Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsExtreem hoge dosis Methiopropamine a.k.a MPA (RC drug)

Extreem hoge dosis Methiopropamine a.k.a MPA (RC drug)

8 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
a
angelswontdieLid
01-01-2024, 00:00
#1
bobsacamano zei:
Je hartslag geloof ik ook niet helemaal. Normale hartslag is in rust 70-80 tenzij je een enorme sporter bent. Op dit soort stofjes kom ik gauw tussen de 100-110 te zitten ook.
Klik om te vergroten...
Over die hartslag, ik haal mijn info van deze website: https://www.hartstichting.nl/hartritme
Ik neem aan dat de hartstichting wel weet wat een normale hartslag is, en zij zeggen pasgeborenen: 130, 5- tot 12-jarigen: 80-100 en volwassenen 60-70.
Tijdens de slaap is de gemiddelde hartslag voor volwassenen rond de 50.
En daarbij komt: ik zit drie keer per week in de sportschool en ga 2 keer per dag minstens een half uurtje snelwandelen. Dus of ik onder de term 'enorme sporter' pas...?

En waarom mijn hartslag niet omhoog is gegaan terwijl ik wel MPA heb gebruikt, tja, wie weet?
Behalve als de vendor een verkeerd goedje in het zakje heeft gedaan (wat me niet logisch lijkt) en ik toch iets anders heb gepakt, maar dat zou wel extreem toevallig zijn.
Trouwens, ik heb ook wel eens speed gebruikt (dan wel een normale dosis) en daar ging mijn hartslag ook niet echt van omhoog. Weet niet meer precies hoeveel het was, maar het was onder de 75, dat weet ik zeker, volgens mij zelfs nog onder de 70. (is alweer te lang geleden, ik weet het niet precies meer)

Ik heb een hartslagmeter op mijn sporthorloge (zo eentje waar je een band bij krijgt die je om je middel doet) die het tot nu toe nog nooit fout heeft gehad. Ik laat hem 3 minuten tellen en hij geeft me een gemiddelde per minuut. En dat was dus 58 de eerste keer en 62 de tweede keer. Heb het net nog eens gecheckt en het is nu 71, maar ik kom ook net terug van een wandeling, dus dat is niet in rust. Ik denk dat 60 a 65 voor mij gewoon normaal is.

JMThomas zei:
Mocht er iemand over twijfelen, deze hoeveelheden MPA zijn echt niet gezond voor je lichaam, kun je beter amfetamine nemen, de verhoogde nor-adrenaline gaat namelijk gepaard met de nodige vasocontrictie en hartbelasting.
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat iemand er echt over twijfelt of het al dan niet gezond is om 10x de normale dosis van wat dan ook in te nemen. En toch ken ik genoeg mensen die gek genoeg zijn om zoiets te proberen, gewoon voor de kick ofzo (idk hoe hun hersenen werken).

bobsacamano zei:
Over het eten! Het is een beetje vreemd maar maak desnoods een smoothy ofzo maar eet iets.
Klik om te vergroten...
Ik krijg nog steeds niets door mijn keel. Ik ben nu vooral ijsthee aan het drinken om maar wat suiker binnen te krijgen, maar toen ik één hap van een boterham nam, kreeg ik al het gevoel dat het snel in de toiletpot zou liggen als ik door zou eten.
Smoothie kan ik misschien wel proberen, of zo'n maaltijdshake ofzo.
a
angelswontdieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dus, ik had voor een vriend van me wat 1P-LSD gekocht en zag dat diezelfde vendor ook MPA verkocht, iets wat ik altijd al eens heb willen uitproberen, en dat ze een zomer-korting actie hielden, dus het ook nog eens extra goedkoop zou zijn, dus heb er een paar grammetjes (5g) van besteld.

Heb het pakketje twee dagen geleden binnen gekregen en zat te wachten op het perfecte moment om het eens een keertje in alle rust te kunnen testen.

Dit leek me het moment, aangezien ik om half één 's nachts in mijn eentje op mijn werk zat om de inventaris van de winkel op te maken.
Ik kon wel wat extra energie gebruiken, aangezien ik al sinds 9 uur 's ochtends (dus zo'n 15,5 uur) wakker ben en tussendoor ook nog een jointje heb gerookt, wat me nog slaperiger maakt.

Ik heb op het internet gekeken en zag overal dosissen van 30 mg of 50 mg staan, dus ik met m'n weegschaal en pincet aan de weer om 50mg uit het zakje te krijgen.

MAAR

Was ff vergeten dat dit een nieuwe weegschaal is en deze per 0.01 gr weegt en niet per 0.001 gram zoals m'n vorige, dus probeerde snel uit te rekenen hoeveel ik dan moet hebben.
(het goede antwoord: 0.05. Het antwoord waar ik op de één of andere manier op kwam: 0.50).

Heb voor en na ook het zakje zelf gewogen en hij ging van 8.03 naar 7.25, dus een verschil van 0.78, terwijl ik 100% zeker weet dat ik 0,50 gram afgewogen had.
Denk dus dat mijn nieuwe weegschaal niet helemaal lekker is.
Heb dus ook geen idee hoeveel ik precies in heb genomen, maar het moet ergens tussen de 500mg en de 780mg liggen (meer dan 10 keer de aanbevolen dosis).
Ben hiervoor nog niet in contact gekomen met drugs in poedervorm (alleen rookwaar, pillen en vloeibaar spul) wat waarschijnlijk de reden is dat ik niet dacht 'is dit niet een beetje heel veel poeder voor maar 50mg?'.
Ik zou niet weten hoe 50mg eruit zou moeten zien, dus ik vertrouwde 100% op mijn weegschaal die (dacht ik toen) 50mg aangaf.

Was eerst van plan het te snuiven, maar nadat ik een beetje op mijn vinger had gekregen en dat op had gelikt, besloot ik snel om het toch maar in mijn ice-tea te doen en het op te drinken (als het op mijn tong al zo brand, wil ik het niet in m'n neus hebben).

Mijn hoop was dat ik er wat meer energie van zou krijgen zodat ik na de pauze weer verder kon aan mijn werk.
Had een pauze ingepland van 40 minuten (net lang genoeg om één aflevering van mijn favoriete show te kijken en het effect van de MPA een beetje te kunnen afwachten voor ik weer verder moest).

BTW, normaal gezien zou ik niet zo langdradig en ietwat TMI zijn bij m'n trip reportjes, maar aangezien ik echt VEEL teveel in heb genomen, wil ik echt álles wat er gebeurd neerzetten als 'waarschuwing' voor mensen die er misschien over nadenken om een keertje expres 200 a 500 mg in één avond te gebruiken (ik ken mensen die zo gek zijn) en willen weten hoe gevaarlijk zoiets is.

Zal (ongeveer) één keer per uur een soort schaal van 1-10 neerzetten (met 1 'extreem vrolijk' en 10 'extreem brak').
Dat ziet er ongeveer zo uit
Gevoel: Extreem vrolijk------------------Extreem brak.
Met een kruisje om aan te geven hoe ik me ongeveer voel (mentaal & fysiek allebei meegerekend)
Dus:
Gevoel: Extreem vrolijk------X------------Extreem brak.
Zoiets.

En ik heb alle informatie die ik 'echt belangrijk' vond in bold red gedaan.

Dat is zodat je niet het hele (extreem lange) verhaal hoeft te lezen om te weten of ik al dan niet bad ben gegaan van de overdosis.

Zelfs na het duizend keer nagelezen te hebben en alle echt onbelangrijke dingen eruit te halen, is het nog een heel lang reportje geworden (half omdat er gewoon veel gebeurde en ik veel voelde en half omdat het gewoon zo lang duurde)

------

T-4:00
Jointje gerookt, was alweer uitgewerkt voor T+0, alleen nog een beetje wazig in m'n hoofd, wat waarschijnlijk ook de reden was dat ik zo'n enorme fout had gemaakt in het afwegen.

T-1:00
Voor inname een hele pizza + een grote bak Ben&Jerry's gegeten.
Wou dit bewust op een volle maag uitproberen, zodat het niet zo hard zou inslaan.
Nu extra blij dat ik het op een volle maag had gedaan en dat het effect waarschijnlijk een beetje verzwakt heeft.

500mg op een lege maag lijkt me niet echt fijn (of gezond).
Oké, 500 mg op een volle maag is waarschijnlijk ook niet echt gezond, maar what's done is done.

T+0 (0:00u)
0,5g ingenomen met slok ice-tea.
Niet aan te raden, is echt supergoor.

Gevoel: Extreem vrolijk----------X--------Extreem brak.
(beetje moe, maar verder prima)


T+0:23
Beetje wazig gevoel.
Beetje vergelijkbaar met stoned zijn, maar meer 'helder' dan 'lui'.
Lichte misselijkheid.
Sneller dan ik al effect had verwacht.
Misschien placebo-effect?
Of gewoon omdat ik zoveel genomen had ipv de 'normale' 30-50mg?

T+0:30
Niet echt motivatie om iets te gaan doen, maar wel iets meer energie.
Voelt wel lekker, eigenlijk.
Mild euforisch, maar meer gewoon een licht gevoel in mijn hoofd en lichaam.
Kleren voelen veel warmer/zachter aan dan ze eigenlijk zijn.
Zeer comfortabel.

Misselijkheid is alweer weg.

T+0:40
Ik heb eindelijk de motivatie om iets te doen.
Niet fysiek, maar zit wel op forums en dingen hier te typen ipv het filmpje te kijken dat ik op heb staan.
Zeker meer energie dan voor ik het in had genomen.

T+0:55
Af en toe koude rillingen, maar ze zijn niet onprettig.
Voelt eigenlijk best grappig.
Nu alweer zin om te re-dosen, ondanks de enorme hoeveelheid die ik gebruikt heb en ondanks dat het effect nog lang niet weg is.
Beetje vervelend, ik ben normaal gezien niet zo iemand van 'meer, meer, meer' dus ik ben dit gevoel niet gewend.

Hoe dan ook ga ik het nog niet doen terwijl ik de effecten van de eerste dosis nog zo sterk voel.
Waarschijnlijk zelfs helemaal niet, zelfs als het al is uitgewerkt, want ik denk dat de crash van 10x de normale dosis al hard genoeg zal zijn zonder dat ik er nog meer bij pak.
Verder weinig veranderd.
Nog steeds geen motivatie om dingen te gaan doen waarvoor ik van m'n stoel af moet.

T+1:00
Merk dat ik met m'n hoofd zit te knikken, alsof ik meebeweeg met muziek, maar heb geen muziek opstaan.
Heb sinds T+0 niet meer gerookt, terwijl ik er normaal gezien minimaal 2 a 3 sigaretten per uur doorheen jaag.
Gewoon helemaal geen drang naar nicotine gehad.
Ook helemaal geen aandrang gehad om te eten/drinken.

Dwing mezelf af en toe een slok drinken te pakken om uitdroging te voorkomen.

Gevoel: Extreem vrolijk---X---------------Extreem brak.

T+1:05
Voel me ineens heel erg warm, alsof de kachel op 30 graden staat (staat gewoon uit, het is eigenlijk zelfs een beetje koud. Ik gok zo'n 16 a 17 graden).
Bedenk me ineens dat ik hier zo ongeveer elke 5-10 minuten iets aan toe voeg (0:23, 0:30, 0:40, 0:55, 1:00, 1:05).
Voel me niet hyper, maar kan niet lang niets doen.
Moet iets doen, moet iets doen!
Maar hetgene wat ik wou/moest gaan doen (inventaris van mijn winkeltje) heb ik nog steeds geen zin in, omdat ik daarvoor op zou moeten staan.

T+1:21
Bedenk me net ineens dat mijn pauze al meer dan 40 minuten voorbij is, maar ik heb nog steeds geen zin om op te staan.
Mijn lichaam voelt zwaar en warm aan en ik ben veel te bang om dit comfortabele gevoel te doorbreken als ik ga bewegen.

T+1:30
Ik heb het superwarm, zweet ook een beetje (niet overmatig veel) en toch heb ik af en toe nog koude rillingen.
Ben ook veel te lui om mijn vest uit te doen, al zou dat waarschijnlijk wel helpen met het zweten/warm voelen.

T+1:45
Dit is het moment dat ik aan het rekenen gegaan ben en er dus achter kwam dat ik ipv 50mg 500mg in had genomen.
Lichamelijk en mentaal helemaal niets gemerkt van de 'overdosis', vandaar dat ik er verder ook helemaal niet over heb nagedacht.

Denk zelfs dat ik met een normale dosis (30 a 50mg) weinig tot niets gevoelt zou hebben omdat het gevoel nu al redelijk mild is.
Mentaal gewoon rustig (beetje hyper aan het internetten/dit reportje typen, verder niets).
Fysiek ook rustig.
Nog steeds geen zin om op te staan, maar heb wel mijn vest uit getrokken.
Voelde me meteen niet zo warm meer.
Koude rillingen zijn er nog wel, maar ze duren minder lang en liggen steeds verder uit elkaar, dus denk dat die snel over zullen zijn.
Hartslag is gewoon normaal, 58 per minuut, dus misschien zelfs een klein beetje aan de lage kant, maar niet extreem laag.
(voor de mensen die dit niet weten: gemiddelde hartslag in rust voor volwassenen is tussen de 60-70 slagen per minuut).
Ademhaling is ook normaal en rustig, 11 per minuut.
(gemiddelde ademhaling in rust voor volwassenen is tussen 12-18 per minuut).

Had eigenlijk totaal niet door dat ik een 'overdosis' genomen had (als ik het zo al kan noemen, aangezien het tot nu toe (nog) geen negatief effect op me heeft gehad) tot ik begon te rekenen met de mg/g.

T+2:08
Ben weer met mijn hoofd aan het knikken en kan niet stil blijven zitten.
Alsof mijn lichaam energie kwijt moet door te bewegen.
En toch heb ik nog geen zin om op te staan.
Koude rillingen zijn nu compleet weg.
Toch een sigaretje aan het roken, niet omdat ik echt drang had, maar gewoon omdat ik zin had om te roken (nee, dat is niet hetzelfde).
Lekkerste sigaretje dat ik in een hele lange tijd heb gerookt.
Misschien omdat mijn lichaam ineens weer nicotine binnen krijgt na meer dan 2 uur zonder te zitten of misschien dat de MPA het gewoon lekkerder maakt, geen idee.

Gevoel: Extreem vrolijk---------X---------Extreem brak.
(me zorgen maken over de 'overdosis' maakt dat ik me niet meer zo geweldig voel mentaal, fysiek voel ik me nog prima)


T+2:10
Bij het uitdoen van de sigaret mijn vinger verbrand en daarna nog wat harder op het (nog brandende) puntje van de sigaret geduwt omdat ik het een grappig gevoel vond.
Duurde zeker een paar seconden voor ik me ineens bedacht dat pijn = slecht, niet goed!


T+2:15
Heb alweer zin om te re-dosen, nu nog meer dan net.
Waarom?
Ik voel het nog steeds redelijk sterk en had mezelf al beloofd dat ik deze rit gewoon uit zou zitten.
En toch dwalen mijn ogen steeds naar het zakje dat nog steeds op mijn bureau ligt.

Raar koud/strak gevoel in mijn achterhoofd.
Geen hoofdpijn, maar iets anders.
Moeilijk te beschrijven.
Ook een strak, semi-pijnlijk gevoel in mijn borst, maar denk dat dit een placebo-effect is, aangezien het begonnen is een paar minuten nadat ik er achter kwam dat mijn dosis te hoog was.
Ik verwacht dat er iets mis zal gaan vanwege de overdosis, ik krijg ineens pijn in m'n borst na me meer dan 1 uur en 3 kwartier prima te voelen.
Beetje te toevallig om iets anders te zijn dan placebo-effect.


T+2:30
Semi-pijnlijke gevoel in borstkas is alweer weg, was dus inderdaad placebo-effect, zoals ik al dacht.
Koude/strakke gevoel in mijn achterhoofd is verplaatst naar de boven- en zijkanten van mijn hoofd.
Heb nog steeds geen idee wat daarmee aan de hand is, maar het is niet pijnlijk of vervelend, dus ik laat het maar gebeuren.

T+2:35
Moet al meer dan 20 minuten dringend naar het toilet (wat op vijf stappen afstand van me is), maar wil niet opstaan.
Als ik er even niet aan denk, voel ik het ook niet meer dat ik moet plassen, dus dat maakt het nog makkelijker om de nood te negeren.

T+2:40
Denk dat ik over de piek heen ben.
Koude rillingen zijn weer terug en het heldere, energieke gevoel wat ik had is langzamerhand weer aan het afzwakken.

Beweeg minder in m'n stoel, knik niet meer zoveel met mijn hoofd (maar doe het wel nog, zelfs als ik bewust probeer om het niet te doen)
Ben mentaal ook weer wat rustiger aan het worden.
Drang om te re-dosen wordt steeds sterker en moeilijker te weerstaan, vooral nu ik een 'excuus' heb (namelijk dat het gevoel van 'high zijn' steeds minder aan het worden is en ik dat supercomfortabele gevoel van eerder weer terug wil krijgen).
Ga het toch niet doen, ben gelukkig nog sterk genoeg om de drang te weerstaan.
(en moet nog steeds naar het toilet, omdat ik nog steeds niet op wil staan)

T+2:50
Heb het weer superwarm, even warm als toen ik mijn vest nog aan had.
Heb verder alleen een shirt en jeans aan en zit natuurlijk wel op m'n werk, dus ben niet van plan hier in m'n nakie te gaan zitten (ook al ben ik alleen en kan niemand me hier zien. Het is me gewoon een iets te raar idee).
Kan verder dus niets uittrekken om de warmte tegen te gaan, wat een beetje vervelend is.
Ben weer aan het zweten, door die warmte dus.
Niets over-the-top, maar gewoon, zoals je zou zweten als je op een warme zomerdag buiten loopt.
Mijn gedachten gaan een beetje alle kanten op, te merken aan het feit dat ik alle voor- en nadelen van 'naakt zijn op mijn werkplek' op een rijtje heb gezet en toen pas besloten heb het niet te doen.
En aan het feit dat ik zojuist een metafoor heb gebruikt om uit te leggen hoeveel ik aan het zweten ben, alsof het superbelangrijk is dat jullie het precies weten.

T+3:00
Strakke/koude gevoel in mijn hoofd is minder geworden, bijna weg.
Zit de hele tijd met een irrationele angst dat ik ineens weer sober zal zijn als ik opsta, alsof ik alleen maar high ben zolang ik zit, wat de reden is dat ik alles (werk, volle blaas,...) waarvoor ik op moet staan blijf negeren.
Zelfs als ik tegen mezelf zeg dat dat nergens op slaat, dat het onlogisch en onmogelijk is dat alleen maar opstaan ervoor kan zorgen dat ik weer sober wordt, blijft die angst in m'n kop zitten.

Maar ga mezelf toch maar dwingen om op te staan, want denk niet dat het gezond is om je plas zo lang op te houden.

Gevoel: Extreem vrolijk--------X----------Extreem brak.

T+3:10
Heeft nog 7 minuten geduurt voor ik mezelf eindelijk zover had gekregen om toch maar naar het toilet te lopen.
Mijn balans was heel slecht (moest me een paar keer aan mijn bureau/de muur omhoog houden zodat ik niet zou vallen) en mijn zicht deed een beetje raar.
Alsof mijn ogen moeite hadden met focussen was alles even heel scherp, dan weer wazig, dan weer scherp.
Een beetje als een camera die een goede focus zoekt.

(en ik gebruik alweer een metafoor om mezelf beter uit te leggen. Dat doe ik normaal gezien nooit).
Kon niet goed mikken bij het plassen vanwege het geen balans/half-wazig, half scherp zicht hebben, dus heb mijn broek onder geplast, maar het kan me weinig schelen, ik ben juist abnormaal vrolijk.
Waarschijnlijk omdat de high niet ineens magisch verdwenen is toen ik opstond (alsof zoiets überhaupt mogelijk is), waar ik zo bang voor was.
Op de terugweg van het toilet naar mijn bureau zo ver mogelijk omgelopen omdat ik het lopen zelf zo'n grappig gevoel vond.

T+3:35
Bijna 20 minuten lang onderzoek zitten doen over hoe gevaarlijk het is om je plas 2 uur lang op te houden (blijkbaar niet zo heel gevaarlijk, als je het maar niet elke dag doet).
Ben tegelijkertijd heel gefocussed en heel snel afgeleid.
Ik kan me een half uur lang heel strak op iets concentreren wat me eigenlijk weinig boeit, maar daarna ben ik het plots zat en ga ik me weer ergens anders heel hard op focussen.


T+3:50
ALWEER die drang om te re-dosen.
Het komt steeds op, ik vecht ertegen, het gaat weer weg, om dan een halfuur tot een uur later twee keer zo sterk weer terug te komen.
Het is zelfs niet 100% mentaal meer, ik begin nu zelfs fysiek problemen te krijgen.
Mijn handen trillen, mijn borstkas (longen) voelen strak en oncomfortabel, ik ben een beetje misselijk en ik heb de hele tijd de gedachte 'dit gaat weer over als ik een beetje meer pak. Een klein beetje maar, het hoeft niet veel te zijn'.
Als ik het in één woord moet omschrijven, zou ik het 'ontwenningsverschijnselen' noemen, daar lijkt het nog het meeste op.
Wat nergens op slaat, aangezien ik zelfs op dit moment nog redelijk high ben.
Weet niet of dit komt door de hoge dosis die ik heb genomen of dat MPA gewoon extreem more-ish is (of misschien een combinatie van de twee), maar het is best vervelend.


T+4:05
Ik heb mijn vitale functies (hartslag, ademhaling, (gevoels)temperatuur) weer gecheckt voor de zekerheid.
Hartslag is iets omhoog (62 p/m) maar niet extreem.
Ademhaling is ook nog steeds normaal (12 p/m).
Heb het helemaal niet warm meer, maar ook niet koud.
Gewoon comfortabel, op de 'ontwenningsverschijnselen' na.

Gevoel: Extreem vrolijk--------------X----Extreem brak.


T+4:15
Bedenk me ineens dat het momenteel al meer dan 4 uur geleden is dat ik hiermee begonnen ben.
Het voelt veel korter.
De tijd lijkt erg snel te gaan.
Ik heb op het internet gelezen dat een MPA-trip (met normale dosering, dus 30-50mg) gemiddeld één tot anderhalf uur duurt, met daarna anderhalf tot drie uur afbouw.
Dat zou betekenen dat ik ondertussen al bijna klaar zou moeten zijn.
Ik was echter pas na 2,5 uur over de piek heen, dus ik denk dat de afbouw ook wel langer dan 3 uur zal duren (als je vanaf de piek rekent, zit ik momenteel al zo'n 2 uurtjes in de 'afbouw' en ik voel me nog best wel 'onder de invloed', dus denk niet dat het met nog 1 a 2 uurtjes al helemaal klaar zal zijn).


T+4:20
Ben weer een beetje misselijk aan het worden.
Ik had ook al tripreports van andere mensen gelezen en veel van hen zeiden dat ze een beetje misselijk werden toen de effecten uit begonnen te werken, dus ik had het ook wel kunnen verwachten.
Dus ik zal de misselijkheid voor nu maar even moeten negeren.
Onprettig.

T+4:30
Heb de hele tijd het gevoel alsof mijn hart extreem snel klopt, maar als ik het dan ga testen, is het gewoon normaal/zelfs een beetje aan de lage kant.
Misschien wel leuk om te weten: ik heb even in de spiegel gekeken en mijn pupillen zijn gewoon normaal.
Misschien een piepklein beetje groter dan normaal, maar niet zoveel dat andere mensen (die er niet specifiek naar zoeken) het op zouden merken.
Ik zie er verder ook gewoon helder/normaal uit, wat ik niet verwacht had, aangezien ik me allesbehalve helder en normaal voel.
De 'ontwenningsverschijnselen' zijn gelukkig weer weg, maar verwacht dat die over een half uur tot een uur weer terug zullen komen, net als de vorige keren.


T+4:35
Zi dit reportje de hele tijd na te lezen, dingen te verbeteren, het nog eens nalezen,...
Ik heb nog steeds de hele tijd de noodzaak om bezig te blijven, iets te doen, wat dan ook, maar kan me nergens lang genoeg op focussen.
De helderheid die ik in m'n kop had is alweer weg, kan me nergens meer op concentreren, maar de energie en de nood om bezig te blijven is er nog.
Verveeld, ongeconcentreerd, hyperactief, heb het een beetje koud en ben nog steeds misselijk.
Onprettig.
De fun is er voor mij ondertussen wel weer af en het mag me wel eens over zijn.
Het is niet een 'bad trip', want ik voel me niet slecht, persé, ik voel me gewoon niet goed meer.


T+5:00
Voel me nog steeds misselijk en voor de rest voel ik eigenlijk weinig meer.
Nog steeds een beetje wazig in m'n hoofd, maar niet energiek meer, geen zin meer om dingen te doen.
Het gevoel zakte redelijk langzaam naar beneden tussen T+2:30 en T+4:45, maar in het laatste kwartiertje is het allemaal ineens heel snel gezakt.
Nu heb ik dus nog wel de slechte dingen (misselijkheid, trillende handen, koud gevoel) maar de goede dingen niet meer.
Zeer onprettig.

Gevoel: Extreem vrolijk---------------X---Extreem brak.


T+5:15
Krijg het steeds kouder.
Heb mijn vest weer aan getrokken, maar dat lijkt niet te helpen.
Begin ook weer redelijk moe te worden.
Lijkt erop dat de crash goed onderweg is en net zo vervelend/hard zal zijn als ik al had verwacht.


T+5:20
Weer drang om te re-dosen en 'ontwenningsverschijnselen', maar niet zo erg als de vorige keer.
Denk dat de misselijkheid daar iets mee te maken heeft.
Ik weet niet of meer nemen me nog misselijker zou maken en ik heb weinig zin om dat risico te nemen.

Vooral aangezien ik de winkel over 3,5 uur alweer open moet doen en me dan onder de mensen moet gaan begeven en dan helpt het niet echt als ik óf extreem high ben óf extreem misselijk ben en elke 10 minuten naar het toilet moet rennen.
Of nog erger: een combinatie van de twee.
Nee, bedankt.

T+5:40
Mijn hart lijkt abnormaal hard te kloppen.
Voel het bij elke slag in m'n borst, polsen en nek.
Maar iedere keer dat ik het ga testen, is het normaal (niet te hard, niet te snel, normale regelmaat,...)
Misselijkheid is iets minder, maar niet veel.
Behalve die twee dingen en een beetje duizeligheid/wazig in m'n kop voel ik helemaal niets meer (niet letterlijk, ik ben niet gevoelloos ofzo).
De kou is wel weer wat minder geworden, voel de temperatuur nu eindelijk zoals die ook echt is (ongeveer).


T+6:00
Denk dat het nu wel over is.
De wazigheid in m'n hoofd is zo goed als weg (al heb ik daarvoor in de plaats een beetje koppijn gekregen, maar dat gaat ook wel weer over).
Ik ben heel erg moe, zeker vermoeider dan ik vooraf was, maar ik had sowieso al een harde crash verwacht, dus ik heb er niet zoveel moeite mee.
Ik vind dit nog best meevallen.
De 'ontwenningsverschijnselen' en drang om te re-dosen zijn er wel nog, maar op de achtergrond, waar ik ze makkelijk kan negeren.
Ik wordt wel nog steeds een beetje misselijk als ik een slok drinken neem of als ik te veel/te snel beweeg.
Mijn maag is gewoon extreem overstuur, wat niet echt prettig, maar ook niet onverwacht is.
Ik heb (nog) geen echte braakneigingen, dus dat is tenminste positief.
Mijn gevoelstemperatuur was even weer ongeveer normaal, maar nu begin ik het weer kouder te krijgen. Het komt in vlagen, een beetje hetzelfde als de koude rillingen die ik helemaal in het begin had, maar het duurt langer en gaat veel dieper (echt tot op het bot).
Het is een beetje moeilijk uit te leggen, omdat mijn hersenen nog steeds niet helemaal mee willen werken.


Gevoel: Extreem vrolijk----------------X--Extreem brak.

------

Ik ga even op de grond liggen (misschien dat de misselijkheid dan weg trekt) en kijken of ik misschien een dutje kan doen, of tenminste even kan uitrusten voor de winkel weer open moet.

Mijn uiteindelijke mening is dat 500mg in één keer gewoon VEEL teveel is (no surprise there).
Het begon heerlijk, comfortabel, met wat milde euforie en meer energie.
Maar naar het einde toe werd het steeds slechter, steeds slechter, tot ik zoiets had van 'waarom heb ik mezelf dit aangedaan?' en 'wanneer is het nou eindelijk eens over?'.
Ik weet niet of ik het een 'bad trip' kan noemen, aangezien ik me nooit echt angstig/paniekerig/extreem slecht heb gevoeld en ik niet moest overgeven of supererge koppijn heb gekregen ofzo, maar het was ook zeker geen 'good trip'.
Als ik terugkijk op alles wat ik geschreven heb en even aan het rekenen ga, kom ik er achter dat ik me ong. 3 uur goed heb gevoeld en 3 uur slecht.
50/50 dus.
Voordat ik iets een 'good' of 'bad' trip noem, moet het toch minstens 80/20 zijn ofzo.
Dit zat er gewoon een beetje tussenin.

Ik ben zeker van plan om het nog eens te proberen, maar dan met een normale dosis.
Meer dan de 'normale' 50mg, aangezien ik er redelijk zeker van ben dat ik daar niet zo veel van zal voelen (als ik bij 10 keer zo veel pas 'milde' euforie/energie had), maar ZEKER minder dan 500mg.
Misschien 80mg of 100mg, en mezelf dan toestaan 1 a 2 keer te re-dosen met nog 50mg per keer ofzo. (dus totaal 180-200 max). Ik zie nog wel.


BTW, we zitten nu 6,5 uur verder en ik heb nog geen ene ruk aan de inventaris gedaan (en ik heb zelfs mijn filmpje nog niet afgekeken), wat betekend dat ik 3 dagen werk nu in 2 dagen zal moeten proppen. Altijd leuk.
MPA heeft veel voor me gedaan, zowel goed als slecht, maar het enige wat het niet deed, was hetgene waar ik het überhaupt voor had gepakt: me energie en motivatie geven om mijn werk te kunnen doen.

Sorry voor de extreem lange post.
Ik hoop dat jullie er iets van geleerd hebben (je weet nu op z'n minst hoe een overdosis MPA zich manifesteert)

Stay in school and remember kids: just say no to drugs! :tearsofjoy:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zowel goed als slecht? Wat was hier goed aan precies? Ik weet niet wat jij uit drugs haalt maar ik dit niet :P.

Anyway. Super kut dat dit gebeurd heb het zelf 1 keer geprobeerd. Ik kan de fout begrijpen maar vind het ook idioot dom aan de andere kant. Als je weet dat je 5 gram in een zakje hebt en je ziet hoeveel je er uit haalt dan zie je toch dan dit 10% van het zakje is. Je ziet in ieder geval dat het geen 1 procent van het zakje is. Ben blij dat je er goed van af bent gekomen man. Ik denk dat het heel goed is geweest dat je het niet hebt gesnoven dan was het nog heftiger geweest.
a
angelswontdieLid
01-01-2024, 00:00
#4
De eerste paar uren waren wel goed.
Oké, ik kreeg geen werk gedaan, maar voelde me wel lekker en supercomfortabel.
Pas na ong. 2,5 a 3 uur begon het echt slecht te gaan.
De misselijk, koppijn, koude rillingen,... had ik in het begin allemaal nog niet.
Of tenminste niet erg genoeg dat ik niet van de goede dingen kon genieten.

Je 'kan de fout begrijpen'? Ik vond het zelf gigantisch stom, eigenlijk.
Zoals ik al zei was ik nog een beetje wazig van dat jointje dat ik eerder had gerookt, dat is de enige reden dat ik me kan bedenken dat ik
1) 0,5g afwoog ipv 0,05g en
2) totaal niet aan het opletten was hoeveel het was en
3) ik er helemaal niet over nadacht dat superveel mensen het over lijntjes van 25mg hadden en wat ik op mijn weegschaaltje had liggen écht teveel was om in één a twee keer in m'n neus te krijgen.
Ik dacht er op het moment zelf helemaal niet over na 'zoveel mg is zoveel % van het zakje' enzo.
Ik vertrouwde gewoon veel te veel op mijn weegschaaltje.
Die zei dat het wel goed zat (volgens mijn rare 0,5g logica) dus ik geloofde dat het wel goed zat.

Ik ben er inderdaad gelukkig goed vanaf gekomen.
Als ik dit met een ander middel had geprobeert (10x normale dosis speed ofzo) was ik óf in het ziekenhuis óf in het mortuarium terecht gekomen.
Ik heb hier alleen een paar vervelende uurtjes aan overgehouden.

Nadat ik even op de grond was gaan liggen en gedut had (nou ja, 'gedut', was ongeveer 5 uur lang wisselend wakker en buiten westen) was ik weer helemaal uitgerust.
De misselijkheid is weer zo goed als weg, de koppijn was veel minder (en na een paracetamolletje en een sigaret ook helemaal weg), het enige echt vervelende waar ik nu (T+14:30) nog steeds een beetje last van heb ik het gebrek aan eetlust/dorst.
Ik heb een extreem droge mond, maar als ik iets drink, wordt ik weer misselijk, wat best irritant is, en ik heb sinds die pizza (nu meer dan 15 uur geleden) niets gegeten, maar ik kan niet eens aan eten dénken zonder dat mijn maag zich in een knoop werkt.
Maar als dat alles is, kan ik eerlijk zeggen dat ik HEEL veel geluk heb gehad.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ook een strak, semi-pijnlijk gevoel in mijn borst, maar denk dat dit een placebo-effect is, aangezien het begonnen is een paar minuten nadat ik er achter kwam dat mijn dosis te hoog was.
Klik om te vergroten...

Met deze hoeveelheden kan ik je garanderen dat het geen placebo is hoor, MPA is een hele sterke nor-adrenaline verhoger. :tongueout:

Hartslag is gewoon normaal, 58 per minuut, dus misschien zelfs een klein beetje aan de lage kant, maar niet extreem laag.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je aan je meetskills moet werken aangezien je zo'n beetje in slaapstand moet wezen/lange tijd stil moet zitten wil de hartslag überhaupt onder de 60 wil vallen.

Als het niet aan je meetskills ligt zou ik nog eens dubbelchecken of je daadwerkelijk MPA geconsumeerd hebt want deze hartslag bij deze hoeveelheden MPA lijkt me zeer onwaarschijnlijk, ik zeg dit uit zowel logische deductieve redenatie als persoonlijke ervaring met MPA.

MPA doet je hartslag sterker stijgen dan amfetamine om het in perspectief te plaatsen.

MPA doet niet zeer veel voor je motivatie aangezien het weinig dopamine affiniteit heeft, voornamelijk nor-adrenaline affiniteit. Echter ik zou de effecten niet verwaarlozen, ik heb hier prima op kunnen studeren en zou de effectiviteit hiervoor op zo'n 2/3de van methylfenidaat schatten naar eigen ervaring.
Ik denk dat het voornamelijk aan de hoge dosering heeft gelegen in dit geval dat het weinig motiverend voor je heeft gewerkt.


Mocht er iemand over twijfelen, deze hoeveelheden MPA zijn echt niet gezond voor je lichaam, kun je beter amfetamine nemen, de verhoogde nor-adrenaline gaat namelijk gepaard met de nodige vasocontrictie en hartbelasting.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je hartslag geloof ik ook niet helemaal. Normale hartslag is in rust 70-80 tenzij je een enorme sporter bent. Op dit soort stofjes kom ik gauw tussen de 100-110 te zitten ook.

Over het eten! Het is een beetje vreemd maar maak desnoods een smoothy ofzo maar eet iets.

JMThomas zei:
Ook een strak, semi-pijnlijk gevoel in mijn borst, maar denk dat dit een placebo-effect is, aangezien het begonnen is een paar minuten nadat ik er achter kwam dat mijn dosis te hoog was.
Klik om te vergroten...

Met deze hoeveelheden kan ik je garanderen dat het geen placebo is hoor, MPA is een hele sterke nor-adrenaline verhoger. :tongueout:

Hartslag is gewoon normaal, 58 per minuut, dus misschien zelfs een klein beetje aan de lage kant, maar niet extreem laag.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je aan je meetskills moet werken aangezien je zo'n beetje in slaapstand moet wezen/lange tijd stil moet zitten wil de hartslag überhaupt onder de 60 wil vallen.

Als het niet aan je meetskills ligt zou ik nog eens dubbelchecken of je daadwerkelijk MPA geconsumeerd hebt want deze hartslag bij deze hoeveelheden MPA lijkt me zeer onwaarschijnlijk, ik zeg dit uit zowel logische deductieve redenatie als persoonlijke ervaring met MPA.

MPA doet je hartslag sterker stijgen dan amfetamine om het in perspectief te plaatsen.

MPA doet niet zeer veel voor je motivatie aangezien het weinig dopamine affiniteit heeft, voornamelijk nor-adrenaline affiniteit. Echter ik zou de effecten niet verwaarlozen, ik heb hier prima op kunnen studeren en zou de effectiviteit hiervoor op zo'n 2/3de van methylfenidaat schatten naar eigen ervaring.
Ik denk dat het voornamelijk aan de hoge dosering heeft gelegen in dit geval dat het weinig motiverend voor je heeft gewerkt.


Mocht er iemand over twijfelen, deze hoeveelheden MPA zijn echt niet gezond voor je lichaam, kun je beter amfetamine nemen, de verhoogde nor-adrenaline gaat namelijk gepaard met de nodige vasocontrictie en hartbelasting.
Klik om te vergroten...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zodra ik MPA neem merk ik vanaf 40mg toch echt een aanzienlijke verhoging in mijn hartslag, dat je tijdens je rapport aangeeft dat je last van je hart krijgt en je BPM hoger voelt dan aangegeven vind ik dan ook weinig verbazingwekkend.

Ik heb het nooit precies bij gehouden maar als ik het mij goed herinner gaat de hartslag dan toch al snel met 15 omhoog en ik kan bescheiden toch wel stellen dat ik in prima conditie ben (in de leeftijdscategorie van mid 20).

Ik heb MPA nooit in hogere doseringen dan zo'n 50mg geprobeerd maar ik verwacht toch wel een stijgende lijn, gezien het feit dat het zo sterk op de nor-adrenaline inwerkt lijkt dit me ook logisch.

Ik zie er ook geen reden in dat je dingen verzint ofso maar het klonk me toch een beetje onlogisch in de oren, misschien toch iets over het hoofd gezien, I dunt know.

Ik denk niet dat iemand er echt over twijfelt of het al dan niet gezond is om 10x de normale dosis van wat dan ook in te nemen.
Klik om te vergroten...

Er zijn altijd naïeve gekken bij plus de lage hartslag die er bij vermeld werd, wou er gewoon zekerheid van maken dat er geen misverstanden ontstaan. Normaal heb ik wel vertrouwen in mensen maar als ik sommige bewuste overdosis trips soms op dit forum lees kan ik het toch niet laten om te benadrukken. :P
a
angelswontdieLid
01-01-2024, 00:00
#8
JMThomas zei:
Zodra ik MPA neem merk ik vanaf 40mg toch echt een aanzienlijke verhoging in mijn hartslag, dat je tijdens je rapport aangeeft dat je last van je hart krijgt en je BPM hoger voelt dan aangegeven vind ik dan ook weinig verbazingwekkend.

Ik heb het nooit precies bij gehouden maar als ik het mij goed herinner gaat de hartslag dan toch al snel met 15 omhoog en ik kan bescheiden toch wel stellen dat ik in prima conditie ben (in de leeftijdscategorie van mid 20).

Ik heb MPA nooit in hogere doseringen dan zo'n 50mg geprobeerd maar ik verwacht toch wel een stijgende lijn, gezien het feit dat het zo sterk op de nor-adrenaline inwerkt lijkt dit me ook logisch.
Klik om te vergroten...

Tja, dat gedoe met mijn hartslag die zo laag bleef, ik weet het ook niet echt.
Misschien dat mijn lichaam gewoon heel goed is in zichzelf op dit soort dingen aanpassen ofzo.
Misschien heb ik mijn hart gewoon sterker gemaakt met al het sporten dat ik doe (en doe ook meditatie enzo juist om mijn hartslag laag te houden tijdens het sporten zodat ik langer door kan blijven gaan, dus daar kan het ook aan liggen).
Of misschien was mijn sporthorloge net gisteren ineens stuk.
Of misschien zat er toch iets anders in dat zakje dan MPA.
Of misschien een combinatie van 2 of zelfs 3 van deze dingen.
Ik heb echt geen idee.

JMThomas zei:
Er zijn altijd naïeve gekken bij plus de lage hartslag die er bij vermeld werd, wou er gewoon zekerheid van maken dat er geen misverstanden ontstaan. Normaal heb ik wel vertrouwen in mensen maar als ik sommige bewuste overdosis trips soms op dit forum lees kan ik het toch niet laten om te benadrukken. :P
Klik om te vergroten...
Nou ja, aan de ene kant wel aardig van die mensen dat ze zichzelf in gevaar brengen om het anderen te behoeden, maar aan de andere kant... BEWUSTE overdosis? Als in 'hmm, laat ik vandaag eens 3 a 4 keer de normale dosis nemen en kijken wat dat met me doet'?
Dat is gestoord.
Ik ga meestal zelfs naar de lage kant van een dosis toe (als ik niet zo'n stomme fout maak als hier, toch) behalve als ik een heel goede reden heb om dat niet te doen.
Bij wiet bijvoorbeeld, iedereen zegt 0,7g a 1g wiet per jointje (met tabak), ik doe er steevast 0,5g max in.
Ik heb niet meer nodig en wil gewoon het lot niet tarten.
Het is en blijft een niet lichaamseigen stof (en vaak nog chemisch ook) die je ff je lichaam in dwingt. Daar moet je sowieso voorzichtig mee zijn.

En inderdaad, misschien dat mensen zien dat mijn hartslag normaal bleef en daardoor denken 'oh, dat gaat dus wel prima', en er dan niet aan denken dat er 1) altijd iets mis kan zijn met mijn metingen, 2) ik bij bijna geen enkele drug (speed, XTC, herbals,...) ooit een erg verhoogde hartslag heb gemeten. Hooguit 5 a 10 slagen per minuut sneller, 3) ik extreem gezond leef (sporten, meditatie, goed eten, genoeg rusten) en zij misschien tot 4 uur 's nachts op de bank hangen met een pizza op schoot en hun lichaam dus niet half zo gezond/sterk is als dat van mij.
Plus nog een paar andere dingen die hierin mee kunnen spelen.
Zelfs je genen kunnen je in de weg zitten hiermee.
Dat ik er goed vanaf ben gekomen en na een half dagje weer ongeveer hersteld was, betekend niet dat iemand anders die hetzelfde probeert niet rechtstreeks in het ziekenhuis beland.
Of nog erger.

Dus inderdaad: voor de mensen die dit lezen: neem NOOIT meer dan 2x de aanbevolen dosis, behalve als je er vrede mee zou hebben als dit je laatste dag op aarde is.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
angelswontdie zei:
Bij wiet bijvoorbeeld, iedereen zegt 0,7g a 1g wiet per jointje (met tabak), ik doe er steevast 0,5g max in.
Ik heb niet meer nodig en wil gewoon het lot niet tarten.
Klik om te vergroten...
Een halve gram wiet per joint is voor de meesten al hartstikke veel, of het moet hele slechte wiet zijn. Als je zulke hoeveelheden nodig hebt, of zelfs richting een gram per joint dan heb je een flinke tolerantie in ieder geval. Voor de meesten is een normale dosering wiet per joint eerder 0,2 tot 0,3 gram wiet.

OT Gellukkig dat het zo goed is afgelopen, blijft eigenlijk alleen maar vreemd dat je er zo weinig bijwerkingen van gehad hebt. Mocht je MPA weer gaan gebruiken maar dan in normale doseringen, verwacht er niet teveel van want het is niet een hele sterke of bijzondere stimulant. Ik vind het qua effect niet de meest euforische of energieke stimulant persoonlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."