Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsilocybe atlantis; Daar gaan we weer.

Psilocybe atlantis; Daar gaan we weer.

11 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is weer een tijdje geleden, dus ik denk, post maar weer eens een tripreportje.

Na een aantal maanden niet te hebben getruffeld, werd het voor mijn gevoel weer eens tijd. Ik was een beetje nerveus, maar dat heb ik altijd wel. Dus ik bel een goede maat van me op(ik noem hem S), of hij ook zin heeft om weer een keertje te trippen. Het is voor hem alweer 2 jaartjes geleden, de eerste keer dat ik ook truffels had gebruikt(mexicana) was hij er ook bij. Was een toffe ervaring.

Ik heb in de tussentijd al wat vaker getruffeld als hem(zo'n keer of 14). Voor hem was het helemaal spannend. Ik had nog Atlantis in de vriezer liggen, en we hebben die van hem gehaald bij een smartshop. Het was weer tijd om te gaan trippen, en wat hadden we er zin in! Nadat mijn truffels weer waren ontdooit, werd het tijd om ze te eten. Doordat ze ingevroren waren leken ze dit keer nog viezer als normaal. Een beetje smeuïg, beetje als hazelnoot pasta zonder de lekkere chocoladesmaak, die structuur schoot me meteen te binnen, lekker is anders.

Toen begon het wachten weer. Wachten op het eerste effect. Ik voelde hem langzaam opkomen na ongeveer 20 minuten, bij S duurde het wat langer. Na ongeveer een half uurtje zaten we er al flink in. Met een leuk achtergrondje(http://iacopoapps.appspot.com/hopalongwebgl/) en Pink Floyd uit mijn boxen begonnen we aan onze trip. Ik herinner me niet zo heel erg veel, in het begin ben ik nogal gedesoriënteerd. We hebben veel gelachen, en na een tijdje hoorden we een ratelend geluid. We zagen mijn ventilator staan, dat ding zat te trillen als een malle. Verbeelden we ons dit nou? Of maakt het echt geluid? Toch eventjes de stekker eruit. Nee hij maakt toch geluid :confused: Achja, zal wel aan onze verbeelding liggen.

Na een tijdje begon ik mij misselijk te voelen, begon te zweten als een malle, voelde mij gewoon niet lekker. Ik probeerde maar niet over te geven, maar ik kon het niet inhouden. Mijn beeld begon heel erg te trillen, ik kon niet goed meer zien. Ik raakte hierdoor in paniek, ben wezen overgeven, en had mijzelf wijsgemaakt dat ik bloed uitkotste. Ik raakte steeds meer in paniek, kreeg het voor mijn gevoel steeds warmer en warmer, en S wist niet wat hij met me aan moest. Gelukkig had ik nog een tripsitter thuis, een arts in opleiding nota bene. Ik ging maar snel naar hem toe. Ik zag geesten die naar me klauwden, en dood zelf, die mij kwam halen. Hij stelde mij gerust dat alles in mijn hoofd zat(ook een ervaren tripper) en ik voelde me steeds beter. Ik hoef niet bang te zijn voor de dood, dat komt vanzelf wel. Na dit leven volgt er weer een ander. Ik ben sterker als de dood.

Na wat voor mijn gevoel een uur was(maar volgens hem, in de werkelijke wereld een kwartier) ging ik weer naar beneden om te kijken hoe het met S gesteld was.

S en ik zijn erg goede vrienden. Hij zat er zo erg mee dat het zo slecht met me ging dat hij ook in paniek raakte. Voor een persoon die nooit laat zien hoe hij zich voelt, of waar hij mee zit, zag ik dat hij behoorlijk was aangedaan, en dat hij teveel in zijn eigen hoofd zat. Hij heeft mij daarna dingen verteld over zichzelf, dingen die ik eigenlijk wel wist, maar nooit heb aangekaart, omdat ik dacht dat, als hij er mee wil komen, komt hij er wel mee. Onze vriendschap is hierdoor flink versterkt, voor zover hij nog sterker kon worden.

Na ongeveer 2 uurtjes(gevoelsmatig, besef van tijd is niet aanwezig) ging het ook weer een stuk beter met hem. We hebben lekker uitgetript, lekker gelachen, lekker gehuild over van alles en nog wat. Na ongeveer 6 uurtjes was het voorbij, en hadden we nog een beetje gepraat over wat we nou meegemaakt hadden. Daarna volgde een diepe slaap.

Ondanks dat het eventjes slecht met mij ging, vond ik dit een prachtige trip. Mijn vriendschap met S is sterker geworden hierdoor, ik weet nu eindelijk(zeker) wat hem dwarszit. Trippen is niet rainbows en butterflies, maar ook een stukje jezelf leren kennen, en je maten leren kennen. Negatieve ervaringen TIJDENS het trippen, kunnen voor positieve ervaringen NA het trippen zorgen.

Bedankt voor het lezen!
T
Trivia BotLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vet reportje, toch nice dat je je ondanks je angst in het begin toch nog een mooie trip heb beleeft.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mooi reportje, altijd leuk te lezen die truffelreportjes.

Toen ik je verhaal zo las, kon ik het erg samenhangen met mijn trip van afgelope vrijdag.
Had zelf de hollandia een vriend van me de pajaterros (ofzoiets).

Heb getript als een malle, heerlijke visuals, eenworden met de muziek, lachen,... je kent het wel.
Plots zei me tripmaat dat hij er genoeg van had en dat het moest stoppen.
Hij zat plots vast in een negatieve loop.
Had'm wat granaatappelsap en bosbessensap gegeven, vervolgens moest hij ook braken.
Alles knal rood, hij dacht ook dat het bloed was..., heb'm 100x gezegd dat het door het sap kwam.
Soms kreeg ik'm rustig voor'n paar minuten maar telkens ging het weer fout.

Hij begon als een wacko aan z'n haar trekken, heeft z'n gsmschermpje stukgebeten, op z'n vingers bijten, huilen, nog meer braken, had zelfs zelfmoordgedachten...
Zelf probeerde ik me terug op aarde te krijgen om voor hem te zorgen wat wonderenswaardig ook lukte.
Probeerde hem te betrekken met de alle daagse dingen om hem terug wat in de realiteit te krijgen, soms lukte het voor'n paar minuten maar dan ging het weer fout...schreeuwen...hij zei me zelfs dat hij naar het ziekenhuis wou, dat ik een ambulance moest bellen...
(heb nog altijd dat nare beeld voor me wanneer hij die gekke dingen deed)

Uiteindelijk heb ik naar z'n vader/zus gebeld, die zijn hem komen halen en uurtje denk ik later belde hij me om te zeggen dat alles terug in orde was en biedde ze excuses aan voor de last en de braakplekken :).

Kan zelf me trips goed sturen als er wat nare dingen voorbijkomen, niet op vastpinnen.
Voorbij laten gaan en wat positiefs/mooi zoeken.
Hij had daar blijkbaar meer moeite mee deze keer. En dit word ook steevast de laatste keer dat ik met hem trip.
T
Trivia BotLid
01-01-2024, 00:00
#4
mandragora zei:
Hij zat plots vast in een negatieve loop.
Had'm wat granaatappelsap en bosbessensap gegeven, vervolgens moest hij ook braken.
Alles knal rood, hij dacht ook dat het bloed was..., heb'm 100x gezegd dat het door het sap kwam.
Soms kreeg ik'm rustig voor'n paar minuten maar telkens ging het weer fout.

Hij begon als een wacko aan z'n haar trekken, heeft z'n gsmschermpje stukgebeten, op z'n vingers bijten, huilen, nog meer braken, had zelfs zelfmoordgedachten...
Zelf probeerde ik me terug op aarde te krijgen om voor hem te zorgen wat wonderenswaardig ook lukte.
Probeerde hem te betrekken met de alle daagse dingen om hem terug wat in de realiteit te krijgen, soms lukte het voor'n paar minuten maar dan ging het weer fout...schreeuwen...hij zei me zelfs dat hij naar het ziekenhuis wou, dat ik een ambulance moest bellen...
(heb nog altijd dat nare beeld voor me wanneer hij die gekke dingen deed)

Uiteindelijk heb ik naar z'n vader/zus gebeld, die zijn hem komen halen en uurtje denk ik later belde hij me om te zeggen dat alles terug in orde was en biedde ze excuses aan voor de last en de braakplekken :).
Klik om te vergroten...

Jezus dat is wel heftig zeg, door dit soort verhalen durf ik geen drugs te gebruiken waar je van gaat halucineren haha. Heb je van truffels geen last of dip de dag nadat je gebruikt hebt?
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Trivia Bot zei:
Jezus dat is wel heftig zeg, door dit soort verhalen durf ik geen drugs te gebruiken waar je van gaat halucineren haha. Heb je van truffels geen last of dip de dag nadat je gebruikt hebt?
Klik om te vergroten...

In principe ben ik de dag daarna alleen maar vermoeid. Ook een beetje naweeën en inzichten over de trip. Over het algemeen voel ik mij de week daarna rustig in mijn hoofd.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik merk toch steeds een verhoogde gemoedstoestand na een trip, kan zelfs weken aanhouden.
Lekker in je vel, goed gehumeurd, beter relativeringsvermogen. (bij die laatste trip is het wat minder omdat'ie een wrang kantje had.)

De dag erna ben ik zoals Pandan vermelde ook wat moe en zit met me hoofd nog helemaal bij de trip en neem dan de tijd om alles rustig te verwerken en te leren uit de perspectieven die de trip te bieden had.

Laat je nu niet helemaal afgeschrikt zijn door dat verhaal, heb het zelf nog nooit meegemaakt dat iemand zolang en zo hard bad ging, die kerel had nog wat onverwerkte problemen waarvan ik voor de trip niet op de hoogte was anders had ik het nooit met hem gedaan.
Lees ook de goeie/mooie/hemelse verhalen eens, een trip kan best bij 1 van de mooiste diepste spiritueelste ervaring van je leven zijn.

Dat die gozer bad ging weerhoud me niet om nog te gaan trippen, ik ben gemaakt voor psychedelica :) , vind het een der beste ervaringen dat je kunt zoeken uit 'drugs' al gebruik ik die naam niet echt graag voor tripmiddelen, eerder...sleutels...
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#7
mandragora zei:
Laat je nu niet helemaal afgeschrikt zijn door dat verhaal, heb het zelf nog nooit meegemaakt dat iemand zolang en zo hard bad ging, die kerel had nog wat onverwerkte problemen waarvan ik voor de trip niet op de hoogte was anders had ik het nooit met hem gedaan.
Lees ook de goeie/mooie/hemelse verhalen eens, een trip kan best bij 1 van de mooiste diepste spiritueelste ervaring van je leven zijn.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, het kan echt prachtig zijn, dat is het meestal ook. Ervaar het zelf, dan pas kan je het echt begrijpen.
T
Trivia BotLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja ik lees de goede verhalen ook altijd en die maken me aan de ene kant ook wel nieuwschierig. Ik denk toch dat ik nog eem paar jaartjes wacht totdat ik klaar ben met school voordat ik psychedelische ga proberen.

Bedankt voor de info.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dan heb je wat moois om naar uit te kijken :)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Vet tripreport! met plezier gelezen ^^ Raak nu toch wel heel erg nieuwsgierig naar truffels, wel spannend. Heb alleen 2cb gedaan maar dit lijkt me wel relaxt om als volgende (tripmiddel) te doen. Volgens mij wel een heel stuk intenser, daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
ZERO- zei:
Vet tripreport! met plezier gelezen ^^ Raak nu toch wel heel erg nieuwsgierig naar truffels, wel spannend. Heb alleen 2cb gedaan maar dit lijkt me wel relaxt om als volgende (tripmiddel) te doen. Volgens mij wel een heel stuk intenser, daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.
Klik om te vergroten...

+1!

Het kan intenser aanvoelen maar dat verschilt best vaak is mijn ervaring.
Dit was een mooie ervaring om te lezen , leest lekker door en nam me mee krijg er gelijk weer zin in na x aantal jaar terug gedroogde paddo's toen als laatste van de 'Psilocybe groep'.. Word weer eens tijd denk ik.
A
AtlantisjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vet tripreport! :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."