Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiclazepam testrun, T0, +2mg T1:30, +2mg

Diclazepam testrun, T0, +2mg T1:30, +2mg

3 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1


Wat
Diclazepam 4mg totaal
T0:00, 2mg Diclazepam
T1:30, 2mg Diclazepam

Wie
Man
82kg
1.81m

Wat is Diclazepam
Diclazepam is een analoog van Diazepam, een kort werkende benzodiazepine die veel wordt voor geschreven binnen farmaceutische sector. Het verschil zit hem in het feit dat er aan Diclazepam een extra chloor atoom is geplakt. De effecten worden dan ook over het algemeen als zeer gelijkend beschreven wat niet verbazingwekkend is gezien de gelijkende structuren.
Diclazepam wordt volgens wetenschappelijke bronnen zo'n 10x potenter geschat dan Diazepam in gewicht. In de praktijk lijkt deze volgens het merendeel van de 'ervaringsdeskundingen' rond de 7x potenter te liggen, zo lijkt er tot op bepaalde hoogte consensus te wezen dat 3mg Diclazepam ongeveer gelijke effecten geeft aan 20mg Diazepam.

Light < 0.5mg
Common 1mg - 2mg
Strong 3mg - 4mg
Heavy 5mg +
Bron: Psychonautwiki


Het Rapportje
T0:00, 13:15 - +2mg Diclazepam

T0:15, 13:30 - lichte tintelingen in mijn benen

T0:25, 13:40 - terwijl ik de effecten afwacht om in te slaan lees ik ervaringsrapportjes, deze zijn zeer wisselend qua ervaring met diclazepam;
- Zo kom ik een rapport tegen waarin gezegd wordt dat er van 2mg niets gemerkt werd.
- Zo kom ik een rapport tegen waarin iemand aangeeft van 2mg blackout te zijn gegaan.
- Zo kom ik een rapport tegen waarin iemand aangeeft zeer positef te zijn en het boven Etizolam waardeerd.
- En zo kom ik ook nog weer een rapport tegen waarin iemand aangeeft de effecten rommel te vinden.

Zelf ben ik van de Psychonautwiki dosering uit gegaan die 2mg als een gemiddelde dosis aangeeft, als ik 1mg neem ben ik bang geen effecten te merken en geen duidelijk beeld hiervan te kunnen schetsen.

T0:35, 13:50 - Gevoel iets meer ontspannen zijn, spontaan gaapje en rekje midden op de dag.

T1:08, 14:23 - Ik heb het gevoel licht wat te merken, alsof de lucht op mijn huid iets frisser aanvoelt, voel me iets meer ontspannen en zorgeloos. Tot nu toe wel voldoende energie, wordt er tot nu toe niet versuft van, ben beetje bezig met huishouden e.d.

T1:30, 14:45 - Effecten zijn momenteel nog steeds iets te mild voor mijn gevoel, in overleg met een 'ervaren' vriend besloten dat nog een extra niet dodelijk zal wezen +2mg, de vriend adviseert mij op dit moment nog om slechts 1mg extra bij te nemen maar negeer zijn advies en gooi er 2mg in.
Achteraf gezien teveel bij gedoseerd met als gevolg dat ik in slaap val, ook valt mij op dat ik aanzienlijk meer typ fouten maak na 2de +2mg dosering.

T1:45, 15:00 - Merk dat ik iets waziger wordt, mijn lopen wordt ook aanzienlijk lomper, ik slungel een beetje heen en weer alsof ik iets teveel biertjes gedronken heb.

T1:55, 15:10 -
Beetje dizzy in het hoofd, kan nog wel aardig een gesprek houden, typen verloopt ook net iets minder soepel dan normaal, beetje het gevoel van een paar biertjes maar wel fatsoenlijk kunnen nadenken.
Op dit moment heb ik een vreemde sensatie dat er koude lucht in mijn benen opstijgt.

T2:22, 15:42 - Vriendin was een beetje aan het doemdenken en begon over dat mijn drugsgebruik de afgelopen tijd verhoogd was en dat ik moest minderen, veel kritische vragen maar goed afgekaatst met mijn nu ondertussen 'ik ben mellow en alles is goed houding'.
Destijds had ik het gevoel me er erg goed onderuit gekletst te hebben maar achteraf gezien twijfel ik hier toch wel aan aangezien ik me nergens zorgen over leek te kunnen maken wat zich uitte in een onverschillige houding.
Hoe dan ook, ik besloot de DSM er bij te pakken en lekker kinderachtig alle criteria voor verslaving bij langs te gaan waaruit bleek dat ik aan geen van de criteria voldeed en dus op eigen houtje verklaarde dat ze het argument had verloren.

T2:52, 16:07 - Ik loop nog steeds lichtelijk als een alcoholieker, effecten zijn wel goed ontspannen. Mijn benen en armen voelen aan alsof ze licht vibreren.

T3:13, 16:28 - Ondertussen extreem lui geworden, moet sowieso nog de afwas doen maar dat kan een flink slagveld worden, ledematen voelen zwaar aan, zelfs typen is vermoeiend.

T3:45, 17:00 - Zo moe geworden dat de verleiding om in bed te kruipen te groot is geworden bij deze kruip ik in bed dus. Van de overige huisklusje komt dus niet veel meer terecht.

T4:45, 18:00 - Op dit moment word ik wakker gemaakt door de kleine tiran.

T5:15, 18:30 - Op dit moment had ik me weer aangekleed en vervolgens vrijwel direct op de bank in slaap gevallen.

T6:45, 20:00 - Wederom wakker geworden.

T8:05, 21:20 - rustig merk nog lichtjes effecten, typen gaat nog iets moeilijk.

T9:00, 22:15 - Op dit moment voel ik me weer zo goed als baseline.

Conclusie
De 2mg was al best wel prettig doch subtiel aanwezig, nieuwsgierig dat ik was wou ik zien waar de Diclazepam me kan nemen op hogere doseringen en consumeerde nogmaals 2mg. Achteraf gezien was dit wellicht niet zo handig, zoals je al kunt terug lezen viel ik kort daarop in slaap en als ik er even bij stil had gestaan was het ook te voorspellen aangezien 4mg als sterke dosering aangegeven wordt.
Wel moet ik hier bij toe voegen dat ik de twee avonden vooraf gaand zeer beperkt had geslapen en op baseline ook al aardig vermoeid was, een vriend van me vertelde dat hij bij hogere doseringen Diazepam (Valium) niet snel in slaap valt in tegenstelling tot andere benzos (zoals clonazepam/clonazolam). Deze zelfde vriend heeft heel wat meer ervaring met Diazepam dan ik en zei dat de effecten zeer sterk gelijkend zijn waar hij erg blij mee was gezien de achterlijke prijzen die je voor illegaal verkregen Diazepam mag betalen, i.v.m. de regels mag ik geen concrete bedragen noemen maar laten we zeggen één vinger per stuk.
Zelf heb ik beperkt ervaring met Diazepam dus durf nog geen uitspraak te doen over hoe gelijkend deze twee zijn al kan het gezien de structuur waarschijnlijk niet veel verschillen. Ik heb nog een paar Diazepam in huis liggen en zal hier later in de toekomst nog op terug komen.
Het duurde ongeveer 7uur na de laatste inname van 2mg Diclazepam voordat ik weer zo goed als baseline was, een relatief kort durende 'benzo' met effecten die als prettig ervaren werden. Mocht iemand een goedkope en makkelijk verkrijgbare Diazepam zoeken is Diclazepam wellicht een goede kandidaat.

Kleine testrun om een beetje concreet beeld te krijgen van de effecten van Diclazepam, zal nog wat meer moeten testen om verdere conclusies te kunnen trekken.
Ik moet zeggen, als ik niet live notities had gemaakt was ik hoogstwaarschijnlijk alles vergeten van deze dag, toen ik een conceptversie tegen kwam van dit rapportje kon ik me niet herinneren dat ik hem ooit getypt had. Goed spul voor zwarte gaten zoals alle 'benzos' op hoge dosering in ieder geval.

Snoep verstandig, have fun. :wave:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt voor je fijne report. Het is gedetailleerd in informatief. Je maakt fijne testrun reports :)

Het laatste wat je schrijft over je geheugen dat vind ik nou precies het nare van een benzo. Ik had laatst Etizolam gebruikt en zelfs de ochtend daarna had ik een telefoon gesprek en ik kon me niks herinneren van de inhoud van dat gesprek alleen dat ik gebeld heb. En dat was dus al weet ik veel hoe lang na inname.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Grappig reportje weer. Ik zou zelf niet zo snel een benzo midden op de dag doen persoonlijk. Op niet te hoge doseringen kun je vaak prima wakker blijven, maar als je dan eenmaal wilt slapen heb je wel gegarandeerd een heerlijke nacht.

In mijn ervaring lijken diazepam en diclazepam ook behoorlijk op elkaar qua effect. Ik vond zelf diazepam iets fijner, maarja het is inderdaad achterlijk duur als je het illegaal gaat halen. Persoonlijk kon ik op hoge doseringen diazepam zonder tolerantie ook prima slapen trouwens. Heb ooit eens 2 dagen bijna non stop geslapen omdat ik iets teveel diazepam had genomen, er komt dan echt geen eind aan de werking.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor je fijne report. Het is gedetailleerd in informatief. Je maakt fijne testrun reports :)
Klik om te vergroten...

Thanks, zullen sporadisch nog wel meer volgen gok ik. :sunglasses:

Ik zou zelf niet zo snel een benzo midden op de dag doen persoonlijk.
Klik om te vergroten...
Had toevallig wat tijd over om te experimenteren, een saai doch vrij middagje zonder invulling plus ik las dat het maar kort duurt, dan durf ik iets meer risico te nemen. :tongueout:

Het metabolisch systeem van diazepam & diclazepam blijft een vaag gebeuren ja, een halfwaarde tijd van al snel 40uur voordat het uit je lichaam is en allerlei actieve metabolieten. Ik had ook sterk het gevoel dat de ervaring van de trip halverwege een andere wending nam naar meer sedatief waar het op het begin meer actief was.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."