Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5 gram mexicaanse, totaal overweldigend

5 gram mexicaanse, totaal overweldigend

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
a
arie_bLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Arie, 23 jaar. Ik ben een ontspannen hashroker en heb een tijdje geëxperimenteerd met paddo's. Ik heb een verslag proberen te maken van mijn meest overweldigende trip een paar jaar terug. Hij is misschien wat lang, maar ik wilde alles zo goed mogelijk weergeven.

--------------------------------------------------------------
Op dit moment ben ik 23 jaar. De trip die ik hier beschrijf heb ik gehad toen ik 19 was.

De volgende trip was niet mijn eerste trip. Ik had hiervoor iets van 4 keer een portie paddo’s genomen van telkens ongeveer 15-25 gram vers. Niet erg sterk dus maar het waren telkens wel erg aangename trips. Dit keer had ik van een goede bekende een aardige zak met gedroogde paddo’s gekregen. Op dat moment had ik nog nooit gedroogde paddo’s in handen gehad. Het ging volgens hem om iets van 10 gram gedroogde paddo’s dus ik ging er vanuit dat dit wel klopte.

Enkele dagen later zat ik met mijn toenmalige vriendin bij mijn ouders thuis. Ik woonde toen nog thuis en ze waren voor 3 weken op zomervakantie dus er was geen betere tijd om het te proberen. Ik had op dat moment nog geen goede mg-weegschaal dus ik had de digitale keukenweegschaal gepakt om de paddo’s nog enigzinds te kunnen afwegen. Het zakje bleek uiteindelijk 21 gram gedroogd aan te geven. Vervolgens heb ik in 2 bekers volgens de weegschaal 2 gram gedaan, en daarna nog wat meer bij mij omdat ik dit keer wel wat meer wilde voelen.

Ik wil gelijk de fouten aangeven die ik hierboven gemaakt had (en NOOIT meer zal maken):
-Ik had een keukenweegschaal gebruikt met een afwijking van 2-3 gram.
-Ik heb het hele zakje niet meer nagewogen (pas na de trip) ik had alleen de inhoud van de bekers gewogen. Dit was door de afwijking van de weegschaal totaal onbetrouwbaar.
-Ik had na het wegen nog een willekeurige hoeveelheid toegevoegd zonder nog een keer na te wegen.

Bij naweging van het zakje na de trip bleek dat er 9 gram uit was. Dit zou ongeveer op 4 gram voor mijn vriendin en 5 gram voor mij komen. Door de afwijking kan ik dit niet zeker zeggen, maar door deze trip te vergelijken met de trips die ik later had op dezelfde paddo’s met 2,5 en 3 gram denk ik dat dit best kan kloppen (met een direct aangeschafte mg-weegschaal).

------------------------------------------------------
Begin:
Ik had de gedroogde paddo’s in een beker gedaan en gemengd met wat vruchtensap. Het was niet erg lekker maar ik kreeg uiteindelijk het hele goedje tot het laatste stukje op. Bij me andere trips duurde het altijd wel minimaal 30-45 minuten tot het echt begon dus ik ging even rustig achteruit zitten. Ik merkte echter al heel snel dat het deze keer totaal anders zou worden.

Na ongeveer 10 minuten begonnen mijn handen te zweten en begon ik lichte bewegingen in de kamer te zien. Ook begon alles om me heen heel snel steeds afstandelijker te voelen. Ik zei tegen mijn vriendin dat ik me niet goed voelde en vroeg hoe het bij haar ging maar zij leek geen last te hebben. Vervolgens opstaan was het begin van een half uur durende nachtmerrie.

Alles om me heen begon te golven en het leek alsof alle muren in flauwe bochten liepen. Het leek alsof mijn huis op een heel kleine planeet gebouwd was en de grond meeliep in de rondingen van deze aarde. Tegelijkertijd werden alle kleuren intenser en kreeg ik steeds meer het gevoel alsof ik in een nachtmerrie rondliep die ik me ergens van herrinnerde. Ik had heel erg het gevoel dat ik dit al een keer beleefd had en dat het erg verschrikkelijk was toen.

Dit alles was al na 15 minuten en ik begon te twijfelen aan de hoeveelheid die ik op had en kreeg het gevoel dat ik dood zou gaan. Ik probeerde zoetigheid naar binnen te krijgen en stak in de tuin me vinger in me keel maar er kwam alleen wat gal uit. Ik kan me niet meer indenken hoe ik me toen voelde maar ik weet nog dat ik constant dacht hoe stom ik geweest was dat ik mezelf vergiftigd had. Ik was zelfs bijna in staat een ambulance te bellen, maar gelukkig bleef me vriendin rustig en vertelde ze me dat het niet zo’n goed idee was (moet er niet aan denken wat er gebeurd was).

Vervolgens ben ik ongeveer 20 minuten totaal in paniek door het huis gerend. Op dat moment begonnen de paddo’s denk ik op hun sterkst te werken. Ik weet nog dat ik plotseling stil stond in wat het best te beschrijven is als een wereld bestaande uit gedetailleerde zilveren vormpjes (bedeltjes). Ik was denk ik voor een periode van 10 seconden volledig afgesloten van mijn omgeving en omsloten door deze wereld.

Dit was het moment waarop ik tegen mezelf zij. Je kan niet in paniek blijven anders wordt je gek, het is een trip dus na ongeveer 3-4 uur is het hoe dan ook weer over. Ik liep naar het grote tweepersoonsbed van me ouders en ging erop liggen en probeerde me ademhaling en gedachten weer zo rustig mogelijk te krijgen. Me vriendin kwam kort daarna bij me liggen. Ik zag dat het met haar goed ging en dat gaf mij nog extra rust.

De visuals waren ondertussen steeds sterker geworden en ik zag de lamp aan het plafond wel 10 keer. De muren van de kamer leken ook uit meerdere lagen gemaakt te zijn net als eigenlijk alles in de kamer. Het enige wat mij enige houvast gaf was een grote witte vierkante kast in de kamer. Om een of andere reden bleef deze kast ongeveer zoals hij was. Vooral in het begin probeerde ik me hierop te concentreren om nog enige grip op de realiteit te houden.

Ik weet nog dat ik in dat bed lag met de gedachte. ‘Ik leef in een stripverhaal, als ik nu doodga wordt ik morgen wakker alsof er niks gebeurd is’. Ik lees vaak dat mensen bij een DMT-trip vrede sluiten met het doodgaan. Dit is precies zoals het bij mij toen voelde. Ik nam afscheid van mijn leven en sloot vrede met het feit dat ik zou gaan sterven en hier niks aan kon doen.

Het midden van de trip
Dit is het deel van de trip waarin ik soms geweldig kon genieten en soms moeite moest doen om niet bad te gaan. Het was bijna onmogelijk voor mij om te bewegen en mijn ogen dichtdoen maakte alles echt veel te intens. Ik herinner me veel niet meer omdat het gewoon veels te overweldigend was, maar de dingen die me zijn bijgebleven zal ik zo goed mogelijk proberen te omschrijven.

Het leek steeds meer alsof er boomwortels in de hoeken van de kamer groeiden. Ook het plafond begon steeds meer naar mij toe te bewegen. Overal waar ik me op concentreerde begon uit lagen te bestaan (behalve de kast). Het licht dat door het raam heen kwam gaf mij een allesomvattend warm gevoel. Tegelijkertijd zorgde het voor een zee van visuele golven en vormen die door het raam de kamer binnen vlogen.

Op een bepaald moment bestond mijn plafond uit omgekeerde bergtoppen die naar mij reikten. Dit deel van de trip was echt geweldig en duurde denk ik ongeveer een half uur. Maar dit is erg moeilijk te zeggen. Het normaal platte plafond was veranderd in een berglandschap waartussen helder witte wolken zweefden. Alles leek zo geweldig realistisch en het leek alsof ik op de aarde neerkeek terwijl ik in de blauwe lucht lag met wolken die om mij heen zweefden. De kamer was veranderd in geweldig universum waarin de muren en het plafond niet meer zichtbaar waren. De grootste bergtoppen reikten tot bijna aan mijn lichaam.

Hierna kwam ook het hoogtepunt uit mijn trip. In het midden van dit universum ontstond er een machine het best te beschrijen als 2 zwarte gaten die omgekeerd tegen elkaar waren gezet. Het voelde alsof dit hemellichaam de basis was van dit universum en al het leven. Een universum waarin iedereen met elkaar verwant is door energie die nooit verloren gaat. Dit aanzicht was zo gigantisch overweldigend dat niets het denk ik ooit nog zal kunnen overtreffen. Het voelde alsof ik het antwoord op alles zag.

Einde:
Op een bepaald moment begon ik te merken dat de zwaarte van de trip begon af te nemen. Ik begon jammergenoeg wel erg misselijk te worden. Gelukkig had ik een bak naast me gezet en wat er aan het begin van de trip niet lukte lukte nu wel. Er zaten nog heel veel stukjes paddo in, maar ik zal verder niet op de details ingaan. Kort daarna sloeg mijn tripgevoel snel over naar een heftig verdoofd gevoel welke binnen ongeveer een half uur bijna verdwenen was.

Conclusie:
Dit is niet mijn laatste trip geweest maar het heeft voor mij zeker voor veranderingen gezorgd. Ik heb hierna nog meerdere keren 2-3 gram gedroogde paddo’s op maar dit waren telkens lichte overzichtelijke trips met milde visuals. Ik heb nog een keer een redelijk visuele trip gehad op een pakje equadoriaanse maar dit was bij lange na niet zo intens als deze keer.

Ik vind het apart dat als ik andere tripreports doorlees ik meestal lees over basis hallucinaties als fractals en vervormingen op zijn hevigst. De afgezonderheid en totale vervorming van de omgeving in realistische bergen, wolken en hemellichamen kan ik nergens echt terug vinden bij paddo’s. Ik heb nooit meer gedurfd om een dosis van 4 of 5 gram gedroogde paddo’s te nemen. Aan de ene kant zou ik best nog een keer zo’n geweldige ervaring willen hebben maar aan de andere kant was het bad-gedeelte hiervoor ook wel erg intens. Ik neem niet elke dag afscheid van mijn leven. Verder was dit bad-gevoel er niet alleen in het begin maar kwam het gedurende de trip soms kort terug.

Het gevoel dat ik aan het begin had, ‘alsof ik dit al een keer meegemaakt had’. Komt eigenlijk altijd terug bij mijn paddotrips. Het is erg intens maar voor mij niet thuis te brengen.

Wat ik toen nog niet wist en wat wel veel rust had kunnen geven is dat je van zo’n dosis paddo’s niet dood kan gaan. Op dat moment was ik echter in paniek en kon ik niet rationeel meer denken.

Ik ben altijd heel voorzichtig geweest met drugs maar voor deze ervaring had ik me niet kunnen inlezen. Ik raad in ieder geval aan altijd goed na te wegen hoeveel je neemt omdat dit je net dat beetje extra zekerheid geeft als je je niet goed voelt. Dit heb ik vanaf toen in ieder geval altijd gedaan.
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#2
Was erg leuk om te lezen! Vooral dat stukje over bergtoppen en die machine was interessant. Lijkt me een aparte visual. Ik ga zelf ook nog een keer mushi's doen, maar wacht daar nog even mee. Hopelijk heb ik dan ook zulke gave visuals!
Greetz
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
hier hetzelfde, leuk om te lezen.
mooi dat je die 2 zwarte gaten aanzag als de basis van het universum, lijkt me echt ubercool om mee te maken dat moment, zo verhelderend.
van paddo's kan je niet sterven hoor zelfs niet met grotere hoeveelheden mischien wel met extreem belachelijk grote hoeveelheden die niemand toch ooit opkan (halve kilo, kilo ofzo)

verder nog veel plezier met je aankomende trips.

grts
a
arie_bLid
01-01-2024, 00:00
#4
haha ja ik weet nu dat je er niet dood aan kan gaan. Maar op dat moment was logisch denken niet meer een van me sterkste punten :wink:
M
Mulholland DriveLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat een trip! Ik herken het heel erg. Waarschijnlijk heeft het ook met je leeftijd te maken, als je zoiets over een paar jaar weer zou doen ga je vast beter. En de hoeveelheid psilocybine die je moet nemen zodat hij dodelijk giftig is is bizar groot. Je zou dan een kilo paddo's moeten vreten... :mrgreen:
S
ShootingStarLid
01-01-2024, 00:00
#6
arie_b zei:
Het gevoel dat ik aan het begin had, ‘alsof ik dit al een keer meegemaakt had’. Komt eigenlijk altijd terug bij mijn paddotrips. Het is erg intens maar voor mij niet thuis te brengen.
Klik om te vergroten...

Erg herkenbaar inderdaad. Ik heb dit vooral bij de zwaardere trips, waarbij je inderdaad soms al na een paar minuten weet dat het een heftig ritje gaat worden. De eerste keer dat ik, nadat ik een keer behoorlijk bad ben gegaan op een stevige dosis gedroogde hawaiiaanse, weer tripte was op 15 gr Dragon Dynamites.

Daar waar ik doorgaans wel 20-25 minuten nodig heb om de eerste effecten te voelen, voelde ik toen al na 10 minuten dat het echt best lijp ging worden. Er was zo een sterk gevoel van herkenbaarheid, een soort been-here-before-gevoel, en automatisch gingen m'n gedachten naar de donkere momenten tijdens mijn vorige (met vlagen) bad trip. Ik herinner me letterlijk de gedachten 'tering, ben je er toch weer ingetrapt'. Alsof alle opluchting die overheerste na het aflopen van die moeilijke badtrip, het 'thank fucking god dat het dus toch niet voor eeuwig duurt-gevoel' in 1x ongedaan gemaakt werd.
a
arie_bLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat jij beschrijft komt me ook heel bekend voor ja. Dit had ik ook soms in trips die ik na deze trip nog gehad heb. Het gevoel van 'o dit weer, waarom heb ik dit nu weer gedaan'. Maar dit gevoel kreeg ik vaak wel weg door even rustig te gaan zitten. Of door te denken van 'he ik heb hier zelf voor gekozen en ik had er de hele week al zin in'.

Voor de hierboven beschreven trip had ik echter nog nooit een bad-trip gehad. Het was die keer meer alsof ik in een soort nachtmerrie vastzat die ik ooit (in me jeugd ofzo) eens gehad had. Het was allemaal heel bekend maar toch ook weer niet thuis te brengen. En het was in iedergeval ongelooflijk freaky op dat moment. :rolleyes:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Even kort en krachtig: Prachtig kan me er ook wat dingen uit herkennen van vroeger. Mooi te lezen :)
f
funghiLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik kan ook dingn herkennen zoals de muren die meerdere lagen heeft :) zalig gewooon ! kga binnenkort ook trug een tripje nemen :) can't wait!!!
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#10
De opkomst van een dosering van > 5 gram gedroogde potente shrooms onderscheidde zich bij mij door een veel krachtigere en snellere opkomst die zich van minuut tot minuut sterker begon te manifesteren. Hopeloos ging ik op zoek naar iets wat die tensie kon verminderen, vaak had ik de neiging tot lopen en reflecteerde ik fel terug op de beslissing die ik nam om zoveel te nemen en de gedachte dat het alleen maar sterker kon worden versterkte alles nog eens extra. Lopen ging moeilijk en was een zware inspanning. Alleen al het commando om uit me stoel te komen was een samenspel van informatie zo complex dat ik niet eens weet hoe het te beschrijven. Nuchter denk je bij zo'n handeling niet eens na, het gebeurt gewoon, we voelen nog geen 1% van wat ons aanstuurt als we nuchter zijn en dat is maar goed ook, hehehe...

Met gesloten ogen zakte ik helemaal weg in loops van snelle, zeer associatieve en diepe soms herhalende episodes bijgestaan door krachtige caleidoscopen patronen van felle kleuren die me echt overweldigde. Iets wat totaal anders was dan bij 2 of 3 gram, dan waren het voornamelijk gedachten processen die ik gelijk kon plaatsen in een rationeel context. Boven de 5 gram werd ik volledig in z'n greep gehouden door de intense psychologische wanorde die geen ruimte overliet voor gekozen overdenking of sturing. Gevoelens en herinneringen uit het verleden kwamen helemaal boven komen en emotionele respons was heftig, tijdelijk verlies van van me eigen identiteit. Licht was majestueus fel en helder en met open ogen verschenen soms regenbogen in me gezichtsveld, iets wat ik op lagere doseringen nooit had meegemaakt. Soms lukte het me nauwelijks m'n ogen open te houden.

De tijdspassering ging onwijs traag en ook dat ervaarde ik op geen enkel ander entheogeen. Net als het verschil in grote, hele korte of lange benen, een klein of groot hoofd, echt heftige golfbewegingen in rechte lijnen, ademende muren, objecten die levend leken en ermee contact maken door middel van telepathische spraak of geluid. Veel sterrenstelsels gezien en communicatie met wezens en archetypes met een eigen autonoom bewustzijn waardoor hun boodschappen buitengewoon persoonlijk werden. Ik voelde zelfs dat m'n vinger toppen vocht achterlieten als ik over m'n wang wreef. Vaak ook totale vervreemding van de wereld waarbij ik niet begeep waarom bepaalde dingen existeerde. Niets van dit alles ervaarde ik op 500 ųg liquid LSD. Toen ik eenmaal op de piek zat en vertrouwen met de paddo had kon ik met gesloten ogen bijna echt ergens anders zijn met uitgebreide gebeurtenissen die ik op het plateau wel kon regisseren. Bizarre euforie en diepe liefdevolle vrede trad in toen de comedown in zicht kwam.

En hierin lag de verborgen kracht van de echt hoge dosering, het ''ontwaken'' uit de illusie van het dagelijkse leven waarin ik zag dat we als mensen verstoffen, ons spiegelen en we ons collectieve bewustzijn met z'n allen vormen. Bij LSD ervaar ik een veel grotere nadruk op een persoonlijke shift door connectie met het ''universum'' in plaats van het collectieve bewustzijn.

Ik blijf erbij dat LSD een veel makkelijkere, minder bedreigende en relaxere trip is die veel meer op de zintuigen werkt dan op het brein. De werkingsduur van paddo's is lang zat, bij LSD vind ik het soms net nog even te kort. De reden waarom paddo's vaak als milder worden bestempeld is omdat de doseringen die men neemt eigenlijk onderdoseringen zijn die niet alle effecten ontsluiten. En dat is ook wel weer begrijpelijk, meer dan 5 gram gedroogde paddestoelen is niet iets waar je snel op terug komt. Zelf heb ik het maar twee keer in m'n leven gedaan, 1 x 10 gram mexicaanse en 1 x 6 gram cubensis. En misschien blijft het daar ook wel bij, zodra ik doorbreek op DMT wordt ik er weer aan herrinerd hoe intens het wel niet is en hoe extreem lang 6 uur trippen is op de volle dosis psilocybine.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."