#1
Hallo allemaal,
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Arie, 23 jaar. Ik ben een ontspannen hashroker en heb een tijdje geëxperimenteerd met paddo's. Ik heb een verslag proberen te maken van mijn meest overweldigende trip een paar jaar terug. Hij is misschien wat lang, maar ik wilde alles zo goed mogelijk weergeven.
--------------------------------------------------------------
Op dit moment ben ik 23 jaar. De trip die ik hier beschrijf heb ik gehad toen ik 19 was.
De volgende trip was niet mijn eerste trip. Ik had hiervoor iets van 4 keer een portie paddo’s genomen van telkens ongeveer 15-25 gram vers. Niet erg sterk dus maar het waren telkens wel erg aangename trips. Dit keer had ik van een goede bekende een aardige zak met gedroogde paddo’s gekregen. Op dat moment had ik nog nooit gedroogde paddo’s in handen gehad. Het ging volgens hem om iets van 10 gram gedroogde paddo’s dus ik ging er vanuit dat dit wel klopte.
Enkele dagen later zat ik met mijn toenmalige vriendin bij mijn ouders thuis. Ik woonde toen nog thuis en ze waren voor 3 weken op zomervakantie dus er was geen betere tijd om het te proberen. Ik had op dat moment nog geen goede mg-weegschaal dus ik had de digitale keukenweegschaal gepakt om de paddo’s nog enigzinds te kunnen afwegen. Het zakje bleek uiteindelijk 21 gram gedroogd aan te geven. Vervolgens heb ik in 2 bekers volgens de weegschaal 2 gram gedaan, en daarna nog wat meer bij mij omdat ik dit keer wel wat meer wilde voelen.
Ik wil gelijk de fouten aangeven die ik hierboven gemaakt had (en NOOIT meer zal maken):
-Ik had een keukenweegschaal gebruikt met een afwijking van 2-3 gram.
-Ik heb het hele zakje niet meer nagewogen (pas na de trip) ik had alleen de inhoud van de bekers gewogen. Dit was door de afwijking van de weegschaal totaal onbetrouwbaar.
-Ik had na het wegen nog een willekeurige hoeveelheid toegevoegd zonder nog een keer na te wegen.
Bij naweging van het zakje na de trip bleek dat er 9 gram uit was. Dit zou ongeveer op 4 gram voor mijn vriendin en 5 gram voor mij komen. Door de afwijking kan ik dit niet zeker zeggen, maar door deze trip te vergelijken met de trips die ik later had op dezelfde paddo’s met 2,5 en 3 gram denk ik dat dit best kan kloppen (met een direct aangeschafte mg-weegschaal).
------------------------------------------------------
Begin:
Ik had de gedroogde paddo’s in een beker gedaan en gemengd met wat vruchtensap. Het was niet erg lekker maar ik kreeg uiteindelijk het hele goedje tot het laatste stukje op. Bij me andere trips duurde het altijd wel minimaal 30-45 minuten tot het echt begon dus ik ging even rustig achteruit zitten. Ik merkte echter al heel snel dat het deze keer totaal anders zou worden.
Na ongeveer 10 minuten begonnen mijn handen te zweten en begon ik lichte bewegingen in de kamer te zien. Ook begon alles om me heen heel snel steeds afstandelijker te voelen. Ik zei tegen mijn vriendin dat ik me niet goed voelde en vroeg hoe het bij haar ging maar zij leek geen last te hebben. Vervolgens opstaan was het begin van een half uur durende nachtmerrie.
Alles om me heen begon te golven en het leek alsof alle muren in flauwe bochten liepen. Het leek alsof mijn huis op een heel kleine planeet gebouwd was en de grond meeliep in de rondingen van deze aarde. Tegelijkertijd werden alle kleuren intenser en kreeg ik steeds meer het gevoel alsof ik in een nachtmerrie rondliep die ik me ergens van herrinnerde. Ik had heel erg het gevoel dat ik dit al een keer beleefd had en dat het erg verschrikkelijk was toen.
Dit alles was al na 15 minuten en ik begon te twijfelen aan de hoeveelheid die ik op had en kreeg het gevoel dat ik dood zou gaan. Ik probeerde zoetigheid naar binnen te krijgen en stak in de tuin me vinger in me keel maar er kwam alleen wat gal uit. Ik kan me niet meer indenken hoe ik me toen voelde maar ik weet nog dat ik constant dacht hoe stom ik geweest was dat ik mezelf vergiftigd had. Ik was zelfs bijna in staat een ambulance te bellen, maar gelukkig bleef me vriendin rustig en vertelde ze me dat het niet zo’n goed idee was (moet er niet aan denken wat er gebeurd was).
Vervolgens ben ik ongeveer 20 minuten totaal in paniek door het huis gerend. Op dat moment begonnen de paddo’s denk ik op hun sterkst te werken. Ik weet nog dat ik plotseling stil stond in wat het best te beschrijven is als een wereld bestaande uit gedetailleerde zilveren vormpjes (bedeltjes). Ik was denk ik voor een periode van 10 seconden volledig afgesloten van mijn omgeving en omsloten door deze wereld.
Dit was het moment waarop ik tegen mezelf zij. Je kan niet in paniek blijven anders wordt je gek, het is een trip dus na ongeveer 3-4 uur is het hoe dan ook weer over. Ik liep naar het grote tweepersoonsbed van me ouders en ging erop liggen en probeerde me ademhaling en gedachten weer zo rustig mogelijk te krijgen. Me vriendin kwam kort daarna bij me liggen. Ik zag dat het met haar goed ging en dat gaf mij nog extra rust.
De visuals waren ondertussen steeds sterker geworden en ik zag de lamp aan het plafond wel 10 keer. De muren van de kamer leken ook uit meerdere lagen gemaakt te zijn net als eigenlijk alles in de kamer. Het enige wat mij enige houvast gaf was een grote witte vierkante kast in de kamer. Om een of andere reden bleef deze kast ongeveer zoals hij was. Vooral in het begin probeerde ik me hierop te concentreren om nog enige grip op de realiteit te houden.
Ik weet nog dat ik in dat bed lag met de gedachte. ‘Ik leef in een stripverhaal, als ik nu doodga wordt ik morgen wakker alsof er niks gebeurd is’. Ik lees vaak dat mensen bij een DMT-trip vrede sluiten met het doodgaan. Dit is precies zoals het bij mij toen voelde. Ik nam afscheid van mijn leven en sloot vrede met het feit dat ik zou gaan sterven en hier niks aan kon doen.
Het midden van de trip
Dit is het deel van de trip waarin ik soms geweldig kon genieten en soms moeite moest doen om niet bad te gaan. Het was bijna onmogelijk voor mij om te bewegen en mijn ogen dichtdoen maakte alles echt veel te intens. Ik herinner me veel niet meer omdat het gewoon veels te overweldigend was, maar de dingen die me zijn bijgebleven zal ik zo goed mogelijk proberen te omschrijven.
Het leek steeds meer alsof er boomwortels in de hoeken van de kamer groeiden. Ook het plafond begon steeds meer naar mij toe te bewegen. Overal waar ik me op concentreerde begon uit lagen te bestaan (behalve de kast). Het licht dat door het raam heen kwam gaf mij een allesomvattend warm gevoel. Tegelijkertijd zorgde het voor een zee van visuele golven en vormen die door het raam de kamer binnen vlogen.
Op een bepaald moment bestond mijn plafond uit omgekeerde bergtoppen die naar mij reikten. Dit deel van de trip was echt geweldig en duurde denk ik ongeveer een half uur. Maar dit is erg moeilijk te zeggen. Het normaal platte plafond was veranderd in een berglandschap waartussen helder witte wolken zweefden. Alles leek zo geweldig realistisch en het leek alsof ik op de aarde neerkeek terwijl ik in de blauwe lucht lag met wolken die om mij heen zweefden. De kamer was veranderd in geweldig universum waarin de muren en het plafond niet meer zichtbaar waren. De grootste bergtoppen reikten tot bijna aan mijn lichaam.
Hierna kwam ook het hoogtepunt uit mijn trip. In het midden van dit universum ontstond er een machine het best te beschrijen als 2 zwarte gaten die omgekeerd tegen elkaar waren gezet. Het voelde alsof dit hemellichaam de basis was van dit universum en al het leven. Een universum waarin iedereen met elkaar verwant is door energie die nooit verloren gaat. Dit aanzicht was zo gigantisch overweldigend dat niets het denk ik ooit nog zal kunnen overtreffen. Het voelde alsof ik het antwoord op alles zag.
Einde:
Op een bepaald moment begon ik te merken dat de zwaarte van de trip begon af te nemen. Ik begon jammergenoeg wel erg misselijk te worden. Gelukkig had ik een bak naast me gezet en wat er aan het begin van de trip niet lukte lukte nu wel. Er zaten nog heel veel stukjes paddo in, maar ik zal verder niet op de details ingaan. Kort daarna sloeg mijn tripgevoel snel over naar een heftig verdoofd gevoel welke binnen ongeveer een half uur bijna verdwenen was.
Conclusie:
Dit is niet mijn laatste trip geweest maar het heeft voor mij zeker voor veranderingen gezorgd. Ik heb hierna nog meerdere keren 2-3 gram gedroogde paddo’s op maar dit waren telkens lichte overzichtelijke trips met milde visuals. Ik heb nog een keer een redelijk visuele trip gehad op een pakje equadoriaanse maar dit was bij lange na niet zo intens als deze keer.
Ik vind het apart dat als ik andere tripreports doorlees ik meestal lees over basis hallucinaties als fractals en vervormingen op zijn hevigst. De afgezonderheid en totale vervorming van de omgeving in realistische bergen, wolken en hemellichamen kan ik nergens echt terug vinden bij paddo’s. Ik heb nooit meer gedurfd om een dosis van 4 of 5 gram gedroogde paddo’s te nemen. Aan de ene kant zou ik best nog een keer zo’n geweldige ervaring willen hebben maar aan de andere kant was het bad-gedeelte hiervoor ook wel erg intens. Ik neem niet elke dag afscheid van mijn leven. Verder was dit bad-gevoel er niet alleen in het begin maar kwam het gedurende de trip soms kort terug.
Het gevoel dat ik aan het begin had, ‘alsof ik dit al een keer meegemaakt had’. Komt eigenlijk altijd terug bij mijn paddotrips. Het is erg intens maar voor mij niet thuis te brengen.
Wat ik toen nog niet wist en wat wel veel rust had kunnen geven is dat je van zo’n dosis paddo’s niet dood kan gaan. Op dat moment was ik echter in paniek en kon ik niet rationeel meer denken.
Ik ben altijd heel voorzichtig geweest met drugs maar voor deze ervaring had ik me niet kunnen inlezen. Ik raad in ieder geval aan altijd goed na te wegen hoeveel je neemt omdat dit je net dat beetje extra zekerheid geeft als je je niet goed voelt. Dit heb ik vanaf toen in ieder geval altijd gedaan.
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Arie, 23 jaar. Ik ben een ontspannen hashroker en heb een tijdje geëxperimenteerd met paddo's. Ik heb een verslag proberen te maken van mijn meest overweldigende trip een paar jaar terug. Hij is misschien wat lang, maar ik wilde alles zo goed mogelijk weergeven.
--------------------------------------------------------------
Op dit moment ben ik 23 jaar. De trip die ik hier beschrijf heb ik gehad toen ik 19 was.
De volgende trip was niet mijn eerste trip. Ik had hiervoor iets van 4 keer een portie paddo’s genomen van telkens ongeveer 15-25 gram vers. Niet erg sterk dus maar het waren telkens wel erg aangename trips. Dit keer had ik van een goede bekende een aardige zak met gedroogde paddo’s gekregen. Op dat moment had ik nog nooit gedroogde paddo’s in handen gehad. Het ging volgens hem om iets van 10 gram gedroogde paddo’s dus ik ging er vanuit dat dit wel klopte.
Enkele dagen later zat ik met mijn toenmalige vriendin bij mijn ouders thuis. Ik woonde toen nog thuis en ze waren voor 3 weken op zomervakantie dus er was geen betere tijd om het te proberen. Ik had op dat moment nog geen goede mg-weegschaal dus ik had de digitale keukenweegschaal gepakt om de paddo’s nog enigzinds te kunnen afwegen. Het zakje bleek uiteindelijk 21 gram gedroogd aan te geven. Vervolgens heb ik in 2 bekers volgens de weegschaal 2 gram gedaan, en daarna nog wat meer bij mij omdat ik dit keer wel wat meer wilde voelen.
Ik wil gelijk de fouten aangeven die ik hierboven gemaakt had (en NOOIT meer zal maken):
-Ik had een keukenweegschaal gebruikt met een afwijking van 2-3 gram.
-Ik heb het hele zakje niet meer nagewogen (pas na de trip) ik had alleen de inhoud van de bekers gewogen. Dit was door de afwijking van de weegschaal totaal onbetrouwbaar.
-Ik had na het wegen nog een willekeurige hoeveelheid toegevoegd zonder nog een keer na te wegen.
Bij naweging van het zakje na de trip bleek dat er 9 gram uit was. Dit zou ongeveer op 4 gram voor mijn vriendin en 5 gram voor mij komen. Door de afwijking kan ik dit niet zeker zeggen, maar door deze trip te vergelijken met de trips die ik later had op dezelfde paddo’s met 2,5 en 3 gram denk ik dat dit best kan kloppen (met een direct aangeschafte mg-weegschaal).
------------------------------------------------------
Begin:
Ik had de gedroogde paddo’s in een beker gedaan en gemengd met wat vruchtensap. Het was niet erg lekker maar ik kreeg uiteindelijk het hele goedje tot het laatste stukje op. Bij me andere trips duurde het altijd wel minimaal 30-45 minuten tot het echt begon dus ik ging even rustig achteruit zitten. Ik merkte echter al heel snel dat het deze keer totaal anders zou worden.
Na ongeveer 10 minuten begonnen mijn handen te zweten en begon ik lichte bewegingen in de kamer te zien. Ook begon alles om me heen heel snel steeds afstandelijker te voelen. Ik zei tegen mijn vriendin dat ik me niet goed voelde en vroeg hoe het bij haar ging maar zij leek geen last te hebben. Vervolgens opstaan was het begin van een half uur durende nachtmerrie.
Alles om me heen begon te golven en het leek alsof alle muren in flauwe bochten liepen. Het leek alsof mijn huis op een heel kleine planeet gebouwd was en de grond meeliep in de rondingen van deze aarde. Tegelijkertijd werden alle kleuren intenser en kreeg ik steeds meer het gevoel alsof ik in een nachtmerrie rondliep die ik me ergens van herrinnerde. Ik had heel erg het gevoel dat ik dit al een keer beleefd had en dat het erg verschrikkelijk was toen.
Dit alles was al na 15 minuten en ik begon te twijfelen aan de hoeveelheid die ik op had en kreeg het gevoel dat ik dood zou gaan. Ik probeerde zoetigheid naar binnen te krijgen en stak in de tuin me vinger in me keel maar er kwam alleen wat gal uit. Ik kan me niet meer indenken hoe ik me toen voelde maar ik weet nog dat ik constant dacht hoe stom ik geweest was dat ik mezelf vergiftigd had. Ik was zelfs bijna in staat een ambulance te bellen, maar gelukkig bleef me vriendin rustig en vertelde ze me dat het niet zo’n goed idee was (moet er niet aan denken wat er gebeurd was).
Vervolgens ben ik ongeveer 20 minuten totaal in paniek door het huis gerend. Op dat moment begonnen de paddo’s denk ik op hun sterkst te werken. Ik weet nog dat ik plotseling stil stond in wat het best te beschrijven is als een wereld bestaande uit gedetailleerde zilveren vormpjes (bedeltjes). Ik was denk ik voor een periode van 10 seconden volledig afgesloten van mijn omgeving en omsloten door deze wereld.
Dit was het moment waarop ik tegen mezelf zij. Je kan niet in paniek blijven anders wordt je gek, het is een trip dus na ongeveer 3-4 uur is het hoe dan ook weer over. Ik liep naar het grote tweepersoonsbed van me ouders en ging erop liggen en probeerde me ademhaling en gedachten weer zo rustig mogelijk te krijgen. Me vriendin kwam kort daarna bij me liggen. Ik zag dat het met haar goed ging en dat gaf mij nog extra rust.
De visuals waren ondertussen steeds sterker geworden en ik zag de lamp aan het plafond wel 10 keer. De muren van de kamer leken ook uit meerdere lagen gemaakt te zijn net als eigenlijk alles in de kamer. Het enige wat mij enige houvast gaf was een grote witte vierkante kast in de kamer. Om een of andere reden bleef deze kast ongeveer zoals hij was. Vooral in het begin probeerde ik me hierop te concentreren om nog enige grip op de realiteit te houden.
Ik weet nog dat ik in dat bed lag met de gedachte. ‘Ik leef in een stripverhaal, als ik nu doodga wordt ik morgen wakker alsof er niks gebeurd is’. Ik lees vaak dat mensen bij een DMT-trip vrede sluiten met het doodgaan. Dit is precies zoals het bij mij toen voelde. Ik nam afscheid van mijn leven en sloot vrede met het feit dat ik zou gaan sterven en hier niks aan kon doen.
Het midden van de trip
Dit is het deel van de trip waarin ik soms geweldig kon genieten en soms moeite moest doen om niet bad te gaan. Het was bijna onmogelijk voor mij om te bewegen en mijn ogen dichtdoen maakte alles echt veel te intens. Ik herinner me veel niet meer omdat het gewoon veels te overweldigend was, maar de dingen die me zijn bijgebleven zal ik zo goed mogelijk proberen te omschrijven.
Het leek steeds meer alsof er boomwortels in de hoeken van de kamer groeiden. Ook het plafond begon steeds meer naar mij toe te bewegen. Overal waar ik me op concentreerde begon uit lagen te bestaan (behalve de kast). Het licht dat door het raam heen kwam gaf mij een allesomvattend warm gevoel. Tegelijkertijd zorgde het voor een zee van visuele golven en vormen die door het raam de kamer binnen vlogen.
Op een bepaald moment bestond mijn plafond uit omgekeerde bergtoppen die naar mij reikten. Dit deel van de trip was echt geweldig en duurde denk ik ongeveer een half uur. Maar dit is erg moeilijk te zeggen. Het normaal platte plafond was veranderd in een berglandschap waartussen helder witte wolken zweefden. Alles leek zo geweldig realistisch en het leek alsof ik op de aarde neerkeek terwijl ik in de blauwe lucht lag met wolken die om mij heen zweefden. De kamer was veranderd in geweldig universum waarin de muren en het plafond niet meer zichtbaar waren. De grootste bergtoppen reikten tot bijna aan mijn lichaam.
Hierna kwam ook het hoogtepunt uit mijn trip. In het midden van dit universum ontstond er een machine het best te beschrijen als 2 zwarte gaten die omgekeerd tegen elkaar waren gezet. Het voelde alsof dit hemellichaam de basis was van dit universum en al het leven. Een universum waarin iedereen met elkaar verwant is door energie die nooit verloren gaat. Dit aanzicht was zo gigantisch overweldigend dat niets het denk ik ooit nog zal kunnen overtreffen. Het voelde alsof ik het antwoord op alles zag.
Einde:
Op een bepaald moment begon ik te merken dat de zwaarte van de trip begon af te nemen. Ik begon jammergenoeg wel erg misselijk te worden. Gelukkig had ik een bak naast me gezet en wat er aan het begin van de trip niet lukte lukte nu wel. Er zaten nog heel veel stukjes paddo in, maar ik zal verder niet op de details ingaan. Kort daarna sloeg mijn tripgevoel snel over naar een heftig verdoofd gevoel welke binnen ongeveer een half uur bijna verdwenen was.
Conclusie:
Dit is niet mijn laatste trip geweest maar het heeft voor mij zeker voor veranderingen gezorgd. Ik heb hierna nog meerdere keren 2-3 gram gedroogde paddo’s op maar dit waren telkens lichte overzichtelijke trips met milde visuals. Ik heb nog een keer een redelijk visuele trip gehad op een pakje equadoriaanse maar dit was bij lange na niet zo intens als deze keer.
Ik vind het apart dat als ik andere tripreports doorlees ik meestal lees over basis hallucinaties als fractals en vervormingen op zijn hevigst. De afgezonderheid en totale vervorming van de omgeving in realistische bergen, wolken en hemellichamen kan ik nergens echt terug vinden bij paddo’s. Ik heb nooit meer gedurfd om een dosis van 4 of 5 gram gedroogde paddo’s te nemen. Aan de ene kant zou ik best nog een keer zo’n geweldige ervaring willen hebben maar aan de andere kant was het bad-gedeelte hiervoor ook wel erg intens. Ik neem niet elke dag afscheid van mijn leven. Verder was dit bad-gevoel er niet alleen in het begin maar kwam het gedurende de trip soms kort terug.
Het gevoel dat ik aan het begin had, ‘alsof ik dit al een keer meegemaakt had’. Komt eigenlijk altijd terug bij mijn paddotrips. Het is erg intens maar voor mij niet thuis te brengen.
Wat ik toen nog niet wist en wat wel veel rust had kunnen geven is dat je van zo’n dosis paddo’s niet dood kan gaan. Op dat moment was ik echter in paniek en kon ik niet rationeel meer denken.
Ik ben altijd heel voorzichtig geweest met drugs maar voor deze ervaring had ik me niet kunnen inlezen. Ik raad in ieder geval aan altijd goed na te wegen hoeveel je neemt omdat dit je net dat beetje extra zekerheid geeft als je je niet goed voelt. Dit heb ik vanaf toen in ieder geval altijd gedaan.

