Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSjamanistische reis op paddo's

Sjamanistische reis op paddo's

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
I
InfectedNLLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het begon met visioenen die aanvoelden als dat van vorige levens. Ik had 5 gram gedroogde cubensis paddestoelen gegeten en ik voelde dat het deze keer raak was en het voldoende was om diep in de geestenwereld door te dringen.
Deze visioenen van vorige levens waren kraakhelder ik herinner me een scene waarin ik een man was van rond de 40 en we zaten in een ouderwetse trein. Alles voelde aan alsof het begin 1900 was en even dacht ik dat het in de oorlog was. In een andere scene was ik in Afrika en leefde in een sloppenwijk. Talloze gezichten van onbekende mensen gingen aan me voorbij. Daarna herinner ik me dat ik me in een zwarte ruimte bevond met een paar gekleurde lichten. Het leek een soort wachtruimte waar ik moest wachten op de volgende serie hallucinaties.
Ik daalde af naar de duistere plekken van mijn ziel. Verschrikkelijke beelden van vastgebonden stervende lichamen in science fiction achtige ruimteschepen, (beetje zoals in het werk van Giger) begonnen zich aan me op te dringen. Ik begon te zingen wat echt enorm hielp. gewoon wat tonen en ritmes nurieen en de verschrikkelijke beelden vervaagden, en maakten plaats voor die fijne super complexe geometrische patronen en onmogelijke architectuur.
Ik mediteerde op het beeld van Shiva en onmiddellijk verscheen deze voor mij. een enorm fel wit licht en oneindige rijkdom van gouden juwelen en magische symbolen omringden de verschijning. Een prachtig visioen, ik voelde de helende kracht door mijn lichaam trekken en bedankte de verschijning voor zijn aanwezigheid en sloot het visioen in mijn hart.
Een tijdje herinner ik me niks meer.
Later kwam ik bij een soort oase. Een prachtige paradijselijke plek waar prachtige bomen en sjamanistische altaren een soort bad omringden. Een vrouw reikte mij een witte doek aan die ik in het helende water doopte. Deze doek nam ik mee en ik probeerde deze te gebruiken om mijn geest te reinigen en concentreerde me daarbij op de verschrikkingen die ik in het begin van de trip had waargenomen en legde de doek op de stervende lichamen.
Later werd mij een opening getoond, donkere banen waarin geometrische patronen en magische symbolen schitterden van oneindige complexiteit ontsluierden een opening van verblindend wit licht. Ik werd vervuld van blijdschap en verwondering en ik loste volledig op in dit helende licht waarin volmaakte eenheid heerste.
Hierna begon ik langzaam terug te keren naar de fysieke wereld en werd ik, zoals vaak het geval is aan het einde van een trip, geconfronteerd met de tekortkomingen in mijn leven en de dingen die ik verkeerd gezegd heb, de mensen die ik daarbij gekwetst heb enzovoort. Ik probeerde het geen vat op me te laten krijgen en het te zien als leerzaam.
De rest van de nacht vermaakte ik mezelf met het maken van tekeningen en probeerde me zoveel mogelijk te herinneren.

...
I
InfectedNLLid
01-01-2024, 00:00
#2
Atropa zei:
Nice! Ontdaan van alle tastbare verlangens, enkel het hier en nu proeven binnenin de diepste lagen van het onderbewustzijn met de daarin opgeslagen gedachten en herinneringen welke ons maken tot wat we zijn.
Klik om te vergroten...

ja mooi gezegd, ja het is een mooie plek om te zijn en te verkennen zeker de moeite waard.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nice! Ontdaan van alle tastbare verlangens, enkel het hier en nu proeven binnenin de diepste lagen van het onderbewustzijn met de daarin opgeslagen gedachten en herinneringen welke ons maken tot wat we zijn.
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#4
wow, dit klinkt erg interessant. Ik heb zelf nog nooit zoiets mee gemaakt. Is het vanaf een bepaalde dosis dat je zo diep gaat. Of is dit afhankelijk van het soort paddo?

Ik moet zeggen dat ik erg weinig ervaring heb met paddo's, maar wel regelmatig LSD heb genomen, maar altijd op feestjes. Ook nog nooit een echt hoge dosis gehad, maar wil het binnenkort alleen nemen, zodat ik dan ook daadwerkelijk op mijn eigen gedachten kan concentreren. En hopelijk ook zo iets dergelijks mee maken.

Mooi report, dankjewel!
I
InfectedNLLid
01-01-2024, 00:00
#5
universal*flow zei:
wow, dit klinkt erg interessant. Ik heb zelf nog nooit zoiets mee gemaakt. Is het vanaf een bepaalde dosis dat je zo diep gaat. Of is dit afhankelijk van het soort paddo?

Ik moet zeggen dat ik erg weinig ervaring heb met paddo's, maar wel regelmatig LSD heb genomen, maar altijd op feestjes. Ook nog nooit een echt hoge dosis gehad, maar wil het binnenkort alleen nemen, zodat ik dan ook daadwerkelijk op mijn eigen gedachten kan concentreren. En hopelijk ook zo iets dergelijks mee maken.

Mooi report, dankjewel!
Klik om te vergroten...

Ja het heeft te maken met de dosis maar kan ook met de paddosoort te maken hebben, cubensis is vrij mild vergeleken met bijvoorbeeld hawaiaanze of azurensens die zijn nog sterker, maar die je bij de smartshop haalt of in zo'n growkitje zijn altijd de cubensis soort. Bij cubensis is 5 gram gedroogd toch wel een uitdagende dosis. Zo'n dosis is niet geschikt voor feestjes of drukke plekken tenminste, ik zou dat niet trekken, ik ben op die momenten vaak niet eens in staat om te lopen :P maar heb het het beste gewoon een rustige omgeving in stille duisternis. Voor de eerste keer zou ik niet metteen zoveel nemen maar beetje rustig opbouwen zodat je leert omgaan met de effecten. voor de rest gewoon met de flow meegaan En remember als je dreigt bad te gaan, zingen! good luck.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn ervaring is dat je een trip met de intensiteit zoals in dit report beschreven herkent aan het moeilijk open kunnen houden van je ogen en vaak min of meer gedwongen wordt om te gaan liggen. Ook maak je connectie en interactie met andere entiteiten of objecten produceren geluiden als je er met open ogen naar kijkt. Muziek is dan eerder storend dan prettig omdat het je teveel penetreert in plaats van dat het versterkt binnenkomt.

Eigenlijk is een K-hole of een DMT breakthrough een goed voorbeeld van de volle intensiteit van LSD, paddo's of mescaline. Als je van die laatst genoemde drie maar genoeg neemt kom je net als bij K-holing en de DMT dimensie uit bij een universum dat zich geheel binnen in het bewustzijn bevindt zo goed als los van de externe wereld. Al is het wel zo dat je weerstand kunt bieden tegen ''out'' gaan hetgeen bij K-holing of een DMT breakthrough onmogelijk is.
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#7
InfectedNL zei:
universal*flow zei:
wow, dit klinkt erg interessant. Ik heb zelf nog nooit zoiets mee gemaakt. Is het vanaf een bepaalde dosis dat je zo diep gaat. Of is dit afhankelijk van het soort paddo?

Ik moet zeggen dat ik erg weinig ervaring heb met paddo's, maar wel regelmatig LSD heb genomen, maar altijd op feestjes. Ook nog nooit een echt hoge dosis gehad, maar wil het binnenkort alleen nemen, zodat ik dan ook daadwerkelijk op mijn eigen gedachten kan concentreren. En hopelijk ook zo iets dergelijks mee maken.

Mooi report, dankjewel!
Klik om te vergroten...

Ja het heeft te maken met de dosis maar kan ook met de paddosoort te maken hebben, cubensis is vrij mild vergeleken met bijvoorbeeld hawaiaanze of azurensens die zijn nog sterker, maar die je bij de smartshop haalt of in zo'n growkitje zijn altijd de cubensis soort. Bij cubensis is 5 gram gedroogd toch wel een uitdagende dosis. Zo'n dosis is niet geschikt voor feestjes of drukke plekken tenminste, ik zou dat niet trekken, ik ben op die momenten vaak niet eens in staat om te lopen :P maar heb het het beste gewoon een rustige omgeving in stille duisternis. Voor de eerste keer zou ik niet metteen zoveel nemen maar beetje rustig opbouwen zodat je leert omgaan met de effecten. voor de rest gewoon met de flow meegaan En remember als je dreigt bad te gaan, zingen! good luck.
Klik om te vergroten...

Ja zo'n ervaring heb ik inderdaad ook liever thuis, zonder honderden feestende zombies om me heen. :wink:
Ik neem aan dat growkits ook online te bestellen zijn? Ik woon namelijk niet meer in Nederland, dus helaas ook geen smartshop om de hoek.
I
InfectedNLLid
01-01-2024, 00:00
#8
ja dat is wel wijs, ja, je kan ze online bestellen je kunt bijvoorbeeld op de azarius site bestellen door op de banner bovenaan de pagina te klikken.
I
InfectedNLLid
01-01-2024, 00:00
#9
Atropa zei:
Muziek is dan eerder storend dan prettig omdat het je teveel penetreert in plaats van dat het versterkt binnenkomt.

Als je van die laatst genoemde drie maar genoeg neemt kom je net als bij K-holing en de DMT dimensie uit bij een universum dat zich geheel binnen in het bewustzijn bevindt zo goed als los van de externe wereld.
Klik om te vergroten...

Ja muziek kan storend zijn maar het kan ook een hele mooie leidraad gaan vormen als je de juiste muziek en vooral de juiste volume opzet. de muziek draagt dan bij aan de vorming van de visioenen heb ik het idee. Verder verbaas ik me elke trip weer wat er in het bewustzijn zit sommige dingen die ik zie kunnen toch niet uit mezelf komen? maar misschien uit een andere dimensie? Wat is jou kijk hierop?
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#10
InfectedNL zei:
Atropa zei:
Verder verbaas ik me elke trip weer wat er in het bewustzijn zit sommige dingen die ik zie kunnen toch niet uit mezelf komen? maar misschien uit een andere dimensie? Wat is jou kijk hierop?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Als je het puur wetenschappelijk benaderd is het je hypothalamus die op de grootst mogelijke intensiteit opereert. Voor de rest heeft het vooral te maken met waarin je zelf gelooft. Alles is immers een conceptualisering en houvast, ook wetenschap. Eigenlijk probeer ik in niets of zo weinig mogelijk te geloven en zonder bedachtzaamheid te versmelten met de ervaring zoals die op dat moment is. Ik denk dat dat ook wel de hoofd eigenschap is van een krachtige trip, het tijdelijk oplossen van de ondergrond waarop al je conceptualisering en identificatie steunt. En dan blijven licht, (enerie)patronen en kleuren over.
I
InfectedNLLid
01-01-2024, 00:00
#11
Atropa zei:
Eigenlijk probeer ik in niets of zo weinig mogelijk te geloven en zonder bedachtzaamheid te versmelten met de ervaring zoals die op dat moment is. Ik denk dat dat ook wel de hoofd eigenschap is van een krachtige trip, het tijdelijk oplossen van de ondergrond waarop al je conceptualisering en identificatie steunt. En dan blijven licht, (enerie)patronen en kleuren over.
Klik om te vergroten...

Ja dat is misschien wel de beste manier , dan sta je misschien meer open voor de visioenen zonder vooroordeel of verwachting. Aan de andere kant denk ik dat het een van de grote mysterien blijft, kern van vele verhalen en geloofstradities en dat het simpelweg niet in een verklaring te vatten is.
S
Sj-oLid
01-01-2024, 00:00
#12
Interessant report! Ik wil ook weer eens met paddo's aan de slag gaan denk ik

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."