#1
Wie: S en C (hadden alleen alcohol op) en J en ik
Waar: Bij J thuis
Wat: 2c-b (30 mg)
Omdat ik 2c-b meestal combineer met andere soorten drugs en het al een tijd niet los genomen had, had ik weer een keer zin om alleen 2c-b te nemen. Deze avond zouden we gaan kaarten, normaal vind ik dat niet echt een goede combinatie met een trip (ben ook een paar keer erachter gekomen dat het echt niet handig is), maar 2c-b gaat niet zo diep als je een niet al te hoge dosis neemt en de dansende tekens en plaatjes leken mij wel leuk. J en ik stemmen meestal de drugskeuze op elkaar af, dus hij nam ook 2c-b. Het zou een geslaagde trip worden, maar er gebeurden een paar dingen die een beetje apart zijn voor 2c-b.
Rond 20:30 kwam ik aan bij J. S was er al en C kwam iets na mij. Ik nam bijna gelijk mijn dosis in, 2 pillen (~30 mg in totaal), omdat 2c-b veel tijd nodig heeft om de piek te bereiken. J begon met een halve pil, hij wilde het graag rustig opbouwen. Hij vroeg of ik de andere helft wilde, waarop ik zei dat ik mijn complete dosis al binnen had. Hij zei dat ik beter rustiger aan had kunnen beginnen en dat ik er spijt van zou kunnen krijgen. Ik zei dat ik graag hard in de trip kom en dat ik dat prima aan kan. We hadden relaxte tripmuziek opgezet, ik weet de naam van de artiest zo niet uit mijn hoofd.
De tijden weet ik niet meer echt, maar volgens mij begon ik rond 21:30-22:00 schaduwen te zien in mijn ooghoeken. Gedurende het volgende uur merkte ik dat alles langzaamaan in beweging begon te komen. Door de dromerige tripmuziek kwam ik langzaam maar zeker in een soort van sprookjeswereld terecht. Het was niet zo echt of levendig als met truffels, maar ik kreeg echt een speciaal gevoel, ik voelde mij ook vrolijk. De CEV's waren dromerig en met open ogen had de kamer een speciale sfeer. Ik voelde mij een beetje alsof ik in het sprookjesbos van de Efteling was. Het kaarten wilde niet echt meer lukken voor mij. Ik weet niet wat het was, ik kon wel gewoon nadenken, maar ik miste net wat scherpte denk ik. Ik faalde niet hard, maar het ging steeds net mis. Al kon dat mij eigenlijk niet echt zoveel boeien. J zette andere muziek op, Shpongle.
De trip bleef vrolijk doorgaan. Ik merkte dat S en C zich een beetje aan het ergeren waren, volgens mij deels doordat ze zich die dag niet zo geweldig voelden en deels doordat ik wat afwezig was. Ze begonnen weer eens een discussie over drugs. J en ik legden uit dat het allemaal schuldig is dan zij denken. Ik had geen zin om er echt op in te gaan, dus ik zei dat ze maar eens een keer informatie op zouden moeten zoeken over drugs. Verder zei ik dat ik me meerdere keren had voorgenomen om informatie op te zoeken voor hen, maar dat ze zelf ook wel slim genoeg zouden moeten zijn om naar google te gaan en daar diverse soorten drugs in te typen. Dat ze maar 5 seconden nodig zouden hebben om te zien dat de meeste reguliere drugssoorten wel degelijk als medicijn ontwikkeld zijn en dat alleen RC's echt als drug ontwikkeld worden. Verder heb ik geen aandacht meer besteed aan de discussie, ik voelde mij toch een stuk gelukkiger dan zij. Niet veel later zag ik voor 2c-b ongebruikelijke CEV's, ik stond in het huis van een meisje die ik leuk vind en zij stond samen met haar vriend voor mij. Ik had een mes in mijn hand en stak hen allebei overhoop. Ik hoorde een stem zeggen dat ik een seriemoordenaar moet worden en dat zij mijn eerste slachtoffers moeten zijn.
Zulke complexe visuals heb ik niet eerder meegemaakt met 2c-b en die agressie was ook hoogst ongebruikelijk. Ik denk dat er even wat frustraties naar boven kwamen. Hierna zat ik weer in de vrolijke sprookjessfeer. Ik ging lekker hard op de 2c-b, zat net tegen het randje waarbij het lichamelijk ongemakkelijk wordt, precies waar ik de trip hebben wou.
Rond 23:30-23:45 waren we klaar met kaarten, ik had jammerlijk gefaald, maar een of andere reden kan J prima kaarten tijdens een trip en had hij gewonnen.
We gingen voor de tv zitten en overlegden wat we zouden gaan kijken. J stelde voor om Effe geen cent te makken op te zetten (de tv was aangesloten op de pc). S en C hadden daar geen zin in. Uiteindelijk zette J toch Geer & Goor op, omdat hij vond dat S en C het programma toch een keer gezien moesten hebben. Ik zakte onderuit in de stoel en voelde me high, ook weer zoiets aparts, kwam denk ik doordat ik die avond ook een beetje had geblowd (amnesia haze) en doordat je bij 2c-b ook lichamelijk tript. Toen de aflevering van Geer & Goor voorbij was, gingen S en C naar huis. De trip was opeens een stuk afgezwakt. Ik twijfelde even om nog bij te nemen, maar besloot om dat toch niet te doen, omdat het al vrij laat was en ik liever gewoon de trip uit zat, naar huis ging en naar bed. Een extra dosis vond ik niet echt een toevoeging hebben. J en ik gingen wat napraten, ik heb geen idee meer waarover. Rond 2:00-3:00 kwam ik plotseling min of meer helemaal weer uit de trip. Ik kreeg behoefte om te slapen en ging toen naar huis.
Al met al was het een atypische trip, maar wel een geslaagde vond ik zelf. Bijna de hele tijd voelde ik me alsof ik een beetje in een soort van sprookjeswereld zat en voelde ik me blij en gelukkig. Het fijne aan 2c-b is dat een discussie de trip niet kan verstoren. Het stuk waarbij ik twee mensen neer stak vond ik apart, omdat 2c-b visuals meestal wat simpeler zijn en omdat de rest van de trip zo vrolijk was. Van deze trip heb ik geleerd dat het verstandig is om geen dingen te gebruiken die mij teveel afleiden tijdens het kaarten. Deze trip is inmiddels enkele weken geleden geweest en heb na een paar keer alleen maar alcohol opgehad tijdens het kaarten, kon ik S en C goed laten zien dat drugs echt niet zo verslavend zijn.
Waar: Bij J thuis
Wat: 2c-b (30 mg)
Omdat ik 2c-b meestal combineer met andere soorten drugs en het al een tijd niet los genomen had, had ik weer een keer zin om alleen 2c-b te nemen. Deze avond zouden we gaan kaarten, normaal vind ik dat niet echt een goede combinatie met een trip (ben ook een paar keer erachter gekomen dat het echt niet handig is), maar 2c-b gaat niet zo diep als je een niet al te hoge dosis neemt en de dansende tekens en plaatjes leken mij wel leuk. J en ik stemmen meestal de drugskeuze op elkaar af, dus hij nam ook 2c-b. Het zou een geslaagde trip worden, maar er gebeurden een paar dingen die een beetje apart zijn voor 2c-b.
Rond 20:30 kwam ik aan bij J. S was er al en C kwam iets na mij. Ik nam bijna gelijk mijn dosis in, 2 pillen (~30 mg in totaal), omdat 2c-b veel tijd nodig heeft om de piek te bereiken. J begon met een halve pil, hij wilde het graag rustig opbouwen. Hij vroeg of ik de andere helft wilde, waarop ik zei dat ik mijn complete dosis al binnen had. Hij zei dat ik beter rustiger aan had kunnen beginnen en dat ik er spijt van zou kunnen krijgen. Ik zei dat ik graag hard in de trip kom en dat ik dat prima aan kan. We hadden relaxte tripmuziek opgezet, ik weet de naam van de artiest zo niet uit mijn hoofd.
De tijden weet ik niet meer echt, maar volgens mij begon ik rond 21:30-22:00 schaduwen te zien in mijn ooghoeken. Gedurende het volgende uur merkte ik dat alles langzaamaan in beweging begon te komen. Door de dromerige tripmuziek kwam ik langzaam maar zeker in een soort van sprookjeswereld terecht. Het was niet zo echt of levendig als met truffels, maar ik kreeg echt een speciaal gevoel, ik voelde mij ook vrolijk. De CEV's waren dromerig en met open ogen had de kamer een speciale sfeer. Ik voelde mij een beetje alsof ik in het sprookjesbos van de Efteling was. Het kaarten wilde niet echt meer lukken voor mij. Ik weet niet wat het was, ik kon wel gewoon nadenken, maar ik miste net wat scherpte denk ik. Ik faalde niet hard, maar het ging steeds net mis. Al kon dat mij eigenlijk niet echt zoveel boeien. J zette andere muziek op, Shpongle.
We gingen voor de tv zitten en overlegden wat we zouden gaan kijken. J stelde voor om Effe geen cent te makken op te zetten (de tv was aangesloten op de pc). S en C hadden daar geen zin in. Uiteindelijk zette J toch Geer & Goor op, omdat hij vond dat S en C het programma toch een keer gezien moesten hebben. Ik zakte onderuit in de stoel en voelde me high, ook weer zoiets aparts, kwam denk ik doordat ik die avond ook een beetje had geblowd (amnesia haze) en doordat je bij 2c-b ook lichamelijk tript. Toen de aflevering van Geer & Goor voorbij was, gingen S en C naar huis. De trip was opeens een stuk afgezwakt. Ik twijfelde even om nog bij te nemen, maar besloot om dat toch niet te doen, omdat het al vrij laat was en ik liever gewoon de trip uit zat, naar huis ging en naar bed. Een extra dosis vond ik niet echt een toevoeging hebben. J en ik gingen wat napraten, ik heb geen idee meer waarover. Rond 2:00-3:00 kwam ik plotseling min of meer helemaal weer uit de trip. Ik kreeg behoefte om te slapen en ging toen naar huis.
Al met al was het een atypische trip, maar wel een geslaagde vond ik zelf. Bijna de hele tijd voelde ik me alsof ik een beetje in een soort van sprookjeswereld zat en voelde ik me blij en gelukkig. Het fijne aan 2c-b is dat een discussie de trip niet kan verstoren. Het stuk waarbij ik twee mensen neer stak vond ik apart, omdat 2c-b visuals meestal wat simpeler zijn en omdat de rest van de trip zo vrolijk was. Van deze trip heb ik geleerd dat het verstandig is om geen dingen te gebruiken die mij teveel afleiden tijdens het kaarten. Deze trip is inmiddels enkele weken geleden geweest en heb na een paar keer alleen maar alcohol opgehad tijdens het kaarten, kon ik S en C goed laten zien dat drugs echt niet zo verslavend zijn.