Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC - Thuissetting - 15man - Veel voor 't eerst

XTC - Thuissetting - 15man - Veel voor 't eerst

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
:grin: Mooi verhaal, mooi beschreven ook. Veel herkenbare dingen van onze eigen trips :)
K
KipcornLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wie: Ik en ongeveer 15 anderen. (Leeftijd 19 - 24)
Waar: In een groot herenhuis, waar een van ons woont. Chille setting.
Datum: 2011 (Al 3 jaar geleden dus)
Muziek: Jimi Hendrix, Bliue Oyster Cult, Dusty Springfield, Led Zeppelin. etc.

3 jaar na dato toch besloten een trip report te schrijven, omdat deze avond nog steeds tot een van de beste avonden van m’n leven behoort.

Weken van tevoren.

Een vriend van mij, woonachtig in een enorm herenhuis, half omgebouwd tot studentenhuis, was in aanraking met XTC gekomen. Hij had het nu al 1 of 2 keer gebruikt en vond z’n ervaring magisch. Ikzelf had ook al een paar keer gebruikt, maar alleen op feestjes, nooit in een thuis setting.

Hij besloot dus een feest te organiseren. Ik kende hem eigenlijk niet zo goed, had hem pas 1 of 2 keer gezien. We hadden wel een kort gesprek over het gebruik van XTC. Vanuit zijn vriendenkring nodigde hij een aantal mensen uit. Ook mensen die die al jaren niet gesproken. Voorzichtig peilde hij of mensen in waren voor het gebruik van XTC. Bijna iedereen was er voor in.

Er werd datum geprikt en via Facebook een evenement aangemaakt waarop al snel bleek dat iedereen er zin in had en nieuwsgierig was. Bijna iedereen (Op 3 na) ging voor de eerste keer aan de XTC.

Begin van de avond
Ik had al vroeg met die vriend van me afgesproken (Hij woonde ook in het huis) Vanuit mijn kring had ik een klasgenoot, een vriendin van me en een vriend van me meegenomen. We waren daar om ongeveer 1800. We hebben eerst samen wat gegeten en de sfeer was gemoedelijk en gezellig.

Om 2000 stonden een aantal anderen voor de deur, we stelden ons allemaal voor en chillden wat in de tuin en in de woonkamer. Potjes Mario Kart werden gespeeld, we luisterden naar muziek en zaten wat te kletsen.

Beginnen
Iedereen begon er behoorlijk zin in te krijgen en we besloten om met z’n allen een eerste halfje te nemen. Destijds hadden een vriend van mij de XTC geregeld, waren witte speakers getest op 210mg (Mooie unit voor de eerste keer)

Sommigen vonden het voor de eerste keer wat eng, maar na een half uur had iedereen z’n eerste halfje erin. Een aantal kon echt niet wachten en keken om de 2 minuten in de spiegel of ze al grote pupillen hadden. Ikzelf chillde gewoon lekker door.

Het was inmiddels 2200

Space
Na 45 minuten voelde ik nog steeds niets, ik wachtte gewoon rustig af. Naast me zat een klasgenoot van me, die ik dus had meegebracht. Hij was een spelletje aan het spelen op z’n telefoon. Toen ik een minuut later naar hem omkeek, zag ik hem wit weg trekken, ik vroeg of het goed ging. Hij zei dat hij zich helemaal niet chill voelde.

Ik nam hem mee naar buiten en we zijn samen met een pak taksi. Hij was wat eerst angstig om naar buiten te gaan. Ik voelde m’n armen en benen al helemaal warm en koud worden en tintelen. We liepen wat door de buurt heen en hij voelde zich gelukkig ineens heel goed!

We liepen langs een aantal huizen en bij een van deze huizen was een verjaardag, mensen waren aan het zingen en dansen in de woonkamer. Hij bleef even stil staan bij dit huis, recht voor het raam en begon te zwaaien naar die mensen terwijl hij riep „Ik voel me zo gelukkig, die mensen hebben het zooo fijn!” Die mensen zwaaiden allemaal terug en hij stond op het punt naar binnen te gaan, haha. Ik hield hem tegen en zei dat we maar eens terug moesten gaan.

Ook ik ging al super lekker. Op de terguweg praatten we over onze klas en over onze school. Hij zei steeds „We hebben zuuuulke lieve leraren” en „Ik ben zoooo gelukkig nu”. ik belde met mijn toenmalige vriendin en het was enorm fijn haar stem te horen.

Terug op het feest

Toen we eenmal terug waren, was het denk ik 2330 ofzo. We sloegen de deur van het huis open en jawel, iedereen, echt iedereen kwam naar ons toe en begon ons te knuffelen. We gingen met z’n allen super lekker! ik voelde de warmte en liefde van iedereen!

De woonkamer werd vooral gebruikt als dansvloer, een van ons had zijn iPod mee. Deze hadden we aangesloten op een ghettoblaster. Iedereen was hier lekker aan het dansen en aan het chillen op de banken.

Boven hadden we een kamer met 4 matrassen, hier stond zachtjes muziek aan, stond het licht gedimd en hadden we wat projectors op gehangen. Iedereen was lekker aan het praten en aan het knuffelen hier.

Op ons hoogtepunt besloten de meestten van ons nog een halfje te doen. Het was nu ongeveer 0030 (Tijdsbesef was helemaal weg die avond). Iedereen ging super lekker. Ik lag lekker boven met die klasgenoot van me te praten en er kwamen steeds mensen binnen en mensen gingen naar beneden.

Tot op een gegeven moment een vriendin van mij met een reusachtige knuffelbeer binnen kwam (Deze beer is later het boegbeeld geworden van al onze feesten, haha) Ik zag mijn klasgenoot kijken naar die beer en z’n ogen werden echt supergroot, hahaha. Hij riep meteen „Wat is dat?” en „Weg met dat ding” Hij vond de aanwezigheid van die beer dus niet chill, haha. De hele avond zag ik hem die beer ontlopen.

De hele avond ging eigenlijk zo door, iedereen ging lekker en deed gewoon waar die zin in had. Ik had deze mensen een aantal uur geleden nog nooit gezien maar ik voelde meteen zo’n enorme band met deze mensen.

Afterspace
Rond 500 was iedereen n beetje nuchter aan het worden, sommigen besloten nog een halfje te doen, en sommigen vonden het mooi geweest. Ikzelf nam nog een halfje met wat anderen.

We besloten een wandeling te gaan maken, een van ons wist een mooi park in de buurt daar gingen we chillen. We namen de ghettoblaster mee, met de iPod eraan. Terwijl we over straat iepen had ik mijn slaapzak om mij heen gedaan, ik voelde mij net een koning met zo’n mantel om. De muziek klonk me als liefde in de oren, we hadden de soundtrack van The Lord Of The Rings opstaan. Was echt episch.

We kwamen wat mensen tegen en die wistten precies wat we aan het doen was, begonnen allemaal te lachen. Ikzelf zie al niet zo goed van mezelf dus ik zag nu overal op straat dingen die er niet waren, wat ik wel grappig vond steeds.

We hebben hier tot een uur of 700 gezeten en zijn voldaan gaan slapen. De dag erna werd ik redelijk fris wakker en zijn we nog een tijdje in het park gaan chillen.

Iedereen was het erover eens: Dit was de avond van ons leven EN dit gaan we over doen. 3 maanden later stond de volgende al in de planning, deze zou op dezelfde locatie zijn en nog epischer worden.

Zal ‚m in m’n volgende report beschrijven, mocht dat op prijs worden gesteld!
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wel lachen om lezen dit, met veel mensen droppen is inderdaad gezellig. :grin:
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuk report. :)

Kipcorn zei:
Ik had deze mensen een aantal uur geleden nog nooit gezien maar ik voelde meteen zo’n enorme band met deze mensen.
Klik om te vergroten...
Dat is het mooie aan X, van X wordt iedereen lief en aardig. Eigenlijk zouden politici het eens een keer moeten gebruiken, zouden ze meteen zien dat mensen zich onder invloed van X veel beter gedragen dan onder invloed van alcohol.
K
KipcornLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat roep ik ook altijd!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."