Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe volle potentie van de Psylocybe Hollanda

De volle potentie van de Psylocybe Hollanda

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
K
KoekwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Geen ervaring met truffels maar paddo's altijd fijn om even buiten te zijn juist. Al kan binnen zitten met de juiste muziek ook leuk zijn als de tv maar uit staat. Bad gaan is meestal wel een levenservaring ja. :)
G
GnoomLid
01-01-2024, 00:00
#2
Herkenbaar verhaal. Heb zelf redelijk wat ervaring met truffels, maar ben op 10 gr. van deze apparaten verschrikkelijk bad gegaan. Wij begonnen ook buiten, op een lekker rustig plekje in de natuur. Op voorhand perfecte setting, maar al heel snel kreeg ik het gevoel dat ik daar weg moest. Ik voelde me heel raar, 'unheimlich' is de beste omschrijving. Ik werd echt bang, omdat ik doorkreeg dat ik bad zou gaan. Best bizar, zo'n gevoel had ik nog nooit gehad. Ik was op dat moment ook niet sterk genoeg om mezelf gerust te stellen en dat was best een zure. Ik zal jullie niet vervelen met hoe mij uiteindelijk thuis is vergaan, maar fraai was het niet..

Moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat ik best brak was van de avond ervoor en eigenlijk, omdat de rest pas later kon trippen dan aanvankelijk het idee was, er niet zo'n goed gevoel meer over had. Voor mij is nu wel erg duidelijk geworden dat setting maar vooral 'state of mind' allesbepalend is.
M
MadwokkelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tijd van inname: 22:00
Met wie: Een goede vriend en ik.
setting: Een heuvel met uitzicht over de stad.
Drug: Psylocybe hollanda 2x 15gr.

Leuk! Weer een avondje truffelen!
Voor mij zou dit de 4e x zijn en voor die vriend de 8e keer.
Na 's middags 2 vaccuum verpakte zakjes truffels gehaald te hebben ging ik op de fiets naar huis om te wachten op een vriend die later in de avond zou komen.
Minstens 4 uur lang niets gegeten, toch wel een beetje twijfels hebben maar enorm excited zijn was mijn gevoel op dat moment.

Time to swallow the little f*ckers..
Zoals altijd is het weer een drama, gadverdamme wat zijn ze smerig! Echter vond ik deze soort toch net iets beter te doen dan de andere soorten die ik geprobeerd heb. Maar lekker zal het nooit worden..
Na veel geproest om 10 uur 's avonds zaten ze er dan ook eindelijk in, en was het tijd om op de fiets naar de kardingerheuvel toe te gaan.

En het wachten begint!
We sjokten enthiousiast de heuvel op waarna we een prachtig uitzicht kregen over de stad en een fel roze avondlucht. Wat een waanzinnig uitzicht! Begonnen de wolken nou al raar te doen...?

The fun begins!
Aangekomen bovenop de heuvel, omgeven door bomen en een prachtig uitzicht zijn we neergeploft in de berm om lekker naar de wolken te kijken. Deze begonnen al te bewegen en de meest bizarre vormen aan te nemen, heerlijk was dit! We hadden er zin in, maar ondertussen ben je toch altijd wel een beetje zenuwachtig voor wat de truffel te brengen heeft.

Na hier toch zeker een halfuur gelegen te hebben begon de body high ons steeds meer op te vallen en we begonnen steeds dieper te trippen. Inmiddels was het zeer schemerig geworden en schaduwen werden vreemd en absurd.

Op een gegevenmoment waren we bij een trap aanbeland die werkelijk de meest vreemde verhoudingen aannam, omhoog ging, naar beneden ging, op en neer, vlak werd en opeens weer diepte vertoonde! Geweldig was dit! Ik was zo blij als een kind en kon die geweldige smile maar niet van mn gezicht af halen! Wat waren dit waanzinnige truffels!! Als ik naar sterren keer verschenen daar lijnen omheen die de sterren met de maan verbonden, vuurwerk in de verte maakte ons opspringen en rennen naar beter uitzicht, een weggeschoten sigaret leidde zijn eigen leven, de vonken leken wel een kwartier rondom mij heen te dansen!

Kortom, Wauw! ik wil meer!

Het keerpunt voor mij
De gedachte: "wauw! Ik wil meer! en vooral het uitvoeren hiervan bleek een complexe taak. De truffels zijn minder vies dan de atlantis en mexicana, maar oh ooh oh, ze blijven niet te vreten!

Maarja, ik zat in een trip, ik voelde me lekker, alles bewoog en deed zijn eigen ding en ik zat in een wereld waarvan ik nog nooit zo had genoten! Dat vroeg om meer!
Dus ik heb de andere helft van mijn portie met veel moeite naar binnen gegooid.. Bah, maar wat ik zin in de volgende golf psylocybe door mijn lijf..!

En dat heb ik geweten ook...

The mushroom strikes back..

Damn! Wauw! Amazing! waren de enige woorden die er uit kwamen.. Totdat de andere helft ook begon te werken.
Ik kreeg het werkelijk op mn heupen en MOEST en zou van die heuvel af! Mn vriend vond het allemaal wel best en tripte hem ook nog steeds heerlijk.

De terugtoch naar beneden was geweldig, prachtige visuals, auditieve hallucinaties en mindfucks waren allemaal aanwezig! Totdat ik ruzie kreeg met een plant..
We liepen over een smal paadje met overhangende takken en ik MOEST gewoon een tak aanraken! Wat een sensatie! Ik werd aangevallen door een plant! Na een lachbui van mij toch maar verder naar beneden gelopen om vervolgens op een fietspad uit te komen. Zo, dachten we, die heuvel zijn we af!

En toen gebeurde het.. Er kwam een groepje jongeren schreeuwend voorbij fietsen :(
Ik wist niet hoe snel ik weg moest komen en zag toen ik achterom keek die vriend naar me staan kijken van wtf :|? Hoe komt hij daar zo snel!? :confused:

vanaf dat moment ging alles bij mij fout, alle ervaringen, dingen die ik gelezen had, kennis en emotie keerden zich opeens tegen mij waardoor ik in een zeer vijandige wereld was beland waarvan ik opeens geen geheel meer uitmaakte. We zijn naar een bekende plek van ons toegelopen om een beetje rustig te worden. Echter was mijn maat totaal in extase en ging skaten! ( we waren op een skatebaan gaan zitten )
Na een aantal minuten begon alles dusdanig erg te golven en te vervormen dat ik niet meer wist wat er aan de hand was, bussen waren rupsen die voorbij kopen, auto's vierkante doosjes met een voelspriet en de heuvel leek verdacht veel op een vulkaan.
Kortom: ik wilde naar huis want ik vond het " ECHT NIET LEUK MEER" zoals ik nadrukkelijk vaak heb vermeld.

De tocht naar huis
Uiteindelijk leek het mij toch het verstandigste om naar huis te lopen, de fietsen te laten staan en gewoon veilig naar huis toe. Beroerd voelde ik me niet, maar de constante drang om de trip op te laten houden hield aan. Nooit gedacht dat ik van een brug af springen zou kunnen zien als een uitweg uit een vijandige omgeving! Deze gedachten maakten me bang.. God wat wilde ik graag naar huis.

En maar lopen, en lopen en lopen en ondertussen de meest fantastische en schrikwekkende visuals aanschouwen, jezelf moed in praten, stilstaan en lopen is beide geen optie, radeloosheid en angst is ongeveer wat de tocht naar huis in hield.

Echter voelde ik me met iedere stap dat ik dichter bij huis kwam beter worden en kon weer gaan genieten van de trip..

Thuis aangekomen
WAUW We zijn thuis!! inmiddels was het diep in de nacht rond een uur of 4.
Beide maar even twee 1000Mg vitamine-c tabletten ingenomen om het allemaal een beetje draaglijker te maken en rustig uit trippen op de bank.. Mijn god wat was ik bang geweest..
Na nog een uur weer een beetje te landen, ging alles weer wat beter en hebben we de lekkerste joint van ons leven gerookt. Mijn god, wat was dat een hemel! iets totaal vetrouwds en lekkers.

Als ik er op terugkijk..:
1 ding wil ik meteen kwijt: Het is de meest vreselijke, angstaanjagendste nacht van mn leven geweest. Maar tegelijkertijd de meest leerzame en mooiste!
Echter heb ik er toch een paar dagen voor nodig gehad om de angst uit me te krijgen, me beter op mn gemak te voelen en weer rustig overal tussendoor kunnen lopen zonder bang te worden.

Toch heeft deze trip me iets geleerd wat me 100x verteld kan worden en wat ik niet wil aannemen van een mens: Truffels zijn niet iets dat je buiten moet doen, ik begrijp nu waarom en hoe het kan uitpakken als je er "onverantwoordelijk" mee om gaat.

Hihi, maar Wauuuuuwwww Wat een nacht!! :grin:


Ik Hoop dat jullie genoten hebben van mijn report, ik heb er ondanks alles veel van geleerd en van genoten, evenals mn maat!

Ohjaa, en de volgende keer, neem ik het serieus als er over de hollanda truffels: Alleen voor ervaren tot zeer ervaren cosmonauten op staat! Want het is waar!

Take Care :wave:
s
steakerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Truffels niet buiten??
Dat vind ik eerlijk gezegd bizar, ik vind het juist leuker buiten.
Wel wil ik dan in de natuur zijn niet de stad ofzo.
Verder lijk je wel een vette trip gehad te hebben ik kan alweer
niet meer wachten tot mijn volgende trip maar eerst nog examens
M
MadwokkelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik weet niet, ik vond deze tweede ervaring buiten duidelijk te heftig.
De allereerste keer voor mij was buiten en was een heel milde trip..
Deze was gewoon te hard om buiten aan te kunnen.

Maarja, volgende keer beter, ik heb er wel veel van geleerd :)
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Madwokkel zei:
Totdat ik ruzie kreeg met een plant..
Klik om te vergroten...

Toen ik dit las, viel ik bijna van me bank van het lachen!! ( En ik heb een mega grote bank) :wink:

Leek me net zo doelloos als toen ik bij me 2e truffelervaring de kat toestemming vroeg om naar de wc te gaan. En na een uur nog geen antwoord te hebben gekregen, bijna in me broek geplast!

Nee, een zware trip buiten kan je beter goed voorbereid, relaxede omgeving (geen mensen, is alleen maar eng) en dicht bij huis.
leuk report! ik geef je een 8 :wink:
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Truffels zijn extreem onvoorspelbaar bij mij qua set en setting. Mijn beste ervaring was op een zuipfeest midden in de stad waar ik nog nooit was geweest in de nacht en van de 100e mensen wisten slechts 3 mensen dat ik truffels op had, ik heb op mijn piek zelfs de weg aan een vreemde gevraagd naar het station om naar huis te gaan. Een andere keer had ik de perfecte setting in een natuurlijke omgeving en werd ik na zo'n 1.5 uur na inname opeens extreem depressief nadat we het hadden gehad over hoe nutteloos en dom mensen wel niet zijn. Nog een andere keer sloeg de angst er flink in toen ik net iets begon te merken van de truffels. Bij mijn trips merkten ik dat:

Een kleine hoeveelheid alcohol en/of valeriaan enorm helpt tegen angst tijdens een truffeltrip.

Een grote hoeveelheid wiet het trippen minder depressief maakt en vaak ook minder angstig, maar de trip kan wel extreem worden qua hallucinaties, tijdsbesef, kortetermijngeheugen, duur etc

de keren dat ik alcohol, valeriaan en wiet bij de truffels nam waren zeker de beste keren voor mij. De slechtste keren waren toch wel alleen truffels zonder iets erbij.. wat wel tegenspreekt met wat veel sites/mensen beweren over truffels/paddo's

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."