Waar? Bij mij thuis en omstreken
Wie? Ik (21 jaar) en D (18 jaar) en wat randapparatuur (mensen die er even waren maar niet meededen)
Wat? LSD
Uhm ja, dit is dan mijn eerste tripreport hier, en dit was dan ook de eerste keer voor mij dat ik een psychydelische drugs zou doen. Dit idee is eigenlijk 2 maanden geleden onstaan tijdens een van onze XTC/smoke sessies dat we wel eens een keer wat anders wilde proberen. Dus maakte ik en D de afspraak om het eens te gaan proberen. Dit doordat de nieuwschierigheid het wel overwon van de angst. En ik sinds kort via via aan de zogenaamde hoffman zegels kon komen. Na wat research en wat tips van onze omgeving hadden opgenomen waren we er wel klaar genoeg voor
We hadden heel de dag niks op de planning staan, en wilde eigenlijk vroeg in de ochtend beginnen zodat we de hele dag gewoon lekker konden laten gaan. Dit is uiteindelijk pas halverwege de middag geworden maar goed
![:)]()
dat heeft de trip niet bederft. De enige 2 doelen die we die dag wel hadden was om Alice in wonderland van tim burton te kijken en naar een plek te gaan sávonds die wij ''de berg'' noemen. Dit is voor mijzelf een plek met veel mooie herinerringen. Ook omdat je vanaf hier belgie kunt zien, en ik er in mijn puberjaren ook zat tijd heb gesleten.
Rond een uur of 5 kwamen onze vrienden eingelijk aan na wat vertragingen (zij hadden besloten als het s''avond goed met ons zou gaan dat ze ons wel alleen konden laten en dat is dan ook rond een uur of 12 gebeurt), en hadden ook de zegels bij zich. Hiervoor hadden we tijdens het wachten al een paar joints gerookt. Dit niet te veel omdat we lazen dat dit je trip nogal versterkt en we graag het een beetje zelf in de hand wilden houden. Nadat we om 5 uur de eerste halve zegel hadden ingenomen hebben we Alice opgezet. Het duurde dan ook nog wel een tijdje voordat de zegels zouden inslaan. Ik voelde me langzaam wel steeds meer in mijn omgeving opgaan. En ook alsof ik in het midden van de film ging staan. Ook voelde ik met de karakters in de film mee. Na onze stomme verbazig waren we zo 2 uur verder en was de film voorbij. Toen rond een uur of 7-8 hebben we de 2e halve ingenomen. Ons werd verteld dat dit veilig was en wel kon.
Daarna besloten buiten toch een joint te gaan roken. Mee dat we deze gingen roken en wat muziek op hadden gezet werden we heel erg lacherig. Overdreven stoned. Ook begon mijn omgeving langzaam mee te bewegen met de muziek, en ik voelde mezelf er heel langzaam in op gaan. Dit was geen overweldigend gevoel maar echt een ervaring en ook het vervormen van dingen om ons heen werd steeds sterker. Dit was niet vervelend maar zeer fijn. Ook ons besef van tijd vervaagde heel erg. waardoor we er achter kwamen dat we sinds het begin van de trip al weer 5 uur verder waren. We besloten nog even comedy central te kijken en rond een uur of 1 onze trip naar de berg te beginnen omdat hier ook de laatste van de randapparatuur vertrok.
Na een lijst te hebben gemaakt met wat mee te nemen en alles ingepakt te hebben (Jus 'd''orange, cola, chips , koekjes, kleed, Telefoon met muziek en navigatie mochten we verdwaald raken en wat Joints/sigaretten. De tocht naar ''de berg'' was een rustgevende tocht. 'Waarbij we versteld stonden van hoe mooi onze omgeving was. Voor ons gevoel waren we nuchter, maar onze omgeving vertelde ons wel anders. De 2 punten die onderweg echt wel benoemenswaardig waren zijn de volgende 2 dingen:
* Een boom. Heel stom gezegt een boom ja...... Maar toen wij onder deze boom liepen hadden we het gevoel als of de boom van de lente terug naar de winter sprong qua groeien. Op de terug weg hebben we hem dan ook weer terug veranderd in zijn lente staat aangezien we er toch weer langskwamen en het weer lente was.
* Het meer dat in de zee uitmond. Het maanlicht dat op dit meer scheen was belachelijk mooi. de zee leek te dansen op het maanlicht en het maanlicht volgde ons mee dat wij om het meer heen liepen.
Na een wandeling van denk 1 uur kwamen we op de berg aan. Het uitzicht wat we hier hadden was zo mooi. We hadden muziek opgezet, en nog maar 1 van de joints genomen. Mee dat wij hier op de berg zaten te genieten van het uitzicht leek het alsof alle lampen/licht om ons heen een lichtshow aan het geven waren op onze muziek. We hebben zon 15 min tot 30 minuten op de berg gezeten om daarna toch de tocht weer naar huis te maken. Hier hebben we nog even gepraat over wat we gezien hadden, en dat het toch allemaal best apart was.
Nu zijn we zo een 11 uur later weer opgestaan. Heerlijk geslapen voel me op het moment nog steeds wel een beetje draaierig maar de visuals zijn weg.
Tot slot was het een geweldige ervaring om mee te maken. Had niet dit verwacht te ervaren, maar het viel zeker niet tegen. Kortom dit is er eentje die we in het assortiment houden.
Sidenotes: Mijn maat D kon het niet laten om achter elke zin die hij tegen mij zei te eindigen met: Hey ouwe! Wat vrij komisch was.