soort half dronkenachtig naar een struik in de buurt, en begin te plassen. Dat duurde wel 10 minuten leek het, en terwijl ik daar stond was alles om me heen aan het draaien.
Toen ik klaar was met plassen wilde ik teruglopen en tijdens het teruglopen stond ik uit een soort van instinctiefe beweging doodstil, boog voorover, en kotste 3 flinke plassen eruit. :kots:

Dat zag ik niet aankomen, aangezien ik me totaal niet misselijk of slecht voelde, maarja, ik dacht, wat eruit moet, dat moet eruit! :grin:. Vriend N vroeg bezorgd of het wel goed ging, ik zei: ''Tsja, ik weet ook niet waar dat opsloeg, het zal wel!'' Daar konden we ook weer een tijd om lachen :grin:. Ook viel het me op dat mijn kots groenachtig leek :wink:

+/- 1:00
Na nog een tijd daar te zitten en nauwelijks te praten, waren ik en vriend N ontzettend moe geworden. En besloten we naar huis te gaan, dat gesprek ging ongeveer zo:
- N: hee... zullen we gaan?
- ik: mhm.
- ik: oke.
- N: oke.

Uiteindelijk zijn we maar weggereden (met de fiets) , we moesten allebei een andere kant op fietsen, ik kan me van de terugweg dan ook helemaal niet herinneren, ik heb geen idee hoe ik in mijn bed ben belandt :confused:

De volgende ochtend:
ik werd best vroeg wakker, zo rond 9 uur ofzo, en die avond ervoor voelde op dat moment als een bominslag op mijn leven. Ik heb letterlijk een halfuur na moeten denken over hoe alles ook alweer in elkaar zat, wat echt en wat nep is. Het was alsof ik net wakker werd in de ''normale wereld'', terwijl ik de vorige paar dagen in de ''drugswereld'' heb geleefd, terwijl het maar één avond was.

Nog een paar toevoegingen:

- De hele avond leek als een soort droom, als ik er nu aan terugdenk is het net alsof ik die hele avond dat heb gedroomd, wat uiteraard niet zo is :grin:

- Op sommige momenten in de avond had ik een soort tunnelvisie, zoiets als dit:



(niet het uitzicht, maar de soort koker waar je doorheen kijkt natuurlijk :wink: )


Nou dit was mijn eerste tripreport, ik zou het superleuk vinden als iemand de tijd heeft genomen om het door te lezen, commentaar en misschien tips voor een volgende report is natuurlijk altijd welkom :wink:

Tot ziens! :wave:
i
icecubeLid
01-01-2024, 00:00
#2
mandragora zei:
heey, leuk spacecake reportje.
zelf vind ik spacecake ook wel leuk enkel de duur vind ik een beetje te lang... de eerste uurtjes nadat de cake ingehakt is is altijd wel leuk,prettig en gezellig maar begint mij toch wel te vervelen na een tijdje... ook val ik dan in slaap. echt trippen is wel leuk voor die tijd, een spacecakeroes niet omdat het effect niet blijft boeien.

grts
Klik om te vergroten...
Bedankt :)
Ja dat hadden wij dus ook op het einde, uiteindelijk hebben we dus maar 2 uur onder invloed gechilld, en daarna werden we gewoon te moe.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
de overige 6u in bed doorgeroest :)
i
icecubeLid
01-01-2024, 00:00
#4
mandragora zei:
de overige 6u in bed doorgeroest :)
Klik om te vergroten...

haha ik viel meteen in slaap, kan niet eens herinneren hoe ik thuis ben gekomen :confused:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
het belangrijkste is dat je thuis bent gekomen, over het hoe en wanneer maakt allemaal niet uit joh. :grin:
i
icecubeLid
01-01-2024, 00:00
#6
mandragora zei:
het belangrijkste is dat je thuis bent gekomen, over het hoe en wanneer maakt allemaal niet uit joh. :grin:
Klik om te vergroten...

Daar heb je ook helemaal gelijk in, nergens om mij druk over te maken. :stoned:
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#7
josh1324 zei:
Dat je vriend de hele tijd heen en weer aan het stappen was vond ik wel raar..
Klik om te vergroten...

Ik niet eigenlijk nu ik erover nadenk. Als ik geblowd had was ik soms zo ver van het padje af dat ik moest opstaan en lopen. Als ik ging zitten zakte ik als het ware weg in een te diepe space, waarvan je echt het gevoel had dat je in een kuil viel die eindeloos was of zo.

Maarja goed report, kan het wel herkennen in een spacecake ervaring van mezelf. En idd, het effect gaat na een tijdje saai worden. Dan denk je van ja dit ken ik nou wel, nou wil ik gewoon op de uit knop drukken
p
pimthunderLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goed geschreven! Ik wil binnenkort zelf ook eindelijk een keer spacecake maken. Jou verhaal wekt bij mij al wat spanningen op :grin:. Ik zou t alleen nooit buiten doen in die kou!
j
josh1324Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mooi report :wink:

zaken zoals space cake en hasjchocomelk zijn altijd zeer plezierig, al val ik soms wel rap inslaap :tongueout:
Dat je vriend de hele tijd heen en weer aan het stappen was vond ik wel raar..
i
icecubeLid
01-01-2024, 00:00
#10
josh1324 zei:
Mooi report :wink:

zaken zoals space cake en hasjchocomelk zijn altijd zeer plezierig, al val ik soms wel rap inslaap :tongueout:
Dat je vriend de hele tijd heen en weer aan het stappen was vond ik wel raar..
Klik om te vergroten...

Thnx!
Ja dat vond ik ook wel apart, ik kreeg namelijk totaal geen energie ervan :)
Maar het was zeker erg plezierig, voor herhaling vatbaar! :rock:
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#11
leuk geschreven , leest makkelijk weg, Spacecake reports zie je niet veel. :)
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
heey, leuk spacecake reportje.
zelf vind ik spacecake ook wel leuk enkel de duur vind ik een beetje te lang... de eerste uurtjes nadat de cake ingehakt is is altijd wel leuk,prettig en gezellig maar begint mij toch wel te vervelen na een tijdje... ook val ik dan in slaap. echt trippen is wel leuk voor die tijd, een spacecakeroes niet omdat het effect niet blijft boeien.

grts
i
icecubeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Cosmic Controler zei:
leuk geschreven , leest makkelijk weg, Spacecake reports zie je niet veel. :)
Klik om te vergroten...

Leuk om te horen :grin: , het viel me ook al op dat hierover weinig reports zijn, dus dacht ik : tsja, niemand die mij tegen houdt! :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."