Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen paar hijsen...

Een paar hijsen...

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BlauwLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Me: vrouw/27
Waar: mijn bank, en bedje
Wat: een aantal hijsen van een voorgedraaide hasj joint

Ik lees al een tijdje mee hier, mega interessant wat er allemaal gepost wordt!
Ik kan heerlijk genieten van alle reports, vooral de truffel en lsd reports vind ik onwijs boeiend. Ook al heel veel salvia reports gelezen, wat een bijzonder goedje is dat zeg..
Zelf nog nooit geprobeerd, (verder wel wat ervaring met xtc en coke, maar allemaal op recreatieve wijze, en ga er altijd heel voorzichtig en met respect voor mijn lichaam en geest mee om) maar ik denk dat ik toch binnenkort truffels ga proberen. Ook omdat ik in de reports soms wat herken van iets wat ik laatst had, het filosoferen, het alles begrijpen en je onderdeel voelen van het grotere geheel. ( ik ben sowieso wel heel erg geïnteresseerd in spiritualiteit en zo, dit sluit daar naar mijn mening wel echt op aan, daarbij sta ik open voor nieuwe ervaringen)
Ik had wat hasj gerookt. Dit doe ik af en toe, niet iedere dag, soms weken/maanden niets. Een paar hijsen, dan slaap ik goddelijk. Veel meer dan een hijs of 6/8 zijn het er niet geweest. Ik ging lekker mijn mandje in, maar mijn hoofd bleef overuren draaien, en ik bleef nadenken over een aantal zaken. Zoals bijvoorbeeld de censuur vwb de onrust in Turkije, de vlees en voedsel industrie, en de gedachte dat wij bewust 'dom' worden gehouden.

Hierop gingen mijn gedachtes door, dat er ergens een meesterbrein zal zijn die ons bestuurt, ons als makke lammetjes probeert in toom te houden. Geen fijne gedachte. Maar er zijn gelukkig steeds meer mensen die vragen stellen bij heel veel dingen, en dit creëert een soort bewustzijn bij veel mensen en hopelijk zorgt dat voor een ommekeer, nemen wij het recht in eigen hand zodat wij echt gelukkig kunnen worden, met respect voor onze medemens en aarde!

Behoorlijk filosofisch allemaal, maar probleem was dat ik eigenlijk probeerde te slapen :grin:

Nouja ik bleef maar denken en kwam op een punt dat ik zeker wist dat ik het uitgevogeld had. Ik wist het, ik snapte hoe de wereld in elkaar stak, ik had het begrepen! Ik wist precies wat ik moest doen om gelukkig te worden EN om de wereld te redden :rolleyes:

Iedere keer bedacht ik me iets wat ik zo geniaal vond dat ik het op moest schrijven, dan ging ik weer liggen, licht uit en dacht ik JA nu kan ik slapen.. maar dan kwam er nog meer..

Als ik het nu teruglees kan ik me ook nog wel herinneren wat ik bedacht had, en zal het zeker gebruiken om mezelf goed te voelen en mezelf te motiveren, maar als ik uit ga leggen wat ik er precies mee bedoel zit ik hier morgen nog. En of het te begrijpen zal zijn is een tweede :P
Ik zal een klein stukje met jullie delen, ook omdat ik het best bijzonder vond dit mee te maken op een paar hijsen van een joint. Snap er niets van! Het heeft er ook voor gezorgd dat ik nog meer geïnteresseerd ben geraakt in truffels.. volgens mij kun je daar nog lekkerder op filosoferen, wie weet bedenk ik echt wereldvrede :mrgreen:

----

Het is wat je er zelf van maakt, hoe je het benaderd.
Positief of negatief.
Negatief denken: de wereld is verloren..
Maar positief: Je kunt niets doen OF je kunt IETS doen. Het is wat ik er zelf van maak, ik ben onderdeel van het grote geheel, ik BEN het grote geheel ( :rolleyes: ) Ik kan iets betekenen en het bestaan op aarde de moeite waard maken. Dat is een keuze, dat is vrije wil!
Het begint bij positief denken, die keus heb je!

-
creating awareness.
Hoe? Door vragen te stellen! Kritisch zijn! Geen genoegen nemen!
Welke vragen moet ik stellen?
En hoe moet ik die vragen stellen?
En aan wie?
Kan ik misschien al heel goed vragen stellen? (zie hierboven :grin: )
Hoe goed kan ik dat?
Hoe kom ik er achter hoe goed ik er in ben (of goed ben in wat dan ook)
Door het te doen! Niets doen is achteruitgaan
Vraag alles wat je wil weten, aan iedereen, en vergeet jezelf niet! Wie wil ik zijn, en waarom? wat wil ik bereiken en hoe?
-
Ik wil inspireren

-----

Misschien heel nietszeggend voor jullie :flushed: Maar vond het leuk het een stukje te delen :wink:
En mochten er nog tips zijn of zaken die ik moet lezen voor het evt gebruik van truffels, ik hoor ze graag.. ik doe niets zonder heel goede voorbereiding, en vindt het interessant om over te lezen, ben heel leergierig wat dat betreft

Dank voor de aandacht!

:wave:
Blauw
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klinkt goed om te horen allemaal.
Lachen dat je zo'n hele nieuwe wereld wilt ontdekken. Psychidelica (Latijns= Geest openers) zijn volgens mij wel echt iets voor jou, als ik het zo lees.
En ja, zo'n hasj joint kan je wel lekker van filosoferen, maar volgens mij valt het achteraf allemaal wel tegen hoe geniale oplossingen je bedacht toch? Ik heb stoned ook zo vaak voor me gevoel echt geniale dingen uitgevonden, maar vaak viel dat wel tegen of was het voornamelijk gewoon grappig. Soms zit er wel iets goed tussen, maar dan moet het sowieso nog verder uitgewerkt worden.
En naja slapen op dat spul is voor mij een no go, want je denkt aan duizend dingen tegelijk.... Maar als het een beetje aan het uitwerken is slaap ik er juist heerlijk op

Maar eh truffels zijn geweldig :grin:
Je moet, onder invloed van truffels, niet bewust proberen filosofisch te doen, maar go with te flow en doe waar je dan zin in hebt. Soms zit een gedachte dan alleen op de achtergrond of krijg je ineens een indrukwekkend gesprek en anders is het gewoon super leuk.

Zou beginnen met een halve portie :wink:

Peace
B
BlauwLid
01-01-2024, 00:00
#3
Haha thanks voor je reactie, en indd zo geniaal was het natuurlijk niet (ik schreef het met behoorlijk wat sarcasme :wink:), maar het gevoel dat ik echt wat inzichten rijker ben geworden is nog steeds aanwezig.. Meestal als ik gerookt heb en ik heb liggen filosoferen en ik het de volgende dag ook gewoon weer vergeten, het verbaast me ook hoe gedetailleerd alle report hier zijn. Is dat anders met paddo's of andere psychidelica in vergelijking met hasj/wiet?
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blauw zei:
Haha thanks voor je reactie, en indd zo geniaal was het natuurlijk niet (ik schreef het met behoorlijk wat sarcasme :wink:), maar het gevoel dat ik echt wat inzichten rijker ben geworden is nog steeds aanwezig.. Meestal als ik gerookt heb en ik heb liggen filosoferen en ik het de volgende dag ook gewoon weer vergeten, het verbaast me ook hoe gedetailleerd alle report hier zijn. Is dat anders met paddo's of andere psychidelica in vergelijking met hasj/wiet?
Klik om te vergroten...

Hasj/wiet is bijna niet te vergelijken met truffles of paddo's (of alle andere tripmiddelen met DMT-aanverwante chemische structuur). Wel had ik dit verwacht voor ik me eerste portie truffels nam. Ik had verwacht dat de space in je hoofd, die je van wiet krijgt, bij truffels veel sterker zou zijn, maar het is totaal anders.

De space van Truffels is veel overzichtelijker of helderder te noemen dan cannabis.
Bij truffels kan je wel anders gaan denken dan nuchter, maar het is meer hoe je de buitenwereld en innerlijke gevoelens ervaart. Zoals bijvoorbeeld naar je lichaam kijken en wel zien/weten dat het je lichaam is, maar het niet ervaren als van jou en er dus ook veel objectiever naar kunnen kijken (moeilijk uit te leggen en is mijn persoonlijke ervaring). Ook denk je veel dieper, dus diepe filosofische gesprekken gegarandeerd, haha.

Zo gingen de patroontjes van mijn behang ''dansen'' op de dubstep die ik luisterde, wouw. Echt nice was dat.

En natuurlijk heb je de..... VISUALS :grin:
Dat zijn lichte vervormingen (of golven) van bijvoorbeeld landschappen/velden of het bewegen van patroontjes. Wat zich ook kan uiten (bij minimaal een hele portie) in het zien bewegen van bijvoorbeeld patroontjes op het ritme van de muziek (top ervaring!).

Oftewel, ik denk dat je het allemaal erg leuk zal vinden.
Begin maar rustig met 1 portie te delen met twee personen, dat zal al leuk zijn, maar wil je de echte ervaring ga dan voor de hele portie.

Peace
n
natureloverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blauw, ik heb je report met veel plezier gelezen. Je lijkt me een filosofisch aangelegd persoon en je schrijfstijl is fijn :wink:

Truffels lijkt me echt wat voor jou. Mijn eerste ervaring hiermee was twee jaar geleden en ik had ook alleen ervaring met wiet en alcohol. Het is echt de wereld door een andere bril bekijken. Een van de meest intense en mooiste momenten van mijn leven was in de piek van mijn eerste truffeltrip :)

Wat betreft tips voor de eerste keer: je hebt volgens mij de juiste instelling te pakken - lees je in over de effecten en bereid je trip goed voor. Een portie van 7,5/10 gram lijkt me prima, maar mijn eerste ervaring was met 15 gram en dat was perfect voor mij en mijn vrienden. Thuis trippen is een prima veilige locatie, maar mijn eerste ervaring was buiten. Dichtbij mijn huis, buiten tussen de bomen, bosjes en bladeren. Dat was echt een magische plek. Het kan dus allemaal, gewoon er met goed vertrouwen ingaan.

Denk na over je voorbereiding, wat die ook mag zijn. Veel plezier en ik wens je een mooie en misschien wel leerzame trip. En ik zou het heel leuk vinden om een tripreport te lezen over je ervaring! :grin:

naturelover
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Damn, ik heb gister, zoals eerder aangegeven, truffels gegeten.
De sterkste truffel ooit genomen en hoogste dosis.

En ik kan je zeggen dat truffels is hogere dosissen toch zeker niet meer overzichtelijk en helder zijn. Ik heb soms gewoon momenten gehad dat ik niet meer wist of begreep waar ik was en wat ik doormaakte.
Maar eerlijk het was vet joh, ongelofelijk.

Het is niet in woorden uit te drukken wat ik allemaal heb meegemaakt. En ik heb zooooo ontzettend diep nagedacht. Het is een hele nieuwe manier van denken en ik heb de diepste gesprekken ooit gehad. Volgens mij heb ik ook erg veel geleerd, de afgelopen trip, alleen ik moet het nog allemaal verwerken.

Ook had ik gewoon continue visuals. Echt alles bewoog continue, wat op een gegeven moment gewoon normaal werd.
Gelukkig heb ik geen enkel moment een badtrip gehad, ondanks dat ik me in het begin ongemakkelijk voelde, omdat het zo heftig opkwam en ik een beetje zenuwachtig was.

Maar eerlijk ik ben echt op een andere dimensie geweest met me hoofd joh, want bijvoorbeeld me voeten in me schoenen doen was al ingewikkeld, omdat me benen niet van mezelf leken/aanvoelde ofzo.

En dit nummer: http://www.youtube.com/watch?v=ex8WxTiS ... WG&index=1
heeft ons in zo'n bijzondere space gezet, die zo indrukwekkend was, waardoor we een lachkick kregen.

Zo'n indrukwekkende ervaring. Ik moet het gewoon ook even laten verwerken. Ook de diepgaande gesprekken.
Wat een ongelofelijk weekend (wat overigens weken leek te duren).

Peace
B
BlauwLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb de afgelopen dagen nog veel meer ervaringen gelezen hier op het forum, en ook al heb ik nog geen ervaring het intrigeert me enorm allemaal. Ik heb zelfs tot diep in de nacht zitten lezen over ayahuasca, ik kreeg het gevoel dat dat echt iets is wat ik ooit gedaan moet hebben. Als zijnde een echte spirituele reis.. Het laat me niet los. Wie weet, ooit...

Fijn om te lezen dat iedereen hier begaan is met elkaar, dat het niet gaat over wie wanneer het hardst gegaan is maar over de ervaring op zich. De uitgebreide reactie die ik krijg op mijn post voelt als een warm welkom :) so thanks!

Ik zou graag snel een keer truffels proberen. Maar vrees dat ik niemand in mijn omgeving heb met wie ik dat samen kan doen, of samen trippen of iemand die me in de gaten houdt. Ik vetrouw iemand niet zo snel :/

Ik heb heel goed begrepen hoe je jezelf het beste voor kunt bereiden en kan zorgen voor een fijne veilige omgeving. Al denk ik dat de ervaring opzich niet voor te bereiden is. Ik lees veel over het punt waarop dat je het los moet laten, dat je het ervaart, en laat gebeuren. Lijkt me een bijzonder moment! Zoals Smoken hierboven schrijft lijkt me dan weer eng, dat je niet meer weet wie wat waar.. Ik vraag me wel af of ik mijn zenuwen in bedwang zou kunnen houden na het moment van inname..

Prachtig wel om te lezen hoe mensen dichter bij elkaar komen, en nog mooier om te lezen hoe mensen samen met hun partner dingen ontdekken. Zorgt er wel voor dat ik iemand speciaals mis om me heen, lijkt me waanzinnig om dit te kunnen delen met je geliefde!

Maar dat leek me met mdma ook al, de eerste keer was samen met een een stelletje, en nog een jongen, ik heb nog nooit zo heerlijk geknuffeld <3 Maar om dan ook nog echte diepgaande gesprekken te hebben lijkt me prachtig!
Met Mdma had ik tegen het einde wel eens het gevoel dat het best treurig was wat we gedaan hadden. Een beetje van de kaart zitten wezen, naar lampjes kijken als een debiel.. Dat gebeurde vooral als we echt van de kaart waren, ieder zijn eigen wereldje, geen saamhorigheidsgevoel meer. Ergens ben ik bang dat ik dat gevoel ook zal krijgen van truffels, dat gevoel waar the fck ben ik mee bezig.. Herkennen jullie dat gevoel met mdma? En hoe ervaren jullie het einde van een trip op truffels? Ik snap dat het niet te vergelijken is, dus vergeef me voor mijn misschien wat domme vragen :)
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey Blauw, ik neem ff jou citaten en reageer daar ff per stukje op, want dan kan ik uitgebreid ingaan op ieder stukje :)

Blauw zei:
Ik heb de afgelopen dagen nog veel meer ervaringen gelezen hier op het forum, en ook al heb ik nog geen ervaring het intrigeert me enorm allemaal. Ik heb zelfs tot diep in de nacht zitten lezen over ayahuasca, ik kreeg het gevoel dat dat echt iets is wat ik ooit gedaan moet hebben. Als zijnde een echte spirituele reis.. Het laat me niet los. Wie weet, ooit...
Klik om te vergroten...

Dat zou ik zeker een keertje doen, ik heb dit met DMT, The Spirit Molecule. Moet je ook maar ff wat over opzoeken, het is een heel bijzonder stofje.

Blauw zei:
Fijn om te lezen dat iedereen hier begaan is met elkaar, dat het niet gaat over wie wanneer het hardst gegaan is maar over de ervaring op zich. De uitgebreide reactie die ik krijg op mijn post voelt als een warm welkom :) so thanks!
Klik om te vergroten...

No prob! Iedereen helpt elkaar graag toch. We zijn hier niet om stoer te doen, maar we willen elkaar juist een fijne/leuke/indrukwekkende (en veilige) space laten hebben, afhankelijk van de stof natuurlijk. We zijn hier niet om te zeggen: ''Kijk hoeveel bier ik op kan jongen!!'' maar elkaar dingen te leren toch.

Zelf kom ik wel in dat wereldje van uitgaan en zuipen en vrouwen scoren enzo, maar ik zeg je eerlijk, soms mis ik ook wel dat ''one love'' gebeuren en op één zelfde manier een bepaald middel kunnen ervaren. Soms is dat uitgaan echt nog zo eh... primitief... alleen zuipen en wijven scoren zeg maar... Ik hou er juist van, wat ik wel op een techno feest heb ervaren, dat je echt goede gesprekken voert met mensen die je niet kent en veel ouder zijn dan jou, maar je volledig begrijpen.
Ik zeg je eerlijk, ik ben ook wel een beetje opzoek naar dat soort mensen, of een scene waarbij iedereen wordt geaccepteerd, een liefdegevoel hangt en waarbij drugsgebruik algemeen geaccepteerd is.

Blauw zei:
Ik zou graag snel een keer truffels proberen. Maar vrees dat ik niemand in mijn omgeving heb met wie ik dat samen kan doen, of samen trippen of iemand die me in de gaten houdt. Ik vetrouw iemand niet zo snel :/
Klik om te vergroten...

Ja dat ìs lastig. Niet dat ik mezelf aan biedt ofzo, maar misschien is er wel via zo'n weg als dit iemand te vinden.....

Blauw zei:
Zoals Smoken hierboven schrijft lijkt me dan weer eng, dat je niet meer weet wie wat waar.. Ik vraag me wel af of ik mijn zenuwen in bedwang zou kunnen houden na het moment van inname..
Klik om te vergroten...

Dit was midden in de piek van de trip he, met de sterkste truffels ooit genomen. Eerst was ik ook best zenuwachtig, zoals alle andere keren dat ik truffels nam, maar hoe verder de trip vorderde hoe minder dit werd. Het is ff wennen dat heel je brein zo anders werkt en dat kan ff spannend zijn, maar een beetje zenuwachtig is echt niet erg. Beter dan dat je er gewoon zo maar in stapt, zonder enig besef wat je doet.

Blauw zei:
Maar dat leek me met mdma ook al, de eerste keer was samen met een een stelletje, en nog een jongen, ik heb nog nooit zo heerlijk geknuffeld <3 Maar om dan ook nog echte diepgaande gesprekken te hebben lijkt me prachtig!
Met Mdma had ik tegen het einde wel eens het gevoel dat het best treurig was wat we gedaan hadden. Een beetje van de kaart zitten wezen, naar lampjes kijken als een debiel.. Dat gebeurde vooral als we echt van de kaart waren, ieder zijn eigen wereldje, geen saamhorigheidsgevoel meer. Ergens ben ik bang dat ik dat gevoel ook zal krijgen van truffels, dat gevoel waar the fck ben ik mee bezig.. Herkennen jullie dat gevoel met mdma? En hoe ervaren jullie het einde van een trip op truffels? Ik snap dat het niet te vergelijken is, dus vergeef me voor mijn misschien wat domme vragen :)
Klik om te vergroten...

Zelf heb ik dat gevoel nooit gehad met MDMA, want ik hou sowieso al kapot veel van mijn vrienden. Dus daarna denk ik niet, oh wat deed je toch raar steeds, het liefdegevoel is gewoon net iets meer met een pilletje op. En dansen doe ik ook altijd al kapot veel als ik uitga, dus met een pilletje op is dat ook iets versterkt, maar ja ik ben dus altijd al een beetje alsof ik mdma heb gehad, dus echt ''raar'' doe ik niet voor mijn doen.
En jah met truffels is dit misschien moeilijk te vergelijken, want je doet ook nogsteeds gewoon precies hetzelfde, alleen gaat het in je hoofd allemaal heel anders.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen met me bericht, anders heb ik voor niets me de tyfus ingeschreven :P Voor meer vragen kan je me ook altijd PM''en he :)

Peace

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."