Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer LSD, een heel avontuur

Eerste keer LSD, een heel avontuur

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#1
reverb zei:
Leuk om het verslag te lezen.

Zoals je als zegt, niet echt een geschikt moment voor L. Ik ben de volgende dag nogal wazig en het duurt lang voordat ik de psychedelische invloed helemaal kwijt ben, zou nooit kunnen werken de dag erna.

Je truffelervaring heeft je geholpen. Buiten kan teveel tegelijk worden, je kunt beter in een rustige omgeving zijn en alle tijd hebben.

Trip ze. :)
Klik om te vergroten...
Zonder mijn ervaring met andere tripmiddelen en dissociatieven had ik het waarschijnlijk ook niet gedaan, maar nu wist ik wel een beetje wat ik kon verwachten, maar het zorgde er ook voor dat ik het had onderschat. Ik heb mijn lesje nu wel geleerd.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wie: R (had pep op) en J en ik
Waar: bij J, daarna thuis
Wat: LSD

Tripmiddelen spraken mij al lange tijd aan. Toen ik meer begon te verdiepen in drugs, voorbij alcohol, tabak en cannabis, wilde ik graag een keer LSD gebruiken. Helaas lukte het me niet om er aan te komen, totdat mijn dealer pasgeleden goed nieuws had, hij kon aan LSD komen. :) Het liefst wilde ik de LSD zo snel mogelijk testen, maar ik had het op een doordeweekse dag gehaald, dus wilde wachten tot het weekend. Helaas had ik dat weekend andere dingen, waardoor ik geen tijd had voor Lucy. J had de LSD wel getest dat weekend en liet mij enthousiast weten dat het goed werkte. Omdat ik mijn geduld niet meer kon bewaren besloot ik om zondag maar Lucie uit te proberen. Omdat ik bij de andere tripmiddelen en dissociatieven die ik tot nu toe heb gebruikt prima kan gaan slapen tijdens de trip, had ik verwacht dat dit met LSD ook zou kunnen en dacht ik dat het verder geen problemen op zou moeten leveren.

Ik had om 19:00 afgesproken bij J. Ik wilde graag op tijd beginnen, om zo min mogelijk risico te lopen dat het mij maandag problemen zou geven. Het werd helaas wat later, uiteindelijk was ik rond 20:15 bij J, maar ik wilde toch doorzetten. Toen ik bij J kwam zag ik dat R er ook was. We waren aan het chillen en J had Lindsey Sterling opgezet (mix met dubstep en viool, apart, maar mooie muziek). Rond 20:30 legden J en ik een zegel onder onze tong. Na ongeveer 20 minuten voelde ik een lichte golf opkomen, vergelijkbaar met het gevoel als X begint in te slaan, maar mijn beeld veranderde niet en de golf was snel weer voorbij. Hierna voelde ik nog een paar keer een golf, maar het leek nog niet echt te willen werken. Rond 21:30 zei J dat de zegel die hij een paar dagen daarvoor had genomen beter leek te werken en dat de zegels misschien teveel aan zuurstof blootgesteld waren geweest. Hij stelde voor om een tweede zegel in te nemen. Ergens wist ik dat ik daar spijt van zou krijgen, maar ik was koppig en wilde Lucy graag goed uitproberen.

Ik weet niet meer precies wanneer de eerste echte effecten opkwamen, ik denk zo rond 21:30-21:45. Het was vrij snel nadat ik de tweede zegel onder mijn tong legde in ieder geval. Ik zag schaduwen in mijn ooghoeken, vergelijkbaar met de visuals van 2c-b als het op begint te komen. Ik ging even een spel spelen op mijn smartphone en zag dat het spel er zeer mooi uit zag, ook zag het er veel realistischer uit dan normaal. Ik keek van het scherm vandaan en zag dat de kleuren er iets anders uit begonnen te zien. Ik denk dat ik nog zo'n 5 tot 10 minuten bezig bleef met mijn smartphone en af en toe rond keek in de kamer en zag dat ik langzaam aan steeds dieper in de trip begon te komen. Ik begon patronen te zien en alles begon lichtjes te bewegen. Ik sloot mijn ogen en zag de simpele patronen die ik ook vaak zie met 2c-b, willekeurige objecten en vormen die patronen vormden en een beetje dansten en knipperden. Ondertussen had J Kalya Scintilla opgezet, een beetje rustige tripmuziek. J nam een paar keer een lijn sos en zei dat hij zich in de trip een koning voelde, zelf had ik geen behoefte aan sos. Ik vroeg of het de trip niet verstoorde, maar hij zei dat dat niet zo was en dat het de trip juist extra fijn maakte.

Langzaam maar zeker kwam ik steeds dieper in de trip. Het is moeilijk te zeggen hoe laat, maar ik denk dat het zo ruwweg 23:00 een volwaardige trip aan het worden was. Als ik mijn ogen sloot zag ik niet langer meer simpele patronen, maar de volwaardige werelden die ik herkende uit mijn truffeltrips. Met mijn ogen open was alles aardig kleurrijk en bewegelijk. Omdat ik de volgende dag moest werken, wilde ik een beetje op tijd vertrekken en zo rond 0:00-0:15 vertrok ik naar huis. Ik zei nog tegen J en R dat het waarschijnlijk een heel avontuur zou worden. J zei dat de trip nog visueler zou worden en dat ik nog steeds niet de piek had bereikt.

De terugweg bleek zeker een heel avontuur te worden, de hele rit had ik al mijn wilskracht nodig om niet bad te gaan. Het was donker en het waaide hard, dat gaf de buitenwereld een spookachtige sfeer. Ik dacht dat ik meer lantarenpalen zag dan normaal en dat ze naar me keken. Meerdere keren had ik het idee dat er een auto achter mij reed en dat ik koplichten vanachter mij zag schijnen, maar iedere keer als ik om keek zag ik niets. Zo ongeveer halverwege kreeg ik het idee dat er monsters achter de bomen stonden en even later leken de bomen zelf ook vijandig te zijn. Ik zag onderweg in de verte een bushalte en het leek of daar twee mensen stonden. Ik werd daar nog meer paranoia van, maar twijfelde of ze echt waren. Toen ik dichterbij was, zag ik dat het een ouder echtpaar was die daar gewoon liep. Zo ongeveer op 3/4 van de rit kreeg ik de gedachte dat er een soort van katachtig monster achter mij aan gestuurd werd. Ik was een beetje klaar met de dreigende visuals en probeerde ze te onderdrukken en zei in mezelf dat ik niets hoefde te vrezen omdat ik toch sterker was en ik de controle had.

Eenmaal thuis voelde ik me weer veilig en kon ik echt weer gaan genieten. Tandenpoetsen en pyjama aandoen was ook best wel een aparte belevenis. In bed sloot ik mijn ogen en probeerde aan leuke dingen te denken en kreeg zo leuke CEV's. Ik merkte dat ik me totaal niet moe voelde, toen kwam ik er dus achter dat het ook oppeppend werkt. Ik keek op de wekker en zag dat het zo ongeveer 2:00 was. Ik bleef toch maar liggen om in ieder geval een beetje te kunnen rusten. Uiteindelijk heb ik toch even kort geslapen waarschijnlijk, want toen ik op de wekker keer zag ik dat het bijna 3:00 was. Ik sloot mijn ogen weer en kwam weer in de tripwereld terecht. Nu was die grauw en vervallen, alsof ik niet in andere werelden terecht kom tijdens trips, maar dat die werelden speciaal voor de trip gemaakt worden en daarna weer gesloopt. De trip was inmiddels wat afgenomen. Gedurende de nacht heb ik een aantal keren kort geslapen en iedere keer als ik wakker werd merkte ik dat de trip wat lichter was. Ik hoopte maar dat de trip helemaal voorbij zou zijn voordat ik naar mijn werk zou moeten vertrekken.

Toen ik om 7:00 op stond was ik nog heel lichtjes aan het natrippen. Alles was op zich wel normaal, maar ik zag af en toe nog wat lichte verstoringen. Ik voelde me wel vrij moe. Ik nam wat dex om de dag door te komen en vertrok naar m'n werk. Ik was gelukkig weer helemaal helder, al had ik wel een klein beetje last van lichten. Na m'n werk nam ik een lijntje pep om de avond door te komen en ik ging op tijd naar bed. Verrassend genoeg voelde ik me de volgende dag helemaal fris en fruitig.

Hoewel het niet echt een geschikt moment was om LSD te nemen, vond ik het zeker een fijne trip. Zelfs alles wat ik meemaakte tijdens de rit naar huis kon de trip niet verpesten. Maar ik zal niet nog een keer zoiets doen, deze keer heb ik geluk gehad en ik wil mijn geluk niet nog een keer zo op de proef stellen. Ik wist dat je op de dag na een trip eigenlijk geen verplichtingen moet hebben, maar ik was te ongeduldig, ik had zo lang op LSD gewacht en had geen zin om tot het volgende weekend te wachten. Vooral omdat ik steeds meer moeite heb met het naar binnen werken van truffels ben ik blij dat ik een bron voor LSD heb gevonden, ik had totaal geen last van misselijkheid en ik heb net zoveel genoten.
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk om het verslag te lezen.

Zoals je als zegt, niet echt een geschikt moment voor L. Ik ben de volgende dag nogal wazig en het duurt lang voordat ik de psychedelische invloed helemaal kwijt ben, zou nooit kunnen werken de dag erna.

Je truffelervaring heeft je geholpen. Buiten kan teveel tegelijk worden, je kunt beter in een rustige omgeving zijn en alle tijd hebben.

Trip ze. :)
_
_SG_Lid
01-01-2024, 00:00
#4
leuk reportje om te lezen alleen volgende keer denk beter moment uitzoeken al snap ik de zenuwen en zin het toch te proberen.
en grappig hoe goed ik dingen herken alleen dan met 2c-i zoals de lichte die je achter je ziet enzo maar ze zeggen ook dat 2c-i grotendeels richting lsd nijgt . ^^
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voortaan ben ik ook van plan om alleen LSD (of andere heftige drugs) alleen te nemen als ik de volgende dag uit kan slapen en bij voorkeur helemaal geen verplichtingen heb. Ik heb wel geleerd van deze ervaring. :sunglasses:
2c-i heb ik nog nooit op, dus kan niet uit eigen ervaring zeggen of het er op lijkt. Ik hoop nog een keer 2c-i te kunnen vinden (dit is geen verzoek voor 2c-i).
Q
QocaïneIsBackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een fijn stuk om te lezen. Zo te lezen ben je flink hard gegaan, maar heb je jezelf daar goed doorheen geslagen. Je hebt het goed aangepakt door naar huis te gaan en aan leuke dingen te denken.

Wederom is bevestigd dat wanneer het voorgevoel niet goed is, je er beter van af kan zien. In dit geval het nemen van je tweede zegel. De reden waarom jouw vriend J er minder van voelde, is niet door de oxidatie van de LSD of de achteruitgang hiervan. Dit heeft met de tolerantie te maken die J heeft ervaren. Hij had immers kort ervoor nog getript op de LSD.

En voor iedereen die dit leest. Neem a.u.b. geen LSD of andere psychedelica als je de volgende dag moet werken. Het geeft tijdens de trip alleen maar onnodige stress, omdat je bijvoorbeeld 'moet' slapen van jezelf. Zo heb ik ooit een vriend fout zien gaan. Neem je tijd om rustig terug te komen. Neem een dag vrij en geniet van je afterglow.

Ik kijk uit naar je volgende trip reports. Leuk!
L
LellendeSnaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Leuk verslag om te lezen!
LSD staat bovenaan mijn wenslijstje om eens te proberen. Zal er dan inderdaad aan denken om voldoende tijd en rust te hebben voor de trip

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."