Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD: Weer een ervaring erbij, en wat voor één!

LSD: Weer een ervaring erbij, en wat voor één!

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb het niet goed genoeg bijgehouden, maar ik ga toch proberen te beschrijven hoe mijn eerste LSD trip is verlopen. Ik had al enige ervaring met trippen, zo'n 2x paddo's, 3x truffels, 3x 2C-B (schatting).

Al een jaar of twee ben ik erg nieuwschierig geweest naar LSD, alleen steeds uitgesteld door de verhalen over hoe intens en heftig het wel niet is en dat je absoluut truffels en paddo's moet kunnen hebben om LSD leuk te vinden. Dit heeft me lang op afstand gehouden en lang laten wachten tot het "juiste moment".

Vorige week waren ik en X het zat, het moest al zo lang gebeuren en steeds kwam het er niet van. Dan maar gewoon een datum kiezen en gewoon doen. Ondanks dat ik de dag erna nog wel een feestje had en dat we pas 's avonds laat konden beginnen.

Set: Lichtelijk vermoeid en heel erg enthousiast/nieuwschierig
Setting: Woonkamer met wat gekleurd licht, grote TV + PS3 vol mooi beeldmateriaal en muziek en een zakje boksballonnen :confused: :grin:

22:15
Vrolijk, met een lichte onderbuikkriebel, leg ik een half zegeltje op mijn tong. X neemt een hele want die heeft al eerder LSD gehad. Family guy staat aan en ik ben nog een beetje aan het bijkomen van de inspanningen die dag.

23:30
Er is wel iets aan de hand, maar een echt merkbaar en beschrijfbaar effect is het niet. Ik begin te twijfelen of ik wel een halfje had moeten nemen, X voelt wel al wat opkomen.

00:30
X begint aardig te trippen, maar ik vind het nog tegen vallen. We nemen allebei een half zegeltje bij. Op het moment dat ik het tweede halfje onder mijn tong plak begin ik meer te voelen, zou ik te vroeg hebben bijgepakt? Vanaf dit moment begint het een duidelijk merkbaar effect te voelen, de muziek krijgt diepte, de kleuren worden mooier en ik begin toch wel erg gelukkig te worden. Vanaf hier wordt het effect de komende twee uur alleen nog maar sterker.

Hierna heb ik geen tijden meer bijgehouden

+/- 01:00
Ik ga nu echt lekker op de acid en ben echt volledig verbaasd over het effect. Het is compleet anders dan ik dacht en het is compleet anders dan de tripervaringen die ik al heb! Alles klopt, alles is één geheel. Ik ben ENORM euforisch, het doet mij denken aan MDMA. Intens gelukkig...

Ook heb ik belachelijk veel energie en zit onrustig op de bank. De visuals zijn niet spectaculair maar alle indrukken lijken wel dubbel binnen te komen. De muziek komt uit alle hoeken en klinkt geweldig.

+/- 02:00
Wat voel ik me goed! Dit is de fijnste drug die ik ken! We hebben een CD van Space Buddha aan wat echt de ideale muziek is voor LSD. De beat neemt je mee op reis en begeleid je door de muziek waar je allerlei verrassingen en onverwachte geluiden tegenkomt.

We hebben een video van The Universe aangezet waar allerlei beelden van het heelal, maar ook van oude sterrenkundigen, bibliotheken en oude schilderijen ofzo. Het maakt allemaal niet uit wat er voorbij komt, het gaat om het verrassingseffect. Alles heeft diepte, de beelden van sterren zijn waanzinnig mooi en lopen vanuit de TV door op de muur.

Ik krijg de indruk dat ik alles zelf kan sturen. Visuals zie ik alleen als ik ze wil zien, als ik ergens mee bezig ben zijn de visuals niet zo sterk maar als ik ergens naar ga zitten kijken begint het steeds meer te bewegen.

X heeft van te voren boksballonnen gekocht. Voor degenen die ze niet kennen, dit zijn grote ballonnen met een elastiek eraan die je kan wegmeppen. Die dingen gaan enorm snel en geven een zwaar intense indruk als ze recht op je afkomen. Deze ballonnen hebben de hele trip bepaald en zijn later nog vaak teruggekomen, zowel fysiek als geestelijk :wink:

Wat mij ook is opgevallen, de sfeer van de muziek bepaald ook hoe het beeld binnenkomt. We kijken Planet Earth, met op de achtergrond Infected Mushroom aan. Bij de duistere delen van de muziek wordt het beeld donkerder en 'enger', terwijl bij de vrolijkere stukken wordt alles lichter.

Even genoeg psy geluisterd, heel iets anders: Netsky! De vrolijke drum&bass beats dreunen erin en zorgen ervoor dat spontaan "de zon op komt". Wat een enorme euforie stroomt ineens de kamer weer binnen, de lichten lijken feller te worden.

Om een uur of 5 leek het ineens uitgewerkt, de chaos was uit mijn hoofd en alles werd rustig. We besluiten GTA IV te gaan spelen op de PS3 om weer wat chaos te creëren. De drukte komt niet meer terug dus we steken een joint op. Het effect lijkt steeds verder weg te ebben maar steeds als ik denk dat het over is, zie ik weer overal visuals en blijkt het toch wel degelijk te werken nog.

Meer blowen...

Ik raak steeds verder stoned en de visuals worden weer sterker. Helaas kost blowen ook een hoop energie en lig ik alleen nog maar voor pampus op de bank.

Vanaf hier weet ik de tijd weer :wink:

8:30
Ik heb vanmiddag een feestje, toch maar proberen te slapen... Ik draai nog snel een jointje en ga in mijn bed liggen om deze op te roken. Ik heb een aardige bodyload gekregen inmiddels en krijg het benauwd. Ik lig niet lekker en kan al helemaal niet slapen.

Uiteindelijk om een uur of 15:00 uit bed gegaan. Een kater was er niet en het feestje erna ging eigenlijk prima, aan het eind van het feest was ik wel compleet gesloopt en was ik ernstig aan slapen toe!

Al met al een waanzinnig relaxte nacht, ik heb een nieuwe favoriet! Heel relaxt dat het maar zo'n klein zegeltje is, hierdoor raakt mijn maag niet van streek (zoals ik met truffels wel eens heb). De hele trip geen seconde misselijk geweest. Geen vervelende bodyload maar een heerlijke tinteling door mijn lijf en gieren van de energie en blijdschap.

Het enige nadeel vind ik dat je na zo'n geestelijk vermoeiende tijd niet lekker kunt slapen.

Ik kan niet wachten tot de volgende keer!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Aaaah leuk reportje, mooi hoe je dat verwoorde dat de sfeer van de muziek je beeld bepaald dat had ik ook.

Een aanrader voor je volgend tripje..., probeer eens zelf muziek te maken bv: syntheziser, gitaar, djembé,..... Ook al kan je'r niets van het zal hemels klinken en jij bepaald de noten evenals je aldus de sfeer bepaald, dat is onmisbaar als ik trip.
Zo kan je echt mooie visuals, sferen, indrukken creëren, je zal versteld staan.

Dan lijkt het net of je alles maar dan ook alles kan besturen met je instrument :hearteyes:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is beter om de volgende dag niets te doen en ervoor te zorgen dat je niet tijdsgebonden bent aan iets en al helemaal niet aan wanneer je moet gaan slapen. Tot 12 uur na inname, of eigenlijk net zo lang totdat je gaat slapen, hou je een fijn gevoel met sensualiteit en verhoging van zintuiglijke prikkels met euforische stemming, daar moet je ongedwongen en met geduld van genieten aangezien die toestand zolang je natuurlijk wakker bent aanwezig blijft ondanks je niet meer tript.

Als je weet welke sterkte je batch heeft is het sterk aan te raden of eigenlijk een must om de gewenste hoeveelheid in 1 keer in te nemen en dan bij voorkeur vrij snel na het opstaan. Dit omdat je dan zo lang mogelijk kunt genieten en je met een in één keer ingenomen dosering niet te maken krijgt met een ''nieuwe trip'' waarvan het ''stimulerende' begin een interactie vertoond met de al eerder ingenomen dosis die al op het eerste plateau is waardoor de ''droom'' perceptie wat verstoord wordt.

Verder zou ik geen handelingen uitvoeren als gamen of je focussen op iets dat concentratie verreisd, muziek en je innerlijke verbeelding zijn de instrumenten om LSD optimaal te beleven. Maar goed, ik beschouw mezelf dan ook als een fijnproever van entheogenen.
h
herejezusLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Atropa: ook een fijnproever! Hoe gaat het met je? Jeffreyl van DBB (Marky!). Geen idee of jij mij nog kent, maar op MSN zie ik jou nooit meer :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
mandragora zei:
Aaaah leuk reportje, mooi hoe je dat verwoorde dat de sfeer van de muziek je beeld bepaald dat had ik ook.

Een aanrader voor je volgend tripje..., probeer eens zelf muziek te maken bv: syntheziser, gitaar, djembé,..... Ook al kan je'r niets van het zal hemels klinken en jij bepaald de noten evenals je aldus de sfeer bepaald, dat is onmisbaar als ik trip.
Zo kan je echt mooie visuals, sferen, indrukken creëren, je zal versteld staan.

Dan lijkt het net of je alles maar dan ook alles kan besturen met je instrument :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Te gek, tnx voor de tip. Volgende keer pak ik m'n bass erbij, effectencomputer eraan dan wordt het helemaal leuk :hearteyes: :grin:

Atropa zei:
Het is beter om de volgende dag niets te doen en ervoor te zorgen dat je niet tijdsgebonden bent aan iets en al helemaal niet aan wanneer je moet gaan slapen. Tot 12 uur na inname, of eigenlijk net zo lang totdat je gaat slapen, hou je een fijn gevoel met sensualiteit en verhoging van zintuiglijke prikkels met euforische stemming, daar moet je ongedwongen en met geduld van genieten aangezien die toestand zolang je natuurlijk wakker bent aanwezig blijft ondanks je niet meer tript.
Klik om te vergroten...

Agree, had alleen dit al afgesproken en de komende weken geen tijd. Wilde de trip niet nóg langer uitstellen, had er té veel zin in :P Opzich had het ook wel weer wat, was op een feestje op het strand met hele relaxte progressive muziek.

Volgende keer andere planning :)

Atropa zei:
Als je weet welke sterkte je batch heeft is het sterk aan te raden of eigenlijk een must om de gewenste hoeveelheid in 1 keer in te nemen en dan bij voorkeur vrij snel na het opstaan. Dit omdat je dan zo lang mogelijk kunt genieten en je met een in één keer ingenomen dosering niet te maken krijgt met een ''nieuwe trip'' waarvan het ''stimulerende' begin een interactie vertoond met de al eerder ingenomen dosis die al op het eerste plateau is waardoor de ''droom'' perceptie wat verstoord wordt.
Klik om te vergroten...

Ook jij bedankt voor de tip :) vond het niet sterk genoeg dus wilde persé bijnemen en kon op internet niet echt duidelijk vinden of het nou kon of niet dus maar gewoon geprobeerd. Volgende keer sowieso in 1x nemen, volgens mij komt hij dan ook relaxter op.

Atropa zei:
Verder zou ik geen handelingen uitvoeren als gamen of je focussen op iets dat concentratie verreisd, muziek en je innerlijke verbeelding zijn de instrumenten om LSD optimaal te beleven. Maar goed, ik beschouw mezelf dan ook als een fijnproever van entheogenen.
Klik om te vergroten...

Moet zeggen dat er ook weinig concentratie beschikbaar was :wink: het was gewoon een beetje doelloos klooien en het beeld sneller en langzamer laten bewegen omdat dat er leuk uitzag :tearsofjoy:

We hebben ook gewoon van alles geprobeerd, qua muziekstijlen en activiteiten, om te kijken wat het beste bevalt tijdens LSD. We zijn dan ook (nog) geen fijnproevers maar sterk geïnteresseerde beginners (wat LSD betreft dan :grin: )

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."