Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC hands of fatima

Eerste keer XTC hands of fatima

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
t
the4combatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heya! het is nu 15:06 ik zal zoiezo nog wel paar uurtjes zo blijven dus het wordt bijna een live report!



Dit is mijn trip report, ik heb een paar edits gemaakt en het begin is een beetje langdradig omdat ik niet kan stoppen over de prachtige dagen die ik meegemaakt.
report gaat over mijn eerste keer XTC ik ben geen auteur dus alvast mijn excuus als het niet erg makkelijk wegleest.


Leeftijd: 20
Pil: Hands Of Fatima (XTC)


Koningsnacht vanaf 17:00

Het begon afgelopen zondag de dag voor koningsdag ik en een maatje van me zouden even lekker 1-2 biertjes drinken en daarna koningsnacht met een paar andere maten vieren.
en het plan was de hele nacht door te halen, en ik had mij hier op voorbereid ik had 5 pillen gehaald
(roze hands of fatima).



onwetendheid

ik had echt geen idee hoeveel ik nodig had dus mijn maatje nam een hele en een kwartje mee en ik de rest voor mijzelf (ik zelf ben best nieuw op het gebied van drugs)
ik heb 1 keertje pep gehad vlak voor een busreis van 5 uur... was geen pretje

maar in iedergeval eenmaal bij die maten aangekomen in hilversum toen nog een paar biertjes gedronken maar wel steeds met een flesje water tussendoor zodat als we eenmaal de pil zouden droppen ik in iedergeval niet uigedroogd zou zijn (ik weet niet of ik het goed deed maar het leek mij het verstandigst).

en man wat vond ik het spannend die eerste zo spannend zelfs, dat ik het niet durfde en dus niet deed.. ik ben zelf erg van het alleen doen als je er compleet achter staat.
het zelfde voor mijn maat die zag het ook niet meer zo zitten, dus de hele nacht doorgehaald op een paar biertjes en alsnog water tussendoor mochten we toch nog een pil wouden droppen



-Ik merk dat ik erg veel praat over de nacht zelf en niet echt een tripreport dus ik spoel even door :P SORRY-



''maten''
rond half een waren ik en me beste maat nog los aan het gaan en waren onze andere ''maten'' weg gegaan zitten blijkbaar te veel vast aan vriendinlief.
maar dat was geen probleem we hadden binnen 5 minuten een mooi ander groepje gevonden waar het meteen mee klikte een meid uit die groep gebruikte ook en ik zag hoe lekker ze los ging ik werd zelf toen best nieuwsgierig,
we gingen ergens anders heen en het was ondertussen al 4:00 we gingen een club is met een ruimte waar je kon blowen en ik was goed stoned maar dan ook echt goed stoned ik wist even niet meer hoe ik moest lopen ZO STONED
hele nacht lekker maar dan ook echt lekker gelounged goede drank goede muziek wat een avond kan niet beter maar WIJ moesten en zouden de hele nacht doorgaan.
en onze andere ''maten'' weer van het station halen zodat we konden laten zien dat we echt hadden geknald de hele avond, en dat zou ik niet gaan redden zonder dat pilletje, ik twijfelde nog en dronk nog wat het was 6 uur in de ochtend en onze vrienden waren toch de eerste trein naar ons toegekomen om het nog een beetje goed te maken met ons en er ging meteen weer wat lekkere biertjes en water in en nog een jointje om het af te leren lekker ff bij de macdonalds met het slechtste ontbijt ooit zitten spacen, mooie verhalen verteld van de gekke avond nie we mee hadden gemaakt we waren nog steeds met de andere die we hadden ontmoet en het klikte ook goed tussen onze maten

En ik merk dat ik weer te veel bullshit lul Sorry jullie komen er zo achter waarom!
denk ik?



Het eerste kwartje

Maar toen was het denk ik 11-12 uur we hadden gegeten,
ff bij een van onze maatje bij zijn ouders langs geweest en we gingen de kermis op maar man die jointjes en de biertjes begonnen er in te hakken als een beest.
ik probeerde nog ff los te gaan op wat muziek zodat ik mischien ergens een beetje wakker werd maar ik trok het niet meer en toen het 2 uur was toen gooide ik er toch maar een kwartje er in.
mijn maat had er niet echt behoefte aan
en ik ben niet het type dat gaat pushen gebruik moet je altijd achter staan in mijn mening.
Dus waren we even met zijn 2en naar de coffeeshop gerend om wat voor hem te halen.
ik had al opgezocht dat het meestal een half uur duurt voordat je wat merkt dus we redde het makkelijk


Is dit alles?

na een kwartier dacht ik wat te voelen, ik had geen idee hoe het moest voelen maar ik dacht dat ik het had maar na een half uur wist ik het zeker,
dit was hem... ik voelde me losjes ik kreeg weer wat energie en het zag er allemaal wel mooi uit.
ik vond alles goed en we gingen lekker naar het house festivalletje op het plein (kingstown).
en ik ging gewoon lekker los ik had besloten na dat pilletje geen alcohol meer te drinken omdat ik niet weet wat er mis zou kunnen gaan.
mijn beste maat waarmee ik zou gebruiken maar die toch niet wou die zou goed op mij letten.
hij had bij de albertheijn een grote fles water gehaald, voor als ik niet heen en weer naar de bar wou lopen of als er iets mis ging, maar dat ging er niet ik ging echt lekker los maar voelde eigenlijk niks bijzonders.
ik besloot nog een kwartje te nemen in de hoop het effect te versterken maar toen na 30 minuten had ik alsnog alleen de energie en het normale losgaan wat ik bij drank heb.. ik dacht als dit het is? dan hoeft het van mij niet dan ga ik de volgende keer wel lekker in een hoteletje een paar uurtjes slapen en dan heb ik het zelfde effect


Terugreis

toen was het 8 uur ik zat nog vol energie, maar het was daar al afgelopen dus we zijn lekker met de trein terug gegaan.
in de trein merkte ik wel dat toen ik eenmaal stil moest zitten dat ik hier een klein beetje moeite mee had, de maten die nog niet wisten dat ik een pilletje gebruikt hadden kwamen daar toen wel achter ik kon niet stil zitten gewoon.
MAAR man WAT MISTE IK DIE MUZIEK en verder op in de trein hoorde ik wat mensen met een klein speakertje ik heb op dat moment al me vrienden mee getrokken en ben daar gaan zitten.
na 5 minuten hield ik het niet meer en ging lekker los in de trein iedereen dacht dat ik voor lul zou staan maar, voordat ik het wist stond er zo'n 10 man met me mee te doen mooie meiden en toffe gozers wat een mooie ervaring.

Maar nog! toen ik thuis was met die maat van me zei ik weer precies het zelfde als dit het is alleen die energie, en het los gaan zoals ik ook bij drank heb. Dan hoeft het niet

Totale gebruik: 2 Kwartjes




VANDAAG!:"

Vandaag is het woensdag 29-1-2015
Ik zat nog te denken over hoe ik het naar me zin had gehad, en hoe mooi ik het vond.
De drank de lekkere jointjes en dat halve pilletje.
Maar ik begon te denken de verhalen die ik las overal en de verhalen die ik hoor die komen totaal niet overeen met wat ik heb mee gemaakt.
En ik wist zeker dat het een goede pil was ik had ze via iemand die ik compleet vertrouw en me nooit troep zou Geven.


Dus ik werd vanochtend lekker vroeg wakker een uurtje of half 6 de bakker gaat hier vroeg open ff lekker een broodje gegeten.
terwijl een van me nieuwe games aan het installeren was (little big planet 3) ik kwam thuis en begon het te spelen met echt goede techno op de achtergrond ik zette hem ff op pauze want in me broekzakken zat nog van alles en ik haalde me portemonnee er uit en ik kwam mijn pillen tegen ik wou ze goed opbergen (er lopen hier honden en afentoe kleine kinderen) maar ik kon het niet ik legde ze naast me neer

Ik keek er ff naar en ging op het internet mijn ervaring vergelijken met andern en ik wou toch echt not die verhalen mee maken die iedereen schrijft de prachtige ervaringen van de drugs en de mooie herinneringen.


Nog eens proberen!?


Dus mijn vriendin die naast mij lag die zei als jij dat wil ervaren zoals op die sites moet je dat gewoon alsnog proberen dus ze is naar huis gegaan en heeft mij verteld dat als er iets mis ging dat ik kon bellen en dat ze er binnen 5 minuten zou zijn dus.
ik starte de game op (little big planet 3) en gooide de muziek van het spel zelf uit en knalde er lekker wat simpele house achter en na 10 minuten spelen pakte ik een kwartje en gooide die er na goed nadenken in.

En toen:
Ik was gewoon lekker dat simpele spel aan het spelen met die lekker house op de achter grond en langzaam aan veranderde de dj set op de muziek ik luisterde in techno en daarbij ook mijn gevoel, het voelde zo mooi ik besloot mij om te kleden in een joggingsbroek en een lekker ruim vest en met een deken om mij heen het spel te spelen en lekker van de prachtige muziek te genieten en ik ging lekker en na een uurtje voelde ik me zo goed maar ik dacht dit kan beter en dropte nog een kwartje

ik ging weer verder met spelen en alles wat ik deed was zo goed en ging zo lekker ik maakte fouten maar zag meteen in wat ik wel had moeten doen en als de instructor op het spel praten dan was ik aan het luisteren met me volledige aandacht naar het spel en ik ging lekker op in de muziek en voelde me gewoon echt FIJN ik en me vriendin hebben de laatste tijd wel wat moeilijke tijden gehad dus ik besloot haar te bellen ze zei dat ik niet nuchter wat en dat ze dat wist maar ze wist ook dat alles wat ik tegen haar zei wel echt waar was dus nar een uurtje aan de telefoon voelde ik me weer zo verliefd en ik heb haar verteld dat ik van haar hou had even de smoes gebruikt dat ik even wou gaan liggen maar ondertussen wou ik gewoon even niet gestoord worden terwijl ik lekker in deze space (trip) hoe je het ook wil noemen zat.

Ik zat te gamen en bedacht mijzelf iedereen die zijn ervaringen laat weten op het forum neemt daar zijn tijd voor en ik begrijp nu eindelijk al die mooie en geweldige ervaringen en ik moest er zelf ook een schrijven ik kan nu wel verder schrijven maarja dat komt ik uit waar ik nu ben en dat zou een beetje apart zijn

-4combat
AKA
Sackboy



EDIT:

Op dit moment staat er een erg techno nummer aan en ik voel me even vrij van alles even zo goed, ik heb wat problemen gehad de laatste tijd en ik ben ze even kwijt ik sta wel ontzettend te kauwen maar heb even een kauwgompie gepakt ik kan niet still zitten met me hoofd ik draai in de rondte en ik woon ook nog eens bij mijn moeder thuis die net besloot toch maar thuis te komen dus heb even het deurtje goed op slot gedaan zo dat ik lekker in dit eigen wereldje kan blijven voor nog een paar uur

ik heb mijn werk voor vanavond en morgen net afgebeld en ik wist alles zo mooi te brengen en goed te verworden dat ze het geen enkel probleem vonden dat ik
''nog brak was van konings dag'' ik heb mazzel dat mijn ''Teamleider'' mij de pillen had verkocht en dus meteen wist wat ik bedoelde en mij vertelde dat hij ook nog BEHOORLIJK WAKKER was en ik heb me kapot gelachen

Ondertussen ik deze uitleg geef kan ik mijn hoofd totaal niet stil houden en het kauwen wordt wel steeds erger alsnog ik ga denk ik zometeen weer lekker relaxed gamen met wat drinken en er echt een hele mooie dag/avond wat dan ook van maken, ik weet niet nog of ik bij ga droppen op dit moment zoiezo niet want ik echt wel hard nu
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klinkt wel als een chille trip :)

Het is wel heel onverstandig om gelijk weer te nemen, om de schade te beperken moet je er echt wel 2 a 3 maanden tussen houden, anders ga je uiteindelijk problemen krijgen. Verder vind ik het ook wel een beetje zwak dat je tijdens je eerste echte trip gelijk je werk afbelt, als je dagelijks leven nu al onder drugsgebruik lijd... :confused: :wink:

Geniet verder nog even van je trip!
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou zelf nóóit in m'n eentje thuis gebruiken, op XTC wil je 'delen': kletsen, knuffelen, etc en dat gaat niet in je eentje. Het is zo veel leuker met 1 iemand anders of een hele groep!

Daarnaast werkt het op zich wel als je het de volgende dag weer doet maar de écht leuke effecten zijn veel minder aanwezig en je zal een stuk meer last hebben van ongewenste bijwerkingen. Het is dus niet alleen verstandig om pauzes in te lassen tussen je gebruik, maar ook voor jezelf uiteindelijk veel chiller! :)

Net als dat je altijd de meeste pret zal hebben van je pilletje als je er uitgerust en gezond aan begint, op tijd op de avond, en dus niet ergens overdag nadat je een nacht hebt geskipt en maximaal hebt lopen blowen, zuipen en macdonalds vreten. Geloof me, ik spreek uit ervaring! Lees je goed in, er staan zat tips en tricks hier op het forum. :wink:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
In het boek PIKHAL van Alexander Shulgin, de ontdekker van de werkzame effecten van MDMA ('xtc') staat dat 50mg de minimale waarde is (voor een man van zo'n 75kg, lichaamsgewicht en geslacht maakt veel uit bij doseren dus wees voorzichtig) om überhaupt iets te merken, vanaf deze dosering voel je je 'licht strakjes' iets energieker.
80mg staat aangegeven (voor een man rond de 75kg) als minimumwaarde om de 'love feeling' te voelen waar MDMA om bekend staat.

Het doseren van MDMA komt erg nauw qua 'gewenst' effect dat je er van krijgt.
Aan de ene kant moet je minimaal 100mg nemen (Als man van 75kg) maar aan de andere kant gaat overdosering bij MDMA erg snel.

Het is dus erg handig en verstandig als je je pillen laat testen.
De meeste pillen naar mijn ervaring van wat ik heb laten testen zijn tussen de 160 en 200mg, ze kunnen echter ook 100 of 300mg wezen.
Kans is groot dat je te weinig hebt genomen om de effecten van MDMA goed te merken, aan de andere kant wil ik benadrukken WEES ALSJEBLIEFT VOORZICHTIG met grotere naar binnen werken, vooral wanneer je lichaam nauwelijks/geen ervaring heeft met de stof kan deze erg hard binnen komen.

Wat ik ook wil benadrukken is dat het normaal gesproken toch zeker wel een uur duurt na inname voordat je de effecten van MDMA een beetje merkt, kijk dus uit met te vroeg bij nemen, vooral bij je eerste keer wacht minimaal 1,5uur met bijnemen.

Lang verhaal kort, wees (extra) voorzichtig, probeer een halfje, wacht minimaal anderhalf uur en kijk dan hoe het voelt, als je je goed voelt maar het gevoel hebt dat er weinig gaande is kun je eventueel nog een beetje bijnemen, omdat je niet weet wat er in je pil zit zou ik in ieder geval niet meer dan 3kwart nemen.

Het beste is natuurlijk altijd als je het laat testen, kan in vrijwel elke grote stad op donderdag middag bij de GGZ gratis, kost je 5min en is gratis (in Groningen tenminste).

In klinische setting (behandeling posttraumatische stres bijvoorbeeld) krijgen mensen eerst ongeveer 75-100mg MDMA gegeven, na anderhalf uur wordt er gekeken of de 'client' zich goed voelt. Op dat moment wordt er gevraagd of de client supplement wenst (25-40mg afhankelijk van gewicht en geslacht) en hierbij wordt vermeld dat het de ervaring niet versterkt, enkel verlengt met ongeveer een uur.

Geen enkel mens is gelijk en iedereen zal anders reageren op MDMA, sommige heftiger dan anderen maar wat wel duidelijk wordt is dat bijdoseren met MDMA niet zo bar veel effect geeft als je er te lang mee wacht.

De juiste dosering is (extreem) belangrijk bij MDMA wil je er de maximale ervaring uit halen, des te meer reden ook om het te laten testen.

PS: Als je per ongeluk 200mg naar binnen werkt (al helemaal bij de eerste keer) loop je aanzienlijk risico om tijdelijk nokkie te gaan, heb het bij kleine meisjes wel zien gebeuren in ieder geval.

Tering wat een lap tekst heb ik geschreven, er is dan ook geen makkelijke manier om dit op een verantwoorde manier te brengen, had beter niets kunnen zeggen. :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."