Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste ervaring met Kanna, sceletium tortuosum...

Eerste ervaring met Kanna, sceletium tortuosum...

14 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken dat dit snel illegaal wordt... Het is al jaren te koop in de smartshop en zo extreem spannend is het niet hoor. Het heeft zeker effect, dat kan ik niet ontkennen. Het geeft een best aangenaam gevoel, wat duidelijk komt doordat het in werkt op serotonine. Maar in buurt van xtc kan het gewoon niet komen als je het mij vraagt. Een echte sterke high ervan krijgen is gewoon bijna niet te doen, want voor je het weet neem je teveel en ben je gewoon een half uur misselijk.

Ik zou wel echt oppassen als je ook tramadol slikt, ik vraag me af of een dagje met tramadol stoppen genoeg is om het risico op serotonine syndroom te vermijden. Tramadol heeft nogal een lange halfwaardetijd en zal dus geheid nog in je bloed zitten als je er een dag pauze mee neemt. Daarnaast vind ik met medicatie stoppen om drugs te nemen uberhaupt niet verantwoord. Je krijgt die medicatie niet voor niets voorgeschreven lijkt me zo. Kies dan gewoon een andere drug die je wel veilig met tramadol kunt combineren.
J
Jacky MLid
01-01-2024, 00:00
#2
Graag had ik een reportje geschreven over mijn eerste ervaring met kanna.

Setting,

2u voor ik naar werk moet, kwam de postbode langs met mijn verwachte pakje. Ik zou het toch nu nog willen proberen want ben erg nieuwsgierig naar het effect hiervan, heb andere reports gelezen en enkel lof hierover. Ik rook dagelijks wiet en gebruik tramadol voor het antidepressief effect. Vandaag de dosis overgeslagen ivm serotoninesyndroom, veiligheid komt eerst!

Dus een mespuntje kanna op tabak gedaan en opgerookt. Een mild gevoel van warmte en een hint van gelukzalig hgevoel. Zeker niet placebo maar de volgende keer een grotere dosis want ik moet nog gaan werken.

Volgende maal eens met een vriend proberen en het max eruit halen. Hierover zeker een nieuw uitgebreid report. Er wordt gezegd dat dit naar xtc neigt te gaan. Vraag me af hoelang dit nog legaal blijft. Ik zal mss een grote voorraad inslaan voor het geval.. :stoned: cyah!
J
Jacky MLid
01-01-2024, 00:00
#3
..... 2 dagen later .....

Mijn verder verloop op het werk na de eerste maal kanna gebruikt te hebben, een twee tal uurtjes iets gevoeld, wat sterk op het effect van tramadol lijkt, dit is een ssri ook, daarna ging het snel bergaf en kreeg ik weer allerhande klachten, deze die ik krijg als ik mij van tramadol onthoud...zenuwachtigheid, prikkelbaarheid, nervositeit, depressieve gedachten..en was ik bang indien ik toch mijn tramadol neem wat de gevolgen zouden kunnen zijn. Heb dan maar een halve genomen en kwam er een uur later weer bovenop, verder de werkdag successief beeindigd. S avonds jointje en bed ingedoken :smoke: ....

Volgende dag was mijn plan, geen tramadol enkel kanna nemen en dit op een kauwgum doen en kauwen. En dat deed ik, :tearsofjoy: wat een nice lift na een kwartierke ofzo, was blij en energiek en voelde dat dit zeker op dezelfde receptoren reageert dan met tramadol, dopamine en noradrenaline. Ik had geen behoefte aan mijn dagelijke dosis tram, goed nieuws dus :rockband:

2 u later was het 11u en het effect was weg, en de onthoudingsverschijnselen kregen weer de bovenhand...tijd voor nog een beetje Kanna dus, weer hetzelfe effect als voordien plus de gevolgen nadien, en op het werk zijnde, moe, mottig warm koud enz....tot 20u zonder iets genomen te hebben heb ik het uitgehouden. Dan weer Kanna genomen 20u30. Weer hetzelfde liedje, wat zeer aangenaam was. Tegen 22u uitgewerkt en ontzettend moe gevoel, heb mij nog nooit zo moe gevoeld eigenlijk. Erna een jointje gerookt en weer bed in. Versleten gevoel en niet kunnen slapen, weer kannatijd? No way hoor, 1u30 opgestaan en halfje tram genomen, slapen als een roosje enz de volgende morgen gewoon gevoel, weer de oude.

Conclusie,

Eerst dacht ik via kanna mijn tramverslaving te temperen, en mss is dit wel mogelijk maar het effect duurd veel te kort en er is zoweinig over info. Geen zin om een kannaverslaving te ontwikkelen. Want dat is wat het doet.

Wel goed om eens een avondje te chillen met wat kanna en wiet maar verder niks bijzonders dus.

scoort wel beter dan gedroogd salviablad echter
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
De structuur en werking is erg gelijk aan MDMA alleen wordt het veel sneller afgebroken door het lichaam (omdat er geen twee methylgroepen aan de structuur zijn geplakt) en is hierdoor een stuk minder potent en duurt een stuk korter.

Bij een lage hoeveelheid net als met MDMA voel je je voornamelijk alleen een beetje speedy, bij hogere doseringen (als ik het mij goed herinner had ik over een paar uur tijd een heel buisje leeg gesnoven, kleine 1gram van het 10x extract) krijg je wel heel sterk dat herkenbare gevoel van MDMA, ik ging extreem aardig doen tegen mensen, knuffelen, etc.

Wel leuk om een keer uit te proberen, doet echter waarschijnlijk ook wel een aanslag op je serotonine voorraad net als MDMA maar dan een stuk minder, wellicht niet echt verstandig om te gebruiken als je al last van depressie hebt dus.

De sfeer zat er wel in toen ik in gezelschap lijntjes liep te doen, brand ook niet in je neus o.i.d. maar ik was er persoonlijk wel weer snel op uitgekeken. :P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
JMThomas zei:
De structuur en werking is erg gelijk aan MDMA alleen wordt het veel sneller afgebroken door het lichaam (omdat er geen twee methylgroepen aan de structuur zijn geplakt) en is hierdoor een stuk minder potent en duurt een stuk korter.
Klik om te vergroten...
Nounou, dat is wel héél kort door de bocht. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Voor de volledigheid dan ook maar de structuur van MDMA:

Vind Mesembrine en MDMA niet bijzonder veel op elkaar lijken qua structuur. Dat ze allebei op serotonine inwerken is wel duidelijk. Maar Mesembrine heeft qua werking veel meer gemeen met antidepressiva en MDMA doet daarnaast nog van allerlei andere dingen die het toch een stuk leuker en recreatiever maken.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nounou, dat is wel héél kort door de bocht. :P
Klik om te vergroten...

Benzeenring met een zuurstofatoom aan de 3de en 4deschakel en de 'staart' met aan heet eind een stikstof en waterstofatoom, neurologische werking die sterk gelijkend is maar een stuk korter werkt omdat de stof sneller afgebroken wordt door het lichaam. Zit nog wat extra meuk aan de 'staart' maar heeft verder niet zoveel invloed op de werking, ik blijf koppig bij mijn standpunt, maar wel kort door de bocht ja, chemie is nou eenmaal complex. :P

Maar Mesembrine heeft qua werking veel meer gemeen met antidepressiva en MDMA doet daarnaast nog van allerlei andere dingen die het toch een stuk leuker en recreatiever maken.
Klik om te vergroten...
Antidepressiva werkt vrijwel altijd selectief enkel op serotonine en heropname blokkering (SSRI), Mesembrine is non-selectief (werkt dus ook op dopamine en noradrenaline in) en bevordert ook de afgifte van serotonine in de synapsen naast 'enkel' de blokkering van heropname, plus antidepressiva heeft meestal alleen een zuurstofatoom op de 3de beneenringschakel terwijl bij Mesembrine er ook één zit op de 4de schakel wat bijna altijd resulteert in een relatief 'grotere'(/sterkere potentie dus) hoeveelheid serotonine die vrij komt. Mesembrine is gewoon een stuk minder heftig omdat het zo snel wordt afgebroken en komt qua gevoel al snel dichter bij antidepressiva denk ik.

Het heeft allebei (MDMA&Mesembrine) de methylenedioxyphenylethylamine structuur er in zitten in ieder geval.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Methylenedioxyphenethylamine.svg
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
JMThomas zei:
Nounou, dat is wel héél kort door de bocht. :P
Klik om te vergroten...

Benzeenring met een zuurstofatoom aan de 3de en 4deschakel en de 'staart' met aan heet eind een stikstof en waterstofatoom, neurologische werking die sterk gelijkend is maar een stuk korter werkt omdat de stof sneller afgebroken wordt door het lichaam. Zit nog wat extra meuk aan de 'staart' maar heeft verder niet zoveel invloed op de werking, ik blijf koppig bij mijn standpunt, maar wel kort door de bocht ja, chemie is nou eenmaal complex. :P
Klik om te vergroten...
Nouja, het mist ook nog de koolstof tussen de methoxy-groepen aan de 3e en 4e positie van de benzeenring. Daarnaast is dat 'extra meuk aan de staart' wel praktisch het halve molecuul dat anders is, hoezo heeft dat geen invloed op de werking, het werkt toch anders dan MDMA?

Maar Mesembrine heeft qua werking veel meer gemeen met antidepressiva en MDMA doet daarnaast nog van allerlei andere dingen die het toch een stuk leuker en recreatiever maken.
Klik om te vergroten...
Antidepressiva werkt vrijwel altijd selectief enkel op serotonine en heropname blokkering (SSRI),
Klik om te vergroten...
Geintje, hoop ik?

Mesembrine is non-selectief (werkt dus ook op dopamine en noradrenaline in) en bevordert ook de afgifte van serotonine in de synapsen naast 'enkel' de blokkering van heropname, plus antidepressiva heeft meestal alleen een zuurstofatoom op de 3de beneenringschakel terwijl bij Mesembrine er ook één zit op de 4de schakel wat bijna altijd resulteert in een relatief 'grotere'(/sterkere potentie dus) hoeveelheid serotonine die vrij komt.
Klik om te vergroten...
Dit is weeral erg kort door de bocht, als structure-activity-relationship echt zo simpel was konden we praktisch het ideale medicijn voor verschikkelijk veel aandoeningen maken.

Mesembrine is gewoon een stuk minder heftig omdat het zo snel wordt afgebroken en komt qua gevoel al snel dichter bij antidepressiva denk ik.
Klik om te vergroten...
Misschien heeft het ermee te maken dat de mesembrine minder goed door je HBB komt of iets anders? DMT wordt normaal namelijk ook best wel snel afgebroken en dat geeft ook wel een heftig effect. :wink:

Het heeft allebei (MDMA&Mesembrine) de methylenedioxyphenylethylamine structuur er in zitten in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Nietus, alleen MDMA heeft die, Mesembrine heeft wel een Dimethoxyphenetylamine-groep. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fool zei:
Nouja, het mist ook nog de koolstof tussen de methoxy-groepen aan de 3e en 4e positie van de benzeenring. Daarnaast is dat 'extra meuk aan de staart' wel praktisch het halve molecuul dat anders is, hoezo heeft dat geen invloed op de werking, het werkt toch anders dan MDMA?
Klik om te vergroten...
Precies dit. Mijn verstand van chemie is helaas niet goed genoeg om de hele discussie op de benaming van alle groepen te volgen, maar kijk naar beide moleculen en je ziet gewoon best een hoop verschillen. Mesembrine heeft niet de volledige fenetylamine structuur in zich, los van het feit dat er nog een hoop andere verschillen zijn.

Maargoed even los van de structuur, ik heb zowel kanna (mesembrine) als MDMA best vaak gebruikt en kan daardoor duidelijk het effect op serotonine merken in beide. Van een hoge hoeveelheid kanna extract kreeg ik het heel even extreem warm, werd licht misselijk en best een beetje waus. Dit deed mij enigszins denken aan de inslag van net iets teveel MDMA. Maar wat ik zelf totaal vind missen bij Kanna is de euforie en het speedy gevoel wat MDMA wel kan geven. In dat opzicht merk ik bij Kanna niet veel effect op dopamine en noradrenaline. Daarnaast heeft MDMA gewoon net dat beetje extra op de een of andere manier, dat alomvattende love gevoel. Kortom, ik vind dat er qua werking wel een aantal overeenkomsten in zitten, maar overwegend voelt MDMA gewoon veel completer en leuker aan. Ach ja, Kanna is best grappig en vooral leuk om door je joint heen te gooien vind ik zelf.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Fool zei:
Nouja, het mist ook nog de koolstof tussen de methoxy-groepen aan de 3e en 4e positie van de benzeenring. Daarnaast is dat 'extra meuk aan de staart' wel praktisch het halve molecuul dat anders is, hoezo heeft dat geen invloed op de werking, het werkt toch anders dan MDMA?
Klik om te vergroten...
Mesembrine heeft niet de volledige fenetylamine structuur in zich, los van het feit dat er nog een hoop andere verschillen zijn.
Klik om te vergroten...
Dat dan wel weer. :grin:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geintje, hoop ik?
Klik om te vergroten...

De antidepressiva die tegenwoordig wordt voorgeschreven is in 95% van de gevallen een SSRI, natuurlijk zijn er ook non selectieve antidepressiva en antidepressiva die op andere neurotransmitters inwerken dan serotonine.

Daarnaast is dat 'extra meuk aan de staart' wel praktisch het halve molecuul dat anders is, hoezo heeft dat geen invloed op de werking, het werkt toch anders dan MDMA
Klik om te vergroten...

Qua neuromodulatie maken de 'extra' atomen aan de staart voor zover bekend geen verschil, het is ook wel aannemelijk gezien de structuur dat dit het geval is
Het werkt anders dan MDMA, het is ook geen MDMA, maar de neurofysiologische werking is sterk gelijkend. Natuurlijk zijn er ook verschillen.

Dit is weeral erg kort door de bocht, als structure-activity-relationship echt zo simpel was konden we praktisch het ideale medicijn voor verschikkelijk veel aandoeningen maken.
Klik om te vergroten...

Natuurlijk is dit kort door de bocht maar het lijkt me onnodig om tot in de detail te beschrijven hoe SSRIs verschillen van Mesembrine qua werking. Structure-activity-relationship is zeer complex, vaak kan een enkel atoom meer of minder gigantische verschillen teweeg brengen in de neurlogische werking van een molecuul, in dit geval echter gaat het echter wel op, daar durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken om zo maar te zeggen.
Kanna is een stuk potenter qua afgifte stimulering/potentie dan SSRIs maar heeft een halfwaardetijd die vele malen kleiner is, dat was voornamelijk het punt dat ik probeerde te maken maar je hebt gelijk wat betreft het feit dat je het niet met 100% zekerheid kunt weten.

Misschien heeft het ermee te maken dat de mesembrine minder goed door je HBB komt of iets anders? DMT wordt normaal namelijk ook best wel snel afgebroken en dat geeft ook wel een heftig effect.
Klik om te vergroten...

De HBB penetratie heeft er ook vast en zeker mee temaken. Ik denk dat het in dit geval voornamelijk temaken heeft met de koolstofatomen aan de methoxygroepen waardoor het molecuul zich minder goed hecht aan de serotogene receptoren.
Met MDMA is de dosering vrij belangrijk wil je gewenst effect ondervinden, zo staat in PIKHAL dat een man van gemiddelde leeftijd minimaal 50mg nodig heeft om überhaupt de effecten te merken en 80mg om de typerende MDMA 'love feeling' te merken. Wanneer ik Kanna (nasaal) gebruik heb ik het gevoel dat het na 20-30min wel zo'n beetje is opgekomen en dan kun je ook dichtbij het zogenaamde MDMA gevoel komen maar als je niet bij neemt is dit 'love' gevoel binnen een uur ook weg en duurt het meestal ook nooit meer dan anderhalf uur nadat het speedy gevoel is verdwenen, om überhaupt bij dit 'love' gevoel te komen moet je ook al snel een hele gram weg rossen en het is vrij prijzig, ik denk dat de meeste mensen Kanna iets minder snel er doorheen jagen en dat het ook vrij snel weer wordt 'afgebroken' in je lichaam waardoor Kanna(/Mesembrine) vrij mild aanvoelt, niet zo heftig als MDMA en meer richting SSRIs qua gevoel zoals Psychedelibee aangaf.

Nietus, alleen MDMA heeft die, Mesembrine heeft wel een Dimethoxyphenetylamine-groep. :)
Klik om te vergroten...

Een structuur is nog geen groep maar die twee koolstofatomen zullen zeker wel verschil maken, zou me niet verassen als dat de binding aan receptoren minder maakt.



Afgaand op eerdere reacties, ik zou in dit geval niet teveel op af gaan wat Wikipedia te zeggen heeft over Mesembrine, op wikipedia worden bijvoorbeeld ook veel (heftige) stoffen die gemaakt zijn door Shulgin, bijvoorbeeld Methylone als antidepressivum naar voren gebracht.
Bij MDMA gebruik wordt de heropname van serotonine geblokkeerd waardoor vervolgens deze wordt afgebroken door MAOIs wat vervolgens tot een vermindering van serotonine in het lichaam leid, Mesembrine idem.
O.a. om deze reden duurt het zo'n 6 weken dat SSRIs aanslaan. Het zal wel bij verre na niet zo'n grote aanslag doen op de voorraad als MDMA maar ik denk om deze reden niet dat het erg effectief is als antidepressiva, plus het feit dat Mesembrine veel hogere pieken en dalen kent.


Er is op dit gebied vrijwel niets met zekerheid te zeggen en de kritiek die Fool geeft wat betreft dat ik zeg niet met zekerheid gezegd kan worden klopt ook helemaal. Meestal duurt het vele jaren en zeer veel onderzoek voordat er überhaupt iets met zekerheid gezegd kan worden over de werking van een stof, zo hebben we bij stoffen zoals alcohol en MDMA waar relatief gezien gigantisch veel over bekend is nog steeds discussies gaande over wat nou de schadelijkheid is hiervan als die er überhaupt is.
Over Kanna/Mesembrine is nog veel minder bekend qua onderzoek en gebruikerservaring onder mensen.
Ik denk echter nog steeds dat het aannemelijk is dat Kanna/Mesembrine de afgifte stimuleert vergelijkbaar aan MDMA afgaand op de structuur en werking hiervan, maar dit is, inderdaad, kort door de bocht.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mesembrine is niet selectief voor serotonine inderdaad In het remmen van de heropname, maar kan nergens vinden dat het ook een releaser Is zoals MDMA.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
JMThomas zei:
De antidepressiva die tegenwoordig wordt voorgeschreven is in 95% van de gevallen een SSRI, natuurlijk zijn er ook non selectieve antidepressiva en antidepressiva die op andere neurotransmitters inwerken dan serotonine.
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk wel het merendeel, maar 95% geloof ik nooit niet. :P

Qua neuromodulatie maken de 'extra' atomen aan de staart voor zover bekend geen verschil, het is ook wel aannemelijk gezien de structuur dat dit het geval is
Het werkt anders dan MDMA, het is ook geen MDMA, maar de neurofysiologische werking is sterk gelijkend. Natuurlijk zijn er ook verschillen.
Klik om te vergroten...
Nouja, het zal wel verschil maken in de zin dat methylone ook niet hetzelfde doet als MDMA, maar het 'lijkt' inderdaad wel op elkaar.


Een structuur is nog geen groep maar die twee koolstofatomen zullen zeker wel verschil maken, zou me niet verassen als dat de binding aan receptoren minder maakt.
Klik om te vergroten...
My bad, structuur inderdaad. :wink:


Er is op dit gebied vrijwel niets met zekerheid te zeggen en de kritiek die Fool geeft wat betreft dat ik zeg niet met zekerheid gezegd kan worden klopt ook helemaal. Meestal duurt het vele jaren en zeer veel onderzoek voordat er überhaupt iets met zekerheid gezegd kan worden over de werking van een stof, zo hebben we bij stoffen zoals alcohol en MDMA waar relatief gezien gigantisch veel over bekend is nog steeds discussies gaande over wat nou de schadelijkheid is hiervan als die er überhaupt is.
Over Kanna/Mesembrine is nog veel minder bekend qua onderzoek en gebruikerservaring onder mensen.
Ik denk echter nog steeds dat het aannemelijk is dat Kanna/Mesembrine de afgifte stimuleert vergelijkbaar aan MDMA afgaand op de structuur en werking hiervan, maar dit is, inderdaad, kort door de bocht.
Klik om te vergroten...
In dit soort formulatie kan ik mij inderdaad veel beter vinden, net als in het weggeknipte deel van je post trouwens. :)
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Waarschijnlijk wel het merendeel, maar 95% geloof ik nooit niet. :P
Klik om te vergroten...

Ken niet alle namen voor antidepressivum uit mijn hoofd maar volgens mij staan ze er vrijwel niet tussen in die lijst. Er heeft zich over de afgelopen decennia ook wel een grote geleidelijke verplaatsing plaats gevonden onder antidepressivum voorschriften waar vroeger vooral non selectieve heropname remmers werden voor geschreven en tegenwoordig vrijwel alleen selectieve, dit overzichtje is 8jaar oud wat ook wel een vertekent beeld kan geven denk ik.

Voor antidepressivum worden tegenwoordig eigenlijk alleen selectieve noradrenaline en serotonine heropname remmers voorgeschreven, dit kun je ook terug vinden op de site van de huisartsenvereniging wanneer je zoekt op antidepressivum.
Heel soms wordt er nog wel selectieve dopamine en serotonine heropname remmer voorgeschreven bij depressie maar meestal wanneer er nog een ziektebeeld bijkomt, bijvoorbeeld psychoses.

Ik ken geen exacte percentages maar volgens mij kan het haast niet anders dan dat het overgrote deel van de voorgeschreven antidepressivum selectieve serotonine heropname remmers zijn qua werking.

In dit soort formulatie kan ik mij inderdaad veel beter vinden, net als in het weggeknipte deel van je post trouwens. :)
Klik om te vergroten...

Wanneer ik een langdradige post op het forum gooi loop ik meestal nog een paar uur achteraf nog flink te knippen en plakken, was bij de vorige post in dit topic ook het geval, was met het laatste deel alsnog niet helemaal tevreden, had het wat concreter toe willen lichten maar moest naar de les, maar goed. :tongueout:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
JMThomas zei:
Waarschijnlijk wel het merendeel, maar 95% geloof ik nooit niet. :P
Klik om te vergroten...

Ken niet alle namen voor antidepressivum uit mijn hoofd maar volgens mij staan ze er vrijwel niet tussen in die lijst. Er heeft zich over de afgelopen decennia ook wel een grote geleidelijke verplaatsing plaats gevonden onder antidepressivum voorschriften waar vroeger vooral non selectieve heropname remmers werden voor geschreven en tegenwoordig vrijwel alleen selectieve, dit overzichtje is 8jaar oud wat ook wel een vertekent beeld kan geven denk ik.

Voor antidepressivum worden tegenwoordig eigenlijk alleen selectieve noradrenaline en serotonine heropname remmers voorgeschreven, dit kun je ook terug vinden op de site van de huisartsenvereniging wanneer je zoekt op antidepressivum.
Heel soms wordt er nog wel selectieve dopamine en serotonine heropname remmer voorgeschreven bij depressie maar meestal wanneer er nog een ziektebeeld bijkomt, bijvoorbeeld psychoses.

Ik ken geen exacte percentages maar volgens mij kan het haast niet anders dan dat het overgrote deel van de voorgeschreven antidepressivum selectieve serotonine heropname remmers zijn qua werking.
Klik om te vergroten...
Point taken. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."