Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHappycaps + speed, geldverspilling (maar toch vette avond)

Happycaps + speed, geldverspilling (maar toch vette avond)

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie: J, S, C en ik, later ook nog L, J2 en A
Waar: Bij J thuis
Wat: happycaps (till dawn en trip-e voor zover ik mij kan herinneren) + wijn + speed (alleen J en ik hadden meer op dan alleen alcohol)

Deze 'trip' is inmiddels alweer een aardige tijd geleden, ik zat er toen al aan te denken om er een report over te maken, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Toen ik kort geleden op DF een vraag zag staan van iemand over die middeltjes van de smartshop, besloot ik om er toch maar een report ver te schrijven, om mensen erop te wijzen dat die vage middeltjes geldverspilling zijn. Die kruidenmixjes spraken mij nooit echt aan, ik had er wel eens wat informatie over opgezocht, maar las vooral negatieve ervaringen. Ik had altijd al het idee dat het meer interessantdoenerij was, vooral bedoeld voor mensen die een soort van drugsachtig iets wilden proberen, maar geen contacten hadden voor het echte spul. J was nieuwsgierig naar herbal X en toen hij wat kocht wilde ik het ook wel uitproberen. Ik vond het nogal tegenvallen en had uiteindelijk uit frustratie een lijn pep genomen, was achteraf ook niet echt een verstandige beslissing. Desondanks heb ik me wel prima vermaakt die avond.

J was nieuwsgierig geraakt naar herbal x, het leek hem wel handig om wat legale alternatieven te hebben. Toen we een keer samen in de stad waren liepen we een smartshop binnen en vroeg hij de verkoper om advies. Wij vertelden waarmee we ervaring hadden en dat we graag iets wilden wat iets weg heeft van X en iets wat leuk zo zijn om mee te trippen. De verkoper raadde ons till dawn en trip-e aan. De verkoper raadde aan om van till dawn 1-2 capsules in te nemen en van de trip-e 2-3 capsules. Verder zei de verkoper dat trip-e ongeveer 2 uur nodig zou hebben om in te slaan en till dawn onderveer een uur. Omdat ik er van tevoren al weinig van verwachtte nam ik me voor om 3 capsules tegelijk in te nemen als ik ze in zou testen. Ik besloot daarom wanneer we weer terug zouden zijn van de stad gelijk van beiden één capsule in te nemen. Ik had het idee dat ik vaag iets voelde, een klein beetje zweverig en iets dat ik vaag weg vond hebben van de bodyload in mijn hoofd van tuffels. J wilde gelijk was meer testen en nam twee capsules van iedere soort. Hij zei dat hij ook wel iets leek te merken.

Een week later waren J, S, C en ik bij J thuis aan het kaarten. Rond 20:30 nam ik de 3 overgebleven trip-e capsules in. Ik wilde niet teveel op de tijd letten, maar keek toch af en toe hoe laat het was. Ongeveer 21:30 name ik de 3 overgebleven till dawn capsules in, ik merkte nog steeds niets van de trip-e. Zo rond 22:15 waren we klaar met een ronde kaarten. Ik zei tegen J dat ik nog steeds niets merkte en hij zei dat hij er uiteindelijk ook weinig van had gemerkt en dat het volgens hem vooral een placebo-effect was. Hij vroeg of ik zin had in een lijn pep. Ik zei dat ik weinig vertrouwen had in de happycaps, maar ze toch een eerlijke kans wilde geven. De nieuwe ronde liep niet zo lekker voor mij en ik begon een beetje gefrustreerd te raken vanwege de effecten die maar niet opkwamen. Uiteindelijk besloot ik toch maar een lijn pep te nemen, omdat ik wel graag iets wilde voelen.

Rond 22:30 nam ik een lijntje pep, ik heb geen idee meer van de dosis. Na een paar minuten voelde ik die fijne euforie opkomen en voelde ik me onsterfelijk. Ik werd nogal overmoedig, waardoor ik vrij hard zat te falen met kaarten en ik stelde daarom maar voor om te stoppen. Intussen voelde ik me aardig opgefokt en had zin om te vechten, maar ik kon me gelukkig wel inhouden en gedroeg me normaal naar de anderen toe. Toen dacht ik dat het gewoon bij het effect van pep hoorde (het was mijn 2e keer pep), maar inmiddels weet ik wel beter en denk ik dat het door interactie met de till dawn kwam, omdat cafeïne een van de hoofdingrediënten is. Verder voelde ik me echt geweldig, een hele intense euforie. Zo ongeveer een maand daarvoor, toen ik mijn eerste lijntje pep ooit op had, voelde ik die hele intense euforie heel even, nadat ik via de trap een aantal verdiepingen op en neer gerend was. Maar deze keer zou die euforie bijna de hele avond aanhouden. We gingen een film kijken. Ik had zin in een film met veel actie en geweld en stelde A Serbian Film voor, de rest leek die wat te extreem, waarop J Crank voorstelde. Iedereen vond dat prima. Ik vond dat Crank goed het effect van pep uitbeeldde, constant door moeten blijven gaan, zodra je rust zak je in. Ik voelde de ongelooflijk gore drip mijn keel in zakken en dronk wat om de smaak weg te spoelen. Het viel mij op dat de tijd zeer traag verliep, als ik op de klok keek en het idee had dat er zeker een halfuur verstreken was, bleken er bijvoorbeeld maar 10 minuten verstreken te zijn. Ik had ook een beetje een praatkick gekregen en zat over vanalles door te ratelen. Op een gegeven moment zag ik een paar seconden lang sneeuw (die sneeuw die je op tv ziet als je geen ontvangst hebt), daarna werd mijn beeld weer normaal. Schijnbaar begon die trip-e toch te werken. Ik had zoiets van: "Begint het nu eindelijk toch te werken? De pep onderdrukt het maar lekker."

Ik weet niet meer hoe laat het was, maar ik denk zo tussen 23:00 en 23:30, toen L, J2 en A langs kwamen, vrienden van J die ik ook wel kende. Ik vond dat wel gezellig en vertelde enthousiast tegen hen hoe ik me voelde. J vroeg of ik nog een lijntje pep wilde, maar ik zei dat ik die eerste wel genoeg vond, de pep werkte zo heftig dat ik totaal geen behoefte had om bij te nemen. Ik voelde mij nog steeds onsterfelijk, vol euforie en opgefokt. De 'storingsbeelden' bleven af en toe terugkomen, maar verdwenen steeds weer snel. Ik sloot mijn ogen en zag mezelf voorop een schip staan met mijn armen uitgestrekt naar buiten: "I'm on top of the world!" Nogal afgezaagd, maar beschreef goed hoe ik me voelde. Ik voelde de drip weer en dronk weer wat om het weg te spoelen (tussendoor dronk ik natuurlijk ook gewoon voldoende). Doordat de tijd zo traag leek te verlopen had ik het idee dat er een uur of drie verstreken waren toen Crank afgelopen was. (Achteraf had ik de duur van de film een keer opgezocht en zag dat die maar ongeveer anderhalf uur duurde.) J zette gelijk het vervolg, Crank: High Voltage, op.

Ik voelde steeds maar weer drip naar beneden zakken en dronk steeds meer om het weg te spoelen. Uiteindelijk zat ik mezelf zo gek te maken dat ik misselijk werd. Ik ging naar de wc en kotste in de pot. Het klinkt misschien gek, maar ik voelde me nog steeds geweldig, zelfs nog beter dan eerst. Ik had zoiets van: "Jaaaaah, ik leef!" Ik merkte dat zelfs negatieve dingen geweldig voelden, het maakte niet uit wat ik deed of wat er gebeurde, zolang er maar iets gebeurde. Ik zag patronen bewegen over de muren van de wc. Naar mijn idee hing ik onderhand een uur lang over de wc-pot en dacht ik dat de film inmiddels wel afgelopen zou zijn. Uiteindelijk verdween de misselijkheid weer, mijn maag was onderhand leeg. Ik ging terug naar de woonkamer en zag de de film nog gewoon bezig was. Bij deze film had ik weer het idee dat die een uur of 3 duurde, terwijl die in het echt net als de andere film maar ongeveer 1,5 uur duurt. Ik denk dat ik maar zo ongeveer een kwartier heb doorgebracht bij de wc, in plaats van het uur dat ik dacht dat ik weg was. Naar mijn idee had ik door het kotsen en alles mijn stem aardig gesloopt, daar zat ik me een beetje zorgen om te maken, omdat ik enkele dagen later een redelijk belangrijk gesprek zou hebben op mijn werk, ik weet niet meer wat precies. Ondanks dat ik maar één lijntje pep op had en ik dus al lang geen last meer zou moeten hebben van de drip, voelde en proefde ik de drip toch steeds. Ik steeds weer wat, totdat ik me besefte dat ik teveel aan het drinken was. Ik stopte met drinken en probeerde de drip zoveel mogelijk te negeren.

Toen de film afgelopen was besloot ik naar huis te gaan, ik heb geen idee meer hoe laat dat was. Ik fietste in recordtempo naar huis en ging gelijk naar bed, de nacht doorhalen was mij slecht bevallen bij mijn eerste keer pep, dus ik hoopte dat ik nog wat zou kunnen rusten en mij de volgende dag niet al te beroerd zou voelen. Zoals jullie waarschijnlijk wel verwachten lag ik bijna de hele tijd wakker totdat ik de volgende dag uiteindelijk weer uit bed kwam. Ik voelde me helemaal leeg en totaal waardeloos. Ik voelde de volgende dag weer de drip, maar had toen zoiets van: "Dat kan echt geen drip meer zijn, ik zit het me gewoon te verbeelden." Eindelijk verdween het. Ik had mezelf dus gek zitten maken. Ik dacht toen dat het een typische pepkater was, maar intussen weet ik dat de kater wel meevalt als je het niet te bond maakt en ik denk dat de happycaps de kater veel erger hebben gemaakt.

Kort samengevat kan ik concluderen dat die vage smartshopmiddeltjes geldverspilling zijn, al kan ik dat niet helemaal goed beoordelen, doordat ik uit frustratie uiteindelijk een lijntje pep had genomen. Ik heb het idee dat het uiteindelijk wel iets deed, doordat ik uiteindelijk af en toe wat visuals zag en het energiemiddeltje een duidelijke interactie met de pep had. Van deze ervaring heb ik dus ook geleerd dat het niet verstandig is om uit frustratie andere middelen in te nemen als iets te weinig effect lijkt te hebben. Als iets niet goed aan wil slaan kun je beter je verlies nemen, proberen om toch zoveel mogelijk te genieten, dan maar wat nuchterder, en hopen dat het de volgende keer beter gaat. Ondanks alles heb ik toch een geweldige avond gehad en heb ik niet echt spijt van mijn keuzes. De hele tijd voelde ik me geweldig en heb ik volop genoten. Als je maar genoeg in neemt van die 'herbals', zul je denk ik wel iets merken, maar aangezien die middeltjes ook nog eens relatief prijzig zijn kost het je dan vrij veel geld voor matig plezier. Ik raad iedereen af om die vage middeltjes te kopen, zelfs al je niet aan illegale middelen kunt komen. Dan zijn er betere alternatieven, bijvoorbeeld truffels.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Happycaps + speed, geldverspilling (maar toch vette avon

Klinkt interessant genoeg eens te proberen! Leuk reportje jammer dat het beter had gekund achteraf, maar dat is bijna altijd zo :P

Dank voor het delen van je leuke report!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Happycaps + speed, geldverspilling (maar toch vette avon

Leuk reportje :)

Mijn mening van smartshopmiddelen is dat er een hele duidelijke scheiding is. Alle herbal shit is geldverspilling en de RC's die ze er verkopen kunnen leuk zijn. Nadeel daarvan is dat je nooit goed weet wat je binnen krijgt en welke doses het zijn.

Vervelende met herbal is dat het volgens mij deels gebaseerd is op hele subtiele effecten en deels op placebo effecten. Wellicht leuk voor mensen die nog nooit 'echte' drugs gebruikt hebben, maar ik haat het als ik moet gaan zoeken naar effecten. Ik word daar heel onrustig van, ik wil gewoon een heel duidelijk effect hebben dan kan ik me daarop focussen :grin:
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Happycaps + speed, geldverspilling (maar toch vette avon

Niet alle herbal stuff is onzin. Ik gebruik met regelmaat xtc en amfetamine. En wilde eens wat anders op een feestje. Heb toen een herbal aangeraden gekregen genaamd "twisters". Toen ik het gebruikte op Defqon ben ik echt een soort van hard gegaan. Energie voor 10 en maar blijven dansen en springen en gek doen. Kreeg erg veel reacties van mensen of ik lekker ging en hoeveel ik genomen had. Terwijl dit alles kwam door de herbal.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Happycaps + speed, geldverspilling (maar toch vette avon

25tolife zei:
Klinkt interessant genoeg eens te proberen! Leuk reportje jammer dat het beter had gekund achteraf, maar dat is bijna altijd zo :P

Dank voor het delen van je leuke report!
Klik om te vergroten...
Lol, ik schreef dit report juist om mensen er op te wijzen dat ze herbals beter niet kunnen proberen. :grin:
Het kan idd altijd beter, maar heb toch een geweldige avond gehad. Alleen jammer van de kater. :)

SmartieAndMe zei:
Leuk reportje :)
Klik om te vergroten...
Dankje :)

Mijn mening van smartshopmiddelen is dat er een hele duidelijke scheiding is. Alle herbal shit is geldverspilling en de RC's die ze er verkopen kunnen leuk zijn. Nadeel daarvan is dat je nooit goed weet wat je binnen krijgt en welke doses het zijn.

Vervelende met herbal is dat het volgens mij deels gebaseerd is op hele subtiele effecten en deels op placebo effecten. Wellicht leuk voor mensen die nog nooit 'echte' drugs gebruikt hebben, maar ik haat het als ik moet gaan zoeken naar effecten. Ik word daar heel onrustig van, ik wil gewoon een heel duidelijk effect hebben dan kan ik me daarop focussen :grin:
Klik om te vergroten...
Ik ben het met je eens. Ik denk dat die herbal zooi bedacht is voor mensen die geen echte spullen kunnen krijgen en dat de makers maar wat legale spulletjes door elkaar gooiden in de hoop dat het wat effect geeft. Ik vind het wat dat betreft een beetje op hetzelfde neerkomen als lijm snuiven (wel wat minder schadelijk dan). Ik wil ook gewoon een duidelijk effect, naar mijn mening kun je overal wel een vaag effect in zoeken, dus vaag effect -> placebo. Misschien als de dosis hoog genoeg is dat herbals wel iets effect geven, maar dan nog kost het naar verhouding veel te veel. Ik was bijna €20 kwijt voor die zooi. Ik zie het maar als een les en deel die kennis in de hoop anderen te behouden voor die geldverspilling. :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Happycaps + speed, geldverspilling (maar toch vette avon

Deamon zei:
Misschien als de dosis hoog genoeg is dat herbals wel iets effect geven, maar dan nog kost het naar verhouding veel te veel.
Klik om te vergroten...

Meestal geeft dat alleen maar bijwerkingen. Vaak zijn middelen als cafeïne het hoofdbestanddeel, drink maar eens 10 koppen koffie dan wordt je duizelig en krijg je hartkloppingen enzo... Een hogere dosis helpt meestal niet dus. Daarom zijn middelen als speed uitgevonden :wink:. Veel sterkere stimulatie en minder bijwerkingen :grin:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."