Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo's en occulte magie

Paddo's en occulte magie

11 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal! Ik ben er weer van lange tijd weggeweest. Bij deze wil ik verslag doen van een paddotrip die ik jaren geleden heb gemaakt. Ik zou graag willen weten wat jullie ervan denken. Het is wel een beetje een bizar verhaal, maar voor wie het geloven wil, of begrijpt; barst los. Je moet het wel goed lezen, en je er een voorstelling bij proberen te maken. Het begint eerst over iets anders, maar het wordt allemaal onderdeel van de paddotrip. Komtie.

Het zal ongeveer 10 jaar geleden geweest zijn dat ik ‘s avonds samen met mijn vader bij mijn broer V. zat. Op een gegeven ogenblik begon een van de twee (of ik, dat weet ik niet precies meer) met een soort “spelletje”. We hadden het erover zoveel mogelijk woorden die eindigen met –loos op te noemen. O.a. de woorden “kansloos, zinloos, hopeloos en zorgeloos” vielen. Hierna zei mijn broer V; “meedogenloos”. Alsof dit woord niet in het rijtje thuishoorde. Alsof het eerst over fruit ging, en daarna mijn broer “wortel” riep. Dit woord, “meedogenloos”, bleef in mijn onbewuste hangen. Enige tijd later, zat ik op het aanrecht bij mijn moeder, met nog een half blik bier. Mijn vriend R. Stond naast mij. Toen kwam mijn broer V. langs met een leeg blik bier. Hij pakte mijn blik, en hevelde wat bier over in zijn blik. Dit ging even zo verder, totdat ik geen bier meer had, en hij een half blik. “Dat is het lot”, zei hij. Hij liep weg naar de tuin toe, en toen ik hem vroeg; “maar wat bedoel je daar precies mee?”, zei/schreeuwde hij; “ja puzzel maar ee’m vandan! (Dat is Twents voor “puzzel maar even verder”.)
Enige tijd (weken?) later besloot ik om wederom paddo’s te gebruiken. Ik weet echter niet meer hoe ik eraan kwam. Ik zat op mijn enigszins verlichte zolderkamer en nam de thee die ik had gezet. Ik luisterde naar wat muziek van Frank Duval en werd “high”. Ik begon beelden te zien in mijn spiegel en reflecties in mijn glazen vaas. Ik begon nog meer beelden te zien, en dacht op een gegeven moment zoiets als; oh nee, heb ik dit nu allemaal gedacht heh”. Ik besloot om de muziek en lichten uit te doen, en om in mijn bed te gaan liggen. De zolderkamer was antraciet, ik zag alles als antraciet. Alsof ik even kon zien in het donker. Ik lig op mijn rug en kijk schuin naar boven. “meedogeloos”, hoorde ik mijn broer weer zeggen, maar dan in mijn hoofd. Ik zie, alsof het op mij af komt vliegen, mijn statige zelfbeeld. Bovenlichaam, zwarte kledij, lang stijl haar, en een felle blik. Naast dit beeld zie ik een vrouw. Ze heeft een limoengroen gewaad, lang blond haar, maar geen gezicht. “Dat is het lot”, hoorde ik in mijn hoofd. Ik kijk iets schuin naar links, en zie een vraagteken voor me, die tegelijkertijd, terwijl ik dit hoor, op een omgekeerde manier, als het ware “leegloopt”. Toen keek ik naar achteren. Ik dacht; ow, kan ik ook niet wat meer liefde geven heh? (Iets wat ik ooit eens had bedacht, toen ik een paddo verslag maakte, nadat ik was wezen trippen in een donker bos samen met vriend R.) Ik zag een vierkantje, in het donker. Met 9 vakjes. Linksboven zag ik een rood hartje. “JA PUZZEL MAAR EE’M VANDAN! Hoorde ik in mijn hoofd. Ik besluit om weer de richting op te kijken waar ik de vraagteken zag, en zag een (wat je zou kunnen noemen) Satanskop. Grote in elkaar gedraaide horens, een grijs, v-vormig gezicht. Grote neus, donkere lippen. Een driedimensionaal beeld, welke mij aankeek op een “evil knows evil’ achtige manier. Ik kijk naar dit beeld voor een seconde of drie, en ik kijk dan iets meer naar links. Ik zie dezelfde kop, maar nu in het bruin. Deze ziet er echter iets anders uit dan de linker en heeft bredere kaken. Ook hier kijk ik een seconde of drie naar. Ik herken ze als mijn oudere broers. Ik zie nog wat sporadische beelden, en dan is het over. Ik herinner me nog dat ik een klote gevoel over me heen had. Ik baalde als een stekker. Ik zag mijn kamer nog steeds als zijnde antraciet. Dit duurde even, totdat ik besloot om te gaan slapen.
Waar hebben we het over? Ik ben ervan overtuigd dat mijn broer V. opzettelijk deze beelden in mijn hoofd heeft geplant, m.b.v. een soort N.l.p. Het hele verhaal is lang en ingewikkeld, dit is een onderdeel daarvan. Hoe hij hier zo bij gekomen is, of wat zijn intenties waren weet ik niet precies. Ik wil het hier even bij laten. Zoals ik al zei; voor wie mij geloven wil, mag reageren.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ik op n.i.p. google dan zie ik alleen: Nederland Instituut Psychologen. Misschien moet je daar even informeren? :P
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Paddo trips hebben ook de neiging om je soms flink de duistere kant op te sturen. Ik ben echter zelf van mening dat dit de duistere kant van je eigen psyche is (niet jou specifiek bedoeld, maar de menselijke psyche in het algemeen). Ik heb zelf heel veel duistere zooi meegemaakt tijdens paddo en truffel trips, maar ik denk niet dat het echt substantie heeft. Verdwijnt mijn geloof in dat dit echt een soort entiteiten zijn, dan verdwijnt daarmee direct hun schijnbare kracht over mij. Ik denk echt dat het ons eigen fantasie is die gevoed wordt door ons eigen geloof hierin. Ik heb de meest gruwelijke beelden (en gevoelens) als sneeuw voor de zon zien verdwijnen op het moment dat ik het geen aandacht meer gaf.

Ik zou er zeker geen aandacht meer aan schenken als ik jou was, je wilt hier toch niet angstig en paranoïde van worden neem ik aan?
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Jixx zei:
Als ik op n.i.p. google dan zie ik alleen: Nederland Instituut Psychologen. Misschien moet je daar even informeren? :P
Klik om te vergroten...

Nee, N L P. Niet N.i.p. N L P betekent Neuro linguistisch programmeren. Maar bedankt voor de tip. Helaas begrijpen de meesten me niet zo goed. Dus ook psychologen niet.
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Paddo trips hebben ook de neiging om je soms flink de duistere kant op te sturen. Ik ben echter zelf van mening dat dit de duistere kant van je eigen psyche is (niet jou specifiek bedoeld, maar de menselijke psyche in het algemeen). Ik heb zelf heel veel duistere zooi meegemaakt tijdens paddo en truffel trips, maar ik denk niet dat het echt substantie heeft. Verdwijnt mijn geloof in dat dit echt een soort entiteiten zijn, dan verdwijnt daarmee direct hun schijnbare kracht over mij. Ik denk echt dat het ons eigen fantasie is die gevoed wordt door ons eigen geloof hierin. Ik heb de meest gruwelijke beelden (en gevoelens) als sneeuw voor de zon zien verdwijnen op het moment dat ik het geen aandacht meer gaf.

Ik zou er zeker geen aandacht meer aan schenken als ik jou was, je wilt hier toch niet angstig en paranoïde van worden neem ik aan?
Klik om te vergroten...

Ik geef er geen aandacht meer aan. Nouwjah, zo af en toe dan. Maar ik heb wel meer meegemaakt etc. Angstif en paranoide wordt ik er zeker niet van. Ik moet wel zeggen dat ik heel lang in de war ben geweest, o.a. door bovenstaand verhaal. Maar daar ben ik nu al heel lang overheen. Ik verwonder me zelf nog wel eens over wat ik allemaal heb meegemaakt. Dan begrijp ik het allemaal niet zo goed, en dan heb ik er vragen over. Bedankt voor jullie reacties.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychonaut123 zei:
Jixx zei:
Als ik op n.i.p. google dan zie ik alleen: Nederland Instituut Psychologen. Misschien moet je daar even informeren? :P
Klik om te vergroten...

Nee, N L P. Niet N.i.p. N L P betekent Neuro linguistisch programmeren. Maar bedankt voor de tip. Helaas begrijpen de meesten me niet zo goed. Dus ook psychologen niet.
Klik om te vergroten...

N.L.P. Excuseer me! :)

Ik wist niet wat neuro linguistisch programmeren betekende. Maar zoals ik het in eerste instantie eruit begrijp is dit niks vreemds?

De term Neuro Linguïstisch Programmeren, tegenwoordig beter bekend als NLP, staat voor hoe wij de wereld om ons heen waarnemen en hoe wij daarop volgens reageren.

Nou heb jij het over een ´soort van´ wat bedoel je daar specifiek mee?
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Jixx zei:
Psychonaut123 zei:
Jixx zei:
Als ik op n.i.p. google dan zie ik alleen: Nederland Instituut Psychologen. Misschien moet je daar even informeren? :P
Klik om te vergroten...

Nou heb jij het over een ´soort van´ wat bedoel je daar specifiek mee?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Geen probleem. Wat ik daarmee bedoel is dat er weinigen, of misschien wel geen enkele op de deze wereld zou kunnen zeggen dat ie beelden ziet, ingeplant door een broer mbv NLP. Ik voel me hierin vrij uniek. Ook omdat het in combinatie is met paddo's. En dat me broer van te voren wist waar hij mee bezig was. Zoiets.
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het kan ook zijn dat je gewoon hebt gefantaseerd over wat hij zei.
Op psychedelica komt het erg vaak voor dat iemand anders zijn ervaring/verhaal verteld en dat jij dat dan ook 100% zo gaat ervaren en je daarin terug vindt. Als je een vorm in een wolk ziet en vertelt aan iemand anders, dan valt dat patroon hem ook opeens op terwijl hij het daarvoor helemaal niet zag.

Je broer kan ook gewoon wat random dingen zeggen en jij gaat dan bevestiging zoeken of je afvragen wat de betekenis is.
Psychedelica staat er bekend om hallucinaties te veroorzaken en door je gedachten/herinneringen te kunnen reizen. Lijkt mij gewoon een samenloop van omstandigheden. :P
P
Psychonaut123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ElvenSpice zei:
Lijkt mij gewoon een samenloop van omstandigheden. :P
Klik om te vergroten...

Nee dat lijkt me niet. Ik weet wel zeker dat hij erover heeft nagedacht. Maar goed, ik vertel dan ook niet het hele verhaal wat er achter zit. Dit is een onderdeel daarvan. Hij heeft dit nmlk vaker gedaan; dingen in mijn geest planten, en mij manipuleren. Heeft veel te maken met drugs ook. Ik kan geen begin maken om te vertellen hoe dit allemaal zit. En waarschijnlijk zou je het niet eens geloven. Daarom doe ik dat dan ook niet. Bovenstaande is het meest tastbare wat ik kan vertellen.
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik weet inderdaad niet het volledige verhaal, maar wat haalt hij er uit? Neem aan dat hij het beste met je voor heeft en je gewoon wat loopt te irriteren. Tot welke extent laat jij je dan leiden door de ideeën die je denkt van hem te krijgen. Een beeld vormen over wat iemand zegt is niet heel raar, maar als het je hele handelswijze beinvloed dan zegt dat ook wat over jou want je hoeft er eigenlijk geen aandacht aan te besteden, toch? Als er iets ongebruikelijks gebeurd zeg ik ook wel vaker dat het het lot is, want dat is het uiteindelijk ook gewoon.

Als ik psychedelica gebruik leg ik niet te veel waarde in de beelden die ik zie. Ik probeer er wel positieve wijze lessen uit te halen, maar laat mij niet beinvloeden in een negatieve manier. De beelden die ik zie komen naar mijn mening voort uit mijn belevenis wereld/verleden en het referentie kader wat ik daarbij heb.
Dingen die een emotionele waarde hebben komen veel meer naar voren. Dingen die opvallen/ongebruikelijk zijn hebben nu eenmaal een emotionele waarde omdat ze invloed hebben op onze kijk naar de wereld (zowel positief als negatief). Weet je wat hij hier mee wil bereiken als hij dit bewust doet? Het kan ook zijn dat als je eenmaal het idee hebt dat hij dat doet, dat je het overal mee gaat associeren. Als ik het verkeerd heb mag je dat ook gerust vertellen, ben wel benieuwd wat zijn intentie dan is. :smoke:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als het na 10 jaar nog reden is om het verhaal hier neer te zetten zal het wel indruk gemaakt hebben, of je dwarszitten.

Zulke ervaringen kunnen echt puur door drugs ontstaan, en alleen in je hoofd plaats vinden. Ik weet niet wat je relatie tot je broer is, maar als je je verhaal bij hem neerlegt kun je vast het een en ander uitsluiten.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ken uiteraard niet het volledige verhaal, maar met de informatie die ik uit dit topic heb vind ik het behoorlijk paranoia klinken. Zoals ElvenSpice ook al vroeg, wat heeft je broer hiermee te winnen dan? Het klinkt alsof je er van uit gaat dat hij niet het beste met je voor heeft. Wellicht is dat ook zo, maar dat kunnen wij natuurlijk niet weten.

Uiteindelijk maakt jouw eigen interpretatie van een ervaring jouw eigen werkelijkheid. De werkelijkheid is echter iets enorm subjectiefs en daarom kun je het dus zelf ook richting een positieve interpretatie sturen. Als je je realiseert dat dit slechts in jouw hoofd plaats vind en jij degene bent die je ervaringen interpreteert dan kun je ook los komen van het idee dat je broer jouw iets ingeprogrammeerd heeft. Voor ons buitenstaanders klinkt het veel logischer dat je broer gewoon bepaalde dingen heeft gezegd tegen je om je te sarren op dat moment, zonder meteen een vooropgezet evil plan.

Maar stel dat we even aannemen dat het wel via NLP door je broer in je hoofd is geplant, dan nog is het jouw hoofd en kun je er zelf voor kiezen om je te laten leiden door een ander of jezelf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."